skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pero u brzdového bubnu
20:29:35
10.12.2013
10.12.2013
Tommyk
tohle nikdy nezklame
13:57:53
09.12.2013
09.12.2013
minno
13:53:24
09.12.2013
09.12.2013
Eidy
-> Antony:
13:24:18
09.12.2013
09.12.2013
Antony - zrušená registrace
-> Syny 09.12.13 12:25:28: A můžeme ti říkat Foreste?
"když už jsem doběhl na kraj města, řekl jsem si, že poběžím na kraj okresu . . ."
"když už jsem doběhl na kraj města, řekl jsem si, že poběžím na kraj okresu . . ."
13:09:29
09.12.2013
09.12.2013
minno
...aneb jak lesklí šroupki a matice dokážou napáchat problémy :))
13:03:07
09.12.2013
09.12.2013
sep
-> Syny: :proč,protože jsi to chtěl mít perfektní a pokud možno z nových dílů tak aby auto mohlo sloužit dlouhá léta:))
13:01:13
09.12.2013
09.12.2013
Syny
-> sep: No to je pravda :) Vlastne ani nevim, proc jsem tam tu starou nevratil a daval novou... Alespon je krasne videt, jak totalni kravina a uplnej detail dokaze rozhejbat veci do necekanych rozmeru :)
12:57:45
09.12.2013
09.12.2013
sep
-> Syny: : sranda je že kdyby tě tenkrát napadlo dát starou matici máš škodovku možná doteď:)
12:56:22
09.12.2013
09.12.2013
Syny
-> sep: Protoze teklo prasatko :)
-> minno: Pribeh je zalozen na skutecne udalosti
-> minno: Pribeh je zalozen na skutecne udalosti
12:56:21
09.12.2013
09.12.2013
Eidy
-> Syny: Krásný. Hned bych mohl jít spát.
12:49:17
09.12.2013
09.12.2013
sep
-> Syny: :ještě předmluva pohádky,proč že se ten buben vlastně sundával?:-)
12:33:13
09.12.2013
09.12.2013
minno
-> Syny: to sa ti fakt stalo? no nehovor Zaujímavé a poučné.
12:25:28
09.12.2013
09.12.2013
Syny
Ale vzdyt to znate :) Jednoho krasneho dne jsem nandal buben a dal tam tu peknou druhovyrobni matici v zlutem zinku. Jenze mela vyrobni vadu a mela nejak blbej zavit. To jsem ale nepoznal, protoze jsem ji uz utahoval momentakem s pulmetrovou rukojeti. Takze si tak utahuju a utahuju a najednou zjistim, ze mam sice utazeno, ale ohoblovanej zavit. Jelikoz jsem ale nevedel, jestli je ten zavit ohoblovanej jen “za matici” nebo i pod ni, tak jsem tu matici v ramci bezpecnosti sundal. Bohuzel to bylo vyhoblovany i pod matici a drzela tam asi jen na dvou zavitech. Tak to jsem usoudil, ze na bezny jezdeni neni dobry a tak jsem ji vratil, dotahl to znovu opatrne, dal zavlacku a sakra opatrne jsem dojel na zahradu. Tehda jsem jeste nevedel, ze to bylo uplne naposledy, co jsem tim autem jel. Plan byl nasledujici – vymena poloosy. Ale tak rikal jsem si. Kdyz uz budu mit venku poloosu i s nohavici, tak tam prece nebudu vracet zpatky uzkou ne? Tak jsem tedy sundal obe polonapravy, sehnal eMkovy a zacal jsem prestavbu zadku na eMko. A kdyz uz jsem to delal, tak prece nepouziju nejaky hnusny dily ne, takze vetsina veci byla nova a nebo zrepasovana. No kdyz jsem to nasadil, tak jsem si zase rikal, ze bude divny, nechat predek uzkej a zadek eMkovej. Takze predni naprava ven a zrepasovala se siroka maticova. Kdzy uz jsem to delal, tak jsem si rekl, ze rovnou natahnu i novy brzdy a 4 pistky. Takze kompetne brzdovy rozvody ven a delat novy vcetne brzd. Kdyz uz jsem todle vsechno ale delal, tak jsem si zacal rikat, ze je prece kravina, tam nechavat maticovy rizeni, tak jsem sehnal hreben (novej) a zacal to predelavat na hreben. Jenze kdzy uz jsem mel vicemene novy napravy a vlastne komplet podvozek vcetne brzd a jejich rozvodu, tak jsem si zacal rikat, ze je prece na hovno todle vsecko davat do kastle, ktera je shnila jako brambory. Takze jsem to kompetne cely rozebral a tehda se to cely posralo Jeste jsem tu kastli celou vyvaril – snad jen na par mistecek, ktery uz jsem nestihl dodelat (ram zadniho okna, drobnost na prednim ramu okna a vymeny mostu) a pak to kvuli nedostatku casu (a vlastne i mista) ji prodal :) Tak a to je konec pohadky. Takze dopredu vsecky varuju pred strzenym zavitem na poloose! Skonci to prodejem auta
11:51:26
09.12.2013
09.12.2013
minno
-> Syny: aj ja som zvedavý na rozprávočku :D
11:43:33
09.12.2013
09.12.2013
Star LC20
-> Syny: já já já chci stořku o závitu a druhovýrobní matici
11:42:00
09.12.2013
09.12.2013
vhml
-> Syny 09.12.13 11:34:08: povídej
11:34:08
09.12.2013
09.12.2013
Syny
A kdyby nekdo chtel vedet muj pribeh co se stalo po tom co se mi povedlo zavit na poloose zkurvit tou posranou druhovyrobni matkou, tak jsem k dispozici Ale myslim, ze to vetsina stejne zna
11:33:28
09.12.2013
09.12.2013
vhml
-> IJK 09.12.13 11:27:05: uvažoval bych o změně opraváře...
11:28:43
09.12.2013
09.12.2013
stepan
-> IJK: Od toho jsou vynalezený momentový klíče. Pokud ho opravář nemá/nepoužívá, tak je to docela smutný.
11:27:05
09.12.2013
09.12.2013
IJK
-> Eidy 09.12.13 10:35:32: Já vím co je moment. Jen ten klíč může být kratší než by bylo u mně třeba. Jako kdyby to utahovalo 20 kg dítě tak taky nebude mít klíč metr dlouhý. Jinak ale můj opravář to utahoval dost razantně stoupl na klíč jako na schod a přece jenom na to trochu skočil.
10:44:40
09.12.2013
09.12.2013
m8rinek
-> Eidy: Taky nevim jak na to přišel, nicméně když si ten 80kg cápek stoupne tak aby působiště síly bylo cca 25cm od osy (v podstatě si stoupne na konec trháku), tak to dotáhne, na druhou stranu proč na to nepoužít Lidl momenťák za 400...
10:39:12
09.12.2013
09.12.2013
vhml
-> Eidy 09.12.13 10:35:32: 20,38kg
10:35:32
09.12.2013
09.12.2013
Eidy
-> IJK: Chjo. Fyzika druhého stupně.
200Nm je zátěž 20kg na metrové páce. Takže jestli chceš na klíči skákat a strhnout závit, směle do toho.
200Nm je zátěž 20kg na metrové páce. Takže jestli chceš na klíči skákat a strhnout závit, směle do toho.
09:44:09
09.12.2013
09.12.2013
vhml
-> IJK 09.12.13 09:30:40: 200Nm je 200Nm bez ohledu na to kolik vážíš...
09:30:40
09.12.2013
09.12.2013
IJK
Dík za odpovědi !
Jak říkal šadesa o tom dotažení na 200 Nm vím, ale má se vyvodit, že na klíč si stoupne někdo s 80 kg, když ale vážím méně stačí na něj skočit ? Jednou to ale povolené bylo stahovák ho stáhl jen lehkým šroubováním.
Ještě jak je tam gufero zaskočí na náboj bubnu v pohodě, aby se třeba nevzpříčilo ?
Jak říkal šadesa o tom dotažení na 200 Nm vím, ale má se vyvodit, že na klíč si stoupne někdo s 80 kg, když ale vážím méně stačí na něj skočit ? Jednou to ale povolené bylo stahovák ho stáhl jen lehkým šroubováním.
Ještě jak je tam gufero zaskočí na náboj bubnu v pohodě, aby se třeba nevzpříčilo ?
22:47:52
08.12.2013
08.12.2013
m8rinek
-> stepan: náhodou, buben obereš, našroubuješ kotouč a frčíš :P.
22:42:17
08.12.2013
08.12.2013
stepan
Přitom by tak krásný řešení bylo u kyvky udělat buben a náboj jako dva díly. Nicméně škodovka není jediný auto s tak blbym řešenim, třeba fiesta má taky náboj s bubnem v jednom kuse.
22:38:12
08.12.2013
08.12.2013
minno
-> Syny: aj tak je to naprd systém celé
18:03:15
08.12.2013
08.12.2013
Syny
-> minno: Ani ne tak pojistka jako zaruceni, ze si buben sedne na poloosu vzdy stejne...
18:01:59
08.12.2013
08.12.2013
šadesa
já to dělám tak že nasadím buben na kužel a až pak tam strčím pero a mám jistotu že se neposunul,hlavně dotáhnout 200Nm,aby tady zas nebylo téma zlomené poloosi
17:56:05
08.12.2013
08.12.2013
minno
-> IJK: Ja som vo vždy robil v podstate druhým spôsobom, ale nedotláčal som pero doťahujúcou maticou, ale nasadil som pero tak, aby trochu prečnievalo, potom nahodil bubon, pero dotlačil mierne prstom a až potom dával maticu. Proste ide o to, aby bubon nesedel po dotiahnutí na pere, pero je len poistka.
11:33:17
08.12.2013
08.12.2013
vhml
Taky to dělám druhým způsobem. Už kvůli tomu že se s bubnem snadno na pero trefim při nasazovani.
11:13:42
08.12.2013
08.12.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
Radsi at je navolno. Stejne to drzi zakousnuty na kuzelu a tohle je jen jisteni.
11:11:18
08.12.2013
08.12.2013
Eidy
-> IJK: Já to dělal druhým způsobem. Přijde mi to jistější.
11:09:48
08.12.2013
08.12.2013
stepan
Dělal sem to tak jako v "druhé knize". To je jistota že klínek nezaleze dál.
11:04:10
08.12.2013
08.12.2013
IJK
Chystám se na stažení brzdových bubnů kvůli kontrole válečků před techničákem (Škoda 105 L). Několikrát jsem to viděl dělat, ale přes to bych se zeptal.
1. Pero, které se vkládá do hřídele (polonáprávy) a na nějž se nasazuje buben se má nasadit seříznutým koncem do výběhu drážky. Je tím jeho poloha jednoznačně určena ? Abych si to nespletl a nedal ho obráceně a nepraskl kvůli tomu buben.
2. Ve dvou knihách o opravách Škodovky není uplná shoda v nasazení tohoto pera.
V jedné se píše : že se překontroluje zda se pero neposunulo dále do hřídele, že posuvem do výběhu drážky by se konec pera zvedl a roztrhl by buben.
V druhé se píše : že se pero vloží do drážky v hřídeli a nechá se přečnívat, aby jeho konec bylv úrovni konce závitu hřídele, pak se nasadí buben a dotahuje se maticí a tím se současně zasunuje i pero.
Jak to je ?
Děkuji za odpovědi IJK
1. Pero, které se vkládá do hřídele (polonáprávy) a na nějž se nasazuje buben se má nasadit seříznutým koncem do výběhu drážky. Je tím jeho poloha jednoznačně určena ? Abych si to nespletl a nedal ho obráceně a nepraskl kvůli tomu buben.
2. Ve dvou knihách o opravách Škodovky není uplná shoda v nasazení tohoto pera.
V jedné se píše : že se překontroluje zda se pero neposunulo dále do hřídele, že posuvem do výběhu drážky by se konec pera zvedl a roztrhl by buben.
V druhé se píše : že se pero vloží do drážky v hřídeli a nechá se přečnívat, aby jeho konec bylv úrovni konce závitu hřídele, pak se nasadí buben a dotahuje se maticí a tím se současně zasunuje i pero.
Jak to je ?
Děkuji za odpovědi IJK