skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zkrácení pružin při předělání na širší nápravy
22:13:23
26.09.2014
26.09.2014
Jozka
-> Bukaj: Tak to sis ho moc neužil.. Ale jinak odpovídá, provoz na výrobu CD v Loděnicích dobudovali v roce 1988..
21:23:17
26.09.2014
26.09.2014
Bukaj
-> Jozka: No, vzhledem k tomu, že děda umřel, když mi bylo šest (1987), tak to s těma elpíčkama odpovídá...
16:28:23
26.09.2014
26.09.2014
Jozka
-> Bukaj: No ,do těch prvních stolních rozbrusů, to byly kruťácký elpíčka.. a ještě v půli 80., kdy se mi dostala do ruky první úhlovka Bosch, srovnatelná s dnešníma, měly řezný kotouče nejtenčí tloušťku 2,5 mm jistě..
16:18:22
26.09.2014
26.09.2014
Bukaj
-> Jozka 24.09.14 20:52:51:
Jo, jo, taky mi po dědovi v kůlně zbyl štos "kotoučů do flexy" - průměry od 25 do 40 (ty už do stacionární) a tloušťka kolem 5 mm...
(děda byl pokrývač a moderní materiál byl osinkocement)
Jo, jo, taky mi po dědovi v kůlně zbyl štos "kotoučů do flexy" - průměry od 25 do 40 (ty už do stacionární) a tloušťka kolem 5 mm...
(děda byl pokrývač a moderní materiál byl osinkocement)
16:09:03
26.09.2014
26.09.2014
MOLSO
-> Jirik_Tuňák1983:
16:08:41
26.09.2014
26.09.2014
Jirik_Tuňák1983
Zkracovat pružini se nesmí.
17:10:06
25.09.2014
25.09.2014
peti
-> Klubko_: unas normalne v zeleziarstve kupis 0,75mm, sice je jemno drahsi ten kotuc ako 1mm ale robi sa snim dobre
16:35:46
25.09.2014
25.09.2014
stepan
-> Klubko_: Já sem 0,8mm normálně kupoval na nějakym e-shopu.
16:33:47
25.09.2014
25.09.2014
Jozka
-> Klubko_: Popravdě jak s nima v obchodní síti nevím.. Mě jich několik "zbylo" po působení v blízkosti montáží nerezových poturbíček.. ale možná u Würth-a a jiných podobných by se najít daly..
15:22:37
25.09.2014
25.09.2014
Klubko_
-> Jarda/felda: kdyby tě slyšel náš mistr už bys dostal papír a psal bys "ruční pila na kov"
-> Jozka: 0,8? tak tenkej jsem u nás v železářstvích pro smrtelníky ještě neviděl
-> Jozka: 0,8? tak tenkej jsem u nás v železářstvích pro smrtelníky ještě neviděl
20:52:51
24.09.2014
24.09.2014
Jozka
-> Jarda/felda: Tak to se všeobecně doporučovalo - neřezat strojně kvůli nadměrnému ohřátí materiálu (a taky riziku naříznutí dalšího závitu). Dneska už to při 0,8 mm kotoučích to až tak problém nebude, ale před 30 lety byly řezný kotouče fakt jiný kafe..
20:46:36
24.09.2014
24.09.2014
Jarda/felda
-> palinator 23.09.14 23:45:50: v tej době spíš pilka na železo
23:47:47
23.09.2014
23.09.2014
Jozka
-> Luky: Asi se nějakýmu "výzkumnýmu programu" nevyhneš...
23:45:50
23.09.2014
23.09.2014
palinator
Já mám na svý škodovce čumák poměrně nízko. Pružiny měly docela lišku, ale spíš se mi zdá, jestli na ně někdy před skoro 20 lety náhodou nespadla flexa. Nikdy jsem to neprohlížel, asi budu muset.
23:23:01
23.09.2014
23.09.2014
Luky
-> Jozka: jj. Náprava včetně pružin byla skoro 100%. Takže oproti sníženému předku je to moc vysoko.
No a litr by chtěl zadek taky níž
No a litr by chtěl zadek taky níž
23:19:06
23.09.2014
23.09.2014
Jozka
-> Luky: A co že to máš vlastně nakopnutýho ve sbírce ? Cabrio ?
23:10:42
23.09.2014
23.09.2014
Luky
Ok, pochopil jsem, radši nechám nakopnutou kozu
20:56:11
23.09.2014
23.09.2014
Jozka
-> Tuner#2: Jo, chce to vybírat (hlavně zadní) v rámci příslušné varianty. Mě už párkrát vyšlo, že jsem z houfu jetejch pomíchanejch pružin z různejch aut (papírový štítky nepřežily povodeň) vybral pár čistě dle volný dýlky nezatížený pružiny a klaplo to - ale kdyby ne, nebyl bych moc překvapen.
20:33:14
23.09.2014
23.09.2014
dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Ušetřím ti cestu, v Andrtovi to nenajdeš, ani v dílenskej příručce ne - tolerance tam není udaná, pouze tolerance síly při stlačení na pevnou délku...
20:26:18
23.09.2014
23.09.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jozka 23.09.14 16:35:20: Nemůžeš to srovnávat napříč výrobní řadou, na kyvku jsou asi 3 nebo 4 verze pružiny, takže to chce srovnávat srovnatelné a ta tolerance u eMka rozhodně nebyla tak velká, ale nechce se mě do garáže pro Andrta
17:02:16
23.09.2014
23.09.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: MB má toleranční pole 14 mm..
16:45:33
23.09.2014
23.09.2014
dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Spíš jsem myslel, že málo kdo změřil konkrétní pár pružin jako nový a pak třeba po 10-20ti letech provozu... poměřovat různé kusy, byť teoreticky "stejné", nemá smysl, výrobní tolerance byly příliš velké...
16:35:20
23.09.2014
23.09.2014
Jozka
-> Tuner#2: Já myslel, žes třeba úbytek délky vypozoroval třeba na pružinách, cos nechával vyrábět ku zjištění stavu před a po.. U sériových pružin zadohrabů jsou samozřejmě délkové tolorance ukrutné jak u nových, tak pochopitelně i u jetých.. mám i tak krátkej novej pár, že je kratší, než středně znavený jetý.
Zajímavej úkaz ještě je, že po tryskání kovovou drtí z Mníška se pérka zpravidla prodlouží...
Zajímavej úkaz ještě je, že po tryskání kovovou drtí z Mníška se pérka zpravidla prodlouží...
16:21:30
23.09.2014
23.09.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
Ale klidne at si -> Luky: necha poradit od -> elbacila: to je prece odbornik pres hledani na googlu
16:19:27
23.09.2014
23.09.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 23.09.14 12:51:15: Ja jo, treba zadni kyvkove zarucene z eMka 86/87 a kazda sada jina, nekdy az o silu dratu, takze 1 - 1,5cm a to jsem vybiral z nesedlych aut a jedny jsem kupoval kdysi nove abych mel zadek vejs jeste kdyz mela Zlutka kyvku takze prakticky nejete.
13:03:53
23.09.2014
23.09.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Já teda neměřil, -> Tuner#2: určitě jo.. když si vezmeš přední embéčkový pružiny 281 mm +/- 7 mm, tak jetý s mírou pod 280 jsem potkal asi dvě..
12:59:40
23.09.2014
23.09.2014
Jozka
-> Tuner#2: Dobře, trochu se změní, ale pro běžný použití a pokud se pružiny vymění v páru, tak nic nepoznáš..
12:51:15
23.09.2014
23.09.2014
dragon_cb_cz
-> Tuner#2: -> Jozka: Ono hlavně, kdo z vás měřil tu konkrétní pružinu před i po? U sériových asi nikdo.... řekl bych, že to bude od každého trochu, něco přidá koroze...
12:25:24
23.09.2014
23.09.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jozka 23.09.14 08:35:30: To si ale sam sobě odporujes. Pokud by se neměnila volna délka, tak jak by pak bez změny vlastnosti mohlo byt auto jinak vysoko? Já mám naopak zkušenost, ze pružiny volnou délku změní.
08:35:30
23.09.2014
23.09.2014
Jozka
-> Luky: Nenapadá mě žádnej důvod ke změně vlastností pružiny.. pokud se od nějaký povrchový vady nerozvine trhlina, lom je pak dost razantní změna vlastností..
A na tom, co napsal -> minno: , něco bude - měl jsem pod metrem slušnej vzorek jetých pružin a v odlehčeným stavu se pokud vím volnou délkou vešly úplně všechny do tolerančního pole, ať už bylo auto s nima keclý k zemi jakkoliv..
A na tom, co napsal -> minno: , něco bude - měl jsem pod metrem slušnej vzorek jetých pružin a v odlehčeným stavu se pokud vím volnou délkou vešly úplně všechny do tolerančního pole, ať už bylo auto s nima keclý k zemi jakkoliv..
08:19:42
23.09.2014
23.09.2014
Luky
-> vhml: elbacil říká že je to špatně, tak to musí být pravda
Ale spíš je to proto, že ty unavený pružiny už na autě byly, tak vím jak by to bylo vysoko. Takhle něco uříznu a buď to zase bude moc krátký nebo moc dlouhý. Rád bych to dělal jen jednou, nejsem takový perverzák jako místní ladiči, abych to rozebíral desetkrát...
Ale spíš je to proto, že ty unavený pružiny už na autě byly, tak vím jak by to bylo vysoko. Takhle něco uříznu a buď to zase bude moc krátký nebo moc dlouhý. Rád bych to dělal jen jednou, nejsem takový perverzák jako místní ladiči, abych to rozebíral desetkrát...
08:17:19
23.09.2014
23.09.2014
vhml
-> Luky 23.09.14 08:13:54: na jaký auto to řešíš? Proč to prostě neořežeš na požadovanou velikost?
08:13:54
23.09.2014
23.09.2014
Luky
Tak jak to tedy je, ví to někdo?
21:51:31
19.09.2014
19.09.2014
Luky
-> Tuner#2: -> minno: tak si to tady vyřešte a já si to sem v pondělí přijdu přečíst
21:13:59
19.09.2014
19.09.2014
minno
-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.09.14 17:11:25: Ja mám zas skúsenosť takú, že voľná dĺžka jazdených pružín sa práveže nejako zásadne nemení do mínusu, ale unavenosť pružiny sa prejaví až po jej zaťažení.
20:10:48
19.09.2014
19.09.2014
elbacil
Ked mi nedáte za pravdu tak to poviem mame.
17:29:02
19.09.2014
19.09.2014
Luky
-> sep: já bych právě chtěl využít toho, že jsou kratší
17:26:30
19.09.2014
19.09.2014
sep
-> Luky: :pokud nejsou sežrané tak tam kde motají pera umí pružině vrátit původní parametry,alespoň dle slov známého co dělá v pérovně.
17:17:38
19.09.2014
19.09.2014
Luky
-> Tuner#2: jo korozi jsem neuvažoval, tak řekněme bez koroze. Tak jo, já právě nevěděl jestli tím dlouhodobým kmitáním třeba nedošlo ke změně struktury oceli, já se v těch všech austenitech a martenzitech moc nevyznám
17:11:25
19.09.2014
19.09.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky 19.09.14 16:41:00: To je otázka jak moc jsou sežrané/chceš-li napadané korozí. Pokud vůbec, tak není sebemenší důvod, proč by měla být pružina měkčí a auto je níž protože se prostě pružina víc rázama zdrcla k sobě a má kratší volnou délku.
16:41:00
19.09.2014
19.09.2014
Luky
Když jsou tady takhle odporníci na pružiny, tak bych se zeptal na zkušenosti:
když jsou unavené zadní pružiny a na škodovce vzniká syndrom motorového čluny, tak ty unavené pružiny se projevují jak? Mají stejnou volnou délku jako nové pružiny, tzn. jsou měkčí a auto sedí? Nebo jsou kratší ale tuhost je víceméně stejná?
Špekuluju jestli by se daly použít místo uřezaných, když se to dělat nesmí. Navíc bych ušetřil kotouček do flexy... Děkuju pěkně.
když jsou unavené zadní pružiny a na škodovce vzniká syndrom motorového čluny, tak ty unavené pružiny se projevují jak? Mají stejnou volnou délku jako nové pružiny, tzn. jsou měkčí a auto sedí? Nebo jsou kratší ale tuhost je víceméně stejná?
Špekuluju jestli by se daly použít místo uřezaných, když se to dělat nesmí. Navíc bych ušetřil kotouček do flexy... Děkuju pěkně.
10:35:25
15.01.2014
15.01.2014
Jozka
-> elbacil 14.01.14 20:39:46: Zřejmě nemá smysl se s tebou vůbec dohadovat.. ale při pouhém odřezání závěrných závitů manipulovat s dorazy.. je prostě chujovina..
A hlavně si přečti úplně první příspěvek, ke kterýmu já směřuju ty svoje, kiloňůtne..
A hlavně si přečti úplně první příspěvek, ke kterýmu já směřuju ty svoje, kiloňůtne..
01:30:13
15.01.2014
15.01.2014
Arnold
-> Nwkt 14.01.14 21:21:26: jako že si doma otevře leo za 90 káblí a leští pod stolem konzoli??
00:27:11
15.01.2014
15.01.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
Já z něj prostě nemůžu elbacile, elbacile...
21:42:38
14.01.2014
14.01.2014
Eidy
-> Nwkt: Nechtěl jsem být impertinentní.
21:37:15
14.01.2014
14.01.2014
stepan
-> elbacil 14.01.14 20:34:42: Ano, jsem přímo přesvědčen o tom, že tu někdo třepe blbosti. Konkrétně ty.
21:21:26
14.01.2014
14.01.2014
Nwkt
-> Eidy: Bůhví jestli tričko
21:12:00
14.01.2014
14.01.2014
Eidy
-> elbacil: Já to vím, ale jestli to víš ty. Ne? Tak to je pak zbytečný něco vysvětlovat. Pokud řezáním dokážeš zachovat potřebnou délku a zároveň získat potřebnou tuhost, tak jsi kouzelník.
Nemusíš tu mít auto, abys nám něco dokázal, ale pokud současně plácáš nesmysly, tak jsi tlučhuba a jen si honíš tričko.
Nemusíš tu mít auto, abys nám něco dokázal, ale pokud současně plácáš nesmysly, tak jsi tlučhuba a jen si honíš tričko.
20:59:39
14.01.2014
14.01.2014
Nwkt
-> elbacil: Už třikrát to řežu a pořád je to krátký
20:51:09
14.01.2014
14.01.2014
elbacil
-> Eidy: a ty vieš prečo si davaju niektorý 80 ,120 atd KN pružiny?Stačilo by rezať nie?