
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
5q do škody 100
prohledat
54 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.11.2013 do 26.02.2014, založil/a tukanovec83
-> minno: spíš blbost než odvaha
hold to bylo buď a nebo a nepovedlo se...

-> Lock007: ono je to aj tak odvaha dať do auta neznámu prevodovku bez kontroly v akom je stave.
-> srdcar 120L: no zatim teda schánim jinou ... jak píšeš jezdit s tim jde, ale ten zvuk je hroznej. Já jí dostal zadarmo k jednomu autu s tim, že je to bez záruky, takže můžu nadávat akorát tak sobě 
Ještě tu mam jednu, ale tam zas spadnul kamarádovy kámen z poloosy omlelo to zuby a diferák je natvrdo... takže možná by z těch dvou byla jedna dobrá :D

Ještě tu mam jednu, ale tam zas spadnul kamarádovy kámen z poloosy omlelo to zuby a diferák je natvrdo... takže možná by z těch dvou byla jedna dobrá :D
-> Lock007: Já si tedy myslím, že tu převodovku budeš muset nejspíš vyndat a rozebrat, domnívám se, že máš nejspíš neměněné dvojité ložisko u pátého kvaltu nebo nestejný počet vymezovacích podložek pod ložiskem a kříží se. GO asi nic moc.
Jen můj názor.
Něco podobného jsem měl taky, všechny kvalty "žvejkavě zpívaly", nějaký čas jsem s tím jezdil a dopadlo to tak, že se vylomil zub na hrušce v diferáku. Po rozebrání jsem zjistil, že hlavní hřídel byla ohnutá. A převodovka údajně byla taky po GO. No a úplně bonbonek nakonec, švagr dotyčného, od kterého jsem tu převodovku koupil, se u piva prokecl, že ji měli původně v domo malotraktoru a tahali s ní dřevo z lesa. A tenkrát jsem za ni dal 5 tisíc

Něco podobného jsem měl taky, všechny kvalty "žvejkavě zpívaly", nějaký čas jsem s tím jezdil a dopadlo to tak, že se vylomil zub na hrušce v diferáku. Po rozebrání jsem zjistil, že hlavní hřídel byla ohnutá. A převodovka údajně byla taky po GO. No a úplně bonbonek nakonec, švagr dotyčného, od kterého jsem tu převodovku koupil, se u piva prokecl, že ji měli původně v domo malotraktoru a tahali s ní dřevo z lesa. A tenkrát jsem za ni dal 5 tisíc

-> vhml: jo jasný vim že zpátečka má rovný zuby jen sem to blbě napsal dělá to hodně divnej zvuk nevim jak to popsat prostě takovej chrčivej/ rachtavej. Olej klasika mogul trans 80 2,5 litru
-> Lock007 26.02.14 15:49:20: na zpatecku to delat musí, ta má rovný zuby. Olej tam máš?
Mám dotaz. Dal sem si do stovky pětikvalt který byl údajně po GO, no řadit jde krásně , nic nikde neteče, ale za jízdy hrůza převodovka hrozně chrčí jako by měla rovný zuby. Nejvíc to dělá na zpátečku to je zvuk jak ve vejtřasce.Jel sem s tim asi 1 km a dělá to na všechny kvalty ale od dvojky nahoru už to neni takový. Když je auto v pohybu a vyřadim na neutrál, tak je hned klid a krásně ticho. Nenapadá vás čím to je ? Jestli to dělá diferák nebo třeba nějaká kravina náhodou než to začnu zas vyndavat. Dík
-> tukanovec83: motivace drsně lenošská, ale má správnej výstup - vyhnout se SEDRu... Dále: je li ten pierrebuřt správně (lambda jak má být) natryskován, pak tě nic nesežere (na třístovce vačce jezdim při otryskování 26(I. komora): 125/150 a 28 (II. komora): 162/140 asi za deset). Blbý natryskování se dá řešit, pokud nevyhraje "chci nechat tyhle, abych nemusel zašroubovávat nový" :-)
...Že se to blbě vejde vedle chladiče je jediná nepříjemnost. Vyřešit to ale jde
...Že se to blbě vejde vedle chladiče je jediná nepříjemnost. Vyřešit to ale jde
pri tej 136 nahodou saniu/karbu/filterboxu nezavadzia hadica od termostatu?
sání chci nechat tohle, abych nemusel lícovat jiný...:-/
-> tukanovec83: Spíš bych sháněl sání 742.136, dá se dneska sehnat už celkem bez problémů. Jinak karburátor tam můžeš dát libovolnej kterej difuzorama odpovídá tomu objemu... klidně to ukrmí i SEDR, jen ho musíš vhodně natryskovat.
tak jsem si sehnal toto: favorit, na bloku je 135M, odlehčený ventily, jinej rádius na nich, vačka 280/280, leštěný a zvětšený kanály jak hlava, tak sání/výfuk, slícováno. Zatím ej tam karburátor prej pro třídu A1, stejně jako jsou dělaný všechny upravy pro A1, ale pro ježdění v provozu mě to prej sežere, jakej bych tam měl dát karbec? A měl by někdo výkres podložky pro favoritácký sání na montáž do stovky se změnou úhlu? Díky
samozdřejmě bych to tam narval celý, akorát bych musel vyřešit snímač otáček klikovky...
-> tukanovec83: čip ti ale bud k hovnu pokud tam nedáš i vstřikování
Na auto mám 175/60/R13 Kopretiny :) 4q zachovám a asi tam pujde felda 13MPi, kámoš má motor, kterej prý s feldou mával jak svině, je tam asi prej čip, ale neví to jistě...
-> Olgoj Chorchoj 30.11.13 12:10:13: potvrzuju. Auto je se širokým zadkem výrazně méně děsivé. ALe nic co by zpět nedohnali řádně přefoukaný Barumky :-D
Hluk se nechá snížit větší řemenicí ventilátoru (po zajetí stovka bezpečně uchladí s velkou řemenicí a devíti-mínus-tři'listou vrtulí). Špajz 4.22, kola třeba 165/60/14, aspoň trochu upravená 120 nebo 130 a bude to vynikající. Sám to mám podobně a když pospíchám, ručička je schovaná v palubce (vpravo od volantu:) jedna dvě! ...Pětku bych tam řadil někde na dálnici, chce to vybírat spíš zatáčkový trasy a jet furt 3-4. Na pětku si pak ani nevzpomeneš.
BTW: zábavnost a děsící potenciál auta se širokou nápravou hrozně klesne, užovku radím zachovat:-)
BTW: zábavnost a děsící potenciál auta se širokou nápravou hrozně klesne, užovku radím zachovat:-)
-> dragon_cb_cz: Třeba litoval toho, že si koupil škodovku a utopil v ní peníze....., které už možná nikdy neuvidí.:-/
kdybych byl pevně rozhodnut a veděl přesně co chci, neptal bych se tu...
-> aceboss: Je rozdíl kecat mu do toho a upozornit ho, že ze zkušenosti jiných by určitých věcí mohl litovat...
-> tukanovec83 20.11.13 14:41:31: Napsal bych jen toto. Je to tvé auto a ty sním máš nějaký plány, já si taky vyslechl kritiku za to, že mám eRko na 4p, hřebenu, 5q,motoru MPI a loukotích..... a co jako? Je to moje auto moje peníze a každý at mi vleze na hrb. Jednou je človek plnoletý a mám svůj rozum, ví co chce a jakou má představu o tom co dělá a co od toho očekává.
A pokud se to někomu nelíbí tak co měl stejnou možnost jako já si vůz koupit.

Začal jsem před měsícem, co jsem si kilo koupil :-/ takže jsem ve fázi poznávání :) ovšem něco vím...
-> tukanovec83: Na kilí motor se vykašli. Zrepasuj si jakejkoli motor o 1200ccm a víc. K tomu pak vzít SP ze suchý převodovky, dle 4q upíchnout konec hřídele a vytočit závit + vytočit opěrnej kroužek pro ložisko. Otázka je jak jsi na tom se zkušenostma, já kvůli tomu měl pár bezesnejch nocí...
-> tukanovec83: Myslím, že v učebnici fyziky pro základní školy kde se definují veličiny výkon a moment... jsou spolu pevně svázané.
-> tukanovec83: Měří se kroutící moment. Výkon se dopočítává z kroutícího momentu a otáček. Tak to prostě je.
Například:
utad.af.mendelu.cz/en/... /auto
Například:
utad.af.mendelu.cz/en/... /auto
-> stepan: kde jsi to četl? :)
-> tukanovec83: A potáhne to pak vocpoda? Výkon je dopočítanej z kroutícího momentu...
Tyhle věci ti výkon většinou nepřidaj, ale přidaj kroutící moment, díky lepšímu plnění :)
-> tukanovec83: To moc nepojede. Nepředstavuj si, že vyleštění kanálů přidá nějakej výkon. Možná přidá, ale 100% to ani nepoznáš.
Jsem pro to spíš nechat motor originál ze stovky upravený vyleštěním kanálů atd, dvoukomoráč a poskládání jiné 4q převodovky pomocí teda koleček z 5q.
-> stepan: Jako jo, proč ne. Já bych na to byl línej
-> tukanovec83: Větrák na motor normálně bez úprav pasuje, tam není co vymýšlet. Pokud chceš ušetřit výkon a snížit hlučnost, můžeš prořezat vrtuli a nechat jen 5 listů, pokud máš chladič v pořádku, uchladí to taky, případně ještě zvětšit řemenici. Opět, tohle všechno už m8rinek vyřešil za tebe

-> tukanovec83: Větrák na motor normálně bez úprav pasuje, tam není co vymýšlet. Pokud chceš ušetřit výkon a snížit hlučnost, můžeš prořezat vrtuli a nechat jen 5 listů, pokud máš chladič v pořádku, uchladí to taky, případně ještě zvětšit řemenici. Opět, tohle všechno už m8rinek vyřešil za tebe

Když už budu dávat jinej motor, kterej byl bez větráku, budu to řešit větrákem z mazdy, nebo z feldy
-> dragon_cb_cz: Je to jedna díra do hliníku, to není úkol pro jadernýho inženýra. Já sem ji udělal i do fabie abych větral obouma způsobama.
-> stepan: Funkčně ano, ale komu by se chtělo rejpat do bloku 

-> dragon_cb_cz: To už je celkem jedno.
-> stepan: A nebo nechat zapojený odvětrávání tak jak je na 130, stejně bude mít karburátor a tudíž i filtrbox ze 130ky...
-> dragon_cb_cz: Byl si rychlejší.
-> tukanovec83: Nemusí, jen možná převrtat díry v převodovce z 8 na 10, použít vejfuk se svodama z kila nebo erka a do bloku motoru udělat díru pod nohu větráku.
-> tukanovec83: Pokud je to starý blok, tak nic, akorát použiješ výfukové potrubí z kila nebo ještě lépe z eRka a dáš eRkový výfuk. Pokud je to nový blok, tak buď musíš dát odpovídající převodovku, nebo na motoru vytočit dva M10 štefty a nahradit je redukčním šteftem M8-M10. Starší bloky a převodovky (cca do roku 87) měly totiž 2 štefty M8 a dva M10, novější mají všechny M10.
Dragon, na originalitu hledím, ale hlavně tímto způsobem, to jest, dát tam něco co je za 3 hodiny přehozený za originální motor s převodovkou mi nedělá problém. 100vkovej motor mám moc pěknej právě, tak jsem přemýšlel o tom uskladnění a implementace jiného motoru. Na 130 se nemusí nic upravovat?
-> Eidy: Vařit hrušku musí být docela kumšt, metoda kterou zvolili m8 a -> vhml: se mi líbí víc.
-> Eidy 20.11.13 15:24:31: zkrátit jako hřídel. Ne zkrátit jako převod.
-> dragon_cb_cz 20.11.13 15:18:48: také mám zkrácený 3,9 do 4Q. Plus mám ještě krátké čtyřkové kolečko. Prostě jako pětikvalt, jen bez pětky
-> dragon_cb_cz: Stálý převod zkrátit nelze. Buď se z 5q postaví 4q a nebo se převaři hruška na hřídeli.
-> tukanovec83: Pokud nehledíš 100% na originalitu, tak tam dej 130ku motor a dlouhý 4kvalt... vše krásně vratné do původní podoby a pojede to krásně.
Motor chci také lehce upravovat, vyleštit kanály, slícovat, venmtily vyleštit, SEDR atd...
-> tukanovec83: Řešil to tu -> m8rinek: , vezme se stálý převod 3.9 ze suchého pětikvaltu a zkrátí se. Odjel s tím dovolenou v Chorvatsku a s jeho motorem se s tím dá jezdit i daleko za legálním limitem, tak snad se podělí o zkušenosti...
Jen se sériovým kilím motorem to asi bude dost líné, tam by možná stálo za úvahu spíš dát jiné 4kové kolo... Vrba tu někde měl nabídku na podobný srandy.
Jen se sériovým kilím motorem to asi bude dost líné, tam by možná stálo za úvahu spíš dát jiné 4kové kolo... Vrba tu někde měl nabídku na podobný srandy.
-> tukanovec83: Upravit SP 3,9 z 5q do 4q
Podlahu mám jako novou, kasle připravená na lak, 4q mám očištěnej a připravenej na rozebrání a kontrolu a přetěsnění, 5q spíš nechci, ale dělám si auto na výlety, takže nebudu jezdit 10km a na tu vzdálenost jsem myslel že bude lepší 5q. Měním teda otázku: Jak poskládat převodovku(člověka co mi to udělá mám) 4q aby se s tím dalo jezdit nějak rozumně delší trasy :) předpokládám, že se vymění jen 4kové kolo.
-> Lock007: jsem dneska nějakej pomalej..