5q do škody 100

prohledat
54 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.11.2013 do 26.02.2014, založil/a tukanovec83
řadit dle data
21:17:38
26.02.2014
Lock007
-> minno: spíš blbost než odvaha 1 hold to bylo buď a nebo a nepovedlo se...
21:12:48
26.02.2014
minno
-> Lock007: ono je to aj tak odvaha dať do auta neznámu prevodovku bez kontroly v akom je stave.
20:38:07
26.02.2014
Lock007
-> srdcar 120L: no zatim teda schánim jinou ... jak píšeš jezdit s tim jde, ale ten zvuk je hroznej. Já jí dostal zadarmo k jednomu autu s tim, že je to bez záruky, takže můžu nadávat akorát tak sobě 8



Ještě tu mam jednu, ale tam zas spadnul kamarádovy kámen z poloosy omlelo to zuby a diferák je natvrdo... takže možná by z těch dvou byla jedna dobrá :D
upraveno 1x, naposled 26.02.2014 20:39:46
19:51:18
26.02.2014
srdcar 120L
-> Lock007: Já si tedy myslím, že tu převodovku budeš muset nejspíš vyndat a rozebrat, domnívám se, že máš nejspíš neměněné dvojité ložisko u pátého kvaltu nebo nestejný počet vymezovacích podložek pod ložiskem a kříží se. GO asi nic moc.10 Jen můj názor.



Něco podobného jsem měl taky, všechny kvalty "žvejkavě zpívaly", nějaký čas jsem s tím jezdil a dopadlo to tak, že se vylomil zub na hrušce v diferáku. Po rozebrání jsem zjistil, že hlavní hřídel byla ohnutá. A převodovka údajně byla taky po GO. No a úplně bonbonek nakonec, švagr dotyčného, od kterého jsem tu převodovku koupil, se u piva prokecl, že ji měli původně v domo malotraktoru a tahali s ní dřevo z lesa. A tenkrát jsem za ni dal 5 tisíc 30
16:06:53
26.02.2014
Lock007
-> vhml: jo jasný vim že zpátečka má rovný zuby jen sem to blbě napsal dělá to hodně divnej zvuk nevim jak to popsat prostě takovej chrčivej/ rachtavej. Olej klasika mogul trans 80 2,5 litru
15:57:58
26.02.2014
vhml
-> Lock007 26.02.14 15:49:20: na zpatecku to delat musí, ta má rovný zuby. Olej tam máš?
upraveno 1x, naposled 26.02.2014 15:58:03
15:49:20
26.02.2014
Lock007
Mám dotaz. Dal sem si do stovky pětikvalt který byl údajně po GO, no řadit jde krásně , nic nikde neteče, ale za jízdy hrůza převodovka hrozně chrčí jako by měla rovný zuby. Nejvíc to dělá na zpátečku to je zvuk jak ve vejtřasce.Jel sem s tim asi 1 km a dělá to na všechny kvalty ale od dvojky nahoru už to neni takový. Když je auto v pohybu a vyřadim na neutrál, tak je hned klid a krásně ticho. Nenapadá vás čím to je ? Jestli to dělá diferák nebo třeba nějaká kravina náhodou než to začnu zas vyndavat. Dík
09:47:20
13.12.2013
Olgoj Chorchoj
-> tukanovec83: motivace drsně lenošská, ale má správnej výstup - vyhnout se SEDRu... Dále: je li ten pierrebuřt správně (lambda jak má být) natryskován, pak tě nic nesežere (na třístovce vačce jezdim při otryskování 26(I. komora): 125/150 a 28 (II. komora): 162/140 asi za deset). Blbý natryskování se dá řešit, pokud nevyhraje "chci nechat tyhle, abych nemusel zašroubovávat nový" :-)



...Že se to blbě vejde vedle chladiče je jediná nepříjemnost. Vyřešit to ale jde
upraveno 2x, naposled 13.12.2013 12:39:26
16:29:49
11.12.2013
sliwowitz
pri tej 136 nahodou saniu/karbu/filterboxu nezavadzia hadica od termostatu?
10:41:37
11.12.2013
tukanovec83
sání chci nechat tohle, abych nemusel lícovat jiný...:-/
22:33:32
10.12.2013
dragon_cb_cz
-> tukanovec83: Spíš bych sháněl sání 742.136, dá se dneska sehnat už celkem bez problémů. Jinak karburátor tam můžeš dát libovolnej kterej difuzorama odpovídá tomu objemu... klidně to ukrmí i SEDR, jen ho musíš vhodně natryskovat.
19:40:51
10.12.2013
tukanovec83
tak jsem si sehnal toto: favorit, na bloku je 135M, odlehčený ventily, jinej rádius na nich, vačka 280/280, leštěný a zvětšený kanály jak hlava, tak sání/výfuk, slícováno. Zatím ej tam karburátor prej pro třídu A1, stejně jako jsou dělaný všechny upravy pro A1, ale pro ježdění v provozu mě to prej sežere, jakej bych tam měl dát karbec? A měl by někdo výkres podložky pro favoritácký sání na montáž do stovky se změnou úhlu? Díky
19:40:26
01.12.2013
tukanovec83
samozdřejmě bych to tam narval celý, akorát bych musel vyřešit snímač otáček klikovky...
16:34:24
01.12.2013
ochoda
-> tukanovec83: čip ti ale bud k hovnu pokud tam nedáš i vstřikování
12:43:40
01.12.2013
tukanovec83
Na auto mám 175/60/R13 Kopretiny :) 4q zachovám a asi tam pujde felda 13MPi, kámoš má motor, kterej prý s feldou mával jak svině, je tam asi prej čip, ale neví to jistě...
14:14:28
30.11.2013
vhml
-> Olgoj Chorchoj 30.11.13 12:10:13: potvrzuju. Auto je se širokým zadkem výrazně méně děsivé. ALe nic co by zpět nedohnali řádně přefoukaný Barumky :-D
12:10:13
30.11.2013
Olgoj Chorchoj
Hluk se nechá snížit větší řemenicí ventilátoru (po zajetí stovka bezpečně uchladí s velkou řemenicí a devíti-mínus-tři'listou vrtulí). Špajz 4.22, kola třeba 165/60/14, aspoň trochu upravená 120 nebo 130 a bude to vynikající. Sám to mám podobně a když pospíchám, ručička je schovaná v palubce (vpravo od volantu:) jedna dvě! ...Pětku bych tam řadil někde na dálnici, chce to vybírat spíš zatáčkový trasy a jet furt 3-4. Na pětku si pak ani nevzpomeneš.

BTW: zábavnost a děsící potenciál auta se širokou nápravou hrozně klesne, užovku radím zachovat:-)
upraveno 1x, naposled 30.11.2013 12:11:48
08:31:16
23.11.2013
aceboss
-> dragon_cb_cz: Třeba litoval toho, že si koupil škodovku a utopil v ní peníze....., které už možná nikdy neuvidí.:-/
22:33:45
22.11.2013
tukanovec83
kdybych byl pevně rozhodnut a veděl přesně co chci, neptal bych se tu...
20:58:02
22.11.2013
dragon_cb_cz
-> aceboss: Je rozdíl kecat mu do toho a upozornit ho, že ze zkušenosti jiných by určitých věcí mohl litovat...
18:08:03
22.11.2013
aceboss
-> tukanovec83 20.11.13 14:41:31: Napsal bych jen toto. Je to tvé auto a ty sním máš nějaký plány, já si taky vyslechl kritiku za to, že mám eRko na 4p, hřebenu, 5q,motoru MPI a loukotích..... a co jako? Je to moje auto moje peníze a každý at mi vleze na hrb. Jednou je človek plnoletý a mám svůj rozum, ví co chce a jakou má představu o tom co dělá a co od toho očekává.4 A pokud se to někomu nelíbí tak co měl stejnou možnost jako já si vůz koupit.
16:12:29
21.11.2013
tukanovec83
Začal jsem před měsícem, co jsem si kilo koupil :-/ takže jsem ve fázi poznávání :) ovšem něco vím...
21:18:08
20.11.2013
m8rinek
-> tukanovec83: Na kilí motor se vykašli. Zrepasuj si jakejkoli motor o 1200ccm a víc. K tomu pak vzít SP ze suchý převodovky, dle 4q upíchnout konec hřídele a vytočit závit + vytočit opěrnej kroužek pro ložisko. Otázka je jak jsi na tom se zkušenostma, já kvůli tomu měl pár bezesnejch nocí...
20:59:31
20.11.2013
dragon_cb_cz
-> tukanovec83: Myslím, že v učebnici fyziky pro základní školy kde se definují veličiny výkon a moment... jsou spolu pevně svázané.
19:27:37
20.11.2013
stepan
-> tukanovec83: Měří se kroutící moment. Výkon se dopočítává z kroutícího momentu a otáček. Tak to prostě je.



Například:

utad.af.mendelu.cz/en/... /auto
upraveno 2x, naposled 20.11.2013 19:41:28
19:25:21
20.11.2013
tukanovec83
-> stepan: kde jsi to četl? :)
18:46:27
20.11.2013
stepan
-> tukanovec83: A potáhne to pak vocpoda? Výkon je dopočítanej z kroutícího momentu...
18:44:46
20.11.2013
tukanovec83
Tyhle věci ti výkon většinou nepřidaj, ale přidaj kroutící moment, díky lepšímu plnění :)
18:17:23
20.11.2013
stepan
-> tukanovec83: To moc nepojede. Nepředstavuj si, že vyleštění kanálů přidá nějakej výkon. Možná přidá, ale 100% to ani nepoznáš.
18:14:25
20.11.2013
tukanovec83
Jsem pro to spíš nechat motor originál ze stovky upravený vyleštěním kanálů atd, dvoukomoráč a poskládání jiné 4q převodovky pomocí teda koleček z 5q.
15:45:11
20.11.2013
dragon_cb_cz
-> stepan: Jako jo, proč ne. Já bych na to byl línej 3



-> tukanovec83: Větrák na motor normálně bez úprav pasuje, tam není co vymýšlet. Pokud chceš ušetřit výkon a snížit hlučnost, můžeš prořezat vrtuli a nechat jen 5 listů, pokud máš chladič v pořádku, uchladí to taky, případně ještě zvětšit řemenici. Opět, tohle všechno už m8rinek vyřešil za tebe 4
15:41:33
20.11.2013
tukanovec83
Když už budu dávat jinej motor, kterej byl bez větráku, budu to řešit větrákem z mazdy, nebo z feldy
15:41:29
20.11.2013
stepan
-> dragon_cb_cz: Je to jedna díra do hliníku, to není úkol pro jadernýho inženýra. Já sem ji udělal i do fabie abych větral obouma způsobama.
15:39:38
20.11.2013
dragon_cb_cz
-> stepan: Funkčně ano, ale komu by se chtělo rejpat do bloku 4
15:38:52
20.11.2013
stepan
-> dragon_cb_cz: To už je celkem jedno.
15:38:03
20.11.2013
dragon_cb_cz
-> stepan: A nebo nechat zapojený odvětrávání tak jak je na 130, stejně bude mít karburátor a tudíž i filtrbox ze 130ky...
15:37:20
20.11.2013
stepan
-> dragon_cb_cz: Byl si rychlejší.
15:36:19
20.11.2013
stepan
-> tukanovec83: Nemusí, jen možná převrtat díry v převodovce z 8 na 10, použít vejfuk se svodama z kila nebo erka a do bloku motoru udělat díru pod nohu větráku.
upraveno 1x, naposled 20.11.2013 15:38:00
15:33:21
20.11.2013
dragon_cb_cz
-> tukanovec83: Pokud je to starý blok, tak nic, akorát použiješ výfukové potrubí z kila nebo ještě lépe z eRka a dáš eRkový výfuk. Pokud je to nový blok, tak buď musíš dát odpovídající převodovku, nebo na motoru vytočit dva M10 štefty a nahradit je redukčním šteftem M8-M10. Starší bloky a převodovky (cca do roku 87) měly totiž 2 štefty M8 a dva M10, novější mají všechny M10.
15:30:37
20.11.2013
tukanovec83
Dragon, na originalitu hledím, ale hlavně tímto způsobem, to jest, dát tam něco co je za 3 hodiny přehozený za originální motor s převodovkou mi nedělá problém. 100vkovej motor mám moc pěknej právě, tak jsem přemýšlel o tom uskladnění a implementace jiného motoru. Na 130 se nemusí nic upravovat?
15:28:58
20.11.2013
dragon_cb_cz
-> Eidy: Vařit hrušku musí být docela kumšt, metoda kterou zvolili m8 a -> vhml: se mi líbí víc.
15:25:05
20.11.2013
vhml
-> Eidy 20.11.13 15:24:31: zkrátit jako hřídel. Ne zkrátit jako převod.
15:24:34
20.11.2013
vhml
-> dragon_cb_cz 20.11.13 15:18:48: také mám zkrácený 3,9 do 4Q. Plus mám ještě krátké čtyřkové kolečko. Prostě jako pětikvalt, jen bez pětky
15:24:31
20.11.2013
Eidy
-> dragon_cb_cz: Stálý převod zkrátit nelze. Buď se z 5q postaví 4q a nebo se převaři hruška na hřídeli.
15:23:34
20.11.2013
dragon_cb_cz
-> tukanovec83: Pokud nehledíš 100% na originalitu, tak tam dej 130ku motor a dlouhý 4kvalt... vše krásně vratné do původní podoby a pojede to krásně.
15:22:29
20.11.2013
tukanovec83
Motor chci také lehce upravovat, vyleštit kanály, slícovat, venmtily vyleštit, SEDR atd...
15:18:48
20.11.2013
dragon_cb_cz
-> tukanovec83: Řešil to tu -> m8rinek: , vezme se stálý převod 3.9 ze suchého pětikvaltu a zkrátí se. Odjel s tím dovolenou v Chorvatsku a s jeho motorem se s tím dá jezdit i daleko za legálním limitem, tak snad se podělí o zkušenosti...



Jen se sériovým kilím motorem to asi bude dost líné, tam by možná stálo za úvahu spíš dát jiné 4kové kolo... Vrba tu někde měl nabídku na podobný srandy.
15:15:47
20.11.2013
Nwkt
-> tukanovec83: Upravit SP 3,9 z 5q do 4q
15:14:41
20.11.2013
tukanovec83
Podlahu mám jako novou, kasle připravená na lak, 4q mám očištěnej a připravenej na rozebrání a kontrolu a přetěsnění, 5q spíš nechci, ale dělám si auto na výlety, takže nebudu jezdit 10km a na tu vzdálenost jsem myslel že bude lepší 5q. Měním teda otázku: Jak poskládat převodovku(člověka co mi to udělá mám) 4q aby se s tím dalo jezdit nějak rozumně delší trasy :) předpokládám, že se vymění jen 4kové kolo.
15:01:20
20.11.2013
Jozka
-> Lock007: jsem dneska nějakej pomalej..
Extreme Tyres