skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
polské poloosy
-> vhml: ty matice by slo objednat v nejakom pneuservise ako kolesove matice ;)
-> vhml: Taky zpusob :)
-> Syny 21.08.13 16:13:30: takže vezmu matici M12 a vpálím do ní lepší závit :-)
-> vhml: Ty matice asi normalne neexistujou. Byla to nejspis specialka pro Skodovku :) A ty smerovy gufera mi v kramu nabizeli (pred asi 5ti lety), ale ja je nechtel, takze jsem je nevidel.
Existuje vůbec v tomhle rozměru ( 38x56x12 ) směrové guferu? Googlím a nemůžu najít.
Stejně tak nemůžu najít nové matice co drží poloosu k rameni. M14x1,5 ale na 19mm hlavu, ne 22mm
Stejně tak nemůžu najít nové matice co drží poloosu k rameni. M14x1,5 ale na 19mm hlavu, ne 22mm
-> radekp 21.08.13 13:30:08: To je správná úvaha a ono je to znát i na vlečce kde jedna strana teče víc než ta druhá při stejných nesměrových guferech. Jenže tam to vadí tak max. znečištění převodovky/vany motoru 
Jinak ty směrový gufera na sobě mají i takové jemné drážky aby to právě vracelo olej zpět do prostru kde má být. Když se použije opačně, tak to tlačí oleje ven.

Jinak ty směrový gufera na sobě mají i takové jemné drážky aby to právě vracelo olej zpět do prostru kde má být. Když se použije opačně, tak to tlačí oleje ven.
-> Syny: Mal som a bolo to prd platné. Keď už sa olej dostane za vnútorné gufero do ložiska, nepomôže tomu ani svätená voda, aby sa olej nedostal do bŕzd. Ložisko ten olej svojou rotáciou rozšlahá po celom obvode a odtoková dierka zo spodnej strany tak nemá potom žiadny účinok. A vonkajšie gufero to už tiež nezachytí, pretože to už býva spravidla vydraté od toho, ako chodí nasucho, keďže pri správnom fungovaní slúži len ako prachovka.
-> minno: Tak ono by stacilo mit v domku loziska dirku, kterou by pripadnej olej vytekal a bylo by to hned videt a neteklo by to do brzd :) Sis ji tam mohl vyvrtat :)
-> vhml: Tak si to vygoogli
-> vhml: Tak si to vygoogli

-> vhml: smerové gufero je klasické gufero s vyznačenou šípkou, do ktorej strany sa má hriadel otáčať a do opačnej strany rotácie netesní :) Také máš napríklad pod remenicou kľuky alebo pod zotrvákom.
-> Syny: Tak či tak je to konštrukcia na prd, u spústy škodoviek to drží roky a netečie a u druhej spústy sú s tym furt len problémy. A potom aby si človek za jazdy tipoval, či mu brzdia všetky kolesá, alebo je zas niekde vzadu olej na paknách.....
-> Syny: Tak či tak je to konštrukcia na prd, u spústy škodoviek to drží roky a netečie a u druhej spústy sú s tym furt len problémy. A potom aby si človek za jazdy tipoval, či mu brzdia všetky kolesá, alebo je zas niekde vzadu olej na paknách.....
-> Syny 21.08.13 13:33:25: jak to vypadá? neznám.
-> minno 21.08.13 13:24:38: on je to případ spíš teoretickej. V práci to lepíme, protože to dělalo bordel na vzduchový zkoušce těsnosti. Věřím, že olej by tam neprotekl. Ale zkusím to, třeba je díra do oválu...
-> minno 21.08.13 13:24:38: on je to případ spíš teoretickej. V práci to lepíme, protože to dělalo bordel na vzduchový zkoušce těsnosti. Věřím, že olej by tam neprotekl. Ale zkusím to, třeba je díra do oválu...
-> radekp: No pokud tam nekdo dal smerovy gufero, ktery by bylo na levej poloose opacne, tak se neni cemu divit. Me to driv v kramu taky cpaly, ze to klasicke nemaj a prej to smerovy tam nevadi... :)
-> minno: to je fakt divné, mě taky tekla levá strana...jestli to není rotací poloosy? Jako u labyrintového těsnění?

-> vhml: to si nemyslím, že by to tadial tieklo. Mne to vždy držalo nejakých 10-15-20 tis. km a až potom začalo tiecť. Keby to tieklo okolo vonkajšieho uloženia gufera, tak to tečie od začiatku.
-> minno 21.08.13 12:37:03: jedině mám teorii že by to teklo kolem gufera, po vnějším průměru. V práci některý gufera zalepujeme. Zkusím jestli si pomůžu.
-> minno: záhada
-> kyfkař: Mal som aj pôvodnú origo poloosu a začala tiecť. Po výmene gufera a repase po krátkom čase tieklo znova, a tak stále dokola.....
taky mě teče levá strana
za všechno můžou na 99% novodobý poloosy,protože na druhá škůdce je vše origo 25 let starý gufera a ani kapka

-> darklord: skorej chyba vo výrobe ale už to je jedno teraz
-> Michal N 283: no tak potom chyba pri montazi
-> minno: boh vie, ja tuto prehistoricku napravu poznam len z legiend o tecucom oleji a kolesach na vyletoch mimo auto
-> minno: boh vie, ja tuto prehistoricku napravu poznam len z legiend o tecucom oleji a kolesach na vyletoch mimo auto

-> darklord: a to by bol aj tak rozdiel 3 cm a nie 1 cm.
-> darklord: neviem de si došiel na to že mám užovku

-> Michal N 283: no to je tak ked sa na uzovku dava Mkova poloos 

-> minno: mne drblo pravú stranu, kúpil som tam novú poloos, pri ktorej montáži som zistil že je o 1 cm dlhšia!!!!!!!...chcel som to ešte narýchlo spraviť nech to pretlačím cez STK ale potom som auto radšej odstavil nadobro kým tam nebude vlečka...proste na kyvku-širokú už nemám dobrého slova
-> haso: 

-> haso: stříleli za války do vzduchu
jestli něco neni americké, tak se to pánum nelíbí


-> minno: kdepak asi udělali inziniri z AZNP chybu? 

-> minno 21.08.13 12:00:33: teče mi pravá :-D
Na levý straně se ( absolutně nechápu proč ) ustříhali ty čepy co drží pružinky na paknách ke štítu.
Na levý straně se ( absolutně nechápu proč ) ustříhali ty čepy co drží pružinky na paknách ke štítu.
-> vhml: ak ti tečie len ľavá strana, tak to je v poriadku
Tá tiekla aj mne, 1000x preskladané nanovo, 100 gufier, 2x nohavica z toho 1x fungl nová, 3x polosa, nič nezaberalo. Nákružok vždy vyleštený k dokonalosti. Pravá strana vždy OK.

-> minno 21.08.13 11:45:17: tohle je zatím jedinej rozumnej závěr. Taky nevím co dělám špatně.
-> vhml 21.08.13 11:31:29: Pretože kyvka
Ja som túto záhadu riešil 3 roky.

-> darklord 21.08.13 11:33:52: to vím taky, ale do stovky bohužel vlečka nepatří 

-> vhml: minno vie
vraj tam treba dat vlecku a nebude to tiect

Hele, vy zkušení kyvkaří. Proč mi pořád chčije olej do bubnu i když mam novy gufera?
-> kyfkař: Tak si ho ohrej :) Jako asi by to bylo lepsi, ale jde to i normalne.
-> Syny: něměl by se lisovat za tepla?
-> kyfkař 21.08.13 10:39:44: Tak sezen jiny krouzky. Ty stary sundej a nalisuj tam novy (jiny).
-> Syny: no na emko je to možná ještě horší,já bych mohl ty stávající nechat přelisovat ale mě ty opěrný kroužky cestujou protože jsem dal podložky pár km dobrý a už zase tam je vůle
-> kyfkař: Tak zrovna ouzky se sezenou lehceji nez siroky bych rekl.
nejde mě o to abych ušetřil ale origo (ještě jepotřebuji na užovku) je prostě problém já ty znám kvalitu polskejch všech věcí nejen poloos ale pár lidí tvrdí že ty pl poloosi prej vydrží tak nevím,kdyby někdo měl český a chtěl je prodat tak napište.
-> Bery: coz je ale podle me tim, ze si to nekdo v Polsku takle objednal a oni to tak vyrobi :)
-> dragon_cb_cz: Možná ještě poženštěný zájezd katolických školaček.
-> Bery: Jak říká kamarád, jediná věc o které se dá říct, že je to poctivá polská práce, jsou Vader 

z polska k nám proudí jen a jen kvalita,takže se nám to dělí na dva tábory.Na skupinu,která to chápe a nedůvěřuje pl produkci a na ty,komu to jednou říct nestačí a ještě věří,že ušetří...
Vlastně na tři.Ještě na vlečkaře
Vlastně na tři.Ještě na vlečkaře

-> kyfkař: Neni to blbost. Sice to neni jako origo, ale pokud tam krouzek fakt fest drzi, tak se po prelisovani nehne. Radsi prelisovat nez davat polaky.
-> kyfkař: Tak v tom ti bohužel nepomůžu, protože mám zásobu starých poctivých českých, spíš československých.
-> srdcar 120L: to mě je jasný ale já řeším poloosy jako takové,protože přelisovávat naprostá blbost stějně dlouho nevydrží ale právě nevým co ti polský jestli vůbec něco vydrží nechci jsi někde rozbit hu.u a prahy
-> kyfkař: Tisícovky a první stovky měly na rourách poloos vypouštěcí šroubky pod ložiskem, tak se dalo zjistit, jestli gufero nepouští olej do ložiska. Na novějších modelech se vypustily. Ložisko se mazalo pouze tukem. Při výměně gufera je potřeba zkontrolovat důkladně kroužek, po kterém běhá, sebemenší poškození nebo rýha zdevastuje gufero, to je třeba si uvědomit. Při montáži je třeba ho přesně usadit do osazení roury, hlavně rovně a dál ho namáznout vazelínou, aby hladce najelo na kroužek a neshodila se pružinka. A musí těsnit.
-> kyfkař: tak som to myslel ze to bude zachvilu hadka 

-> peti: mě zajímá origo vs pl a né kyvka vlečka to skončí akorát hádkou
kyvka to je jasný


kyvka to je jasný


-> peti: Neodsuzuju ani nevychvaluju jedno nebo druhé, každé má svoje pro a proti.