Převodovka ven

prohledat
104 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.05.2013 do 08.09.2020, založil/a Vajda
řadit dle data
18:09:01
08.09.2020
MVM
-> k.jarek 08.09.20 17:58:01: Každá je jina..
17:58:01
08.09.2020
k.jarek
Ešče mňa napadá... Vidličky sú záměnné nebo je mezi nimi rozdíl? Myslím, že mám nějakou doma, tak abych věděl, zda bude všeobecně použitelná pro jedničku/dvojku nebo budu muset případně shánět...
17:50:59
08.09.2020
k.jarek
-> dragon_cb_cz: Přinejmenším na dvojku, ale nejlépe aj na jedničku, takže dva. Převodovku mám v plánu rozhodit někdy přes zimu, takže to zatím úplně nehoří...
17:43:04
08.09.2020
dragon_cb_cz
-> k.jarek 08.09.20 17:36:31: Kolik jich potřebuješ?
17:36:31
08.09.2020
k.jarek
-> MVM: Už z principu je jasné, že je to nejměkčí část, to samozřejmě ano. Spíš mňa napadlo, zda by nebylo možné jej vyrobit s lepším poměrem opotřebení jádra/odolnosti kroužku. Tedy s o něco vyšší odolností v takové míře, aby to ale mělo na opotřebení ostatních dílů minimální dopad. Nejsu strojař a neznám pevnostní a další vlastnosti materiálů těch dílů, takže je to možná nesmyslná úvaha...

To je právě to. Já začínám mít pocit, že téměř na všecko díly sú, jen na ty Škodovky ne.

Dobrá, díky za info6



-> MVM -> dragon_cb_cz: Tož buď sa mi nabídky vyhýbají obloukem, nebo špatně hledám3 Zkusím tedy pohledat důkladněji, díky4
16:45:05
08.09.2020
dragon_cb_cz
-> MVM 08.09.20 16:39:07: Tak origo synchrony pořád jdou koupit, v inzerci se celkem objevují co vím... ale jaká je aktuální cena netuším.
16:39:07
08.09.2020
MVM
-> k.jarek 07.09.20 20:16:22: Synchronní kroužek se vždy vyrábí jako "nejměkčí" (technicky nesprávně) díl, ktery se proste opotrebi a mechanicky jednoduše nahradi. Vec jina je ta, ze na nektery veterany se proste dily uz nevyrabi. Skodovka je relativne v háji. Kdezto treba stary Porsche/VW je dostupný.

Pevnostně,jak se ptáš, to neni reseni, vnitrni treci kuzel musi byt z materiálu ktery neposkozuje kužel na ozubenym kole ale musi mit příslušný treci parametry, tam je toho vic...

Urcity nahrady synchronu dle mych info existuji. Pořád se ale domnivam ze pekny seriovy krouzek je cenove i funkcne řešitelný.
21:18:50
07.09.2020
dragon_cb_cz
-> k.jarek 07.09.20 20:16:22: Synchrony (kroužky) jsou na všech rychlostech stejné. Nebo myslíš synchronní spojky?
20:16:22
07.09.2020
k.jarek
Když už sme u těch synchronů. Vyrábí je někdo? Zejména tedy pro dvojku? Případně lze je vyrobit z něčeho pevnějšího (zušlechtěného) než je původní materiál tak, aby to zas příliš neodnášelo okolí/dosedací plocha toho kroužku?
18:05:29
07.09.2020
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Fotky pěkný, no pravdu bohuzel nemáš...
17:57:56
07.09.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
17:57:35
07.09.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM 07.09.20 06:20:52: Pokud jsou ty výstupky hodně osekané, tak synchron není tlačen na převodové kolo dostatečnou silou a nemůže brzdit/akcelerovat hnací hřídel převodovky při řazení... Mám zkušenost, že se to dost často různě křivý v té synchronizační objímce atd...
zvětšit Převodovka ven - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 07.09.2020 17:57:35
06:20:52
07.09.2020
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.09.20 23:05:23: Neni to pravda. Smaž nez se toho nekdo chytne. Dilce se blokovaci vystupky omackaji,to je tak jediny co akceptovatelny .
23:05:23
06.09.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> mishom: Pokud se to tyka prevodovek 742, tak u tech synchronu odchazi hlavne plosky na tech 3 vystupcich po obvodu. Mel by tam byt takovy viceuhelnik... Jakmile se vystupky opotrebuji, tak synchron neni pri razeni pritlacovan na kuzel protilehlej a nefunguje to poradne.
22:09:01
06.09.2020
MOLSO
-> mishom: ked synchron pritlačíš o kužel na kolieksu rýchlosti musí "brzdiť" .... proste sa pricucnúť o ten kužel na koliesku. Ak brzdí málo, alebo má opotrebené packy treba ho vymeniť.
15:27:23
06.09.2020
mishom
Ked uz je rec o synchronoch, ako rozpoznam, ze je synchron vadny/opotrebovany ked je prevodovka rozmontovana? Vsetky synchrony maju stale vrubky na sebe (na tej klznej ploche) a aj tak sa mi sem tam stavalo, ze do stvorky to niekedy slo cez zuby.. (niekedy zas krasne hladko).
09:11:57
12.05.2020
minno
-> Jarda: Presne tak. Takže ten synchrón ti je zbytočný a môžeš mi ho poslať1
07:18:17
12.05.2020
Jarda - zrušená registrace
-> minno 05.05.20 18:17:15: ja bych potreboval vymenit jeden synchron, sehnal jasem dokonce origo, ale nez to vyndavat, to radeji tu trojku budu radit s meziplynem, puvodne prevodovka nebyla vyndavana 26 let, tak ji ted nebudu preci vyndavat po 6 letech...
21:51:02
05.05.2020
isti
18:17:15
05.05.2020
minno
-> Bukaj 05.05.20 16:08:36: 3 dobrá fotka....
18:08:49
05.05.2020
Antony - zrušená registrace
-> Bukaj: 3

-> all:

No, tak jsem pod to vlezl, zjistil že auto není zas tak vysoko jak jsem myslel a při pohledu, co všechno by to obnášelo, jsem si jakoukoliv práci hodně rychle rozmyslel 3
16:09:09
05.05.2020
Boco
Vymenu prevodovky na 100 som absolvoval tento vikend.

Samotne vybratie agregatu (ramena a poloosi s bubnami ostali v karoserii) bola praca cca na 2 hodky (dole tazne, naraznik, zadne celo, vypustit vodu, olej z prevodovky, poodpajat motor od hadic, kablov, dole plechy motoru atd)

Naspat to bolo horsie kvoli poloosiam (ocistit, tesnenia...). Cca zase 1.5 po stav ze sa auto dalo tlacit (uz bola noc ked sme skoncili). Dokoncovanie bola otazka dalsich par hodin aj s dalsimi pracami k tomu (cistenie, odhrdzovanie,..)
16:08:36
05.05.2020
Bukaj
-> darklord 05.05.20 10:23:38: Tak, tak, zážitok je neprenosný1



Aneb jak se línej strhal, to znám i z vlastní zkušenosti...7



-> Antony - zrušená registrace 05.05.20 10:36:22: Vozejk na špajzku s motorem máš doma, případně si půjčíš od souseda...1

img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_1_71114__2020- 05-03_23-29-12_19.jpg
10:36:22
05.05.2020
Antony - zrušená registrace
-> vhml:

-> darklord:

Při jakýkoliv větší práci tahám celej agregát, jenže je to cca rok a půl, co si jistý nejmenovaný zdejší člen, viď Vojťasi, půjčil vozejk pod motor a špajsku, že bude dělat na modrý 3

Takže to musím zkusit udělat zespod. Auto je půl metru nad zemí, tak snad to půjde.
10:23:38
05.05.2020
darklord
-> vhml 05.05.20 10:17:05: 47 ono tato skusenost je asi neprenositelna, tiez som si to musel skusit najskor "hard-way" aby som zistil ze vyhodit motor aj so spajzkou v jednom kuse je vlastne o hodne pohodlnejsie
10:17:05
05.05.2020
vhml
-> Antony - zrušená registrace 05.05.20 09:26:06: hele se sundáním víka je to tak, že je to sice rychlejší než vyhodit převodovku, ale je to takovej vomrd, že je na zvážení jestli tomu nevěnovat dvě hoďky navíc a vytáhnout to v klídku celý. Alespoň u stovky, kde se při sklápění musíš prát s poloosama a větrák ti naráží do chladiče
upraveno 1x, naposled 05.05.2020 10:18:11
10:12:00
05.05.2020
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: místa by tam mělo být dost, spíš mě šlo o vlastní hokejku, jestli se tam člověk netrefuje s 5ti věcma najednou a ještě poslepu 1

-> darklord: s tím se počítá, že zas budu jako prase 3
10:04:43
05.05.2020
darklord
-> Antony - zrušená registrace 05.05.20 09:26:06: hlavne igelitku na ksicht kedze ti vytece olej zrovna do miest kde bezny clovek ma tvar 3
09:57:14
05.05.2020
Eidy
-> Antony: Napadá mě jen trocha místa do strany, abys vytáhnul (vyklonil) z drážek v táhlech. Pak už to prostě jen vyndáš.
09:26:06
05.05.2020
Antony - zrušená registrace
Tak rok utekl a opět oživím téma s dotazem demontáže víka suchého 5q na autě. Na tahání špajsky ven není čas, proto to musím zvládnou na autě. Nápravu svěsím, to není problém, každopádně na co si dát pozor s vlastním víkem? Je tam nějakej omrd s hokejkou?
11:48:47
30.04.2019
Žiabrovak
Náprava vonku. Ďakujem všetkým za rady.4
zvětšit Převodovka ven - obrázek od Žiabrovak vložen 30.04.2019 11:48:47
18:16:43
25.04.2019
havlik
-> Antony: Dělal jsem to jednou stačí sundat příčku čímž se svesi i převodovka a sundas víko na pohodu
13:36:10
23.04.2019
minno
-> Žiabrovak: Syny by ti určite vedel poradiť...40
12:24:29
23.04.2019
castrol
-> vhml: a vsetko je to na jedno brdo 1
10:44:23
23.04.2019
vhml
Při to by si člověk řekl, jak ty moderní sráče vydrží hovno proti podctivejm starejm autům 3
21:12:24
22.04.2019
SO545
-> Vojťas 22.04.19 20:05:34: moj plan ked som kupil 100ku bol trosku poladit a jazdit...jasnackaaaa ...
20:09:28
22.04.2019
Žiabrovak
-> SO545: Veď aj táto má nabehané 56000 ale stav je asi na 100000... Veď nejako to zvládnem 4
upraveno 1x, naposled 05.05.2020 14:50:59
20:05:34
22.04.2019
Vojťas
-> Žiabrovak: Nevim jestli ti to jeste nikdo nerikal, nebo si myslis ze to pujde i bez toho, ale moc nepocitej s tim ze se generalce naprav vyhnes. Teda ono to dopadne rozebanim minimalne pulky auta, zalezi jakej zamer s tim mas.
upraveno 1x, naposled 22.04.2019 20:06:19
19:54:00
22.04.2019
SO545
-> Žiabrovak 22.04.19 19:47:53: mas 2moznosti... 1.kupit si nieco novsie...alebo skor nove

2. ked to chces mat v mechanicky slusnom stave rozborka ta neminie...



Moja skodovka bola ulozenka z najazdom nieco cez 40000km aj tak som musel repasnut skoro vsetko...4
19:42:46
22.04.2019
SO545
-> Žiabrovak 22.04.19 19:34:33: problem to nieje len to musi byt v stave aby to slo nastavit4

ak je vseto funkcne a hybe sa to tak geometria je brnkacka...
19:34:33
22.04.2019
Žiabrovak
-> StepaNoFUN: Aha, takže to spravím tak, že dám dole bubny, povolím poloosy a potom prevodovku vytiahnem. A ešte otázka ohľadom geometrie, je asi problém nájsť niekoho kto by to nastavil?
19:28:18
22.04.2019
StepaNoFUN
-> Žiabrovak: Tam není riziko, že se to rameno ohne, ale jistota, že to z tý kolíbky spadne. Přesně ve chvíli, kdy povolíš převodovku z příčky.

EDIT: Ty tam vlastně nemáš motor... Tak to na kolíbku rovnou zapomeň.
upraveno 1x, naposled 22.04.2019 19:28:59
19:04:22
22.04.2019
Žiabrovak
Chalani! Dostal som nápad. Mám možnosť kúpiť kolísku na prevrátenie na bok a rozmýšľam, že to spravím nasledovne. Namontujem kolísku a s otcom ju prevrátime na pravý bok, potom odmontujem ľavé rameno aj poloosu a povolim pravu poloosu od prevodovky a prevodovku odmontujem. Dalo by sa to takto spraviť? Ale tam je asi riziko že sa mi ohne rameno, nie?
upraveno 1x, naposled 22.04.2019 19:04:36
18:30:05
22.04.2019
Eidy
-> Žiabrovak: Jednou jsem asistoval při vyndavání kyvkový skříně bez nápravy a v jednom člověku mi to přijde skoro nemožný ale stejně bych to už nikdy nedělal ani ve více lidech.
16:24:36
22.04.2019
Vojťas
-> Žiabrovak: jednou sem to vynadal ven bez naprav a stacilo mi to. Rozhodne bych se tomu bejt tebou vyhnul. A jak rikali kluci staci jen sundat buben a brzdovej stit, do okruhu zasahovat nemusis. Nicmene se tomu v budoucnu stejne nevyhnes.
16:17:35
22.04.2019
Žiabrovak
Rozmýšľam, že to dám rovno dolu celé a spravím komplet GO celej zadnej nápravy. Tak či tak mám kúpené brzdové hadičky potrebujem zrepasovať pedálovú konzolu, tak asi vypustím brzdovku a komplet to spravím. To je celá škodovka... Idem vyčistiť karburátor a skončí pri generáke bŕzd 3 3
18:26:41
21.04.2019
Jozka
-> Žiabrovak: S těma brzdama to chápu, ale jak psal-> SO545: = sundej (o označ si) bubny, demontáž brzdových štítů obnáší vyloupnutí paken a povolení 4 šroubů M8. Brzdový válečky (nejlépe zajištěný proti vysunutí alespoň omotáním drátu) i hadice zůstanou na štítech, čili spojený s okruhem.



A u tak sofistikovaný stroje, jako je kilo, si vystačíš se změřením vzájemný polohy poloosy a remene klidně svinovacím metrem mezi nějakým bodem na rameni a pevným šroubem M10 na nohavici poloosy.
18:15:06
21.04.2019
SO545
-> Žiabrovak 21.04.19 16:56:06: brydove stity demontujes /aj ked brzdy budu potrebovat sevis urcite/

a matice v pohode rozrezes flexou za 2min rameno je oslobodene...

potom to vytiahnes a rozoberies cele4 inac to nema zmysel.
17:29:44
21.04.2019
Bukaj
-> Žiabrovak: Dělal jsem to jednou u MBčka a už nikdy víc. A to jsem měl kliku, že mi nevypadly kameny z poloos při nasazování.

Každopádně když už, tak celý agregát ven a je to jednodušší -viz co psal Štěpán4
16:56:06
21.04.2019
Žiabrovak
-> StepaNoFUN: Nechcem to odmontovávať hlavne kvoly brzdám a ešte preto, lebo matice ktoré držia ramená vpredu, sú zatreté gumoasfaltom a pekne zahrdzavené.
Extreme Tyres