Převodovka ven

prohledat
104 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 04.05.2013 do 08.09.2020, založil/a Vajda
řadit dle data
15:37:43
21.04.2019
StepaNoFUN
-> Žiabrovak: Nerozumím otázce - spíš mi není jasnej důvod... Stejně pak budeš muset dělat geometrii (má na ní vliv i posun převodovky na držákách), takže nevidím důvod, proč nerozchodit zároveň kostky... Navíc nasazovat to tam zpátky s podélnejma ramenama mi přijde jako docela omrd...
15:08:39
21.04.2019
Žiabrovak
Ahojte, potrebujem poradiť. Z mojej stovky som už vybral motor a teraz nasleduje prevdovka. Chcem ju vybrať bez toho, aby som musel dávať dolu ramená a polosy. Dali by ste mi prosím nejaké rady na čo si dávať pozor, alebo ako si čo ulahčiť? Ďakujem.
22:38:07
19.04.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Antony - zrušená registrace 19.04.19 21:58:08: Jednou jsem to delal a je to takovej vejmrd, ze je jednodussi vyndat motor i prevodovku... Ver mi :-) Pricku jsem musel odsroubovat a zpustit, co dovolila naprava (vlecka).
22:27:27
19.04.2019
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 19.04.19 22:07:40: Já jsem kdysi z Å vyndal jen samotnou převodovku - motor i náprava zůstaly v autě. Ale vůbec netuším, jak se mi to povedlo, vím jen, že se mi blbě dejchalo, když jsem se plazil zpod auta s převodovkou na hrudníku 3
22:15:40
19.04.2019
Bukaj
-> Antony - zrušená registrace 19.04.19 21:58:08: U kyvky to jde, u vlečky si to moc představit nedokážu - leda vyndat nebo nějak víc svěsit nápravu...
22:11:11
19.04.2019
Antony - zrušená registrace
22:07:40
19.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 19.04.19 21:58:08: kdyz jsem vyndaval prevodovku z rapida, tak jsem tam motor nechal, ale sundal jsem zadni napravu4
21:58:08
19.04.2019
Antony - zrušená registrace
Dá se sundat víko 5q, když je špajska na autě? Předpokládám, že bude asi muset příčka dolů, co? Ale asi furt lepší, než zas tahat ven celej agregát.
21:54:37
07.05.2013
Lukyn742
-> Syny: Už se stalo4
21:15:11
07.05.2013
Syny
-> Lukyn742: Povol konzoli, trochu s ni hejbni a zkus...
upraveno 1x, naposled 07.05.2013 21:15:32
20:57:44
07.05.2013
Vajda
-> minno: tak převodovku jsem dnes vytáhl bez pomoci sám tak jak sem to měl namyšleno , ale nazpátek určitě budu muset mít helfra zkrze nasazení těch nohavic.Jinak dík za radu, určitě si na ty dekly dám pozor při zpětné montáži.
20:03:26
07.05.2013
Lukyn742
-> minno: V převodovce je olej3 asi od podzimu pp90ka. a ještě když tam ta rychlost nejde, a zkusíš jí tam "narvat" tak to tak nějak divně vrže jako by o gumu nebo tak o něco ...
19:58:57
07.05.2013
minno
-> Lukyn742: tak to máš buď vazelínu v prevodovke miesto oleja, alebo je zatuhnuté tiahlo radenia, prípadne konzola, inak to nie je možné.
19:56:14
07.05.2013
Lukyn742
-> minno: Přez zuby to nejde, jde to řadit pořád stejně,i ze spodu nahoru a naopak.Jde to prostě jen těžko a ryhlosti nevyskakují.Jen tam někdy nejdou zařadit

8
19:49:30
07.05.2013
minno
-> Lukyn742: musíš problém viac popísať. Ťažko ide radiť všetky rýchlosti? Aj zdola nahor aj zhora nadol? Ide to cez zuby, alebo to radí normálne, len proste ťažko?
19:42:42
07.05.2013
Lukyn742
Mám dotaz, dokáže mi někdo poradit proč jde řadit ztěžka a někdy se tam té rychlosti dokonce vůbec nechce ? např zpátečce, a o ranách z převodovky při řazení nemluvě. Jinak je to 5q a najeto asi 94tkm
22:25:03
06.05.2013
minno
Výmena prevodovky u kyvky je pakárna vždy.



Ja som menil u kyvky prevodovku len raz a radšej som zvolil variantu vybrať to celé von, vyskladať polonápravy s prevodovkou vonku a potom to zas celé šupnuť nazad.



Dosť veľký problém u kyvky je to, že tie dekle diferáku sú každý kus iný a pri výmene prevodovky sa môže stať, že polonáprava na druhú prevodovku dobre nesadne a bude tam axiálna vôľa na nohavici aj bez tesnenia. To sa stalo vtedy aj mne a musel som na novo vyskladanej prevodovke jeden ten dekel diferáku meniť za taký, na ktorom bola nohavica bez vôle a zároveň aby bolo zahĺbenie na tom druhom dekli presne rovnaké ako na pôvodnom čo na prevodovke bol, aby som si nerozhodil vymedzenie ložisiek diferáku. Strašný odrb s práca nahovno. Takže bacha aj na toto. A pri výmene prevodovky bez demontáže nápravy sa toto dá dobre skontrolovať len po odpojení nohavíc od ramien a to sa zas potom môže pri spätnej montáži mierne rozhodiť geometria. Takže čert ako diabol.



Dvaja sme to týmto spôsobom mali hotové za jednu sobotu.



minno120.rajce.idnes.cz/2 010.09.06_-_vymena_prevodo vky_S120_za_novy_5q
21:50:21
06.05.2013
Athlonek
-> Vajda: Kamenů bych se nebál, když si je k poloose přilepíš vazelinou, tak na druhej, třetí pokus to vklouzne do diferáku.
21:18:46
06.05.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> m8rinek: Mel bych jednoho typka videt o vikendu, ale neslibuju vysledek...6
21:17:42
06.05.2013
m8rinek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Poptej se mi, sice jsem zkusil kontaktovat nějaký týpky co s tim šmelej, ale už se neozvali (asi malej díl a poztráceli ho :D).
21:15:50
06.05.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> m8rinek 06.05.13 19:23:02: Ty ses fakt borec. To mi pripomina zlaty casy kdyz sme s kamosem chteli stelovat geometrii na vlecce a ramena se nechtela hnout. Tak sme vzali lano, transita a trochu s tim cukli 40



Ozval se uz nejakej patrolista nebo se mam o vikendu poptat u znamejch?
21:13:04
06.05.2013
Vajda
-> m8rinek: no vím jaká to je pakárnato tam dávat , když sem vyměňoval tu nohavicu tak sem se s tím pěkně nadrbal ale šlo to, lepší když jsou dva aby jeden nasazoval a druhý přidržoval nohavicu. Zlatá vlečka s kardánkama3 tam je to šup šup a je převodovka je venku.
21:07:54
06.05.2013
m8rinek
-> Vajda: Jo to sundat zle, demontuješ buchtu, odpojíš na špajzu a vysuneš, jen je to jebačka to tam pak pod autem vracet :(.
21:04:29
06.05.2013
Vajda
-> Syny: před dvouma rokama jsem měnil podelny ramena a jednu nohavici poloosy, ramena s uložením a kostky byly dávány nové a namazáno, od té doby jestli auto najezdilo 2tis km tak to bude moc. Mám ho jen na srazy a výlety za pěkného počasí. Takže vše by nemělo být problém rozdělat,jen mít na to čas a další ho k ruce:-) Tudíž to asi rozdělám od ramen abych se při nasazování nemusel prčit s celým celkem, jen doufám, že nebudu muset i sundávat buben zkrze lanovod a vyjde to vysunot z diferáku i s brzdovou hadico 8



-> m8rinek: pěkná machrovinka na tu geometrii
20:20:16
06.05.2013
Eidy
-> m8rinek: To je moc chytře vymyšlený.4
19:34:16
06.05.2013
Syny
-> m8rinek: Chytry :)
19:29:11
06.05.2013
m8rinek
-> Syny: kostka tam je, tohle je jen místo dvou montajzen a velikejch kleští při nastavování geošky, vše povolíš, timhle si naklíčuješ sbíhavost jakou chceš a zas vše stáhneš...
19:27:30
06.05.2013
Syny
-> m8rinek: Tak jasny, zalezi jak se mu s tim chce delat a kolik tomu chce venovat casu. Samozrejme udelat to poradne je lepsi - muze rovnou i udelat rozborku poloos a vsecko povymenovat 40 Jinak - co sis to udelal za udelatko na tu geosku? :) To si tam dal misto kostky?
19:23:02
06.05.2013
m8rinek
-> Syny: Urvanej šroub? Pohoda skoda110r.eu/110r/unor137 0003.jpg

Geometrie? Taky skoda110r.eu/110r/brezen1 320003.jpg :)))



Ale pokud jde o auto, který se časem stejně vyhodí, tak je to asi buřt :).
19:19:01
06.05.2013
Syny
-> m8rinek: Tak jasne, pokud jde pak na opravu, tak to je uplne jedno a stejne to musi sundat :) Ale stejne bych nerozpojoval rameno od poloosy pokud to nema nove skladany a nechce se mu pak resit X problemu od geometrie, pres kostku, po urvanej sroub :) Zalezi co s tim planuje a jak dukladne...
upraveno 1x, naposled 06.05.2013 19:20:07
19:16:51
06.05.2013
m8rinek
-> Syny: Tak vzhledem k faktu, že bude nechávat převodovku opravovat, nebo ji vymění, tak to může rozebrat rovnou počástech... Jasně jde to vyškubout najednou, ale proč? :D skoda110r.eu/1150rr/kvete n130002.jpg



Co se týče nápravy, tak já bych ji rozebral a rozhejbal, přecijen bůh ví kde ta geoška po 100letech provozu je :))). A zrovna udělat stavitelnou geometrii zadku :))).
upraveno 1x, naposled 06.05.2013 19:18:29
19:13:19
06.05.2013
Syny
-> Vajda: Rozsroubovat poloosy od ranem a vytahnout. Je to tam zarazeny docela kus, to se te v rameni nepodda. A nebo to muzes vyndat cely i s rameny a pruzinami + tlumici, abys nemusel sundavat poloosy a zamezit tak vymene tesneni pod nima, moznemu prusaku, utrzeni sroubu, rozhozeni geometrie a pripadne ztrate vymezovaci podlozky k loziskum v diferaku 4



Pri montazi poloosy do difose si uzijes (precijen ty kameny moc vuli nemaj), ale jde to. Sice s ramenem to bude vetsi boj, ale ne zas o tolik. Furt asi lepsi nez tam pak navarovat sroub, vysekavat zarostlou kostku a podobne :) Nevim tedy v jakym to mas stavu, ale pokud to nemas nove skladany a neplanujes generalku napravy, tak to vyndej radsi cely :)
upraveno 2x, naposled 06.05.2013 19:16:46
19:07:39
06.05.2013
Vajda
Tak jsem měl dnes chvili čas a pustil se do vytažení motoru - je venku a teď špekuluju jak na převodovku. Samozřejmě prdel zvednout vypodložit, ale mezi příčkou a převodovkou vedou lanovody.. když sundám prvně příčku a poté až převodovku pujde vytáhnout z poloos nebo budu muset i rozšroubovat polonápravy od podélných ramen abych to dostal z převodovky ven? v tom uložení ramen se to asi nepoddá že? nebo sundat to si ramenana, ale zase při zpáteční montáži to bude pracnější manipulace dostal ty poloosy do difoše.
11:23:09
06.05.2013
Jozka
-> Vajda: Mě soustavně v záběru vypadávala zpátečka jen proto, že byla ohnutá řadicí tyčka nějakým předchozím kutilem. Po narovnání bez vyjmutí OK. Jinak na kolíbce vyndat převodovku jde, dělal to kdysi kolega na kile, ale je to pěkná blbost, při zpětný montáži se povedla vrátit jen jedna nohavice, druhou jsme nedali.. fůra zbytečný práce, když jde celej agregát vysunout i zasunout zdárně zhruba v čase, kterej se spotřebuje jen na instalaci auta na kolíbku.. 4
18:10:24
05.05.2013
Vrba
-> Vajda: jo,musí ven a rozpůlit
17:23:22
05.05.2013
Vajda
-> Vrba: a jak se to dá seřídit?? stejně ale na aute se to udělat nedá a převodovka musí ven a rozpulit ji ne??
08:33:48
05.05.2013
Vrba
-> Vajda: Je špatně seřízená vidlička v prevodovce.Casem se opotřebujou boky zpátečkových kol a pak už to kolo není v ideálním záběru. Je třeba ho posunout.
upraveno 1x, naposled 05.05.2013 08:35:29
19:28:09
04.05.2013
Vajda
-> stepan: to jsem si myslel ze začátku taky, kulisa řazení z 5q, táhlo taky na 5q (původně v autě byl 4q), dokonce jsem i na tom propojovacím táhle (ten černý kloub táhla) jak má díry oválné jsem převrtal a nechal udělat silonová pouzdra aby to bylo úplně bez vůle a pořád je to stejný...s kuliso řazení jsem taky zkošel posovat a nic...podle mě je to už převodovko..
19:19:31
04.05.2013
stepan
-> Vajda: A není teda spíš vyběhaná kost v táhle než špatná převodovka?
19:17:09
04.05.2013
Vajda
-> stepan: no jelikož vyjíždím z kůlny tak ji používám. Vona ta převodovka nebyla asi nic moc když už jsem auto pořizoval, jelikož vypadávala a při couvání jsem ji musel držet, ale ted to už nejede i když to jde do záběru, chrčí to přes zuby...Ta převodovka byla podle červeného silikonu rozdělaná tak asi ne moc dobře, dvoka tam jde taky špatně.. a pětku řadiš pomalu až k spolujezdcovým dvěřím.
19:07:51
04.05.2013
stepan
-> Vajda: No ne, ale jak často couváš a jak hodně to vypadává? Když sem jezdil tátovou škodovkou, tak tam taky vypadávala, tak sem prostě řadičku při couvání držel, fakt bych se na výměnu převodovky u kyvky kvůli tomuhle vykašlal.
19:04:47
04.05.2013
Vajda
-> stepan: taky si myslim, vytáhnout baterku a na auto se chodit jen dívat3
18:58:02
04.05.2013
stepan
-> Vajda: Bez vyndání motoru to dá mnohem víc práce, to bych fakt radši motor vyndal. Ne, kecám, já bych kvůli vypadávající zpátečce převodovku vůbec neměnil.
18:57:59
04.05.2013
Vajda
samozřejně vyndat to nebude tak hrozný jak to tam zase dát nazpátek a nemluvě o poloosách:-)
18:52:32
04.05.2013
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Robil som to na Erke pred X rokmi, bez problemov. Pouzil som len maly hydraulicky hever, nejake dreva na podlozenie a bezne domace nariadie. Postupne som zdvihol zadok auta asi o tristvrte metra, podviatal motor, aby drzal aj bez prevodovky a potom sla prevodovka von.



Horsie to bolo dat naspat, hlavne trafit kamene na poloosach do prevodovky....
18:48:24
04.05.2013
Bukaj
-> Vajda:

A kolíbka je blbost, když vyndaváš jediný pevný bod vesmíru (nápravy)4

navíc na boku by se s převodovkou blbě manipulovalo...
18:46:51
04.05.2013
Bukaj
-> Vajda:

Dělal jsem to jednou u 1000 MB bez vyndání motoru a pakárna byla jednak, že MBčko je nízké a druhak při nandavání se trefit s poloosou do diferáku, ani by tam spadly kameny za stálého překonávání odporu nohavice, kterou to tlačilo na převodovku. Ve dvou to celkem šlo, ale u druhé polonápravy už jsem musel odšroubovat alespoň silentblok z kastle...
18:40:45
04.05.2013
Vajda
-> Nwkt: no to právě nevím jestli to podrží rameno..
18:39:01
04.05.2013
Nwkt
-> Vajda: A bude ti to na tý kolíbce držet, když vytáhneš poloosy
18:37:18
04.05.2013
Vajda
-> Bukaj: Věřím, že u převodovky se suchejma poloosama by to byla jinší práce
Extreme Tyres