skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hydraulická ruční brzda na bubny
-> SilverFox: Možná tak s rokem výroby v minulým století. ;-)
Stepan FUN 14.03.13 20:51:06 napsal:
→ SilverFox: Spojkovej ze 742?
Ano
→ SilverFox: Spojkovej ze 742?
Ano
-> SilverFox: Spojkovej ze 742?
-> vhml: No právě proto jsem psal, že tam musí bejt jen minimální vůle. Aby tam někdo nevymyslel nějakej dlouhej "mrtvej chod". ;-) Pak by to minimálně omezilo funkci (rychlost reakce a případně při větší vůli i tlak) zadních brzd. Nejdřív by se vymezila vůle a pak by to teprve brzdilo...
-> vhml: No právě proto jsem psal, že tam musí bejt jen minimální vůle. Aby tam někdo nevymyslel nějakej dlouhej "mrtvej chod". ;-) Pak by to minimálně omezilo funkci (rychlost reakce a případně při větší vůli i tlak) zadních brzd. Nejdřív by se vymezila vůle a pak by to teprve brzdilo...
Neměla by pístek proti vyskočení jistit segrovka?
-> Fillas: nemá na tom co nefungovat. Jen pri delsim stani ujde tlak.
Pístek netreba nijak zajistovat. Vzdyt v nem je tycka od paky...
Pístek netreba nijak zajistovat. Vzdyt v nem je tycka od paky...
Samozřejmě bude hydraulika jinde,tu originál bych si tam nechal kdyby se stalo něco s tou hydraulickou,takže taková záchrana
takže nakoupit válečky do zásoby jo?
ale jinak díky za radu


-> Fillas: A pak budeš mít ručky 2? :-O No ano. fungovalo by to, pokud bys měl páku jinde. Jen je jak jsem psal potřeba zamezit tomu vysunutí pístku při sešlápnutí nožní brzdy a počítat s tím, že ten váleček nebude mít žádnou velkou životnost...
Ano to jsem potřeboval vědět díky moc,mám 2P,a když tam nechám i tu ručku s těma lanovodama bude fungovat??Když to takto udělám tak nemusím už nic upravovat v bubnech že?
Zapojíš váleček na trubku do zadní kostky. V podstatě do série. Přívod od přední kostky (či pumpy podle toho, jestli máš 2P nebo 4P) zapojíš do přívodu válečku (tam co jde normálně kapalina z nádobky) a vývod vyvedeš do zadní kostky. Funguje to. Jenom musíš udělat to, aby páka brzdy v nejnižší poloze dosedala až těsně k válečku (ideální je použít nastavovací tyčku ze spojky). Jinak bude mít ten pístek snahu vyjíždět při sešlápnutí nožní brzdy ven.
pokud ti lanovody nezaseknout zadni kola, nejdriv hledej duvod proc. Rucka na skodovce zasekne zadni kola i v 80 za hodinu. Sprav nejdriv brzdy a pak tepr vymyslej zbytecnosti...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: teorie mi nikdy nešla

-> Karel.: Abys pumpoval kapalinu zpet do nadrzky pres hlavni brzdovej valec?
Chci ji tam protože lanovody prostě ty kola nezaseknou,mluvíme o škodě 120,ale já mám pocit že on to měl napojené na tu trubku co vede do zadních brzd ta nejdelší v té měl ručku se spojkovým válečkem ze škody 120.Ale nevím,kdyby někdo měl nějaké schéma,nebo nákres jak to zapojit..
-> Fillas: teoretickyby mělo jít dát dozadu 4dírovou kostku místo 3 a do toho zapojit ručku, ale proč chceš ručku na bubny?
Nemáte někdo zkušenost s hydraulickou ruční brzdou na bubny?Někde jsem četl že stačí zapojit ručku s válečkem do zadního okruhu brzd,nemá to někdo z vás takto vyrobené?dík?