Co vše vyměnit pro spolehlivé ježdění?

prohledat
46 příspěvků (zobrazeno 1 až 46) od 02.02.2013 do 07.02.2013, založil/a Cumper
řadit dle data
20:00:43
07.02.2013
Mil@n
Podle mě jen běžná kontrola a pak je to otázka náhody kdy se něco pokazí4jezdím běžně cca 500 kilometru za týden a že bych se nervoval tak to vážně neee4
19:50:50
07.02.2013
palinator
-> j_j 03.02.13 16:50:09:

No, někdy ale platí, že co soudruzi neposrali na kile, to dodělali na stodváce.47
19:33:21
07.02.2013
castrol
-> minno: to vies benal je drahota tak sa nejazdi 1
15:21:28
07.02.2013
ozzman1000
-> j_j:

za toho Havla sa už toho moc nenapilovalo

-> haso:

157 1
14:46:33
07.02.2013
minno
Bože, mne je to strašne smiešne čítať, kto kde kedy najazdí až 200 - 300 km za víkend, dva razy do roka, a dôjde domov v pohode bez porúch3
14:43:09
07.02.2013
minno
-> haso 03.02.13 16:10:36: 3 3 3 3
22:03:03
03.02.2013
MOLSO
-> haso: 3 3 3 3 3 3
16:50:09
03.02.2013
j_j
-> Cumper: rozumný...když se podíváš na Tueho, tak za těch desítek tisíc km, co má naježděno po Evropě s kilem mu akorát jednou proběhl tlumič skrz na kamenitý cestě někde na Balkáně. S tím, že jsou škodovky nespolehlivý by rozhodně nesouhlasil, ta jejich zastaralost měla něco do sebe - byly to jednoduchý auta a od roku 1964 se to furt pilovalo, pilovalo...ať už byl na Hradě Novotný, Svoboda, Husák nebo ještě i Havel, tak se pořád pilovaly škodovky s motorem vzadu..6 foto int. Tueho 110 L
zvětšit Co vše vyměnit pro spolehlivé ježdění? - obrázek od j_j vložen 03.02.2013 16:50:09
16:10:36
03.02.2013
haso
ako povedal moj spoluziak, ktory sa ma spytal ci nepojdeme v lete do Stuttgartu na Favorite...

jedine co vezmem budu noznice na plech, ked sa to pokazi, vystrihneme vin cislo, zobereme znacky a pojdeme domov vlakom 3
13:59:58
03.02.2013
Cumper
Díky za rady. Takže to udělám jednoduše. Budu dělat normální údržbu + prostor za sedačkama vyplnim nářadím a dílama1
12:05:38
03.02.2013
palinator
-> Stepan FUN:

V době, kdy nyní moje Š120 byla ještě spotřební, nefungovala sahara dlouho... Občas vybublala, to je fakt, ale neřešilo se to ještě dlouho... jen když se mělo jet na Slovensko, tak se udělal vypínač. 3 A světe div se, za Mejtem to stejně poprvý vařilo bo fouklo těsnění pod hlavou.... 3 Nicméně jelo se dál, Makovskej kopec se napopátý taky vyjel a nazpátek to vařilo už jenom jednou, protože jsme cíleně odlehčili náklad na druhý vůz (fungl nová Fabia 1,4 MPI, psal se rok 2002, vlastně poslední plnohodnotná sezona před odstavením a částečnou obnovou).
10:40:03
03.02.2013
castrol
-> Stepan FUN: ved prave ,naco vozit nieco navyse to by som musel mat pri sebe stale notas a kontrolovat
09:09:49
03.02.2013
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: No denně bych to jezdit asi nechtěl. :-D Navíc s ouzkou. Ale tady byla cílem ta cesta a pokus o zjištění "co všechno na tom autě nefunguje". Jeden den jsem to přivezl domů, druhej den s tím vyrazil na technickou a když už to prošlo a bylo hezky, tak jsem se jel projet. :-)
01:16:56
03.02.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: V roce 2009 cca 3300km a krom klíňáků, dynama a kouslé západky v zámku dveří spolujezdce klid 4 Auto vytažené po X letech ze stodoly a příprava nebyla nijak extra zásadní... když to ty dovolené v Rumunsku a Jugoslávii odjezdilo kdysi, co by to nejezdilo dnes 4



-> Stepan FUN: 300km za den se 105kou jak často? :) Jinak já delší trasy se škodovkama jezdím "relativně" často, jelikož jsou "centra aktivit" (Praha, České Budějovice, Kutná Hora) od sebe relativně vzdálený a občas je potřeba nějakej přesun... zatím krom první cesty ČB->Praha v kile, kdy chcípnul altík a dojížděl jsem v mlze bez světel, nebyl problém 4 136GL měla teď v říjnu, rok od koupě, najeto skoro 3000, v roce 2011 jsem zase najel podobnou porci s kilem... A máš pravdu, je to úplně jiný pocit, nejen dojezd ale celá jízda... 5
00:53:23
03.02.2013
m8rinek
-> Stepan FUN: Jo, to já si na nespolehlivost stěžovat nemůžu, spíš vše považuji za porodní bolesti. Které když už ustanou tak si pořídím další a pořád dokola...
00:50:48
03.02.2013
StepaNoFUN
Když to tu tak čtu a bavíme se o nájezdu km s těmahle starejma strojema. Tak za loňskej rok s kilem 2 srazy, na obou to bylo kolem 250km za víkend a jediný co jsem opravoval byl špatnej kontakt na žárovce a ulomená sedačka řidiče (opěradlo)... A je fakt, že v tomhle autě vozím jenom opravdu základ, protože místa kde se s tím běžně pohybuju jsou protkána známými, takže případné řešení problému by bylo rychlé. U 105tky (cca 300km za den) jsem měl jednou problém s nefunkčním větrákem na chladiči a tudíž vysokou teplotou motoru. Ale vychladla, dolil jsem vodu, větrák zapojil "na pořád" a jelo se dál. Zase alespoň jsem pokoukal po krajině, poležel v trávě na louce... Není to krásný? :-D S těmahle storjema se člověk prostě nudit nemůže. Jak jsem kdysi někde četl - U nového auta je skoro samozřejmost dojet do cíle cesty. Ale s těmahle staršíma je každej dojezd do cíle něčím víc. :-)
00:38:43
03.02.2013
m8rinek
-> Stepan FUN: Já ji tu asi taky někde mam, ale vozim tuhle...



E: kamarádka vozila v erku místo bible knížku s povídkami typu ,,Tenkrát o prázdninách,, ještě po minulém majiteli :D.
upraveno 1x, naposled 03.02.2013 00:47:23
00:37:02
03.02.2013
StepaNoFUN
-> m8rinek: Tuhle mám snad taky. Ale pak ještě byla jedna vyloženě o opravách na cestě. Zejtra kouknu v dílně, jestli tam ještě je. Teď už se mi tam nechce.

Mimochodem - co je za problém v dojezdu bez spojky? Ano rozjezdy jsou na ho... (trápíš startér), ale pak už bez potíží. S rozítnutým přítlačákem ( packy naštestí utemovaly lamelu tak, že spojka neklouzala) skoro 100km domů a pak jsem s tím 2 dny jezdil do práce, než byl čas to vyměnit. :-D
upraveno 1x, naposled 03.02.2013 00:39:28
00:35:58
03.02.2013
dragon_cb_cz
-> Cumper: Vyměnit můžeš co chceš, vžycky se něco může podělat. Zkontroluj brzdové trubky a hadice a pokud se ti nebudou zdát 100%, tak je vyměň komplet - a budeš mít na X let klid. Pokud je měnit nebudeš, tak alespoň v servisu kde na to jsou vybavení nech pořádně protlačit celou brzdovou soustavu čerstvou brzdovkou. Vyměň všechny náplně, promaž pořádně svisláky a další mazací místa. Zkontroluj jestli někde nejsou vůle, případně je odstraň. A pak si nech udělat poctivou STK. To by mělo být zcela dostatečné.



Co se týká náhradních dílů na cesty,stará pravda říká, že se stejně posere to co sebou nemáš, ale jinak jak říkali už ostatní - stačí menší krabička s důležitýma drobnostma k zapalování a elektrice obecně (kladívka, kundík, víčko, palec, kabel ke 4tému válci a mezi cívku a rozdělovač, případně jedna náhradní svíčka, kus vodiče a pár fastonů, izolačka, pár pojistek), něco do palivové soustavy (membrána AC pumpy, kus hadičky). K motoru pak náhradní klíňák a strunu plynu. Tohle dohromady se vejde do standardní krabice od autolékarničky úplně v pohodě, takže spotřeba místa minimální. Docela málo místa taky zaberou hydraulické válce (hlavní brzdový i spojkový - co já bych za něj na eRekcích dal!!! - a jeden kolový váleček).



Pokud ti spotřebované místo tolik nevadí, tak můžeš přihodit z elektriky (jak doporučoval -> Stepan FUN: ) náhradní cívku, altík a relátko, k motoru pak gumové hadice které tě napadnou. Pokud chceš být opravdu připraven na ledacos, tak poloosa a svislák.



Jinak samozřejmě základní nářadí dodávané výrobce dle zkušeností a zvyklostí doplněné, minimálně bych přihodil zkoušečku a pokud máš, tak klidně i multimetr, pořádnou lepící pásku (myslím fakt pořádnou, vyztuženou textilií a vodě odolnou), motex pásku s pár sponkama a závlačkama, elektrikářská čokoláda se taky může hodit. Pár náhodných šroubů a matek. Malá gola se taky hodí. No a lahev destilky, oleje a brzdovky a pracovní rukavice.



Určitě by se dalo vymyslet X dalších blbostí, důležitý je pobrat to co může hodně pomoci a zabere to málo místa. No a hlavně vzít dobré kamarády. Na loňských eRekcích mě zachránili právě oni, ne tím co vezli, ale klidem a rozvahou - když odešel hlavní spojkový válec, tak mě jeden kolega nejdřív poslal do místní hospody poptat se komu stojí vrak škodovky v zahradě a když tahle metoda nezabrala, tak dojel do vedlejší vesnice, obešel chalupy a nakonec ten válec sehnal! Takže hlavně chladnou hlavu 4
00:33:22
03.02.2013
m8rinek
-> Stepan FUN: tuhle www.antik-klariani.cz/bmz _cache/.../9656f810943066a f74dc981819f91210.image.12 6x200.jpg to je fajnový čtení.



Se Škodovkou jsem najel na jeden zátah tuším kolem 500km max (z domova do domova) a je pravda, že vždy dojel, ale obvykle si to nějakou údržbu vyžádalo. Jednou dokonce odejivší spojkovej válec, což byl ve finále už docela problem...



Letos bych rád desetinásobek, tak to nějaké ND chtít bude...
upraveno 1x, naposled 03.02.2013 00:36:00
00:32:38
03.02.2013
StepaNoFUN
-> castrol: Tak takovýhle díly beru. ;-) To je reálný dát na silnici i na počítačem řízeným autě. :-D Ale jinak toho v těhlech "moderních" strojích opravdu nemá cenu moc vozit.
00:29:34
03.02.2013
StepaNoFUN
-> Tomaso435: Ty tam dej druhý ETZ a na cívku se vykašli. Ta na FA odchází málokdy. ;-)
00:28:41
03.02.2013
castrol
-> Stepan FUN: mam len to najnutnejsie co sa vejde do kola rezervy ,palec,hlavu rozdelovacu ,cievku a kable nic viac a nic menej a teda povinnu vybavu ale to je samozrejmost
00:27:40
03.02.2013
Tomaso435
-> Stepan FUN: nene vše nové či repáslé. toho se nebojim, bojim se jenom díry v silnici kde mi zustane kolo.. tyčku řízení narovnám cihlou, ale tlumič a rameno už moc ne... čili pro takový případy by to něco chtělo maličko no :)

je teda fakt že auto na mojich ted už asi 110 tis km měnechalo jedn 2x. jednou když sem ho rozbil tak ránou uletěl palec rozdělovače jinak by jelo, a podruhý odešla eketrika v rozdělovači (ktrej sem měl sebou) ovšem vojta mě odtáh do garáže dřív než přišla na řadu výměna rozdělovače na místě. nejdřív sem zkoušel vše ostatní :D

joa držák na 2 cívky si udělám taky . jen přepojit a jede se... vidívám to na závodních autech často
00:25:01
03.02.2013
StepaNoFUN
-> m8rinek: Myslím, že mluvíme o stejný knížce. Jenom nevím, jestli to napsal Cedrych. :-D Ale zase na druhou stranu - kdo jinej? :-D Jednu mi ukradli, ale myslím, že ji ještě v jednom vydání mám. :-)
00:22:56
03.02.2013
StepaNoFUN
-> Tomaso435: Bavíme se o nouzovým dojezdu, takže bez brzdovýho válce dojedeš. Máš ručku. ;-) A s tím ramenem - to je máš tak shnilý, že se bojíš jejich prasknutí? Nebo tak vymlácený čepy, že by mohly vyskočit??? Neblázni. Bez tlumiče dojedeš taky. Jenom Ti nesmí uhnít spodní miska. Takhle bys mohl vozit ještě převodovku, motor... To je nesmysl.

-> castrol: Ve feldě? Tak tam bych vozil tak sadu žárovek a plochej a křížovej šroubovák na jejich výměnu. Paranoidní ještě možná cívku a snímač otáček. Zbytek budeš na silnici stejně těžko hledat. Je fakt, že identifikace závady když mě FUN nechal na beznínce byla přesná a díl mi z domova dovezli (bylo to kousek), ale to se přiznám, že jsem ssebou měl notebook s diagnostikou a DP, multimetr a podobný pikačoviny. :-D
00:22:53
03.02.2013
m8rinek
-> Stepan FUN: Pravda, na druhou stranu moje Tona brašna s momenťákem je vybavena právě spešl nástavcema. Jinak v kasliku mapu, propisku, nůž, bibly od Cedrycha (kde je popsaný to jak navlíknout místo řemenu silonku a taky jak přestavět motor ze š110 na závodní reaktor :D. Jo a Haribo medvědy...
00:15:21
03.02.2013
StepaNoFUN
-> m8rinek: Momenťák lze nahradit trhákem (snad nemáš ty ruce tak levý, abys nedal těsnění bez něj a trhákem tu hlavu i můžeš povolit - naposledy když jsem dotahoval hlavu bez momenťáku, tak začínalo krásně svítat, projet jsme to jeli už za světla a místo měrky na ventily posloužila přeložená plechovka od energeťáku. Ale to bylo na závodech. :-D), nicméně v tomhle případě je potřeba mít i nějakej šábr (třeba nabroušenej plochej pilník) a pro pro Fa a LS motory ty správný imbusy na golu. :-D

Docela mohu doporučit knížku "Nouzové opravy na silnici". Je tam docela dost postupů jak s minimem vybavení udělat maximum věcí na škodovce. :-)
00:15:16
03.02.2013
castrol
-> Stepan FUN: tak tak skodovka by mala byt taka mala pojazdna dielna ,sam mam vo fele par dielov keby sa nieo chcelo posrat
00:10:48
03.02.2013
exwrcteam
nehrabat se do veci kdyz fungujou:) a hlavne jezdit:) kladivka kondiky strunu remen musis uznat sam co je vhodny pro tvuj vuz:)
00:08:40
03.02.2013
Tomaso435
-> Stepan FUN: jojo :-D přesně takhle :-D zvažuju přidat po jednom ještě nastrojený tlumiče, případně klouby poloos a jedno připravený rameno s nedotáhlým čepem aneb z pravého levé :-D výbavu na to sebou mám :d otázkou bude jenom chut se na to vrhnout :D napadnul mě taky chladič, nebo minimálně hadice zahradní onych pruměrů :D chladič je už moc složitá věc :D

no a až se konečně naučim těsnění pod hlavou vyměnit, tak budu vozit i to :D



... ještě mě napadlo že nevozim brzdovej válec a případně aspon jeden pár destiček a po jedné hadičky..... pač bez posiku dojedu ale bez válce už moc ne... a ten moc často nedává najevo že už se blíží jeho konec...
upraveno 1x, naposled 03.02.2013 00:14:48
23:57:03
02.02.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Cumper: Tam je problem ze auto cim min jezdi tim je poruchovejsi. Urcite udelat brzdy a hydrauliku spojky a jezdit a uvidet. Apon okolo komina obcas.
23:56:30
02.02.2013
m8rinek
-> Stepan FUN: Přesně takhle si představuju výbavu na cesty, aneb prostor pod sedačkou v erku vyplněn ND, jako je rozdělovač, vodní pumpa, palivovka, altík, relé, cívka, pár kabelů a nějaká svíce. Kompaktní gola, nějakej klíč a šroubovák. Pro HC variantu těsnění pod hlavu a momenťák. Vodu, olej a hlavně kábl bindery :))). S tim musí jít dojet ode všad.



Samosebou to chce mít auto odzkoušený a preventivně nic neměnit, protože do to co funguje se nehrabe :P.
23:50:04
02.02.2013
StepaNoFUN
Basu s nářadím do auta, základní věci jako je indukčka (ideálně namontovaná vedle stávající a vozit ssebou jenom prodlužovací kablíky na propojení přívodů, rozdělovač (alepsoň kondík a kladívka), víčko, palec, řemen, pár kusů drátu, svíčky, kabely (stačí od cívky k rozdělovači a pak ke 4týmu válci), nejakej vázací drát, kanystr s vodou a lahev oleje, malý balení tmelu na motory a nějakej spojovací materiál... Možná bych na dlouhý trasy přibalil i palivovou pumpu, alternátor a dobíjecí relé. A pak to většinou dojede. Pokud odejde těsnění pod hlavou tak se po vyhození termostatu většinou dojet dá a závažnější věci jako upadlá poloosa na silnici stejně budeš řešit těžko...

Ale dětský choroby se řešej prostě průběžně a nejde jim moc ani předcházet. Třeba mě kdysi dávno rapid přestal táhnout. Jelo to, ale naprosto bez výkonu. První pumpa znamenala zastávku, za 15 minut byl karburátor (k úžasu spolucestujících škodovek neznalých) rozkuchán, vyčištěn a složen, po umytí rukou na pumpě jsme pokračovali vesele dál. :-D Rozpadlá koncovka zapalovacího kabelu při snaze nacpat se před náklaďák byla docela prekérka, ale o5 se po pár minutách pokračovalo dál a podobný běžný kraviny.
upraveno 1x, naposled 02.02.2013 23:52:18
23:23:00
02.02.2013
MisakusX
Hlavní bude na tobě, jak už tu bylo řečeno, u škodovek se tak nějak s poruchami automaticky počítá. Podobně jako všechny ostatní, i ta tvoje bude mít vlastní hlavu a vlastní problémy. Vyměň náplně, najezdi s ní pro začátek několik kratších tras, uvědom si, kde co bouchá, co nefunguje ideálně, potom jí vezmi k odborníkům, nebo nanečisto na STK (většinou se stačí se chlapama dohodnout, že chceš najít chyby a udělají ti jí za tři stovky - samozřejmě bez papíru), z toho pak můžeš vycházet. Ovšem všechno ostatní už se bude odvíjet od tvých zkušeností s tím autem ... a samozřejmě dostatku potřebného nářadí a dílů v kufru.
23:11:45
02.02.2013
j_j
bych se do toho vůbec nevrtal, pokud auto mělo dobrou údržbu předtím, tak se 45tkm je v podstatě dobře zajetý a nic by se kazit nemuselo, akorát klasický spotřební věci vozit s sebou :) v podstatě jsem koupil v květnu kilo (má najeto podobně jako tvoje M), po 2 letech ho nastartovali, za týden šlo hned (nic se na něm nedělalo) na Stk (v pohodě) a za měsíc (taky jsem na něm nic nedělal) tak jelo skoro 600 km do Tater, bych to neřešil. 6
23:00:50
02.02.2013
palinator
-> stepan:

Mám najeto 94 tkm tacho (reál asi víc), tlumiče původní a nějaký extra houpačky to nejsou... Na škodovku... 3 Zadní jsou teda horší, ale netřeba řešit. Až při GO.
22:51:40
02.02.2013
stepan
-> stepan: Ale zas je pravda, že na ty to nejezdí a když budou špatný, tak dojet se dá vždycky.
22:50:21
02.02.2013
stepan
-> palinator: Jo no, spojka asi nebude potřeba, ale tlumiče bych asi radši dal nový.
22:47:00
02.02.2013
palinator
-> stepan:

To nejsou věci, kvůli který by auto snad nejelo ne?



A při 45 tkm měnit spojku, čepy a já nevim co všechno, to mi přijde extra ulítlý.
upraveno 1x, naposled 02.02.2013 22:47:20
22:45:54
02.02.2013
palinator
-> Pavel P..:

Náhodou si s fouklým těsněním člověk dovolenou líp užije... 3 Nemusí teda zrovna jít voda do oleje, ale člověk aspoň navazuje dovolenkářské kontakty slovy "Nemáte 10 litrů vody?".3
22:44:46
02.02.2013
stepan
-> Pavel P..: A taky čepy, tlumiče, spojku a další spotřební díly. A hlavně to neměnit za šmejdy.
22:43:48
02.02.2013
palinator
-> Cumper:

Neřešitelný problém. Pravděpodobnost poruchy bude vždycky, i kdybys vyměnil všechno, někdy možná ještě vyšší, než předtím. Na podvozku neni co by se posralo, ten se jen opotřebovává, ale neselže. Výnimku tvoří u kyvky a koneckonců i vlečky pohonnej trakt... občas prdne přetažená poloosa nebo se rozpadne kloub na vlečce. Brzdy to je průser a čím víc auto stojí, tím je to pro brzdovou soustavu větší problém. Oprava HBV na místě těžko proveditelná.



Jaký je částečný řešení? Mít v autě vercajk a základní náhradní díly, který dokážeš vyměnit. Např. díly zapalování, dostatek náhradní vody do chlazení, klínovej řemen, brzdovou kapalinu, palivovou pumpu, motexpásky, kousek hadice, drátu, izolepy, strunu na plyn, atp.
22:39:43
02.02.2013
Pavel P..
hlavně brzdy jestli jsou původní a veškerý hadice palivový, brzdový a chladicí soustavy... membránu AC pumpy, těsnění pod hlavou a věci co se bežně u provozovaných škodovek serou
22:37:02
02.02.2013
stepan
-> Cumper: Celou škodovku za normální auto. 1
22:35:45
02.02.2013
Cumper
Ahoj,

chtěl bych se zeptat, co všechno by se mělo vyměnit abych mohl svý škodovce věřit a všude dojel.

Se svojí stodvacítkou budu jezdit málo a v zimě vůbec, ale když někam pojedu, tak spíš delší trasy, na popojížďky mám jinou. To znamená že budu jezdit tak 100-400km, někdy třeba za hranice a nepotřebuju aby mi někde třeba upadlo kolo, nebo přestali fungovat brzdy.

Co všechno bych měl vyměnit, aby byla škodovka spolehlivá? O motor bych se nebál, ale spíš podvozek, brzdy, řízení atd. Co třeba pružiny, tlumiče atd? Jsou po 25ti letech plně funkční?

Škodovka má najeto 45tisíc, nic neměněno, jenom provozní kapaliny. Dík za odpovědi!

6
Extreme Tyres