Samostav-vůle

prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 25.07.2012 do 22.05.2022, založil/a COL
řadit dle data
15:25:29
22.05.2022
COL
-> stanleyAT: Taky bych to nechal...
09:03:05
22.05.2022
stanleyAT
Tak jsem to vyzkoušel a nějaký velký rozdíl v chodu pedálu s povolenou a přitáhlou ručkou znát nebyl. Možná trošku při zatáhlé na max ale to je asi zanedbatelné a zbytečné to řešit. Nechám to tedy tak.
10:41:01
20.05.2022
stanleyAT
-> COL: No je pravda, že délka chodu brzdového pedálu mě přijde že se o něco zvětšila než byla před renovací. Ale nevím jestli to udělá nějaký rozdíl s a bez zatažené ruční brzdy. Jakmile budu mít bubny zpátky tak je zkusím nasadit a vyzkoušet to.
upraveno 1x, naposled 20.05.2022 10:42:10
22:13:23
19.05.2022
COL
Jestli se ti citelne nemeni delka chodu pedalu pri zatazeny a povoleny rucce, tak to asi neres. Kdyz ta vule bude moc mala, tak to zas nemusi odbrzdovat, coz jsem resil v jinem vlakne a nakonec vyresil prave zvetsenim tehle vule. Proste je to alchymie - v roce 2012 problem viz nize, ted zas uplne opacny... priciny nezname..
15:55:36
19.05.2022
stanleyAT
Otevřu opět téma: Mám teď sundané bubny na 120 (kyvka) kvůli stočení. Při tom že zkontroluju stav brzdových válečků. Ty chodí pěkně, ale všiml jsem si docela dost velké vůle právě na tom táhle samostavu a čepu. Když se rozevřou pakny tak se to táhlo pohne na tom čepu o nějaké 2 mm do strany. Mám tu vůli teda vymezit? Všechno bylo před třemi lety montované nové a tehdy jsem si toho nevšiml (nebo neřešil to).
zvětšit Samostav-vůle - obrázek od stanleyAT vložen 19.05.2022 15:55:36
14:56:38
25.07.2012
COL
-> havlik: to muzu i ted resit nastavenim u lan rucky :-)
14:55:35
25.07.2012
COL
-> minno: No jasne, bral bych neco mezi...

Ale primarni problem tu je = aby to nezaniko = velky rozdil zatazena/uvolnena rucka (tedy krom situace kdy nastavenim rucky tu vuli umele snizim)
14:53:27
25.07.2012
COL
-> darklord: jiste, resil. Navic by to nevykazovalo rozdil zatazena/nezatazena rucka.
14:52:25
25.07.2012
minno
-> COL: Tak u 13x pedál zaberá o niečo nižšie no... Ale tak mne to vyhovuje takto viac, a čím viac zatlačím tým to viac brzdí, u 120 mi to fungovalo pre mňa nevyhovujúco tak, že to brzdilo už zhora ale aj pedál bol už dosť tvrdý zhora, čiže skoro žiadna dráha - dĺžka chodu pedálu v závislosti od intenzity brzdenia. To sa mi nepáčilo.
14:50:22
25.07.2012
havlik
-> COL: OT: tak dej nesamostavy z kila a dotahuj :)
14:49:12
25.07.2012
darklord
-> COL: taky detail ako nastavenie tlacitka posilovaca si riesil?
14:46:53
25.07.2012
COL
No jsem taky zvedavej, ale stve mne to, protoze pri 22mm prasatkach je mrtva drava pedalu jeste delsi... a aby se pakny vracely nahore o 1,5mm mi prijde fakt dost. Zatim jsem to vyresil dotazenim rucky tak,aby zabirala na 2.-3. zubu... ale to je na prd, kvuli cemu tam ty samostavy jsou :-).

Muzu si udelat vlastni cep, muzu si udelat vlozky do tahel samostavu, ale zajima mne, jak to ma byt a jake jsou zkusenosti. A taky bych nerad, aby zustavala zadni brzda zabrzdena...

Furt mne fascinuje 120cka po dedovi, kde neni skoro zadny mrtvy chod, pedal je hezky tvrdy a brzdi hned aniz se na to musi hamtat, ale vsechny 13x, co jsem v nich sedel byly jako kdyz se slape zeli - mrtvej chod velkej, celkove mekej pedal a posileni nic moc.... Samozrejme nejvic mi vadi mrtvych chod, pak ta gumovost, rozdil v ucinku posileni mne trapi az nakonec...
upraveno 1x, naposled 25.07.2012 14:47:35
14:36:31
25.07.2012
minno
Tak to som zvedavý na reakcie :) Podľa mňa to nikdy nikto neriešil.
11:20:24
25.07.2012
COL
Řešil jsem otázku dlouhého chodu brzdy, který zlepší přitažením ručky... Při prohlídce jsem zjistil, že svorný mechanizmus samostavu pracuje dobře. Taky jsem zjistil, že v uložení na čepu (na němž je chyceno "táhlo" samostavu) je celkem vůle - tak asi 0,75mm. Ve výsledku je se zbytkem vůlí na prasátku mrtvý chod asi 1,5mm. Na obou stranách je to stejné. Samostavy měly asi tak 40tkm bez nějakých větších stop opotřebení. Když jsem zkoušel dát na čep jiný samostav (ať už jetý nebo nový), byla ta vůle v podstatě stejná. Čep nevypadá nijak jetě, není eliptický, vůle při zkouškách s jinými čepy z jiných brzd jsou vůle v podstatě stejné... Chápu, že někde v systému vůle být musí, aby se pakny mohly trochu vrátit, ale tohle je celkem dost. Nakonec jsem dal nějaká druhovýrobníá "táhla", která vykazovala malinko menší vůli a nepatrně se to zlepšilo, ale spokojenej nejsem.

Řešil to někdo?
Má být vůle čepu jedinou a záměrnou vůlí s systému?
Extreme Tyres