skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
hydraulická ruční brzda
19:14:00
06.05.2014
06.05.2014

Mára-rs
řekl bych nejlepší asi je zajet si na vrakáč a vytáhnout ze stodváci spojkovej pístek je to průchozí takže při sešlápnutí pedálu to nevadí a při brždění ručkou to tlačí jen do jednoho směru je to ideální snad se ktomu brzi dostanu
22:41:01
05.03.2013
05.03.2013

Karel.
-> vhml: ok super
a co zapojení předních brzd?
a co zapojení předních brzd?

22:36:49
05.03.2013
05.03.2013

vhml
-> Karel.: mám to taky tak. Na tom nemá co nefungovat. Jen občas otočit desky.
20:55:57
05.03.2013
05.03.2013

Karel.
-> vhml:
přesně tak,akorát desky nejsou rozpůleny. Prostě nožní jde na spodní část a ručka na vrchní

20:48:36
05.03.2013
05.03.2013

vhml
-> Karel.: vůbec jsem to nepochopil :-D
ty máš teda jen pár na provozní brzdu a druhej pár úplně odděleně na ručku?
ty máš teda jen pár na provozní brzdu a druhej pár úplně odděleně na ručku?
20:28:39
05.03.2013
05.03.2013

Karel.
chci se jen zeptat jestli mám dobře zapojenou ruční brzdu. Mám brzdy zapojeny jako sérii 4 pístů, akorát místo aby zadek šel do válečků, tak jde do spodní částí 4 pístků. A teď ručka, vzadu mám další kostku, respektive 3 díru a z ní to jde na vrchní část 4 pístků a pak do ručky, tak to může být ne?
A ať nezakládám další téma, jak zapojit hadice na trubky co jdou z 4 a 3 dírové kostky, abych nepřehodil vršek brzdiče za spodek,díky
A ať nezakládám další téma, jak zapojit hadice na trubky co jdou z 4 a 3 dírové kostky, abych nepřehodil vršek brzdiče za spodek,díky
21:09:35
03.11.2012
03.11.2012

StepaNoFUN
-> Ghetobiker: Pokud bude opřenej o tyčku aby neměl možnost vyjet, tak to musí fungovat. Řešil jsem takhle (mimo jiné) i ruční brzdu na jednom podvalu, jelikož by lana překážely...
19:15:30
03.11.2012
03.11.2012

Ghetobiker
-> Stepan FUN: Zatim jo . :D Takze rikas ze by to mel normalne udrzet? Chtel bych prave udelat hydraulickou rucku na bubnove brzdy .
21:17:24
02.11.2012
02.11.2012

StepaNoFUN
-> Ghetobiker: Ty ještě žiješ? :-O
No nevím co je na tomhle válci speciálního, jelikož by měl bez potíží stačit spojkovej válec ze Š120... ;-)
No nevím co je na tomhle válci speciálního, jelikož by měl bez potíží stačit spojkovej válec ze Š120... ;-)
00:54:32
02.11.2012
02.11.2012

Ghetobiker
Pokud to tedy dobre chapu staci zakoupit tento brzdovy valecek.
www.speedpro.cz/akce-wilw ood-brzdovy-valecek-158mm- p-6048.html
Pak uz by snad nemel byt zadny problem. :)
www.speedpro.cz/akce-wilw ood-brzdovy-valecek-158mm- p-6048.html
Pak uz by snad nemel byt zadny problem. :)
15:21:23
05.06.2012
05.06.2012

DuriQ
stepan: o $ moc nejde len aby to bolo funkcne :)
15:12:45
05.06.2012
05.06.2012

stepan
-> DuriQ: Já bych si to radši vyrobil sám, tohle mi přijde dost drahý, ale to záleží na každym jestli za to dá radši peníze nebo tomu věnuje čas.
15:08:02
05.06.2012
05.06.2012

DuriQ
stepan: uvazujem o tomto speedpro.cz/speedpro-rucn
i-hydraulicka-brzda-vcetne
-girlingwilwood-valecku-na
dobkou-p-9101.html alebo klasika podla dokumentacie :)
14:33:53
05.06.2012
05.06.2012

stepan
-> DuriQ: Ono bude hlavně taky záležet na tom, jakej uděláš poměr pák.
14:07:19
05.06.2012
05.06.2012

DuriQ
m8rinek: ok podla toho co pises sa skor priklanam k pouzitiu 15,8 :)
13:55:47
05.06.2012
05.06.2012

m8rinek
-> DuriQ: tak větší tlak, resp stejný tlak za kratší dráhu dá větší váleček, rozdíl v objemech je jasný.
Větší váleček zabrzdí kola na kratší dráze, ale za působení větší síly, k ovládání menšího válce je potřeba síla menší.
Takže pokud chceš brzdný účinek dávkovat, použil bych menší váleček, pokud jde jen o funkci on-off tak klidně větší...
Větší váleček zabrzdí kola na kratší dráze, ale za působení větší síly, k ovládání menšího válce je potřeba síla menší.
Takže pokud chceš brzdný účinek dávkovat, použil bych menší váleček, pokud jde jen o funkci on-off tak klidně větší...
13:50:30
05.06.2012
05.06.2012

DuriQ
Pani technicka otazocka je lepsie pouzit na rucnu brzdu valcek v rozmeroch 15,8 alebo 19,8 ja si neviem celkom predtavit ako to ten Archimedes myslel : )) som v pomikove ze ci vacsi tlak da 15,8 alebo 19,8 ? Dik :)
16:12:25
30.05.2012
30.05.2012

stepan
-> m8rinek: No jasně, splet sem si slova. 

13:30:08
30.05.2012
30.05.2012

vhml
-> m8rinek: pravda




13:02:27
30.05.2012
30.05.2012

m8rinek
-> stepan: spíš segerovku
07:47:38
30.05.2012
30.05.2012

vhml
-> stepan: nejakej ročník zavlacku ma. Moc bych se toho nebal, bude to tlacit na paku rucni brzdy, pres dost nesikovnou páku, takže to žádný velký síly nebudou
00:18:34
30.05.2012
30.05.2012

stepan
-> stepan: Tak nemá, splet sem si to s válečkem na převodovce.
00:16:14
30.05.2012
30.05.2012

stepan
-> Petr Volfik: Nemá válec závlačku?
00:06:52
30.05.2012
30.05.2012

ochoda
-> Petr Volfik: tak dys to bude na normal rucce tak dys je nezatahla tak je upe dole tudiz nema kam vyjet ten pistek a dys to bude zavodni rucka tak se musi udelat naka zarazka :)
00:05:15
30.05.2012
30.05.2012

Petr Volfik
-> ochoda: Akorát mě napadá že když se normálně zabrzdí, tak ten pístek z toho válce u ručky bude chtít vyjet ven. Tak se opře o tu ručku a bude na ní dost tlačit. Tak by to chtělo nějak zajistit...



23:37:25
29.05.2012
29.05.2012

ochoda
-> Paavel: podle me by jit mel, a podle toho co sem se docetl
16:35:56
28.05.2012
28.05.2012

Paavel
to pujde teda spojkovej valeček ze škodovky ??
12:22:58
22.05.2012
22.05.2012

ochoda
ale to s tim udelat to rozdelavaci a na technickou to nekam schovat neni podle me aztak spatna myslenka :D
12:18:28
22.05.2012
22.05.2012

ochoda
-> Petr Volfik: tak onoby stačilo dysby skousel jen tu normalni zejo :) da druha tam jakoze nema co hledat ... bych to musel secko odpojit od valecku a valecek schovat pod sedacku nebo nekam 

12:14:56
22.05.2012
22.05.2012

Petr Volfik
-> ochoda: To jo už vidim technika jak na válcích bez keců zkouší obě ručky 

12:13:19
22.05.2012
22.05.2012

ochoda
-> Petr Volfik: ne tak tu hydro bych udelal jen tak na blbnuti proste jinak na stani a tak bych pouzival klasickou a dys by nastal problem na pedalu tak bych hrabal po klasickej, otazkou je jak moc by mi na STK ublizili dybych tam prijel s dvema ruckama zejo 

12:10:54
22.05.2012
22.05.2012

Petr Volfik
-> ochoda: A to se pak stihne přehmátnout na tu druhou ručku jo? 

12:05:27
22.05.2012
22.05.2012

ochoda
-> stepan: to by asi šlo :) neni to zas tak špatnej napad jen by to chtělo vyštelovat přesně no :) ale tak to je uz jen o krouceni matičkama na lankach... asi to tak udelam :) ze bude hydro a dyby odešla hydraulika tak aby šla ¨zatahnout ručka lankova
11:36:37
22.05.2012
22.05.2012

stepan
-> ochoda: Prostě necháš lanka trochu volnější, když bys "prošlápnul" hydrauliku kvůli ztrátě tlaku, tak by teprve lanka zabrali.
10:51:31
22.05.2012
22.05.2012

ochoda
-> vhml: -> stepan: to me taky napadlo aby to brzdilo oboje, jak udelat to aby to lanko brzdilo az dyl? to bych preci musel urvat jakoby valecek rucky ne? abych mohl tu rucku zatahnout víc .. todle nevim jak udelat, tak uz me napadlo udelat dve rucky :D tu s lanovodama nechat nrmalne a pak si vedle radici paky udelat hydraulickou "zavodni" 

10:48:34
22.05.2012
22.05.2012

vhml
-> stepan: velmi zajímavá myšlenka i snadno proveditelná.
Příapdně doštelovat aby zabrzdilo obojí :-)

10:45:03
22.05.2012
22.05.2012

stepan
-> ochoda: No a co teda nechat ruční brzdu i lanovou a seřídit tak, že lanama by to brzdilo až o kus dál než hydraulikou? Tím pádem by se lana běžně ničeho neúčastnili, ale v případě poruchy hydrauliky by tam byli.
10:37:50
22.05.2012
22.05.2012

ochoda
to s tim ze dys neco rupne tak je to v riti je pravda
... jaka je ale pravdepodobnost ze to praskne zejo, a hlavne jesi to praskne tak v ten nejnevhodnejsi okamzik

21:40:41
21.05.2012
21.05.2012

OndraKrupi
-> Fabi: jo ale bezpečnější je védst vnitřkem

21:36:29
21.05.2012
21.05.2012

Fabi
-> OndraKrupi: Tak zase není problém vyvrtat dvě dirky u pumpy ruční brzy a táhnout to pod károu :-)
21:32:52
21.05.2012
21.05.2012

OndraKrupi
-> Fabi: no jo ale máš závoďák a vedení trubek vnitřkem 

21:29:33
21.05.2012
21.05.2012

Fabi
Mám to ve Favoritu u pumpy za omezovačema spojený do kostky, dále jedna trubka do ručky, pak z ručky jedna ven, rozdělení kostkou a ke každýmu kolu... musel jsem udělat šponováky ze závitnice a u bubnu si to můžu došponovat...brzdný účinek super, krok pedálu standartní 

18:41:14
21.05.2012
21.05.2012

Kuladmin
JA bych ale rekl jednu vec ma to malicko jednu docela zasadni vec - kdyz nekde neco rupne tak jsi .....vis kde (samo zalezi kde v okruhu, nekde to treba jeste dobrzdis a nekde si muzes na ten pedal slapat jak chces a paku tahat jak chces) na to je ta mechanicka rucka velmi dobra. Tot muj nazor. Kdyz to ma alespon dva oddeleny okruhy to je jina.
18:29:52
21.05.2012
21.05.2012

ochoda
-> ZdrubT: asi sem divnej ale šlo mi to jen na mokru :( :D -> Peťa Klíč: visco mam doma stary gumy a obcas me neba jezdit jen z bodu A do bodu B 

17:58:48
21.05.2012
21.05.2012

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> ochoda: přinejhoršim to zuješ nebo si vyrveš nápravu z podlahy 

16:19:01
21.05.2012
21.05.2012

ZdrubT
jojo
14:48:22
21.05.2012
21.05.2012

ochoda
-> ZdrubT: na suchu normalne lankama?
14:43:28
21.05.2012
21.05.2012

ZdrubT
-> ochoda: Pokud máš dobrý pakny a seřízený lanovody, tak neni problé zablokovat i 195. Na tátový RSe to funguje a mě na ouže to taky jde, ale pořád seřizuju.
14:35:13
21.05.2012
21.05.2012

ochoda
-> Petkar: tak nak to chci jen s tim rozdilem ze tam nebudu mit nadobku ale bude tam brzdová trubka z predu
14:33:01
21.05.2012
21.05.2012

Petkar
www.skoda110r.cz/gallery.
php?aid=690&am... www.skoda110r.cz/gallery.
php?aid=690&am...
Použit spojkový váleček, držák dle dokumentace a na ruční brzdě navařený držák na tyčku... Zde to je dokonce v průběhu stavby: www.skoda110r.cz/gallery. php?aid=183&am...
Použit spojkový váleček, držák dle dokumentace a na ruční brzdě navařený držák na tyčku... Zde to je dokonce v průběhu stavby: www.skoda110r.cz/gallery. php?aid=183&am...