skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Měď. těsnění 4pístu místo O kroužků
-> vhml: a aký hrubý si použil medený krúžok? aj si to žíhal?
-> milano: mám tam měď už přes rok a funguje to.
v jednej téme sa tu už riešilo utesňovanie polovíc štvorpiestov, ale som ju už nenašiel. mám tu pár sfušovaných štvorpiestov po výmene tesnení+ rozširovacie medzikusy pre vetraný kotúč. problém je v tom, že zo spodného spoja medzikus-prasiatko tečie kvapalina. vymenil som tesniace krúžky z mojej sady, ale stále to tečie. dosadacie plochy sú v rovine, povrch bez nerovností, rozširovacie podložky (údajne by saky) sú takisto v rovine, rovnako hrubé.
1. môže to byť niekde prasknuté ,alebo inak dodrbané? zvykli štvorpiestiky tiecť ?
2. dajú sa polky brzdiča utesniť niečím iným ako štvorhranným o-krúžkom zo sady?- tu spomínaná meď, príp. nejaký tmel? sada tesnení stojí 8,5€ a samotné tieto o krúžky nie sú. hydraulické okružky sú nepoužiteľné.
1. môže to byť niekde prasknuté ,alebo inak dodrbané? zvykli štvorpiestiky tiecť ?
2. dajú sa polky brzdiča utesniť niečím iným ako štvorhranným o-krúžkom zo sady?- tu spomínaná meď, príp. nejaký tmel? sada tesnení stojí 8,5€ a samotné tieto o krúžky nie sú. hydraulické okružky sú nepoužiteľné.
-> fidelmc: to znie rozumne. Navyše kto by montoval nazad staré krúžky :)
Med zihat, no proc ne ze? ALE. Novy krouzek se opravdu zihat nemusi. Pokud vim, zihaly se pouzite krouzky, aby med znova zmekla. Tim, jak se krouzek pouzije-zmackne-tak ztvrdne. Neni to tak? A to ze jsou nove krouzky vyzihane asi pravda je. Mozna jsem jenom hovado :D
O kroužky jsem používal EPDM 8x2.
Měď tam mám 12x6
Měď tam mám 12x6
-> m8rinek: tak kúpin epdm hadičku a narežem si krúžky sám![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Třeba tohle má rozměrově velice podobné parametry www.rubena.cz/DetailPage.
asp?DPG=142304
E: ale chce to material SBR nebo EPDM
E: ale chce to material SBR nebo EPDM
-> m8rinek: som len spomenul v obchode, že ide o tesnenie pre brzdovú kvapalinu a kukali na mňa ako teľa na nové vráta.
-> milano: já je samotný kupoval... Ale byla to stará mototechna, kde to borec vydrápnul z krabičky, nicméně určitě to pujde koupit ve speciálce...
-> m8rinek: otec pozeral minule v mototechne a v sáčkoch chýbali presne tie krúžky o ktorých je tu reč- 133 393 803. tieto sa samostatne nedajú kúpiť? rozširujem brzdiče a treba mi navyše.
-> milano: obejít starší mototechny, případně ty kde mají bandu dodavatelů a jsou ochotni ti to objednat. Projet net a zjistit, že nejsou je jednoduchý řešení...
-> m8rinek: a nemohol by si našepkať, že kde majú? na škoda-diely mali ale už nevedú.
-> TooM-As: Tak je radši sežeň, jde to...
napiš prosím rozměr těch kroužků co tam dáváš , taky marně scháním gumové chybí mi 4 na kompletaci brzd :-)
-> Stepan FUN: jj, ale základ mám zatím slušnej...
-> vhml: Uvidíš jak se to bude chovat "v provozu"... Statický namáhání je něco jinýho než dynamický...
Tak jsem to dneska nahodil, zatím jen dozadu a po hodine zatažený ručky to ani nepučelo. Takže snad dobrý a zejtra to dám na celý auto.
Já teda těsnění taky nežíhám a těsní mi to celej život. Ale neříkám, že je to lepší.
-> minno: to je všeobecný postup žíhať medené podložky , za to že ti tesnia buď len rád
-> Zazaa: ta plocha není výrazně menší, jedna se o nějaký 2mm, netušil jsem že je O kroužek tak mělce pod materiálem. Jinej brzdič mi to nevyřeší, protože to prostě natolik obraný bejt musía trefit se tak aby nevylzl by bylo těsně na hraně. Zkusím měď a uvidím.
-> minno: Když jsem je objednával od dýlera, tak jsem se na to vždycky ptal. Třeba měděný kroužky pod vstřiky na náklaďáku bych si nedovolil nevyžíhat, i když by mi 100x tvrdili, že už jsou. Lepší minuta práce se žíháním, než pak ty vstřiky znova tahat ven...
-> Stepan FUN 26.04.12 09:32:48: -> m8rinek 26.04.12 09:57:18: No divné mi na tom príde to, že to počujem prvý krát. Bŕzd som už porobil habadej, ale medené krúžky na spoje som tam dával vždy len tak, ako som ich kúpil. A nikdy nebol problém s netesnosťou. V živote som o tom ani nikde nečítal v montážnych postupoch. Aj to uvádza nejaká literatúra (napr. Andrt)? Bavíme sa o tých medených krúžkoch, ktoré je možné bežne kúpiť v autosúčiastkach, alebo o krúžkoch vyrobených doma na kolene z kusu medeného plechu? :) Neviem si predstaviť pýtať sa v predajniach na to, či tie ich krúžky sú žíhované, alebo nie![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: no jen premejslim nahlas ... jestli si to obral zvenku tak se zmensi ta plocha kterou sedi ty pulky na sobe a pri brzdeni ty spojovaci srouby atd budou asi jeste vic namahane nez na neupravenem brzdici a nachylnejsi na to aby se to cele nejak pracovalo
asi bych se na to vysral vzal jinej trmen odbrousil ho min aby se tam dal dat okrouzek a je to
a med se ziha fakt tak ze se prudce schladi, pokud se ochlazuje pomalu tak nezmekne
asi bych se na to vysral vzal jinej trmen odbrousil ho min aby se tam dal dat okrouzek a je to
a med se ziha fakt tak ze se prudce schladi, pokud se ochlazuje pomalu tak nezmekne
-> vhml: Právě že ohřát a prudce schladit. Pak perfektně změknou. ;-)
-> Stepan FUN: ve vode? Já to nechával jen na vzduchu
-> Zazaa: tak tak a O kroužek se ted vyvaluje ven
-> Zazaa: tak tak a O kroužek se ted vyvaluje ven
-> vhml: Jde o brzdy, já bych se na to vysral....
-> minno: Co ti na tom přijde divné?
-> minno: Co ti na tom přijde divné?
-> vhml: Za tepla montovat? Tak to jsem nikdy nedělal... Ale ohřát do červena, prudce schladit ve vodě a vždycky to fungovalo super.
-> minno: Kde by jsme to byli? Běžnej montážní postup, pokud si nekoupíš už vyžíhaný. ;-)
-> minno: Kde by jsme to byli? Běžnej montážní postup, pokud si nekoupíš už vyžíhaný. ;-)
Žíhať medené krúžky pred montážou?
To už kde sme, že aké postupy toto.....
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
vhml 26.04.12 08:32:37 napsal:
→ havlik: řekněme, že se mi v rámci montáži jinejch
kol trochu popral s flexou :-D to me zajima ... to si ho nejak obiral po vnejsku a dostal ses az k osazeni pro ten Okrouzek ?
hod foto :)
→ havlik: řekněme, že se mi v rámci montáži jinejch
kol trochu popral s flexou :-D to me zajima ... to si ho nejak obiral po vnejsku a dostal ses az k osazeni pro ten Okrouzek ?
hod foto :)
-> Stepan FUN: já žíhám všechny měděný kroužky co používám. Nad vařičem je rozsvítím a za tepla hned montuju dokud jsou měkký.
-> stepan: já bych právě skoro řekl že hliník bude tvrdší než měd
-> stepan: já bych právě skoro řekl že hliník bude tvrdší než měd
-> stepan: Výhoda hliníku je cena, není nutno jej žíhat (i když některý měděný kroužky se už vyžíhaný prodávaj), ale funkce je +- stejná. On ten hliník taky není úplný bláto.
-> vhml: Řek bych, že hliník se líp vytvaruje podle dosedacích ploch.
-> vhml: Taky bych tomu nevěřil, ale občas funguje i nemožný. :-) Takže vyzkoušet. Jenom nezapomeň ten koroužek před pokusem vyžíhat.
-> havlik: řekněme, že se mi v rámci montáži jinejch kol trochu popral s flexou :-D
-> vhml: a co si s nim vymýšlel že nejsou použít seriové gumičky?
-> havlik: kdybys videl jak ten brzdi aktualne vypadá tak ano, je to problém :-)
-> vhml: a to je takovej problém koupit ty gumičky?:)
jinak si myslim že to prostě bude téct
jinak si myslim že to prostě bude téct
-> havlik: prdlajz větší, však pod šroubem je 10x16x1,5 , v brzdiči by byl 8x12x2
-> vhml: no ale je rozdíl meděny kroužek stažený přímo šroubem, a rozdíl mezi půlkama brzdiče kde i ten kroužek bude o dost vetší.
-> havlik: ale pod šroubem na na přívodu to jde na příklad skrz šroub...
A jak stepan nacal myšlenku med/hliník , v cem bude v praxi rozdíl?
A jak stepan nacal myšlenku med/hliník , v cem bude v praxi rozdíl?
-> vhml: v brzdiči skrz to nikde šroub nejde pokud se jedna o spoj pulka pulka brzdiče. Každopádně dochází k nějakému roztahovani při brždění tak by mohlo docházet k tomu že to bude protejkat při brždění.
-> Zazaa: ja porad nerozumim v cem je to namahane na hadici jinak nez v brzdici. Teploty stejné,tlaky taky. Jen v jedno případě je šroub skrz kroužek a druhém případě mezi dvěma šroubama.
Stejně to aktuálně musím zkusit, protože nemám jinou možnost tak uvidím co to udělá.
Stejně to aktuálně musím zkusit, protože nemám jinou možnost tak uvidím co to udělá.
zkusenost nemam, ale prijde me to jako nesmysl ... u hadic to prakticky neni nijak namahane kdezto uprostred trmenu nejake sily sou a buh vi co se tam deje kdyz do toho nekdo fest slapne a pak nahrivani a chladnuti ...
mimochodem jakej mas duvod proc nechces pouzit ten O-krouzek ?
mimochodem jakej mas duvod proc nechces pouzit ten O-krouzek ?
-> stepan: proč hliníkový? v čem je to jiný?
-> minno: běžnej kroužek pod holendr má 1,5mm, tady jsou 2mm
-> minno: běžnej kroužek pod holendr má 1,5mm, tady jsou 2mm
Zase nekdo vymysli hovadiny!!!!
Ja bych rekl, ze stlacenim dojde celkem bez problemu k deformaci dovnitr (snizeni vnitrniho prumeru) vzhledem k tloustce krouzku, temer zmizi predpeti a sila, ktera bude tlacit k plocham, s nimiz to ma tesnit bude mala.... a taky je otazka co s tim dale udelaji teplotni cykly... Podrobil bych to zkousce mimo auto.
Podľa mňa to tesniť dobre nebude najmä kvôli potrebnej hrúbke toho krúžku. U holenderov sú tie medené krúžky tenučké, ľahko sa prispôsobia pri doťahovaní.
-> vhml: Asi bych zkusil spíš z hliníku pokud nechceš gumový.