skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výroba Fe sedel, matic pro litá kola od firmy Kn
12:55:22
04.10.2011
04.10.2011
aceboss
Koukám, že až na jednoho člověka nemá nikdo jiný zájem. Tudíš to nechávám otevřené do víkendu a podle zájmu se rozhodnu zda mám či nemá cenu dětat další sedla.
13:42:37
02.10.2011
02.10.2011
aceboss
Zkušební disk,který už toho má hodně za sebou
Tot z mé strany zatím vše
Tot z mé strany zatím vše
13:39:57
02.10.2011
02.10.2011
aceboss
Pohled na sedlo ze zadní strany.
Po plném zalisování je mezi čelem sedla a dosedací plochou disku pro náboj kola mezera 1,2 mm tudíš sedlo matice se nemůže opřít o samotný náboj čož je důležité!
Po plném zalisování je mezi čelem sedla a dosedací plochou disku pro náboj kola mezera 1,2 mm tudíš sedlo matice se nemůže opřít o samotný náboj čož je důležité!
13:33:54
02.10.2011
02.10.2011
aceboss
Staré vylisované sedlo sloužící jako vzor vedleně nově vyrobený kus pro zalisování
13:31:28
02.10.2011
02.10.2011
aceboss
Zdravíčko pánové a dámy,
jelikož mi čas dovolil postoupit v před u renovace vlastních litých disků apollo kde bylo nutno vyměnit několik zničených sedel pod maticemi rozhodl jsem se pro jejich výrobu. Delší dobu je tu schánka po samotných sedlech, které dříve nechával vyrábět Kubina či po jejich výkresu.Jen pro doplnění jedná se ocelová sedla které jsou nalisovány v samotném kole. Tyto sedla jsou použity na všech discích APOLLO,JUPITER,METEOR....
Pro informaci pro novou výrobu jsem použil jako model staré nezničené sedlo, které jsem vylisoval, oměřil a určité rozměry upravil pro nové sedlo, jednalo se zejména o průměr na kterém je drážkování, aby se případně zamezilo protočení či slabého zalisování do otvoru v kole. Kulovou plochu pro dosedání matice jsem se snažil slícovat s novou originální maticí co nejlépe. (píši to z toho důvodu aby jsi někdo nemyslel, že jsem tam udělal jen sražení.)
Co se týče materialu v první fázi se jednalo o nerez avšak k jeho ceně a ceně a opotřebení nástrojů jsem od ní upustil. Výroba bude provedena na CNC soustruhu.
Co se týče povrchové úpravy je několik možnosti nechat sedla surová opracovaná případně zvážit možnost černění, pozinkování či niklování ,ale toto se bude odvyjet od připadného množství kusů. Já pro svoji potřebu nechávám sedla surová jelikož se přelakují stejně s diskem.
Zpětné zalisování provádím na hydraulickém lisu přez vyrobený trn vše jde hladce a bez problémů. Po domluvě není problém lisovnání zařídit. Ze zkušenosti s kladivem a špalkem to opravdu nejde dobrě a výsledek je spíše negativní
Cena předběžně vychází na 55 Kč/ks v závislosti na počtu kusů. Pokud nebude zájem udělám několik sedel pro sebe a v budoucnu nebudu výrobu znovu realizovat.
Otázka případného předná by šla řešit klasicky: osobně, dobíkou či dovezení na sraz platí pro moravu a SK (Moravskoslovenský pohár či galavečer v Brně)
Kdo se se dočetl až na konec tomu gratuluji a všem smyslu plným dotazům a připomínkám jsem otevřen.
jelikož mi čas dovolil postoupit v před u renovace vlastních litých disků apollo kde bylo nutno vyměnit několik zničených sedel pod maticemi rozhodl jsem se pro jejich výrobu. Delší dobu je tu schánka po samotných sedlech, které dříve nechával vyrábět Kubina či po jejich výkresu.Jen pro doplnění jedná se ocelová sedla které jsou nalisovány v samotném kole. Tyto sedla jsou použity na všech discích APOLLO,JUPITER,METEOR....
Pro informaci pro novou výrobu jsem použil jako model staré nezničené sedlo, které jsem vylisoval, oměřil a určité rozměry upravil pro nové sedlo, jednalo se zejména o průměr na kterém je drážkování, aby se případně zamezilo protočení či slabého zalisování do otvoru v kole. Kulovou plochu pro dosedání matice jsem se snažil slícovat s novou originální maticí co nejlépe. (píši to z toho důvodu aby jsi někdo nemyslel, že jsem tam udělal jen sražení.)
Co se týče materialu v první fázi se jednalo o nerez avšak k jeho ceně a ceně a opotřebení nástrojů jsem od ní upustil. Výroba bude provedena na CNC soustruhu.
Co se týče povrchové úpravy je několik možnosti nechat sedla surová opracovaná případně zvážit možnost černění, pozinkování či niklování ,ale toto se bude odvyjet od připadného množství kusů. Já pro svoji potřebu nechávám sedla surová jelikož se přelakují stejně s diskem.
Zpětné zalisování provádím na hydraulickém lisu přez vyrobený trn vše jde hladce a bez problémů. Po domluvě není problém lisovnání zařídit. Ze zkušenosti s kladivem a špalkem to opravdu nejde dobrě a výsledek je spíše negativní
Cena předběžně vychází na 55 Kč/ks v závislosti na počtu kusů. Pokud nebude zájem udělám několik sedel pro sebe a v budoucnu nebudu výrobu znovu realizovat.
Otázka případného předná by šla řešit klasicky: osobně, dobíkou či dovezení na sraz platí pro moravu a SK (Moravskoslovenský pohár či galavečer v Brně)
Kdo se se dočetl až na konec tomu gratuluji a všem smyslu plným dotazům a připomínkám jsem otevřen.