skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyztužení obalu převodovky
11:23:26
03.08.2011
03.08.2011
TTomas
-> vhml: -> Eidy: Tyhle silny vika i vcetne unasecu tu pred nedavnem i nekdo nabizel.
11:22:35
03.08.2011
03.08.2011
TTomas
-> vhml: Co jsem to videl na autech, tak vzdy tuhle kratkou. Tahle je teda uz upravovana, ale chtel jsem spis Eidymu ukazat co oba myslime. Ten vykres by me celkem zajimal, nebo pokud bys resil vyrobu, tak se hlasim:)
11:22:35
03.08.2011
03.08.2011
Eidy
-> pistaa: myslíš můj druhý návrh?
-> TTomas, vhml: Jedinej přínos to má na podélnej ohyb, jak naznačoval havlik. Proti roztažení je to k ničemu. Když máš takhle navařenej plocháč na plechu, tak to rozpínání nezabrání. Tohle se taky otevře.
-> TTomas, vhml: Jedinej přínos to má na podélnej ohyb, jak naznačoval havlik. Proti roztažení je to k ničemu. Když máš takhle navařenej plocháč na plechu, tak to rozpínání nezabrání. Tohle se taky otevře.
11:21:49
03.08.2011
03.08.2011
vhml
-> Eidy 03.08.11 10:52:31: tohle řešení se mi hodně líbí. Budou-li se dělat nový víka, není problém je udělat o tohle větší
11:21:06
03.08.2011
03.08.2011
TTomas
-> Eidy: -> vhml: Ted jsem si vsiml, ze ma par vyztuh navic...teda pokud se nepletu, tak bezna skrin ty dve dvojity vyztuhy co jsou k vikum kolem diferaku nema...nebo jo?
11:17:32
03.08.2011
03.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas 03.08.11 11:14:16: Řekl bych že význam to má obojí. Jak zesílení a zamezení rozlejzání a pracování obalu, tak i roznesení rány do lyžiny a to nedostal jeden bod na převodovce, protože lyžina se dokáže pěkně prohnout a praštit do toho.
11:15:44
03.08.2011
03.08.2011
vhml
-> Eidy: on má bejt ten kluzák dle výkresů zespoda přes celou převodovku
11:14:16
03.08.2011
03.08.2011
TTomas
-> Eidy: Rekl ych, ze oboje. Je to z vozu 130 L/a podle posledni homologace, takze stejny jako Lr. To auto vozilo i normalni velkou lizinu, takze asi hlavne vyztuha, ale ted zdali spis proti krouceni a nebo spis kvuli narazum - skokum.
11:14:03
03.08.2011
03.08.2011
pistaa
-> all: vystuzenu prevodovku a je to na zavodoch k videniu ma pan co jazdi s Vondrakovcami a ich F2 (mechanik p. R.Senkyra) na zavody, jedna sa o auto 2000MI ktore ma teraz atmosferisky motor s gugelshift-om. vystuhy su tam a podobne ako pisal a kreslil Eidy
11:07:54
03.08.2011
03.08.2011
Eidy
-> TTomas: Ach ták. Aha. Děkuju.
To je vůbec nějaká divná špajzka, když vidím ty víka a unašeče. Copa je to zač?
A fakt byl ten kluzák na zesílení, nebo jen pro neutržení a neproražení rozvodovky?
To je vůbec nějaká divná špajzka, když vidím ty víka a unašeče. Copa je to zač?
A fakt byl ten kluzák na zesílení, nebo jen pro neutržení a neproražení rozvodovky?
11:07:43
03.08.2011
03.08.2011
havlik
-> TTomas: ono asi jak si psal dost bude delat zmena toho diferaku
11:07:22
03.08.2011
03.08.2011
VeTeV
-> Eidy: me proste prijde, ze by asi bylo lepsi zamerit se na uplne jinou prevodku
11:06:32
03.08.2011
03.08.2011
havlik
-> Eidy: to by vyroba takovyho obalu vyslo vic jak zastavba komplet jiny prevodovky s tim ze by vydrz byla furt pofiderni:)
11:04:34
03.08.2011
03.08.2011
Eidy
-> havlik: Chápu. Jenže to jde obal defacto do střihu resp. do ohybu směrem nahoru/dolu. Pak by musely bejt podélný vzpěry přes celej obal. Jako ono to pruží asi ve všech směrech a jediným řešením by bylo to zalít do oceli. Nebo vyrobit úplně jinej obal.
Takže kdo to nakreslí ve 3D a vyfrézuje na centru i se žebrama??
Takže kdo to nakreslí ve 3D a vyfrézuje na centru i se žebrama??
11:00:24
03.08.2011
03.08.2011
havlik
-> Eidy: asi nemam selsky rozum ale kdyz vezmu v potaz to ze talir na diferaku je kolmo a hruska na nej v podstate v pravym uhlu tak kdyz to dostane raz od poloos tak se to bude prciti nahoru ci dolu ne?
10:56:53
03.08.2011
03.08.2011
Eidy
-> havlik: Selským rozumem bych řekl, že pod zátěží se obal rozpíná do strany. Tím vznikne velká vůle na SP a vylámou se zuby. To samý se děje i u mýho RC monster trucku. Když se vyběhá opěrný ložisko u talíře, zvětší se vůle a vylámou se zuby.
Další možností ještě je, že hnaná hřídel ujede lehce dopředu a pak by se taky zvětšila vůle.
Šajze.
Další možností ještě je, že hnaná hřídel ujede lehce dopředu a pak by se taky zvětšila vůle.
Šajze.
10:53:17
03.08.2011
03.08.2011
havlik
-> Eidy: a nebude potreba aby se zamezilo i rozpínání nahoru a dolu?
10:52:31
03.08.2011
03.08.2011
Eidy
-> vhml: Správně, myslel jsem jít zkrz, ale to asi nevyjde.
Ještě mě napadlo tohle. Udělat boční víka velký a stáhnout to krz standardní díry v obalu. Nějakým pevnostním šroubem by se to stáhlo a mohlo by to fungovat.
E: červený jsou velký víka a zelený jsou šrouby.
Ještě mě napadlo tohle. Udělat boční víka velký a stáhnout to krz standardní díry v obalu. Nějakým pevnostním šroubem by se to stáhlo a mohlo by to fungovat.
E: červený jsou velký víka a zelený jsou šrouby.
10:46:52
03.08.2011
03.08.2011
Eidy
-> vhml: Troufám si tvrdit, že tohle by se otvíralo a bylo k ničemu.
10:45:07
03.08.2011
03.08.2011
vhml
Eidy 03.08.11 10:43:46 napsal: → TTomas: Předpokládám, že šrouby na přichycení bočních vík jsou na kružnici menší než talíř diferáku, což?
Jakože prošroubovat skrz? zajímavá myšlenka, ale asi se tam nevlezeš.
Jakože prošroubovat skrz? zajímavá myšlenka, ale asi se tam nevlezeš.
10:43:53
03.08.2011
03.08.2011
vhml
Já bych to třeba řešil takhle. ale pokud nevíme kam se to deformuje, je nesmysl vymejšlet něco dál.
Protože že by se roztahoval v tomhle místě obal, tomu nevěřím.
Deformace vík je věc jasná, to musí cvičit strašně. Kluzák pomůže na podélné kroucení - pořád mi nebylo jasné, proč se jezdila ližina i kluzák zároveň...
Protože že by se roztahoval v tomhle místě obal, tomu nevěřím.
Deformace vík je věc jasná, to musí cvičit strašně. Kluzák pomůže na podélné kroucení - pořád mi nebylo jasné, proč se jezdila ližina i kluzák zároveň...
10:43:46
03.08.2011
03.08.2011
Eidy
-> TTomas: Ukaž kluzák. Nějak nevím, o čem je tu řeč.
-> vhml: Copak pod auto. Ty vodorovný části by mohly být plochý, ty jsou jenom do tahu, ale ty svislý nevím nevím. Když tak nad tím přemýšlím, asi by to moc nepomohlo, protože pokud ty svislý kusy nebudou z plnýho materiálu, tak to bude pružit stejně jako obal. Asi.
Předpokládám, že šrouby na přichycení bočních vík jsou na kružnici menší než talíř diferáku, což?
A ten rám by mohl bejt klidně sešroubovanej.
-> vhml: Copak pod auto. Ty vodorovný části by mohly být plochý, ty jsou jenom do tahu, ale ty svislý nevím nevím. Když tak nad tím přemýšlím, asi by to moc nepomohlo, protože pokud ty svislý kusy nebudou z plnýho materiálu, tak to bude pružit stejně jako obal. Asi.
Předpokládám, že šrouby na přichycení bočních vík jsou na kružnici menší než talíř diferáku, což?
A ten rám by mohl bejt klidně sešroubovanej.
10:37:10
03.08.2011
03.08.2011
TTomas
-> vhml: Kdyz se zamyslime nad tim, jak to skodovka resila v motorsportu, tak nam vyjde, ze presne tim kluzakem(mam ho jen dole), silnejsim stalym prevodem a vetsim diferakem, vcetne jinych vik i vnitrnich unasecu. Udajne ma mit o neco silnejsi obal, ale na nic zasadniho jsem neprisel. Dovnitr jsem se teda nekoukal.
10:35:17
03.08.2011
03.08.2011
vhml
Myšlenak dobrá, otázka jak to jako celek nasunout přes ten nálitek, co k němu se chytá horní úchyt, u mezikusu, a jak hodně to bude čumět pod auto.
10:06:45
03.08.2011
03.08.2011
havlik
-> vhml:
TUNER (10:05:50 3/08/2011)
nj,ale tak nikdy jsem žádnou výztuhu neviděl...Jen co jsem se bavil se Sixtou,tak je obal prostě měkkej tak jsem se bavil s Vénou v Rokycanech,jak by to a jestli by to šlo vyztužit....jednou mi tam praskly bořní víka,tak tam možná by pomohlo udělat je ocelový....jinak celkově obal jak vyztužit netušim........klidně jim to tam písni )))
TUNER (10:05:50 3/08/2011)
nj,ale tak nikdy jsem žádnou výztuhu neviděl...Jen co jsem se bavil se Sixtou,tak je obal prostě měkkej tak jsem se bavil s Vénou v Rokycanech,jak by to a jestli by to šlo vyztužit....jednou mi tam praskly bořní víka,tak tam možná by pomohlo udělat je ocelový....jinak celkově obal jak vyztužit netušim........klidně jim to tam písni )))
10:00:14
03.08.2011
03.08.2011
vhml
-> Eidy: svarenymu futralu uplne nerozumim jak to myslis.
09:59:02
03.08.2011
03.08.2011
vhml
-> Eidy: do vareni bych se nepoustel. Nejakymu ramu se nebranim, ale jak, kam, z ceho? Nez nejaky pokusy bych radsi nejake dobove reseni, co nekdo nekde vyslechl od starych harcovniku
09:54:10
03.08.2011
03.08.2011
Eidy
-> vhml: No vidíš, to je zajímvý. Já si vždycky myslel, že problémem je samotná převodovka. Ale když tak o tom přemýšlím, zničenejch SP jsem viděl daleko víc než koleček.
A co teda nějakej bytelnej ocelovej rám kolem rozvodovky? Stačil by možná jeden, na přední stranu bočních vík. Složit špajzku, nandat víka a zpředu pak nasunout a přišroubit svařenej futrál.
Další možnost je navařit žebra, ale jak a kde? A on hliník (a slitiny) údajně vařením znatelně měkne, takže zde je přínos dost nejistý.
A co teda nějakej bytelnej ocelovej rám kolem rozvodovky? Stačil by možná jeden, na přední stranu bočních vík. Složit špajzku, nandat víka a zpředu pak nasunout a přišroubit svařenej futrál.
Další možnost je navařit žebra, ale jak a kde? A on hliník (a slitiny) údajně vařením znatelně měkne, takže zde je přínos dost nejistý.
09:48:40
03.08.2011
03.08.2011
vhml
Kdo máte pusteny icq, zkuste napsat tunerovi at sem zajde a vyjadri se, me v praci nejde :-)
09:43:50
03.08.2011
03.08.2011
vhml
-> Eidy: trpi to udajne predevsim na stalej prevod, kdy se bud kroucenim obalu, nebo pohybem diferaku v mekkych vikach meni zubova vule SP a ten pak praska. Alespon takhle to mam z doslechu. Tuner1 o tom ví víc. Zatim jsme s tim problem nemeli, ale vzhledem k tomu, ze prestaveni auta na unibaly a vymena pritlacaku znamena ze prevodovka mi bude viset na jednom sroubu, tak bych to rovnou preventivne poresil.
09:38:52
03.08.2011
03.08.2011
Eidy
Se zeptám, je teda potřeba vyztužovat obal převodovky nebo rozvodovky? Já si jen ujasňuju, kde to trpí a je potřeba tomu případně pomoct.
09:33:41
03.08.2011
03.08.2011
havlik
-> vhml: Podle me je potreba to vystuzit hlavne v oblasti diferáku třeba nějak to žebrování co je zevnitř ešte vystužit. Ale ja tomu hovno rozumim a na simca foru to nepišou
09:29:38
03.08.2011
03.08.2011
vhml
Každej o tom mluví, nikdo to nikdy neviděl.
Má někdo fotku, či popis kterak vyztužit obal? Tuner s tím například má problém, žere mu to stálé převody. Já bych tomu rád předcházel.
Napadají mi dvě věci:
a) Boční víka diferáku ze železa, aby nemohl nikam putovat v měkkém hliníku
b) Kluzák pod převodovku. Nevím jak jinak to popsat. Je to asi v knížce od Plška jako alternativa k ližině, ale dle mě to pomůže i tuhosti. Dát to nahoru i dolů, aby se obal nekroutil třebas...
Má někdo fotku, či popis kterak vyztužit obal? Tuner s tím například má problém, žere mu to stálé převody. Já bych tomu rád předcházel.
Napadají mi dvě věci:
a) Boční víka diferáku ze železa, aby nemohl nikam putovat v měkkém hliníku
b) Kluzák pod převodovku. Nevím jak jinak to popsat. Je to asi v knížce od Plška jako alternativa k ližině, ale dle mě to pomůže i tuhosti. Dát to nahoru i dolů, aby se obal nekroutil třebas...