Spatne radi 3 - sucha rapid

prohledat
18 příspěvků (zobrazeno 1 až 18) od 24.07.2011 do 02.06.2023, založil/a Jarda - zrušená registrace
řadit dle data
17:35:40
02.06.2023
k.jarek
-> minno: Ok, díky za rychlou odpověď 4
17:34:28
02.06.2023
minno
-> k.jarek: Ja to mažem klasikou a OK.
17:28:49
02.06.2023
k.jarek
Tak jsem se dal do rozborky konzole a nakonec celkem pohoda. Kulička jak nová, pouzdra mají drobnou vůli, ale nic velkého. Ale už při demontáži jsem si všiml toho kousku gumy u spoje s táhlem. Vypadalo volně. No, po vytažení kulisy koukám do tunelu a našel jsem ho na dvě části. Tak jsem to složil a už to řadí pěkně. Pak jen doladit pozici a bude to zdá se dobrý.6



Ještě možná hloupá otázka, ale čím to mažete? Raději klasiku jako LV 2 3 nebo grafitka poslouží stejně dobře?
07:06:05
30.05.2023
Bukaj
-> minno: Já to zažil poprvé letos na jaře, když jsem první zimu nejezdil se škodovkou, když bylo nasoleno, tak se lamela asi stihla hezky nacucat od (už zase) tekoucího gufera na mrkvi. Bylo to příšerné - někdy jako kdyby vůbec nevystavovala spojka, nebo velmi neochotně. Myslel jsem, že je zavzdušněný PSV (při loňském servise brzd jsem byl líný odvzdušňovat PSV, neboť u vozu s LPG se musí lézt pod auto a poměrně nekomfortně se dostává k odvzdušňováku - jeho vršek je cca 1 cm od dna víka příručního zavazadelníku), ale odvzdušnění nepomohlo. Vypozoroval jsem však, že po zahřátí spojky se to zlepší, takže vždy krátce po startu jsem ji po zařazení nechával "ošoupat" a pak už šlo řadit normálně. Od konce chladného vlhkého období (cca poslední měsíc) už spojka spojkuje normálně a demontáž motoru se tedy odkládá na neurčito (až se zase rozsype převodovka)1



-> k.jarek: Předpokládám, že Tvůj hlavní problém bude v těch vůlích v řazení4
06:22:23
30.05.2023
minno
-> Eidy: To ma aj napadlo, ale tak moc mastnú lamelu som ešte nezažil, tak preto mi to bolo divné.
21:30:34
29.05.2023
Eidy
-> minno: Při mastný lamele zůstane přilepená na setrváku nebo přítlačáku a pořád trochu unáší. Jako když pořádně nevystaví.

-> k.jarek: Třeba jsou už moc oholený zoubky pro přesuvník a jak na sebe najedou plochou místo špiček, tak už se to nechce srovnat do sebe. A taky jsem zažil synchrony, co se na kuželu kously a šlo řadit strašně blbě. I vyřadit.
21:14:01
29.05.2023
Tom Troll
-> k.jarek: Jednička, mimo to že je na dnešní poměry ztrmá, ještě roztáčí jedno kolo zpátečky, takže se na ní synchron opotřebovává velmi rychle. Pokud člověk nejede krokem, tak má hodně co po skoro čtyřiceti lety dělat, a nejspíš je slyšet jak se roztáčí a až roztočí, tak zaskočí. Já jí řadím třeba na stopce na úplně poslední moment před zastavením auta, kdy tam vleze jak malina vždy krásně, jakmile člověk zastaví, tak už si zuby občas nemusí sednout, a člověk musí protočit hřídele, než jí tam může dát. Taky je vpodstatě výhradně pro rozjezd, dvojka utáhne i rychlost chůze, ne však rozjezd.

Dvojka mi tam ještě jde sama, ikdyž trošku pomaleji, ale to už je v takových rychlostech že tam je vždy čas na lehčí dvouspojku.

(Zelenýmu eManovi táhne na 140k km na původní spojku, těsnění pod hlavou, všechno. 4 )
20:49:31
29.05.2023
k.jarek
-> minno: Když jsem měl mastnou lamelu, měl jsem problém se spíš rozjet, vzhledem k tomu, jak to auto skákalo. V podstatě to šlo jen prudším uvolněním spojky1
20:48:02
29.05.2023
k.jarek
-> Eidy: Potichu, přes zuby jsem to za poslední měsíce vzal asi 2x, ale to byla moje blbost. Při vypnutém motoru stejný problém. Pokud nejde jednička, pošoupnu to dvojkou a pak jde jednička bez problémů. Ale včíl se mi sem tam stává, že tam dvojka občas nechce a musím ji tam dát na sílu i při stání. U vyšších rychlostí si problém nevybavuju.



Osobně mám pocit, že ten hlavní problém bude vůle na řazení a podřazování pak samozřejmě padá na vrub synchronům. Ale rád si nechám poradit. Byl bych nerad, kdybych někde zůstal na cestě.
20:39:50
29.05.2023
minno
-> Eidy: Snažím sa pochopiť, aký vplyv má mastná lamela na radenie, ale akosi mi to nejde :)) Pri vypnutej spojke (radím rýchlosť) je snáď jedno, v akom stave je lamela, či niečo mi uniká?
20:34:57
29.05.2023
Eidy
-> k.jarek: A jde to přes zuby nebo to jde potichu ale ztuha? Jako synchrony asi nebudou nejlepší, ale nasvědčuje to mastné lamele. Když řadíš na místě náhodně různý kvalty s vyplým motorem, tak co?
20:26:06
29.05.2023
k.jarek
-> Eidy: Počítám s tím, ale do garáže se dostanu v lepším případě o víkendu, v horším pak až příští týden. Táhlo udělám tak jako tak, ale mám obavy spíš z té generálky (nerad bych přišel třeba o Pohofest4). To, že je načatý synchronní dvojce vím (v podstatě nepodřadím při otáčkách nad 2000, leda snad s meziplynem), ale včíl začal být problém i při stání (dříve pokud nešla 1, pomohl jsem si přes 2, aby se to porovnalo), ale včíl se začíná stávat (zatím málokdy ale přeci), že tam nejde kopnout dvojka nebo jde, ale hodně na sílu.

Ale třeba teď se mi asi poprvé stalo, že jsem chtěl při vyšších otáčkách přeřadit z jedničky na dvojku a nešlo to. Ale po zbytek jízdy celkem bez problémů, včetně podřazování v obvyklém stylu.



Edit, ještě okouknu PSV a případně ho zrepasuju, ale nemyslím si, že by to vyřešilo tohle dlouhodobé zhoršování.
upraveno 1x, naposled 29.05.2023 20:27:29
19:54:00
29.05.2023
Eidy
-> k.jarek: Tak zkontrolovat kulisu (pouzdra a kuličku) je celkem snadná záležitost.

Dělá to na místě nebo i za jízdy? Hlavně ta dvojka. Stačí trochu mastná lamela a slabší synchron a je to hned.
19:05:27
29.05.2023
k.jarek
Pánové, chtěl bych zjistit, co mňa orientačně čeká. Špatně se mi řadí 1 a 2. Sice to už dělalo při koupi, ale spíš mi jde o to, že se to zhoršuje a začíná to být problematické. Dříve s tím takový problém nebyl. Otázka tedy zní, zda je to spíše řazením, který je za těch 36 let vymlácené (takže můžu počítat s novou kostí a pouzdry v kulise) nebo se něco děje s převodovkou (posun kol? něco s vidličkama?) a můžu počítat rovnou s generálkou? Tehdy po koupi jsem měnil olej za 75W-90 a minulý týden jsem náplň opět měnil, ale zlepšení žádné.
12:48:52
24.07.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
Ja mam 80W od mogulu a v zime uz neni problem. Dokud sem mel 90, tak to taky v zime delalo bordel. Jinak bych to nehrotil, proste rad s meziplynem ne? 3



Sem si vzpomnel na jednoho posahanyho kamarada co meziplyn nepouzije a radsi to tam rve silou pres zuby a rika, ze to ma fungovat 3
12:44:15
24.07.2011
minno
-> vhml: 90 patrí/nepatrí rovnako aj do 4q aj do 5q3
09:52:42
24.07.2011
vhml
90 do 5Q nepatri. Mas li v zime problem i s 80, zkus třeba koupit 75.
08:23:23
24.07.2011
Jarda - zrušená registrace
tak zase zacinam mit strach o prevodovku na rapidu, mela problem s razenim 2 - hlavne podrazovani - dal jsem tam nejakou prisadu LM a "vylecilo se to" no a ted mam podobny problem s trojkou, ale prisada tam porad je... vypada to na synchron, ale ostatni rychlosti jdou radit pekne, ale trojka nekdy, jak kdybych ji tam cpal bez spojky8

Chci zkusit vymenit olej - co tam mam dat? v lete davam 90 a v zime 80 (teda spis dolivam, protoze uniky ma...) a v zime nejde zaradit, nechavam tam jednicku, jinac bych se nerozjel a az po zahrati jde zadit normalne. Taky v zime, kdyz nastartuju auto bez kvaltu a pustim spojku, tak se na rovince zacne rozjizdet. 9

njn a to jsem myslel ze do tech 500tis. km jeste vydrzi...
Extreme Tyres