S 742 - Kost nebo klouby z řízení?

prohledat
164 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 26.05.2011 do 14.08.2013, založil/a Magiver
řadit dle data
23:48:15
14.08.2013
Bery
-> stepan: ale ten druhej klou,bez kterýho to taky funguje,ten nevy*eres:-))))
23:22:24
14.08.2013
stepan
-> Bery: Já se vždycky před závodem dojdu vy*rat a ušetřim mnohem víc. 40
23:00:07
14.08.2013
Bery
-> stepan: 2 klouby jsou zbytečně těžký!!:-)
20:43:57
14.08.2013
srdcar 120L
Moje zkušenost: na 5-ti kvaltu mám kulisu ze 4-kvaltu, táhlo řazení zkrácené ze 4-kvaltu s krátkým výstupem u domku, domek vystlán gumou na téměř pevno bez vůlí, mám to tam 14 let, nechrastí, neláme se, přesně řadí celou dobu bez problémů, najeto na tuto úpravu přes 110 tisíc km. Klasické mokré poloosy. Předtím jsem měl táhlo s jedním, pak se dvěma klouby, obojí nestálo za nic, honil jsem kvalty jak nudle v bandě.
11:36:52
14.08.2013
radekp
-> Pavel P..: gumokov
11:32:59
14.08.2013
Pavel P..
-> radekp: kost máš gumokov nebo plast?
11:31:30
14.08.2013
radekp
Kost nová, plastové dělené "ložisko" nové, brejle nové, plech starý..ale mělo by být vše ok. Rozdíl mezi 3 a 5 je hodně malý, při řazení ze 4 na pět pohnu pákou doprava jen milimetrově, na táhlu nevidím žádné pootočení. Když pohnu pákou maximálně doprava tak zpátečku dám, ale pětku ne...
09:59:51
14.08.2013
Antony - zrušená registrace
-> vhml: Přesně tak, mám jeden kloub, sice rozdíl mezi 1 a 3 jsou 3 cm, ale je to o zvyku 4
09:54:04
14.08.2013
stepan
-> vhml: Podle mě je lepší dvouma kloubama na koncích tyče jako to mám já. Navíc se tim i vyřeší možnost prasknutí toho splácnutí u kulisy.
09:50:27
14.08.2013
vhml
Každopadáně pro kvalitní řazení to chce celý sériový řešení zahodit a nahradit jedním kloubem. Funguje to úplně jinak 4
09:38:49
14.08.2013
Eidy
-> radekp: Mohlo by to bejt něco na táhlu nebo prostě v tunelu. Protože když si vezmeš, jak jsou udělaný táhla v převodovce, tak je nemožný, aby byla hokejka moc vytočená. Zarazí se v drážce táhla, kterým má hýbat.
09:23:36
14.08.2013
Pavel P..
-> radekp: A dal si k táhlu s kostí taky do tunelu správný brejle s plechem a průchodkou?
06:33:32
14.08.2013
radekp
Tak včera vyměněna kulisa za 4q a v podstatě stejný problém. Viděl bych to na problém v převodovce. Vidlička pětky? Nevím...každopádně se už třepu na repasovanou 3,9...
11:03:35
12.08.2013
Nwkt
-> Eidy: Hmm, pravda

-> radekp: Tak můžeš ještě zkusit podložit ty čuflíky do vychází z řadícího "klacku" a zabraňujou jeho točení dokola jako u 4q. Ty se při vyklopení natáčí nahoru a dolů ne?
10:59:28
12.08.2013
radekp
-> vhml: nová kost



-> Nwkt: to bych měl ještě větší rozsah,ne?
10:58:59
12.08.2013
Eidy
-> Nwkt: Ale on nepotřebuje větší výkyv. Potřebuje naopak menší.4
10:51:01
12.08.2013
Nwkt
-> radekp: Tak zkus vyhodit ten omezovací plech spodní
10:48:32
12.08.2013
vhml
-> radekp 12.08.13 09:54:52: celou 5q kulisu zahodit a dát tam zpět 4q. Nevím co dál je jinýho, ale se 4q jsem narozdíl od 5q nikdy žádnej problém neměl.



Řadící tyč je tam jaká? Kost, nebo udělanej kloub?
upraveno 2x, naposled 12.08.2013 10:49:27
10:19:57
12.08.2013
radekp
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Pokud neuspěju s 4q tak bych tvé nabídky využil...

-> rsvancara 31.08.12 16:23:32: I podlé této fotky mám čep od oka zeslabený...
10:15:39
12.08.2013
MOLSO
-> radekp: vrat naspat 4q kulisu ... 5ka radi strasne divne ... so 4kou neni problém 4
10:11:14
12.08.2013
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> radekp: Stav se, mám venku z bělouše a ta je jak víš skoro nejetá. Potřeboval jsem přelakovat škrábanec na tyčce. Případně pokud si počkáš na víkend, tak nafotím a poměřím.
10:05:02
12.08.2013
Eidy
-> radekp: Kulička dole na páce to nebude. Pokud by byla menší, tak by naopak výkyv páky nestačil. Spíš to vypadá na vyběhanej spodní plech. Ačkoliv dost lidí 5Q převodovky spolu se 4Q šaltpákou. Navař spodní plech, zesil čep na páce nebo ten plech sežeň jinej a bude to. Jestli budeš navařovat, tak to bude stačit o pá desetinek. Na páce to pak udělá i několik cm.4
10:03:45
12.08.2013
radekp
-> m8rinek: a měl jsi stejný problém?



Nemá někdo volnou 5q kulisu, že by změřil průměr omezovacího čepu?
09:59:09
12.08.2013
m8rinek
-> radekp: Taky bych řekl, že ten omezovací plech, já ho na 5q kule měl vymačkanej do boků jako kráva...
09:54:52
12.08.2013
radekp
Dovolím si vytáhnout toto vlákno...



Po včerejší zástavbě 5q jsem vyměnil i kulisu za 5q (dříve 4q kulisa se zkrácenými drahami) a ikdyž je řazení přesnější (v ruce více cítím, jak tam rychlost zaskočí), tak hledání 1,2 a pětky je horší. Pokud řadící páku potáhnu k sobě na max (rozuměj doleva) a dopředu, jednička tam není, musím potáhnout doleva trochu méně. Stejně tak pětka - maximálně doprava a šprajc. Při řazení ze 4 na 5 to jde trefit, ale z volnoběhu je to horší.



Takže nějaké nápady? Vrbu napadla jetá kulička, ale ta byla od pohledu dobrá. Cvik bych vyloučil, tohle by to dělat nemělo, možná zkusím vrátit 4q kulisu.

Mě napadlo, že je vychozený plech pod kulisou, který omezuje její chod. Resp. čep, který po plechu jezdí. V tomto případě by se převařil, nebo na něj navařit trubičku.



Neví někdo v čem může být problém?
13:49:47
14.09.2012
m8rinek
-> vhml: 1203 4q, má dlouhou dvakrát ohlou páku s plastovou koulí, 5q 1203 má páku uplně jinou...



Navíc to vypadá jako celý soustružený včetně velký koule.
upraveno 1x, naposled 14.09.2012 13:50:50
13:41:01
14.09.2012
vhml
-> m8rinek: není to razdvatři?
13:35:33
14.09.2012
m8rinek
-> rsvancara: Litry měly ocelovou kouli, ale tohle je evidentně z 5q, zajimavé... Možná domácí tvorba...
13:26:52
14.09.2012
vhml
-> Nwkt: do kdy se proboha ty kastle vyráběly? Mám tu i jednu L :-D a OrangeDevil je asi H tuším.
upraveno 1x, naposled 14.09.2012 13:27:18
13:23:59
14.09.2012
Nwkt
-> vhml: 1990
13:20:35
14.09.2012
vhml
Když mám tedy kastli z roku K , tak už mám prolis a nepotřebuju podložku?



Nevím ani co je K za rok. A kulisu jsem tam dal a problém neměl.
12:57:12
14.09.2012
rsvancara
Ještě jeden poznatek z domáci zahrádky ..... z jednoho auta jsem vylovil řadičku s kovovou kuličku. Není nalisovaná, je to celý jeden kus ....
zvětšit S 742 - Kost nebo klouby z řízení? - obrázek od rsvancara vložen 14.09.2012 12:57:12
13:56:30
02.09.2012
minno
-> rsvancara 31.08.12 16:21:53: Wau. Aj pre mňa nový poznatok.

-> David. 31.08.12 21:59:29: Z toho by možno vyplývalo, že až od modelu 87 sa začal robiť ten prelis. Ja mám ročník 88 a s 5q kulisou (testoval som) mi to radilo rovnako s podložkou aj bez, takže ten prelis tam zrejme mám.

-> palinator: Neviem objektívne posúdiť, ale mne to radí so 4q kulisou a mierne stiahnutým tiahlom v kosti povedal by som, že celkom pekne presne. Poznám škodovky, kde radenie je fakt ako píšeš "míchání vařečkou v hrnci ". U mňa nie. Skúšal som raz nahodiť aj 5q kulisu a radilo sa s tým nahovno.
23:36:12
31.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> rsvancara 31.08.12 21:53:11: Jasný, smysl 5q kulisy je mě jasný, ale tohle jsem fakt nikdy nezkoumal. 4
22:04:39
31.08.2012
palinator
-> minno:

A řadí to stejně přesně a se stejnými drahami jako v případě kleci? Protože to míchání vařečkou v hrnci více či méně rozteklého medu mě zas až tak nebaví.6
21:59:29
31.08.2012
David.
podložka se dávala od náběhu 5q tj. od 8/84 po model 87
21:53:11
31.08.2012
rsvancara
-> Tuner#2: Já měl GLSo bez prolisu, dal jsem do něj mokrej 5q, dal jsem kulisu 5q a stalo se mi to co jsem psal. Po dotažení řadičky jsem se málem prodřel na silnici :-D



Potom jsem viděl tu podložku a následně i ten prolis a došlo mě to :-)



Mimochodem 5Q kulisa se mimo jiné používá proto, že ten plech ve kterým ten výstupek rejdí částečně zabraňuje nechtěnámu zařazení zpátečky při podřazování z pětky na čtyřku.
upraveno 1x, naposled 31.08.2012 21:58:03
17:37:00
31.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> rsvancara 31.08.12 16:21:53: Wow toho jsem se ani nikdy nevšimnul, holt není nad to mít auto na boku když se dělá spodek a ne koukat na to, jak Tě to padá do vlasů zatímco pod tím ležíš 1 Díky za objev/objasnění po dlouhé době na virtu příspěvek se smyslem a hodnotou 5
16:23:32
31.08.2012
rsvancara
Takže při instalaci 5Q kulisy se stalo, že toto (viz. kroužek a šipka) rylo do plechu tunelu. Silonová podložka má za následek, že se celá řadička trochu zvedne ven z tunelu a do plechu pak nereje.
zvětšit S 742 - Kost nebo klouby z řízení? - obrázek od rsvancara vložen 31.08.2012 16:23:32
upraveno 1x, naposled 31.08.2012 16:27:49
16:21:53
31.08.2012
rsvancara
Důvod silonové podložky je jednoduchý. Některé kastle neměly vylepšení v podobě prolisu v podlaze tunelu (hned pod kulusou řazení) ....
zvětšit S 742 - Kost nebo klouby z řízení? - obrázek od rsvancara vložen 31.08.2012 16:21:53
22:15:32
22.08.2012
minno
-> Bukaj: Podložku pod kulisu dávali asi fakt z dôvodu ako píšeš, môže tam byť aj nemusí. No a čo sa týka tiahla, skombinuj tie najlepšie komponenty ktoré uznáš za vhodné a viac by som to neriešil.

A či čapy alebo šróby? - osobne som dal pri repase tiahla pred 4 rokmi šróby so samoistiacími maticami a trochu som to aj viac stiahol, aby boli v kosti menšie vôle a som s tým spokojný, radí sa s stým bezchybne doteraz.

skoda120.inetbox.sk/!img/ .../045.jpg
19:02:19
22.08.2012
Bukaj
Znovu otevírám toto téma:

Kamarádovi na 130L (kterou mu servisuji) prasklo táhlo...klasika... (provizorně opraveno kusem jeklu)

Dnes jsem v Mototechně koupil táhlo řazení s kostí - leč táhlo s originální gumokovovou kostí měli jen čtyřrychlostní, na pětikvalt měli jen s plastovou10 ,

tak jsem tam rovnou koupil ještě samotnou gumokovovou kost a dva čepy (nýty).

Na druhovýrobním táhle mne zaujalo několik věcí:

1) samotná trubka táhla je ze silnějšího materiálu, než originál - tzn, že pokud není vyrobená z bláta, tak by nemusela praskat v místě zploštění6

2) úchyt kosti (plech ohnutý do U) na táhle je ze slabšího materiálu, než originál a je navařen 2mm mimo osu táhla8 - snad to gumokovová kost vymezí

3) druhý úchyt kosti (U plech s příchytkou k tyčce převodovky) je také slabší, než origo, ale vypadá solidně



Tak a teď pár otázek - má cenu se párat s čepy, nebo tam mám dát šrouby? Mm raději dát původní úchyt táhla k převodovce?



Jinak jak se tu píše o silonových podložkách pod 5Q kulisu, tak já mám jinou zkušenost - moje 130L (1/86 Vrchlabí) podložku nemá. Jedna z posledních 105L (s příplatkovým 5Q) podložku má. 125L z roku 89 podložku neměla... Tak jaký tedy byl systém a důvod těch podložek? Byly některé kastle křivé a podložka bylo elegantní řešení AZNP? 3
17:43:31
04.08.2011
Klubko_
presne jak pise havlik. 5Q kulisa jak ma ten vystupek na ten spodni plech, tak kvuli nemu kulisa nesla bez niceho vubec zasroubovat.
16:24:05
03.08.2011
havlik
-> sep: to by mohlo byt rapid byl 86
16:15:17
03.08.2011
vhml
-> sep: jedině, protože my máme kastli 89 a 5Q kulisa tam jde dát bez problémů.
16:09:39
03.08.2011
sep
Podložka 8/84-6/86,dle katalogu,takže s pevným táhlem a pravděpodobně museli potom upravit tunel od modelu 87.
15:51:05
03.08.2011
Mr.Lumpy
-> čert: mám 87 a podložka, potom 89 a bez podložky
15:45:14
03.08.2011
čert
mám 5q kulisu na sedanu bez podložky a nedrhne...
13:47:24
03.08.2011
vhml
-> havlik: nakej melkej tunel :-D podivam se na to jak to vychazi u me. Ale jedu 4Q kulisu.
12:54:46
03.08.2011
havlik
-> vhml: o ten spodek tunelu.
Extreme Tyres