sekvence

prohledat
57 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.05.2011 do 27.10.2015, založil/a Zazaa
řadit dle data
22:08:07
27.10.2015
MVM
-> Luky 27.10.15 21:53:36: Ano. Sekvence má jiný systém ovládání řadících vidic.Zbytek je stejnej.(Někdy jsou u sekvenček naskládaný soukolí jednotlivejch převodu v jiným pořádí,to záleží na řadícím mechanismu)
21:53:36
27.10.2015
Luky
-> MVM 27.10.15 19:24:00: ale vnitřek převodovky ( "kolečka" ) je stejný u sekvence i u Hčka, ne? Je rozdíl jen v kulise, víku převodovky a tak podobně
21:47:53
27.10.2015
Jozka
-> MVM 27.10.15 19:24:00: Pricnip předválečnej je - myslím, že použil dokonce osobně pan Porsche začátkem 30. let (pro nějakej Horch nebo Benz, nepamatuju si přesně), Mike Hewland se toho nápadu ujal až na přelomu 50/60. let..
20:45:09
27.10.2015
MVM
-> Bery: Tak buď je člověk takový letec,má na to motor,brzdí tak pozdě - že takovou techniku zkrátka potřebuje. A nebo ji prostě chce jen tak v autě mít.

Další věc je cena a revize. 2
20:26:35
27.10.2015
Bery
Takze nikdo novy nezainvestoval .
upraveno 1x, naposled 27.10.2015 20:28:32
20:26:30
27.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 27.10.15 20:17:18: Jednu má Ivan na Maltě, dvě má Herkommer v Německu, dvě Petr Šimurda a jednu Bohoušek.
upraveno 1x, naposled 27.10.2015 20:26:42
20:21:49
27.10.2015
havlik
-> Bery: šimurda
20:17:18
27.10.2015
Bery
-> MVM: slozity nazev. Nic technickeho)



Kdo ma ty tri kousky?v CR
19:46:44
27.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 27.10.15 19:36:18: Tak sekvencí moc nejezdí to je pravda. Všeho všudy vím o pěti/respektive šesti...
upraveno 1x, naposled 27.10.2015 19:47:02
19:41:02
27.10.2015
MVM
-> Bery: Co myslíš pojmem "složitý" Dog Kit? Vždy tam bude stejný počet součástek...
19:36:18
27.10.2015
Bery
-> MVM: Kalmar dog jít je moc složitý. Hewland tu beru jako nadřazený pojem na tenhle systém řazeni.

Začalo to ještě před válkou a používalo se v armádě. S tankem jezdilo kdejaký......závodník))

-> Tuner#2: sekvence.nevim o tom,ze by někdo další koupil kalmara sekvenci.tech hewlandovych je jak máku;-)
19:27:23
27.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 27.10.15 19:21:07: No vidis, ja jel jen s jednou variantou. BTW co ze se neprodalo? Nejak nechapu kontext.
19:24:00
27.10.2015
MVM
Hewland (jako značka) je Anglický výrobce závodních převodovek už od dob pravěku,pravděpodobně ještě před 2 s.v. Pravděpodobně (to nevím 100%) to byli oni,kdo začali používat systém řazení s přesuvníky a zubovými spojkami. Tvar a úhly zubových spojek se u různých výrobců liší... Tzn,že základ/způsob mechanického řazení jednotlivýho kvaltu je bezsynchronní. Způsob provedení je u Všech (mě známých) velmi podobný tomu co je na předchozí fotce- proto jsem to sem dával.

V "běžný" hovorový praxi se za hewland obecně považuje veškerý bezsychronní systém,klidně i s řažením typu H

Oproti tomu sekvenční převodovka je taková ,kde se rs řadí za sebou buď čistě mechanicky (např.většina motorek),nebo elektropneumaticky,hydrau licky u dnešních aut s "pádly"

Jediná podstatná "výhoda" sekvenček je v rychlosti změny převodů.V pozdější době navíc doplnily možnost řazení pod plným plynem. (Je možný aplikovat i na Háčko - ale jsou tam určitý komplikace)

Dole na obr. je dobový "hevland" ze škodovácký převodovky
zvětšit sekvence - obrázek od MVM vložen 27.10.2015 19:24:00
19:21:07
27.10.2015
Bery
-> Tuner#2: já v obou i jel, obě převodovky jsem viděl rozdelane. Mě přijde,ze poměr cena vs výkon je lepší u hewlandu. Jenže se asi další převodovka neprodala,tak porovnání asi nebude...to mi nedocvaklo5
18:22:23
27.10.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 27.10.15 17:50:48: To co dával MVM nemá se Škodovkou moc společného a pokud mě paměť neklame, tak hewland vs. sekvence Tě nejlépe popíše Bohoušek, neb měl obojí.
17:50:48
27.10.2015
Bery
Ma někdo nějaké zkušenosti v porovnání hewland vs sekvence? Bavíme se tu ještě o. S130 apod?
21:20:33
26.10.2015
MVM
-> dakar.cz: Nejsem konstruktér - takže tech detaily materiál a pod.neznám. Detaily jsem měl na mysli ke konkrétní převodovce. Co se týká obecně tak pokud budu vědět tak v SZ povím.Většinou u malých převodovek je to součástí kolečka. U těch velkých a se to vyplatí dělat demontovatelný. Je to často měněný díl.
21:18:11
26.10.2015
dakar.cz
-> vhml: Jo, je mi to jasné, mě to vykládat nemusíš :-) Já jen že jsem vždycky viděl jen ty převodovky, které mají palce, co zapadají do přesuvníků, přímo na kolech. Tak mě jen zajímalo, co je to zač a jak to funguje.
20:57:27
26.10.2015
vhml
-> dakar.cz 26.10.15 20:53:25: ono stačí zadat do googlu ,,dog box transmission,, a vypadne spousta fotek. Spíše je věda vymyslet a správně nakreslit mechanismus sekvenčního řazení.
20:53:25
26.10.2015
dakar.cz
-> MVM: Jj, to mi stačí. Já znám právě jen ten jeden typ, kdy jsou zubové spojky součástí koleček. Tak mě to jen zajímalo, jak to je, jestli jsou ty spojky zvlášť. Já mám jen velice omezené znalosti :-( Jinak tomu rozumím, že nechceš víc prozradit.
20:40:04
26.10.2015
MVM
-> dakar.cz: Jo horní jsou přesuvníky,dole zubový spojky který nejsou (u některých převodovek) součástí koleček. Tohle je obecně a detaily stejně nepovím... ani přes SZ

4

-> vhml: Jasně že z Fichtla,Simson to měl na h*vn* 3
20:23:35
26.10.2015
dakar.cz
-> MVM: jj, díky. A chápu to dobře, že ty dva, co jsou nahoře tak jsou přesuvníky, ve kterých je řadící vidlička. A ty přesuvníky zapadají do těch palců, co jsou dole? A ty jsou jak spojené s koly? Jsou nasazené na ten tisícihran?

Kdyžtak klidně SZ, pokud se nechceš bavit veřejně..
upraveno 2x, naposled 26.10.2015 20:26:04
20:21:52
26.10.2015
vhml
-> MVM 26.10.15 18:40:41: prostě převodovka z fichtla 3 4
20:17:34
26.10.2015
MVM
-> dakar.cz: Holinger/Getrag.. přesně z hlavy nevím.
18:52:28
26.10.2015
dakar.cz
-> MVM 26.10.15 18:40:41: Kdo je výrobcem toho, co je na fotce jestli se můžu zeptat?
18:46:48
26.10.2015
Shader
-> MVM: Ano, přesně tak.
18:40:41
26.10.2015
MVM
-> Shader: Já jsem to napsal "moc" složitě. Tys nejspíš chtěl vědět pouze zda musí při změně kvaltu spojku používat. Já to rozšířil o TO zda musí ubírat plyn a zda ji musí používat při řazení dolů.. 4 Ale jinak je to v podstatě jednoduchá věc
zvětšit sekvence - obrázek od MVM vložen 26.10.2015 18:40:41
18:21:47
26.10.2015
Shader
-> vhml: -> MVM: Dík za objasnění. Ono to zní celkem složitě abych řekl pravdu, ale nebyla mi jasná funkce spojky u těchto převodovek. 4
18:06:23
26.10.2015
MVM
-> Shader: Používáš ji na rozjezd vždy. Nahoru můžeš/nemusíš používat. Podle toho zda máš snímač na řadící páce/v převodovce - tak musíš/nemusíš ubírat plný plyn při řazení nahoru a spojku nepoužíváš.. Pokud řadíš dolů a brzdíš levou - tak dolů nepoužíváš. U některých aut musíš brzdit pravou a levou spojkuješ dolů a dáváš současně mezyplyn. Některý specifikace (např,DallaraF3 pro Euroseriii měla na levou ruku "pádlo" pod volantem kterou jsi vypínal zapalování a pravou rukou řadil nahoru pod plným a bez spojky. Pokud to auto nemá tak nahorů cvakáš plynem kraj/kraj.4
17:58:44
26.10.2015
vhml
-> Shader 26.10.15 17:52:50: na řadičce je senzor, který dočasně odpojí zapalování/vstřiky, aby se uvolnila kola ze záběru. Samozřejmě spojkou životnosti výrazně pomůžeš.
upraveno 1x, naposled 26.10.2015 17:59:06
17:52:50
26.10.2015
Shader
Zdravím. Mám jeden malý dotaz. Jak je to u sekvenční převodovky se spojkou?40 Používá se normálně spojka nebo jak to vlastně funguje? Dík.
10:58:14
18.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 18.05.11 10:43:21: Kupodivu když to pro majitele testoval, odlaďoval podvozek a točili s ním to video 5
10:43:21
18.05.2011
vhml
-> Tuner#2: ale stejně tak lze tohle auto najít na strákách Kahle Motorsport
10:40:51
18.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky. 18.05.11 09:13:57: To už tady od Tebe zaznělo v minulosti a přesně jako Zazaa jsem to přirovnal ke "komaxitu". Máš samo pravdu...



-> vhml 18.05.11 10:12:24: Nevystupujou jako Kahle, ale jako Herkommer-Kfz-technik a těch aut mají více...
upraveno 1x, naposled 18.05.2011 10:41:03
10:30:14
18.05.2011
Zazaa
-> Luky.: a to ja bych prakticke vyuziti mel ... hrozne me iritujou ty soustavy tahel a nasledne nepresne razeni ....



problem je jen ze to na tom aute nema co delat a samo finance :(
10:12:24
18.05.2011
vhml
-> Tuner#2 17.05.11 23:17:50: píšu snad někde, že to patří přímo jemu?



A vzhledem k tomu, že vystupujou jako Kahle Motorsport...



Jen tak mimochodem, přímo Kahle bude ve čtvrtek a v pátek k vidění v Čechách za volantem 110R při Rally Wiesbaden.



-> jezkos: konečně to někdo uvedl celý na pravou míru :-)
10:08:06
18.05.2011
jezkos
vždyt vidíš Luky,že jsem s tím názvoslovím opatrný a používám uvozovky1
10:02:16
18.05.2011
Luky
-> Zazaa: jo, díky 6

Na kopcích zase ale rozhodujou setinky, a ty naženeš třeba tou sekvencí. Takže proč ne? 4

Mě se to taky hrozně líbí a zajímá mě to, byť praktické využití bych pro to neměl. Ale hrňte sem někdo info 1
09:53:37
18.05.2011
Zazaa
-> Luky.: jo presne tak ten "hewland"=dogbo x je u nas zazitej pro bezsynchroni prevodovky s razenim zubovejma spojkama

podobne jako vsecky praskove barvy sou komaxit (coz je taky jen jeden z vyrobcu)



me zajimalo naopak sekvencni razeni jelikoz me kamos tvrdil ze to nekdo jezdi na vrchach (kde me to navic prijde pomerne zbytecnej luxus narozdil od rally)
09:13:57
18.05.2011
Luky
Já si tady chci trochu urovnat terminologii, mám v tom asi bordel (a nebo vy 3 ).

Hewland (tedy spíš dogbox - hewland je název výrobce, stejně jako kalmar, sixta, quiafe) je systém koleček v bezsynchronní převodovce, kde pak lze přeřadit jedním křupnutím.

A takovouhle převodovku pak ovládám Hčkem nebo sekvencí.



Takže míchat že "buď hewland (dogbox) nebo sekvence" je stejně špatně, jako třeba "karburátor nebo pohon zadních kol".



Nebo ne?

38
00:07:24
18.05.2011
jezkos
vzhledem k tomu,že to je v principu stejný jako bezsynchronní "hewland"

viz například www.motorsportshop.cz/pro duct/.../5dog_kit_prevodov ky_skoda_130llr.html

tak bych řekl,že je to spolehlivý hodně,dokonce se odvažuji říct,co se týká škodováckých skříní,tak nejlepší v ČR
23:53:13
17.05.2011
Jindas
-> jezkos: A můžu se zeptat,jak je to třeba se spolehlivostí? Dá se tomu věřit?



Snad jednou bych to taky chtěl.... ne kvůli nějakýmu machrování,že tam mám sekvenci,ale protože se mi to libi a svůj účel to taky má...
23:48:45
17.05.2011
jezkos
na tý škodovácký skříni je to mechanický,defacto "bubínek" něco jako u motorky,ty dráty jsou kvuli indikaci zařazeného kvaltu
23:40:15
17.05.2011
Zazaa
no ja sem myslel spis to na skodovackou skrin a to podle fota je s elektromagnetama ne ?



nechci zas jen tak pronic zanic otravovat po telefonu ... uvidim treba se naskytne nekde prilezitost se poptat :)
23:25:24
17.05.2011
jezkos
to bych kecal,zavolej si petrovi kašparovi,ale tuším,že cca 30tis. ale ruku do vohně za to nedám:)

myslím tedy na ty lanovody!
upraveno 1x, naposled 17.05.2011 23:26:15
23:23:42
17.05.2011
Zazaa
-> jezkos: tak pro zajimavost nevis jaka je cenovka za to razeni (bez skrine) ?
23:22:56
17.05.2011
jezkos
->Zazaa:to sekvenční řazení lze většinou použít jen na převodovky ovládané lanovody,nebo táhly na principu elektromagnetu
upraveno 1x, naposled 17.05.2011 23:23:41
23:17:50
17.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jezkos 17.05.11 23:02:17: Přesně tak, navíc Kahle to auto jen testoval, respektive točili s ním to video co prolítlo na tytrubku... Majitel je někdo úplně jiný...
23:10:14
17.05.2011
jezkos
tohle je fotka z roku 2007

ted už to je propracovanější
zvětšit sekvence - obrázek od jezkos vložen 17.05.2011 23:10:14
Extreme Tyres