-> zabiakPUK: ale to len tak 1 2 zúbky, ručná ide až pod pazuchu no veru len tak v tej rýchlosti, alebo som si nevšimol že aj inokedy možno hučí tichšie už som zúfalí z toho ...
-> Jarda: skontrolujem aj ten olej, no mne sa vidí že to už bývalí majiteľ riešil ešte sa skúsim s ním poradiť čo s tým robil . Tak isto ďakujem za radu
-> zabiakPUK: vyskúšam to ešte tak na zdviháku, lenže to robí dáko okolo 80-120 km/h ak keď zatiahnem trochu ručnú tak prestane tak myslím že to bude isto diferák... Asi to bude najlepšie riešenie výmena z búračky už som aj dačo pozeral tak uvidím a ďakujem za radu
-> david 105 26.01.19 14:48:27: dival jsi se na olej? tady v tech predohrabovejch 4x4 jsou problemy se zadnim diferakem vetsinou, jen kdyz v nem neni olej, ale doliti uz ho nezachrani... mrkni na stav a na vypustak - jestli tam je magnet, hned uvidis, jestli se v nem neco deje
-> david 105: najjednoduchšia rada: na zdvihák naštartovať, dať qalt, a počúvať odkiaľ to ide. ak je to zadný diferák tak najrozumnejšie je kúpiť druhý z búračky. oprava ťa vyjde viac, a z neistým výsledkom. ak sú to len ložiská tak možno opraviť. ak sú chytené zuby oprava bude drahá, a navyše dnes už nastaviť diferák dokáže v sr aj cz iba pár ľudí, aj to sa väčšine nechce. pozor! nepliesť si: nastavenie záberu, a vymedzenie vôli. to nechápe drtivá väčšina ľudí
Aby som nezakladal novú zbytočnú tému spýtam sa tu. Neviete náhodou kde robia opravy diferenciálov? Najlepšie niekde v okolí Lipt. Mikuláša. Mám problém na Mazde cx7 už som vymenil aj oba zadné ložiská no tým to nebolo, hučí to stále... Tak ma napadá diferák. Za prípadné rady vopred ďakujem.
Nechci zakládat nové téma. Rozebral jsem a zase složil převodovku (výměna synchronu), ale neověřil jsem si, jaká byla vůle diferenciálu před složením. Vše jsem dal zpět jak bylo a zubová vůle stálého převodu je zhruba "na papír". Je to tak v pořádku? Nemám hodinky a jeden fachman mi říkal, že se to stejně lépe seřizuje na pocit, než měřidlem.
-> doking: diferenciál je celý, ale to tanierové ozubené koleso na tom diferáku v podstate nie je súčasť diferenciálu (pre vysvetlenie), ale je to jedna z dvoch častí stáleho prevodu, ktorý tvorí toto tanierové koleso a druhou časťou je hriadel (pastorok, hruška), a tieto dve súčasti (pastorok a tanierové koleso) sú neoddeliteľnou navzájom nezameniteľnou súčasťou, pretože sú do seba spárované už pri výrobe.
-> vhml: v tohle případně je to úplně jedno, pokud k tomu nemá druhou část(hřídel) stálého převodu tak je to v podstatě na výhoz (musí být spasovaný k sobě) takže to talířové kolo je nanic a pak to lze použít od 1000MB až po 120tku
Já nevím já k tomu na aukru přihodil prostě jsem to uviděl a prd,bylo to tam a přišlo mi to domů v podstatě jen za cenu poštovného,takže se z toho nepotento. Poučte mě ještě trochu,já jen abych veděl (je to jen od 105,120 výše) nebo lze to použít na 1000 MB,100...). Vyčistit to a nějak naleštit můžu vždycky a prsknout si to do garáže na nějakou poličku :-D.
Obnovím to tu,nechci zakládat nové téma. Jen tak ze zajímavosti,dostal se mi do rukou diferenciál. Jen nevím na kterou škodovku to je. Poznáte to někdo? (neměl jsem čas nafotit,použiji fotky původního majitele)
Čaute.Chci se zeptat.Někdy během 2–3 měsíců budu skládat dohromady převodovku s jiným odstupňováním.Diferák a jeho ložiska zatím zůstala nedotčena.Akorát bude třeba asi ložiska vyměnit(na každém je mírně poškozený váleček).Otázka zní jestli po výměně ložisek budu muset nastavovat vůle na talířovém kole a pastorku?…A kdyby se ložiska neměnily jestli se může převodovka bezproblémů složit tak jak se rozebrala.
Rozměr sedí, jen potřebuju jiný materiál a zajímá mě jak je to dnes ze směrovostí, jesli už se to neřeší a kvalitní gufero tohoto typu už nemají směrovost a dále kde sehnat to červené, hned na omak je cítit jiný materiál, měkčí, poddajnější. Aby se to černý hned nevydřelo a nezačalo téct.
Nevěděl by někdo značení gufer, jak se v tom orientovat ? Tak sem sehnal přesně ty gufera o kterých minno píše, tzn. i s prachovkou a přesně stejný rozměr, problém ted vyvstává že nevím co znamená označení na nich, je tam samostatně stojící číslo 13, ještě měli ve stejném balíku úplně stejná ložiska a některé měly číslo 11 nebo 12 na tom samém méstě viz foto, originální ložiska mají označení GP 35-62-12 SI a jedno má napsané 1-3 a z druhé strany převodovky 1-5, co značí tyto číslo a co značí číslo 13 na mnou sehnaném gufero ? Ještě je tady problém tvrdosti, to černé gufero je tak 2x tužší když se snažím zmáčknout ten břit než to červené, zdá se mi to červené více silikonové a někdo mě říkal že vydrží více, je ještě k sehnání, případně kde nebo neměl by ty origo někdo z vás ? Nutně bych je potřeboval. Díky !
-> minno: Sory sem se ani nedíval pořádně na nick :D :D Opravuji. Takové označení vím, ale prosím mrkni pak na to gufero co je na něm psané, abych mohl kdyžtak objednat to samé, musí tam být ještě nějaká písmenka co přesně označují. Díky.
-> Urbi: nie som mimo ty mimo Označenie gufera je proste Rubena GP (Gufero Prachovka) 35×62×12, ostatné nie je také dôležité, ku guferu sa teraz nedostanem, prevodovka je v garáži.
-> Urbi: Jj, vim, spatne jsem to napsal - gufera OK, zatim - chtel jsem rict, ze olej si cestu ven stejne najde :)). Jak budu met naladu, tak to zkusim pretesnit - silikonem, protoze novy O-krouzky stejne selhaly.
-> jack51: Teklo ti to až pod víkama těma O-kroužky pod nimi, pod poloosami si to měl suché úplně. Nejraději bych tam dal něco co psal minno i s prachovkou. Snad se mi po tom označení mrkne.
-> Urbi: Ahoj, ja jsem v OL sehnal silikonovy nesmerovy - alespon me tak byly prodany a zadna sipka na nich neni - ovsem jak si vcera videl, tak prevodovka uz stejne tece .
-> minno: Díky, konečně užitečná rada, prositmě napiš mi přesné a úplně označení toho gufera, všechno co je na něm napsané, zkusím ho sehnat, klidně můžeš i foto. Děkuji
-> darklord 23.05.11 11:38:34: za normálne gufero ja považujem obojsmerové, takže mu stačia dve "normálne" a žiadne na opačný smer potom nepotrebuje :)
-> Urbi: Mne sa dostalo doporučenie že smerové alebo SI (červené) guferá sú tam zbytočné, resp. že tam lepšie fungujú klasické guferá čierne alebo hnedé nejaké kvalitnejšie. Červené SI by mali byť stavané do vyšších teplôt, to u prevodovky ale moc nepotrebuješ, tie sú vhodné viac na motor.
Ja som tam kúpil a dal čierne nesmerové guferá s prachovkou zn. Rubena, uvidím ako dlho vydržia.
Použiť guferá s prachovkami na tomto mieste je podľa mňa obzvlásť vhodné, pretože môj názor je taký, že je to dosť prašné miesto a brity na guferách skôr zničí ten prach a bordel, čo sa tam dostáva zvonku ako samotné opotrebenie.
Takže ložiska snad sehnána a zamluvena na dif. i na hnací hřídel. Ještě sháním neměl by jste někdo typ kde sehnat nebo nemáte navíc originální gufera do bočních vík, k poloosám, Gufero GP 35x62x12 SI, jsou směrové, označení 1-3 a druhé 1-5 přímo na guferách. Nebo poraďte alternativu která opravdu nebude téct. Díky.
-> darklord: No vidím že si to na staré převodovce představuješ složitě:
1. Axiální vůle hnaného hřídele je nastavená z fabriky, obal převodovky i samotná hřídel zůstává a pokud bych nastavil vůli jinou, spíše bych tomu uškodil, protože už by to neběhalo v zaběhaných drahách co to má, navíc tam žádná velká vůle není.
2.Vůli v ložiscích v diferáku nastavím tak aby se točil zlehka a měl přitom co nejmenší vůle, lístečků mám dost a zkušeností Vrba taky.
3. Nastevení zubové vůle stáleho převodu viz. krok předtím, zhruba si pamatuji jak to chodilo ale pokud udělám tu vůli maličko menší, tak že tam nějaká rozumná zbude, taky si myslím že to není na staré převodovce takový problém, navíc když jsou ty soukolí pěkná málo oběhaná, nejméně z 5-ti převodovek co už sem rozdělal nejpěknější.
-> darklord: Pripravkem rozumim drzák s hodinkama.Co chces nastavovat podle hodinek na stare vyhonené převodovce?Axialně je to nastaveny z fabriky a ten zbytek kdyz udelas podle hodinek na hodnoty,ktere plati pro nove soukolí,tak tomu spíš ublížíš než pomůžeš.
-> Urbi: no, vidim ze si to predstavujes velimi velmi jednoducho. Musis
1. nastavit axialnu vzdialenost hnaneho hriadela
2. nastavit volu v loziskach diferaku
3. nastavit zubovu volu staleho prevodu
a plus potom nastavit vidlicky a podobne detaily ktore vecsinou uz nebyvaju problem. Ale na tie tri vymenovane veci si bez pripravkov strateny. 'Nejak' to odhadnut mozes, ale potom ta to moze stat prave tie drahe loziska alebo vylamane zuby.
-> darklord: A proč by měla být investice vymezit vůli v ložiscích ? Zhruba vím jaká vůle byla v převodu, kterou se budu snažit zachovat a těch tenkých lístků na vymezení vůlí mám více než dost, takže budu zkoušet, tak aby šel zlehka. Nebo to mám snad více řešit ?
Poraďte jaký ložiska na diferák 5q, kde sehnat a jak vyměnit ? Diferák mám na stole,ale zdá se mi že slisovat to bude možná trochu oříšek a sehnat poctivý ložiska taky, nevím zda chcu totiž dát 3 tis. za SKF. Děkuji za rady.