-> StepaNoFUN: Přesně tak
Bez ovládací sily nedokážeš určit účinnost brzd.
Všichni resi jen souměrnost. Resp.oněch magickych 30%
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy
13:45:43
06.09.2022
06.09.2022
MVM
13:14:19
06.09.2022
06.09.2022
StepaNoFUN
-> Bukaj 06.09.22 07:37:02: Ale vedou a maj to pouzivat. Jen to nedelaj. Videl jsem to v akci 2x. Jednou se to technikovi fakt nezdalo, jak to brzdi a podruhy tam meli nejakou kontrolu.
10:04:34
06.09.2022
06.09.2022
darklord
Ono ja si ten "pedalovy" merak pamatam od vzdy ze na stk bol, lenze kedysi stacilo na neho tlacit druhou nohou o podbeh a len sa nejak potriafat do tolerancii. Lenze dneska sa vraj do centralneho systemu odosiela nielen jedna hodnota ale cely priebeh merania, takze to uz neni sanca druhou nohou stlacat tak aby sedel priebeh sily na pedal voci priebehu sily na brzde...
09:25:56
06.09.2022
06.09.2022
MVM
-> Bukaj 06.09.22 07:37:02: Oni to na Slovensku totiž neojebavaji.
07:59:10
06.09.2022
06.09.2022
darklord
Nahodny protokol z internetu, je tam na to tabulka, kde su vsetky brzdove veci zapisane.
07:58:24
06.09.2022
06.09.2022
darklord
-> Bukaj 06.09.22 07:37:02: meraju brzdnu silu pedal vs koleso, ovalitu kazdej brzdy zvlast, rozdiel v ramci napravy, tlak na pedal pri blokovani kolesa, schopnost rucnej brzdy uplne zastavit koleso.
Merak vypada nejak takto
Merak vypada nejak takto
07:54:16
06.09.2022
06.09.2022
MISCHO
07:39:16
06.09.2022
06.09.2022
Bukaj
-> MISCHO 06.09.22 07:30:22: Jinak "pedometer" je spíš měřič chůze, ne? Případně měřič sklonů k pedofilii
07:37:02
06.09.2022
06.09.2022
Bukaj
-> MISCHO: Aha, tak to v ČR na STK nevedou. A pokud někde ano, tak ne na těch STK, kam jezdím.
A jak určují, jaká síla je ještě OK? Když třeba srovnám tlak, potřebný k brzdění u užovky bez posilovače s tlakem u Citroenu Xantia nebo u Fabie II...
A jak určují, jaká síla je ještě OK? Když třeba srovnám tlak, potřebný k brzdění u užovky bez posilovače s tlakem u Citroenu Xantia nebo u Fabie II...
07:30:22
06.09.2022
06.09.2022
MISCHO
-> Bukaj: maju take zariadenie , ktore nasadi na pedal . Volá sa to pedometer a meria to silu ktorou tlacis na pedal
07:27:38
06.09.2022
06.09.2022
Bukaj
-> darklord: V provozu při krizovém brzdění mi u obou 130 vždy blokuje předek o dost dříve, než zadek a kvituju to - bloklý zadek by mohl "zahodit" auto někam, kam nechci.
Nevím, co u vás na té STK všechno řeší - to, že cukají zadní brzdy při TK nikdy nevadilo, pokud brzdily souměrně (do 30 % rozdílu). A jak určují, že tlak na pedál už je moc vysoký - to je nějaká dojmologie, či co? Prostě brzdí/nebrzdí souměrně provozní brzda, u ruční brzdy jsem si všiml, že už při poslední TK na dvou mých vozech neřešili souměrnost, ale jestli brzdí (každé kolo zvlášť)...
Nevím, co u vás na té STK všechno řeší - to, že cukají zadní brzdy při TK nikdy nevadilo, pokud brzdily souměrně (do 30 % rozdílu). A jak určují, že tlak na pedál už je moc vysoký - to je nějaká dojmologie, či co? Prostě brzdí/nebrzdí souměrně provozní brzda, u ruční brzdy jsem si všiml, že už při poslední TK na dvou mých vozech neřešili souměrnost, ale jestli brzdí (každé kolo zvlášť)...
06:25:28
06.09.2022
06.09.2022
MVM
-> minno: Musel by sis pamatovat z STK kolik jsi měl vzadu kN při jaké sile na pedál. Aby to šlo porovnat jak "to bzdi",pokud máte stejný brzdy. Pocitově je to plus minus autobus...
23:17:56
05.09.2022
05.09.2022
COL
-> darklord 05.09.22 15:09:23: Objemy by hraly roli jen tehdy, kdyby nejaka komora HBV byla na doraze, jinak je vsude stejny tlak (predpokladam, ze tam zadny omezonac nemas) a je to "jen" o pomeru ploch, radiusu, na kterem se treci plocha nachazi, a trecim koeficientu. Nicmene pokud chodi komora, ktera obsluhuje zadek+predek na doraz, tak je to problem a musi se odstranit. To by se ale projevilo neobvykle dlouhym chodem pedalu brzdy.
22:51:02
05.09.2022
05.09.2022
minno
-> darklord: To je možné, ale kopec ľudí to jazdí na klasickom HBV, myslím že aj Čokin, aj Molso, aj iní.
22:42:17
05.09.2022
05.09.2022
darklord
-> minno: lenze pri pouziti 4p aj vzadu sa pocita s vahadlom na dvomi jednoduchymi HBV, nie?
22:08:34
05.09.2022
05.09.2022
minno
Mám vzadu rovnaké brzdy ako darklord a pocitovo to brzdí dobre. A teplota bŕzd predok / zadok po jazde je cca rovnaká, tak ten zadok musí brzdiť.
Navyše, hovorím si, že aj 4-piesty majú rovnaký rozmer piestu (34 mm), tak pri použití kotúča a 4p vzadu - zapojené 2 piestiky na prevádzkovú brzdu (a zvyšné 2p na ručku), tak tá účinnosť tam musí byť rovnaká, ako toto riešenie.
Navyše, hovorím si, že aj 4-piesty majú rovnaký rozmer piestu (34 mm), tak pri použití kotúča a 4p vzadu - zapojené 2 piestiky na prevádzkovú brzdu (a zvyšné 2p na ručku), tak tá účinnosť tam musí byť rovnaká, ako toto riešenie.
20:07:54
05.09.2022
05.09.2022
MVM
-> darklord: Ano,ta obava je oprávněná, ten účinek vzadu je evidentně nižší..
19:59:04
05.09.2022
05.09.2022
darklord
-> MVM: nechvem v ziadnom pripade aby bol zadok prebrzdeny, ale pokial musia na stk tahat rucku aby isiel do bloku v nejakom limite tlaku na pedal, tak mam skorej obavu ze to pri jazde zadkom vobec nebrzdi...
19:40:21
05.09.2022
05.09.2022
MVM
-> darklord: Kdyby to bylo moje auto,tak bych to jezdil propojeny. Ale v první řadě bych počkal až si to sedne. Ono není nikterak žádoucí aby se ti nějak agresivně blokoval zadek nebo byl prebrždeny. Navic v provozu,může to byt nebezpečný pri krizový situaci,plný brzdeni, snížená adheze atd.. A hlavně...Určitě takový poměr hlavní válec/zadni pistek nejezdiš sam. Buď vycháziš z nějaký teorie a nebo okopiruješ funkční systém. V brzdách neni úplně ok být průkopník...
19:15:00
05.09.2022
05.09.2022
darklord
-> MVM 05.09.22 19:06:27: a napad prerobit predok na prepojku by to nezlepsil?
19:06:27
05.09.2022
05.09.2022
MVM
-> darklord 05.09.22 15:09:23: Tomu se říká rozložení brzdných sil na nápravách. A to si prostě rozhodíš. Protože když bys tuto sílu na pedál využil za jizdy, tak by předek (bez ABS) jel dávno smykem a zadek vidíš že nezablokuješ.
Samozřejmě dynamicky se ještě přední náprava zatíží a zadek mírně odlehčí.
Škodovku 120 a Favorita jsme kdysi počitali na prumce, abychom to na těch příkladech názorně viděli. ( A pak se řeší zátěžový reg.zadni napravy, nebo omezovače tlaku zadni napravy atd)
Když si brzdovy destičky sednou,tak se ti určitě mírně zlepší účinek.
Samozřejmě dynamicky se ještě přední náprava zatíží a zadek mírně odlehčí.
Škodovku 120 a Favorita jsme kdysi počitali na prumce, abychom to na těch příkladech názorně viděli. ( A pak se řeší zátěžový reg.zadni napravy, nebo omezovače tlaku zadni napravy atd)
Když si brzdovy destičky sednou,tak se ti určitě mírně zlepší účinek.
15:09:23
05.09.2022
05.09.2022
darklord
Dneska orientacna STK po cca 1200km = ovalita nikde, nesumernost nikde
Takze problemy co boli pri bubnoch su prec. ALE nepodarilo sa do nejakeho tlaku na pedal zablokovat zadnu napravu. Toto predpokladam riesitelne nebude, ci? Kto mate vzadu kotuce, neriesili ste takuto vec? To bude podla mna suvisiet s tym ze miesto 19/22 valceka je vzadu 34 plavajuci brzdic a holt potrebuje viac objemu ktory nedostane kedze uz su oprete predne brzdy na jednom okruhu naplno...
Alebo zeby po 1200km este neboli sadnute brzdy? Lebo na rucku to bloknut ide v pohode, a v podstate aj pedalom, len mimo nejaky maximalny limit tlaku na pedal.
Takze problemy co boli pri bubnoch su prec. ALE nepodarilo sa do nejakeho tlaku na pedal zablokovat zadnu napravu. Toto predpokladam riesitelne nebude, ci? Kto mate vzadu kotuce, neriesili ste takuto vec? To bude podla mna suvisiet s tym ze miesto 19/22 valceka je vzadu 34 plavajuci brzdic a holt potrebuje viac objemu ktory nedostane kedze uz su oprete predne brzdy na jednom okruhu naplno...
Alebo zeby po 1200km este neboli sadnute brzdy? Lebo na rucku to bloknut ide v pohode, a v podstate aj pedalom, len mimo nejaky maximalny limit tlaku na pedal.
21:38:46
04.09.2022
04.09.2022
MISCHO
-> darklord: zázraky sa občas dejú
21:25:27
03.09.2022
03.09.2022
darklord
Stal sa zazrak a zohnal som novy unasac, rozvrtal, narezal zavity a zrazu je na kotuci 0.08mm hadzavost, cize v limitoch. Tak som zvedavy, zajtra repete 600km, tak snad to uz bude v pohode
14:01:15
03.09.2022
03.09.2022
darklord
-> Eidy: mam dva nove, zial nie pri sebe. A nemam sustruh, ani ziadneho sustruznika. Skorej snad zozeniem jeden OK unasac a sam si ho rozvrtam
13:32:33
03.09.2022
03.09.2022
Eidy
-> darklord: Tak nech náboje přerovnat na soustruhu. Taky jsem to kdysi dělal a bylo to dobrý.
12:55:48
03.09.2022
03.09.2022
darklord
Mame vitaza. PZ unasac je krivy. Dal som na neho novy kotuc z krabice, a stale 0.4 na rovnakom mieste. uvazujem nudzovo na stk skusit zavret pod kotuc sparovu mierku, ci aspon ten kotuc nepojde rovno a potom uz len pockat na nove unasace.
12:51:27
03.09.2022
03.09.2022
COL
Když se dá hřídel do mrazáku a velký ložisko do trouby, jde to nasunout krásně rukou, bez lisu.
Problémy s montáží malého ložiska a potenciální stresy z toho, zda u vnějšího kroužku zbude trochu axialni vůle, aby ložisko nebylo predepjate, se odstraní tím, že se tam místo 6205 strčí NU205 a axialni starosti a otázky kolem vlisování jdou rázem stranou.
Problémy s montáží malého ložiska a potenciální stresy z toho, zda u vnějšího kroužku zbude trochu axialni vůle, aby ložisko nebylo predepjate, se odstraní tím, že se tam místo 6205 strčí NU205 a axialni starosti a otázky kolem vlisování jdou rázem stranou.
12:16:19
03.09.2022
03.09.2022
darklord
-> minno: zial, hriadele to nebudu. Dal som si meranie zub po zube, prava, lava. Vzdy sa nerovnost nachadzala na rovnakom mieste voci unasacu a nie voci hriadeli. Vysledok je ten ze po poriadnom.ocisteni vsetkeho a novom zlozeni mam na LZ hadzavost do 0.10, co by malo byt OK. Zial na PZ 0.38 nech robim co robim. Cize na 99% krivy unasac. Este overim, len si musim domov skocit po novy kotuc a prehodit ho na tu zlu stranu, ci nahodou tento neni krivy sam o sebe. Kym zacnem nadavat na sustruznika co to kontroloval...
12:09:18
03.09.2022
03.09.2022
minno
Fotonávod z výmeny ložísk na vlečke tu:
minno120.rajce.idnes.cz/2 016.08.25_-_2016.08.30_-_V ymena_lozisk_zadna_vlecna_ naprava_Skoda_136
Ssmozrejme úplne na kolene len s kladivom v ruke sa to bezpečne urobiť nedá. Ale na to treba myslieť vopred.
Ja mám k tomu len kus trubky vhodného priemeru na naklepnutie veľkého ložiska na hriadeľ (dnes už mám aj lis, ale ten som ešte na tento účel nepoužil), vypálenú platňu na vlisovanie hriadele s ložiskom do ramena a vypálenú platničku kruhového tvaru na naklepnutie malého lożiska do ramena. No a samozrejme veľký kyvkový sťahovák bubnov.
Ad. ohyb hriadelí: Je to možné, spomínalo sa to už na virte za jeho éru viackrát. Ale trpí na to zrejme len starší typ hriadele, na ktoré bolo treba náboje lisovať. Novší typ hriadele, na ktorú ide nasadiť náboj rukou, je tvrdší a na deformáciu netrpí. Také mám predpokladám tiež, nemám s nimi problém.
minno120.rajce.idnes.cz/2 016.08.25_-_2016.08.30_-_V ymena_lozisk_zadna_vlecna_ naprava_Skoda_136
Ssmozrejme úplne na kolene len s kladivom v ruke sa to bezpečne urobiť nedá. Ale na to treba myslieť vopred.
Ja mám k tomu len kus trubky vhodného priemeru na naklepnutie veľkého ložiska na hriadeľ (dnes už mám aj lis, ale ten som ešte na tento účel nepoužil), vypálenú platňu na vlisovanie hriadele s ložiskom do ramena a vypálenú platničku kruhového tvaru na naklepnutie malého lożiska do ramena. No a samozrejme veľký kyvkový sťahovák bubnov.
Ad. ohyb hriadelí: Je to možné, spomínalo sa to už na virte za jeho éru viackrát. Ale trpí na to zrejme len starší typ hriadele, na ktoré bolo treba náboje lisovať. Novší typ hriadele, na ktorú ide nasadiť náboj rukou, je tvrdší a na deformáciu netrpí. Také mám predpokladám tiež, nemám s nimi problém.
10:55:49
03.09.2022
03.09.2022
darklord
PZ (vzdy ta horsia strana, aj na bubon) hadzavost kotuca 0.41mm
LZ 0.19mm, aj tak moc
LZ 0.19mm, aj tak moc
10:19:41
03.09.2022
03.09.2022
Bukaj
-> darklord: Nojo, někdo se holt spoléhá na dostupnost dílů "in time", někdo si dělá zásoby
Jinak ještě před cca 5 lety u nás měli to dvouřadé 2306 ložisko ZKL ČSSR z původních zásob normálně v obchodu s ložisky, než šel pán do důchodu a krámek zavřel...
Jinak ještě před cca 5 lety u nás měli to dvouřadé 2306 ložisko ZKL ČSSR z původních zásob normálně v obchodu s ložisky, než šel pán do důchodu a krámek zavřel...
09:32:13
03.09.2022
03.09.2022
darklord
-> Bukaj 03.09.22 09:03:33: povodne loziska urcite pondelok rano v obchode nekupim, Ale aj keby ich mali, kupujem loziska 2RS, aby som nemusel robit taky kekel ako mas na fotke.
09:30:57
03.09.2022
03.09.2022
darklord
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.09.22 08:53:58: teraz uz rozumiem, ale stale plati co pisem, ked to nalisujem len cez zavit na hriadeli tak podla mna ostanu "nasilu" oprete gulicky v oboch loziskach prave za to ze vonkajsi kruzok maleho loziska bude "dalej" ako vnutorny cez ktory sa bude lisovat. A predstava ze si ten vonkajsi kruzok sam "sadne" mi pride prave mimo, nemal som pocit seby siel nejak volne do ramena ked sme to lisovali na lise. Cize naozaj potrebujem vysustruzit nejaky pripravok ktory sa opre o male lozisko, dosku s otvorom na hriadel co sa opre o velke, a potom uz len nejake zavitove tyce ktorymi to stiahnem k sebe.
09:12:25
03.09.2022
03.09.2022
Bukaj
Tak jsem našel fotky z "fotoseriálu" z výměny ložisek, který jsem tehdy chtěl vytvořit na Virtu, ale nebyl čas... Bylo to 3.1.2012, takže ložiska vydržela potichu přes 10 let a 260 tisíc km...
09:03:33
03.09.2022
03.09.2022
Bukaj
-> darklord: A ložiska nekupuj za 100E, nejvíc se mi osvědčila ložiska ZKL ČSSR z původní výroby, která se občas objeví někde po burzách nebo je koupím s hromadou jiných dílů a vyjdou na pár korun...
08:58:46
03.09.2022
03.09.2022
Bukaj
-> darklord 02.09.22 23:59:08: Mně teď trochu začala hučet ložiska, která jsem (bez speciálních přípravků) měnil, když 130LPG měla najeto 112 tisíc km. Teď má auto najeto 375 tisíc. U Å (130L) mi začala ložiska hučet po cca 45 tisících, ale přisuzuji to tomu, že to auto většinu času stojí, což ložiskům svědčí méně, než když jezdí...
08:53:58
03.09.2022
03.09.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> darklord: Ty jsi ještě větší hrotič, jak já Myslím, že to ale hrotíš zbytečně. Pochybuju, že soudruzi udělali 100% přesně prostory pro ložiska v rameni a 100% přesně délku hřídele. To by museli mít celou výrobu v X let od začátku do konce super skvělou toleranci...
Dle mě je velký ložisko sevřený z obou stran (z jedný strany narvaný na doraz do ramene a na druhý straně stažený plechovym kloboukem) a malý ložisko dle mě drží v rameni jen radiálně (je nalisovaný, takže se neposouvá, ale teoreticky má vůli se posunout jak doprava, tak doleva). Malý ložisko je stažený jen unašečem ne?
Chápu, že se bojíš toho, že u malýho ložiska bude bez přípravku jeho vnější kroužek "moc venku" a vnitřní kroužek hlouběji v ramenu. Nemyslím, že ten vnější kroužek je tak na fest, že by si pak při jízdě nesednul. Kdybys tohle chtěl vyřešit dokonale, tak bys musel fakt vyndat šikmý rameno, nechat si vytočit dva kroužky na lisování, který by tlačily u obou ložisek oba kroužky zároveň. Na autě dle mě neřešitelný. Leda by sis svařil nějakej ráměček ze silnýho jeklu, ten dal přes rameno a přes ty lisovací kroužky to celý tlačil do ramene třeba heverem, kterej dáš mezi ten rámeček a rameno/hřídel.
Dle mě je velký ložisko sevřený z obou stran (z jedný strany narvaný na doraz do ramene a na druhý straně stažený plechovym kloboukem) a malý ložisko dle mě drží v rameni jen radiálně (je nalisovaný, takže se neposouvá, ale teoreticky má vůli se posunout jak doprava, tak doleva). Malý ložisko je stažený jen unašečem ne?
Chápu, že se bojíš toho, že u malýho ložiska bude bez přípravku jeho vnější kroužek "moc venku" a vnitřní kroužek hlouběji v ramenu. Nemyslím, že ten vnější kroužek je tak na fest, že by si pak při jízdě nesednul. Kdybys tohle chtěl vyřešit dokonale, tak bys musel fakt vyndat šikmý rameno, nechat si vytočit dva kroužky na lisování, který by tlačily u obou ložisek oba kroužky zároveň. Na autě dle mě neřešitelný. Leda by sis svařil nějakej ráměček ze silnýho jeklu, ten dal přes rameno a přes ty lisovací kroužky to celý tlačil do ramene třeba heverem, kterej dáš mezi ten rámeček a rameno/hřídel.
00:26:35
03.09.2022
03.09.2022
darklord
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no lenze prave tym by ostalo nakoniec pnutie medzi loziskami. Ked dam za loziska 100€ a zabijem na tom cely den, tak to nechcem za mesiac robit znova.
00:23:32
03.09.2022
03.09.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> darklord: Jako rozumim, ze je blbost instalovat lozisko kladivem, ale tim postupem, co jsem popsal dole bys pouze trochu na prasaka lisoval maly lozisko za jeho kulicky... Beztak hlavni problem delavaj velka loziska a to bys neposkodil...
00:19:05
03.09.2022
03.09.2022
darklord
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.09.22 00:09:23: akoze citam to dokola ale nerozumiem. Na hriadel velke lozisko nalisujem kdekolvek. Do ramena to nalisujem v pohode. Lenze potom musim opret velke lozisko za oba kruzky a nalisovat male lozisko zase za oba kruzky. A na to musim mat pripravok - v rozmeroch maleho loziska s hlbkou hriadele. A samozrejme nejaku platnu s 30+ dierou aby sa oprelo velke lozisko. A nic z toho nemam, ani si neviem vyrobit.
00:09:23
03.09.2022
03.09.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> darklord: Nedivil bych se, ze by byla ohla hridel. Kdo vi, jestli to neni duvod, proc tam soudruzi dali velky kulickovy naklapeci lozisko Na druhou stranu pokud staci k ohnuti hridele vzit nejakou diru na silnici tak potes koste...
Instalaci bych hrotil spis jen u toho velkyho loziska - natahnout ho za vnejsi krouzek pomoci zavitovy tyce a podlozek do prazdnyho ramene, na hridel dat maly lozisko (to lze externe u kamose s lisem) a stredovou matici Mnevimkolik natahnout postupne hridel do velkyho loziska (postupne, pomahat si podlozkama mezi matici a vnitrni krouzek velkyho loziska). Pri tom natahovani do ramene by za malym loziskem musel bejt unasec, aby lozisko jelo do ramene i s hrideli a nesjizdelo z hridele.
Instalaci bych hrotil spis jen u toho velkyho loziska - natahnout ho za vnejsi krouzek pomoci zavitovy tyce a podlozek do prazdnyho ramene, na hridel dat maly lozisko (to lze externe u kamose s lisem) a stredovou matici Mnevimkolik natahnout postupne hridel do velkyho loziska (postupne, pomahat si podlozkama mezi matici a vnitrni krouzek velkyho loziska). Pri tom natahovani do ramene by za malym loziskem musel bejt unasec, aby lozisko jelo do ramene i s hrideli a nesjizdelo z hridele.
23:59:08
02.09.2022
02.09.2022
darklord
-> Bukaj: lenze ono ide o to, ze symptomy sa s kotucmi v podstate rovnaju s tym co bolo na bubnoch. Spolocny menovatel je hriadel a unasac. Lenze unasace boli na sustruhu kontrolovane na rovinnost a boli OK. Jedine co tym padom ostava su hriadele, mna uz nic ine nenapada. Nove hriadele mam v skrini, len nebola vola ich menit. Co sa tyka ich vymeny, nejake napady? Loziska kupim nove, ale mam obavu ze instalacia je bez pripravkov nemozna. Teda taka instalacia kedy loziska preziju.
23:51:47
02.09.2022
02.09.2022
Bukaj
-> darklord: Jinak pokud kotouč háže radiálně, tak by se to mohlo projevovat jako nevyváženost kola, ne?
23:50:03
02.09.2022
02.09.2022
Bukaj
-> darklord: Ještě zkus vyloučit vliv pohonného ústrojí - jestli to dělá jen v určitých otáčkách nebo třeba jen v záběru a když vyřadíš, tak to ustane, tak může být problém jinde, než v kolech. Třeba poloosa...? Ta hřídel nezní moc pravděpodobně, ale vyloučené to není. Jinak vyměníš to doma "na koleni", stahovák netřeba
23:31:17
02.09.2022
02.09.2022
darklord
-> Bukaj: kotuc ak aj hadze radialne, tak prave na brzdenie to nema.mat ako vplyv, to neni bubon. A ano, auto sa rozklepe okolo 110-120km/h, vzdy som si myslel ze za to moze koleso ale momentalne som naozaj na pochybach ci to neni hriadel. Rano vstavam a ako prve idem zmerat hadzavost na obvode kotucov, ak to tam bude tak uz fakt musi byt len hriadel zla, lebo unasace boli na kontrole. Len fakt neviem ako vymenim hriadele bez lisu, stahovaku a ineho speci naradia, idealne bez toho aby som musel rozoberat cely traktor.
23:23:18
02.09.2022
02.09.2022
Bukaj
-> darklord 02.09.22 21:28:37: A pulzuje to při brzdění? Kdyby byl křivý hřídel, tak u kotoučů by se to cukáním při brzdění neprojevovalo, spíš by to v určitých otáčkách chytalo rezonanci a třepalo autem, jako nevyvážené kolo. Jinak co jsem řešil kopající bubny na vlečce, tak vždy za to mohl křivý unašeč ("čtyřlístek") a to, že po každém sundání bubnu si buben sedne malinko jinak (i když mám polohu bubnu na unašeči označenou a montuji jej vždy stejně). Ale u kotoučů by se to nemělo projevit, leda by kotouč (kolo) házel(o) radiálně...
21:56:53
02.09.2022
02.09.2022
darklord
-> vhml: kolesa su urcite srackove, ale ako to moze suvisiet s tym ze novy rovny bubon skoncil po 2000km osmickovy? Za to koleso nemoze.
21:34:42
02.09.2022
02.09.2022
vhml
-> darklord 02.09.22 21:28:37: a kola máš kulatý? Ono to zní jako debilní otázka, ale když to vidím ve vyvažovačce tak kulatý je tak průměrně jedno kolo z 10, možná ani ne.
21:28:37
02.09.2022
02.09.2022
darklord
Stretli ste sa niekto s krivymi hriadelami? Lebo tu uz konci veskera sranda, dneska som dal 600km a mam pocit ze uz to zase pulzuje jak s bubnami... porazit ma ide.