skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy
18:35:40
08.09.2015
08.09.2015
Pavell
Aha.tak to je pěkný. Ale mam pocit ze to nehazelo když jsem ho v únoru vezl domu.bubny jsem prave koupil kvuli vibracim.tlumiče to delat nemůžou? Jak to vse overim?
18:32:11
08.09.2015
08.09.2015
havlik
-> Pavell: klidně můžou bejt křivý nový bubny nebo unašeče, dokonce i hřídel může házet
18:31:07
08.09.2015
08.09.2015
Pavell
Tak mam komplet předek novej, vzadu prasata a bubny taky novy a kdyz brzdím z vetsi rychlosti tak mi vibruje celý auto? Cim ti muze byt? Ty brzdy jsou prokletý
10:25:54
02.09.2015
02.09.2015
minno
-> MOLSO: Pred 4 rokmi som kúpil normálne ešte aj 9,5 mm 130 kotúče. Už majú 80 tis. km, tak snáď ešte nejaký ten piatok vydržia
00:18:53
01.09.2015
01.09.2015
Pavell
-> MOLSO: takže je to v pořádku, zítra budu montovat upravené ze 120ky.
00:12:10
01.09.2015
01.09.2015
MOLSO
-> Pavell: 130 mala 9.5mm hrubku ... potom zacali robit obe varianty 9mm
00:11:01
01.09.2015
01.09.2015
Pavell
-> Bukaj: co jsem tedá já našel, tak mají oboje 9mm
08:59:29
31.08.2015
31.08.2015
Bukaj
-> Pecyn: jen upřesním, že 100/105/120 kotouče jsou nejen většího průměru, ale i menší tloušťky (tuším o 0,5 nebo 1 mm), ale na funkci to vliv příliš nemá, jen se rychleji opotřebují na minimální toleranční rozměr...
21:10:09
30.08.2015
30.08.2015
Pavell
-> Pecyn: To je rada,,díky pane
20:13:40
30.08.2015
30.08.2015
Pecyn
-> Pavell: Já to řešil nákupem kotoučů na dvoupísty a nechal na soustruhu stáhnout průměr. Rapidí jsou menší. Jinak plug and play
20:04:06
30.08.2015
30.08.2015
Pavell
-> Tomaso435: Díky , ale dement nejsem, jen že kotouče na rapida právě už moc nejsou, pokud je to tak jednoduché, tak mi pošli link.
20:00:10
30.08.2015
30.08.2015
Tomaso435
-> Pavell: burza? aukro ? bazos? nebo čínský možná kdekoliv v autokelly? nebo mužu jit a koupit ti je a pak i namontovat no
19:45:17
30.08.2015
30.08.2015
Pavell
Kde se dají koupit rapidí přední kotouče?
21:44:15
28.08.2015
28.08.2015
Pavell
-> minno: No teď už to asi funguje. Štelovalo se to čůro co kouká z posilovače. Ale jen nevím proč, když to v únoru ještě normálně fungovalo. snad je tedy OK .
No brzdiče byly repasované cca 2 roky zpátky, je to vše zdravé, šlo jen o lakování.
STK ukáže, zda je vše OK
No brzdiče byly repasované cca 2 roky zpátky, je to vše zdravé, šlo jen o lakování.
STK ukáže, zda je vše OK
12:29:18
28.08.2015
28.08.2015
minno
-> Pavell: síce to asi nesúvisí s tvojim problémom, ale prečo si pri rozborke brzdičov nedal do nich rovno aj nové gumiíčky? Inak ak to už brzdí, len pedál zaberá príliš nízko, nechal by som to už nateraz tak a keď už bude auto pojazdné, prebehol to, trochu pobrzdil, nech si to sadne a potom riešil ďalej. Dočasne si môžeš vyšróbovať pedál trochu do vyššej polohy.
09:09:11
27.08.2015
27.08.2015
Pavell
Ještě nějaký nápad? :(
22:33:22
23.08.2015
23.08.2015
Pavell
-> MVM: jo dělam vše jak se má.
Nejdřív odvzdušňuju vývody z HBV :
spodní
horní
pz
lz
pp
pl
už nevím co dál
Nejdřív odvzdušňuju vývody z HBV :
spodní
horní
pz
lz
pp
pl
už nevím co dál
22:31:57
23.08.2015
23.08.2015
Pavell
-> Toušík: jakou tyčku myslíš? z posilovače? dneska jsem tam dal HBV který jsem osobně vymontoval z bývalého auta co jsem rušil.
18:27:56
23.08.2015
23.08.2015
MVM
-> Pavell: Odvzdušňováky na třmenech děláš v pořadí: vniřní,venkovní,horní?
18:22:41
23.08.2015
23.08.2015
Toušík
-> Pavell: A nemáš špatně složenej HBV? Nemůžeš vyzkoušet původní co tě fungoval? Jinak já u stovky jsem taky déle odvzdušňoval když jsem to poskládal vše nové, ale jel jsem asi 3x kolem auta a našlapal jsem nakonec v klidu.A nebo bych ještě vyzkoušel vytočit tyčku, aby se tě nevrátila kapalina do nádobky a vyzkoušet našlapat zda bude pružit nebo ne.
18:16:18
23.08.2015
23.08.2015
Pavell
-> juze143: dal jsem jiný a výsledek stejný.
Když tam mám napojený vzduch tak je to OK. Odpojim a jsem na podlaze. Dal jsem nový hadičky mezi HBV a nádobku. Prostě stále stejný výsledek.
Když tam mám napojený vzduch tak je to OK. Odpojim a jsem na podlaze. Dal jsem nový hadičky mezi HBV a nádobku. Prostě stále stejný výsledek.
15:25:53
23.08.2015
23.08.2015
juze143
-> Pavell 23.08.15 13:52:07: ak máš k dispozicii druhy hbv tak ho skus vymenit to je chvilka ja som mal chybny kus uplne novy a trapil som sa zbytocne 2 tyzdne
15:21:30
23.08.2015
23.08.2015
Pavell
-> MVM: To už je na mě moc složité.:) Jdu zkusit vyměnit původní hadičky z vyrovnávací nádržky a dám tam sjeté destičky.
15:19:27
23.08.2015
23.08.2015
Pavell
-> vhml: ručká mám seřízenou, ta chodí pěkně.
14:20:58
23.08.2015
23.08.2015
MVM
-> Pavell: Nevím jestli jsi měl někdy hlavní válec rozebranej. Pokud ne - je lepší tohle dělat s někým. To je poloha když se nedotýkáš pedálu a pístky válce jsou blíže k posilovači.(tandemový znamená že jsou "za sebou" v jednom válci) Tlačná pružina je vrací do krajní polohy.. Druhým směrem stlačuje pístky řidič pedálem. Dokud nejsou písty v základní poloze - neodkryjí se plnící dírky a válec si nemůže nasát kapalinu.
14:17:31
23.08.2015
23.08.2015
vhml
-> Pavell 23.08.15 13:52:07: ještě mi napadá máš utaženou ručku? Bez ní to taky bude brzdit až na podlaze.
13:52:07
23.08.2015
23.08.2015
Pavell
-> MVM: a jaká je výchozí poloha HBV?
08:56:17
23.08.2015
23.08.2015
MVM
-> Pavell: Desky jsou starý lepší v tom smyslu/účelu aby pístky neměly snahu zasouvat,vracet se při odbrždění zpátky do třmenu. Často u repasovaných třmenů. Místo toho aby HBV nasál kapalinu - tak zalezou pístky. Pokud je samostav ok, vymezí se sám, ale nejdřív musíš mít vše(oba okruhy) zalitý kapalinou. Při trocha citu to zjistíš na pedálu jestli to brzdí -tlačí -na oba okruhy. A dvouhadicový má zapojení zadku částečně i předek jestli se vzpomínám - tudíž je tam postup otvírání odvzdušňováků..
08:41:58
23.08.2015
23.08.2015
Pavell
-> MVM: ted jsem to zkoušel 2 x pres ventilek a proste nic. Odpo zkusím vyměnit hbv.ty destičky to je tak dulezity ? Vzadu se samostavy odskočí pres prachovku? Tzn šroubovákem zapáčim a sami stav popojede.je to tak spravne?.dam tam stary desky a znova komplet odvzdusnim. Takove komplikace jsem teda necekal
08:01:42
23.08.2015
23.08.2015
MVM
-> Pavell: Ten tlak jsem měl redučákem sníženej co nejvíc na tu nejmenší možnou hodnotu. Jak psal Stepan FUN. Je potřeba mít v pořádku propojovací hadičky od nádobky. Ale hlavně nesmí být prošlápnutý HBV. Tzn musí oba písty (obou okruhů) ve výchozí poloze aby si válec mohl nabrat v obou okruzích kapalinu. -zkrátka aby chodil. (Je potřeba šlapat co nejkratším krokem.) A právě proto nejdřív "zaplním" po opravě okruh pomocí víčka s ventilkem. I přesto - že teče čistá je dost pravděpodobný že je někde vzduch který nemá cestu ven. Proto různý náklony aby bublina vyběhla. Někdy se podaří hned ,jindy je to prokletí s několika rozborkama HBV a stejně to je gumoový. Přesně jak psali kolegové - musí tam být tenký starý desky. Prostě práce k nasrání..
01:17:37
23.08.2015
23.08.2015
Pavell
-> Stepan FUN: takže do víčka si udělam ventilek, to chápu, ale jak tam budu dolejvat kapalinu? To vždycky vypnu vzduch a doleju?
A pak bude pedál jak beton? :)
A pak bude pedál jak beton? :)
00:37:27
23.08.2015
23.08.2015
StepaNoFUN
-> Pavell: Ne. Naleješ nádobku, našroubuješ víčko s ventilkem a pustíš tam vzduch. Max. 1Bar (stačí 0,5) a odvzdušňuješ... Ale musíš si hlídat hladinu v nádobce. Nesmíš si ten vzduch protlačit až do válce (tudíž musí tam bejt nejaká hladina brzdovky). Má to výhodu, že Ti nikdo nemusí šlapat. Je to v podtatě taková obdoba plničky brzdovky. Jen musíš hlídat a dolejvat, což u plničky nemusíš.
00:09:52
23.08.2015
23.08.2015
Pavell
-> MVM: to jste pouštěli do systému vzduch a zalejvali brzdovkou ? Předek a zadek zvlášť?
00:07:33
23.08.2015
23.08.2015
Pavell
-> MVM: no to je pěkný teda.
Takže myslíte, že HBV měnit nemám? V únoru jsem auto kupoval, to normálně fungovalo. Takže HBV s posilovačem jsem pouze od sebe oddělil abych nalakoval pedálovku a posilovač. Trubky a hadice jsou nové, 4 pístky brzdiče jsou z jiného auta, to samé zadek, taky z jiného auta.
Dnes se trochu pedál zlepšil, ale stejnak je to velká slabota.
Takže myslíte, že HBV měnit nemám? V únoru jsem auto kupoval, to normálně fungovalo. Takže HBV s posilovačem jsem pouze od sebe oddělil abych nalakoval pedálovku a posilovač. Trubky a hadice jsou nové, 4 pístky brzdiče jsou z jiného auta, to samé zadek, taky z jiného auta.
Dnes se trochu pedál zlepšil, ale stejnak je to velká slabota.
00:04:11
23.08.2015
23.08.2015
Pavell
-> Antony: brzdiče jsem měl rozdělaný téměř úplně (kvůli lakování), ale gumičky jsem jako jediný neměnil. V klidovém stavu trochu vidět jsou.
00:00:07
23.08.2015
23.08.2015
MVM
-> Pavell: Já zažil "trápení" s brzdama Rapid u bráchovýho auta. Pomohlo odvzdušňovat s nadzvednutým předkem/zadkem. Upravený víčko nádobky s ventilkem a velice nízký tlak vzduchu. Autem jsem prolil tři litry brzdovky několikrát za sebou a taky tekla čistá. Až na 378pokus zahrčelo v trubkách a vylítnul vzduch... a bylo hotovo
23:53:15
22.08.2015
22.08.2015
Antony - zrušená registrace
-> Pavell: podstata je mít desky na odvzdušnění slabší, než který pak jezdíš. Ale pokud jsi brzdiče neměl rozdělaný, pak je chyba jinde.
Edit: a když pedál pustíš, kolik mm jsou vidět? resp. o kolik se vrátí?
Edit: a když pedál pustíš, kolik mm jsou vidět? resp. o kolik se vrátí?
23:42:58
22.08.2015
22.08.2015
Pavell
-> Antony: já jsem gumičky neměnil. a desky nový taky nemám. Pístky jsou vidět tak 3-5 mm při sešlápnutí
23:21:31
22.08.2015
22.08.2015
Antony - zrušená registrace
-> Pavell: když máš nový gumičky na pístkách, tak se ti pístky moc vracejí a máš dlouhý chod pedálu. Odvzdušni to se sjetýma deskama a oak dej nový
23:07:06
22.08.2015
22.08.2015
Pavell
-> vhml: tomu trochu nerozumim. Jak to mysliš s těma destičkama na fest? Pístek se opře o destičku.
22:23:06
22.08.2015
22.08.2015
vhml
-> Pavell 22.08.15 21:10:34: co ta vůle destiček? Destičky musí jít do brzdice na fest. Nesmíš vložit desky do volnýho brzdiče a pak k tomu došlapat pístky.
21:10:34
22.08.2015
22.08.2015
Pavell
Dnes další pokus a pořád je pedál dole. Tam to teprve začně brzdit. Pořádně se odvzdušnil HBV vývod dole pak nahoře pak PZ LZ PP LP. Samostavy vypadají že jsou OK. Když nandam bubny tak pak přes prachovku ve štítu odcvaknu samostav. Co dál? Mám zkusit jiný HBV?
Děkuji za další rady.
Systém je na 100% bez bublin
Děkuji za další rady.
Systém je na 100% bez bublin
22:08:05
21.08.2015
21.08.2015
Pavell
-> castrol: těžko říct. Troufnu si tvrdit že je to bez bublin
22:06:59
21.08.2015
21.08.2015
Pavell
-> havlik: no je to možné. Jak to zkontroluju popř. nastavím? má tam být 0,5 až 1 mm ale jak to ověřim?
21:29:50
21.08.2015
21.08.2015
havlik
A nemáš špatně nastavený to čůro co jde do posilovače případně do hbv?
21:24:15
21.08.2015
21.08.2015
castrol
-> Pavell: nieco podobne sa stalo aj mne na fele ked som odvzdusnoval zadne kotuce ,brzdovka prepumpovana snad 5x a pedal jak blato tak ma napadlo zvesit brzdice pod uroven auta a svete div sa hned vyletela bublinka a pedal stvrdol
20:51:23
21.08.2015
21.08.2015
Pavell
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ted už se tam nepodívám jsem v práci. Ale při našlápávání jsem viděl jak to opírá desky o kotouč.
20:48:19
21.08.2015
21.08.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavell: Ohni hřbet a podívej se, jestli nemáš mezeru mezi pístkama a deskou, popřípadě deskou a kotoučem...
20:35:18
21.08.2015
21.08.2015
Pavell
-> MajoLR: no dřív byl postup jak píšeš ty a teď zas nejkratší cesta. To si ale myslím, že tak nevadí. Prostě není tlak v pedálu
20:29:52
21.08.2015
21.08.2015
MajoLR
-> Pavell 21.08.15 20:22:42: Ja by som začal pravým zadným... A pak ĽZ a PP a nakoniec ĽP. Či???