skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
posilovač brzd
20:30:21
08.10.2023
08.10.2023
Robert 106
Ahoj,
protože nové díly, nebo slušné posilovače na š 120 už nejsou,
zkoušel někdo z vás posilovač z Lady ? Koupit lze za 1500 a vypadá dost podobně.
Navíc už jsem ho asi na jednom videu ve š 120 viděl.
protože nové díly, nebo slušné posilovače na š 120 už nejsou,
zkoušel někdo z vás posilovač z Lady ? Koupit lze za 1500 a vypadá dost podobně.
Navíc už jsem ho asi na jednom videu ve š 120 viděl.
21:46:39
11.07.2011
11.07.2011
palinator
-> Shader:
Řešil jsem stejný problém. Je zajímavý, že trn na 22tkovej HBV je na značeném 19tkovém posilovači. Musíš koupit 19tkový trn nebo ho sehnat ze starého (je to ale zbytečný oser rozdělávat) a pak musíš podstoupit tu příjemnou věc, kterou jsi podstoupit nechtěl a koupil kvůli ní posilovač nový, to jest velice snadná rozborka. Takže posilovač namontovat do auta, na šrouby dát několik matek a fest dotáhnout, pořádnou trubku (použil jsem asi 1,20 m) a zabejčit, páčit ty pipíšky, které drží posilovač pohromadě a milimetr po milimetru to rozdělávat, přičemž do okolí hulákat slova i věty všeliké. Výsledkem bude (možná) radost z rozlousknutého posilovače a možná po složení ti to bude i brzdit. U nového trnu nezapomenout na nastavení vhodné vůle tuším okolo 0,4 mm mezi pipíškem a HBV.
Řešil jsem stejný problém. Je zajímavý, že trn na 22tkovej HBV je na značeném 19tkovém posilovači. Musíš koupit 19tkový trn nebo ho sehnat ze starého (je to ale zbytečný oser rozdělávat) a pak musíš podstoupit tu příjemnou věc, kterou jsi podstoupit nechtěl a koupil kvůli ní posilovač nový, to jest velice snadná rozborka. Takže posilovač namontovat do auta, na šrouby dát několik matek a fest dotáhnout, pořádnou trubku (použil jsem asi 1,20 m) a zabejčit, páčit ty pipíšky, které drží posilovač pohromadě a milimetr po milimetru to rozdělávat, přičemž do okolí hulákat slova i věty všeliké. Výsledkem bude (možná) radost z rozlousknutého posilovače a možná po složení ti to bude i brzdit. U nového trnu nezapomenout na nastavení vhodné vůle tuším okolo 0,4 mm mezi pipíškem a HBV.
21:44:04
11.07.2011
11.07.2011
Syny
-> Shader: Rozpulit posilovac a dat tam tycku co tam patri...
20:12:44
11.07.2011
11.07.2011
Shader
Trošku si tady vypůjčím téma...
Koupil jsem nový brzdový posilovač, při nasazeni HBV "19ky" jsem zjístil, že ta tyčinka která tlačí do válce, je moc hrubá a při dotažení na posilovač je pístek jakoby už stlačený (jakoby už brzdil). Pak jsem zjístil, že to je posilovač, respektive ta tyčinka na HBV 22mm (vždy jsem myslel, že je to stejné). V mototechně mi bylo řečeno, že jiné posilovače se už nevyrábí (nejedná se o originální díl). Dá se nějak ta tyčinka vyměnit?? Nebo jak to vyřešit? Sehnat raději nějaky starý, originálni posilovač? Dík za rady.
Koupil jsem nový brzdový posilovač, při nasazeni HBV "19ky" jsem zjístil, že ta tyčinka která tlačí do válce, je moc hrubá a při dotažení na posilovač je pístek jakoby už stlačený (jakoby už brzdil). Pak jsem zjístil, že to je posilovač, respektive ta tyčinka na HBV 22mm (vždy jsem myslel, že je to stejné). V mototechně mi bylo řečeno, že jiné posilovače se už nevyrábí (nejedná se o originální díl). Dá se nějak ta tyčinka vyměnit?? Nebo jak to vyřešit? Sehnat raději nějaky starý, originálni posilovač? Dík za rady.
20:27:52
07.03.2011
07.03.2011
Karlos (WIO46)
-> Syny: Přesně tak. Dobře mě chápeš.
20:24:58
07.03.2011
07.03.2011
Syny
-> Karlos (WIO46): Jo takhle... Maticovy eMko s posikem nemelo konzoli jako maticova uzofka s posikem?
20:03:44
07.03.2011
07.03.2011
Karlos (WIO46)
-> Syny: Vždyť to říkám. Na užovce se používala konzola se dvěma stejnými pedály. Na eMku byla konzola jednotná, spojka zůstala zachována a brzdového pedálu byly dva druhy, podle řízení.
19:47:12
07.03.2011
07.03.2011
Syny
-> Karlos (WIO46): Pedal brzdy pro matici a hreben je uplne jinej...
18:16:37
07.03.2011
07.03.2011
Karlos (WIO46)
-> Syny: Já bych si jen dovolil dodat že konzoly jsou jak říkáš tři, tedy bezposilovač na šneka, posilovač na šneka a pak posilovač na jakékoliv M. Ten poslední má širší osazení brzdového pedálu a dá se v něm pedál samotný vyměnit pro použití jak hřebenového, tak maticového řízení.
09:40:16
07.03.2011
07.03.2011
Wencaa
diky moc ted budu davat motor z facka tak tam ten vyvod je zatim mam motor 120 a tam neni tak jak bude facko tak si stim skusim pohrat taky si myslim že to za tu praci stoji dik za rady
01:42:10
07.03.2011
07.03.2011
Syny
Jde to, ale ver mi, ze kam se pripojuje hadicka posilovace je to posledni co te bude srat...:)
Ja to mel dodelany ruco... Takze drobny popis co je nutny a co je mnou doporuceny:
Musi se vymenit konzole pedalu (jsou 3 druhy - maticova bez posiku, maticova s posikem, hrebenova), ty tedy musis dat tu maticovou pro posilovac (predpokladam tedy, ze mas vepredu standartni uzkou maticovou napravu). Dale je vhodny vymenit THV z 22 na 19ku... Neni to nezbytny, ale pro lepsi brzdny ucinek je to lepsi... To same prasatka - vymenit 22tky za 19ky, aby zadek nebyl zbytecne prebrzdenej (to je vhodny pro 2p brzdy vepredu, pokud nekdo planuje dopredu 4p, tak 22tky prasatka vzadu jsou dle meho naopak vyhodou z duvodu rozlozeni brzdnych sil na napravy). Dalsi problem je sehnat posilovac s trnem pro 19ku valec. Trny jsou dva druhy (docela malo se to vi) - pro 22 a 19ku valec. Trny jsou v posilovacich navzajem zamenne, ale obnasi to rozebrat posilovac a trny prohodit. Trn pro 19ku valec jde pouzit jak pro 19, tak pro 22 valec. Ten co je pro 22 valec NEJDE pouzit pro 19ku valec. Tedy nejak mozna jo, ale nezapada do valce jak by mel, nelze nebo jen obtizne jde sestelovat pak vule a s tim bych si u brzd nehral. Dal, pokud neni v sani priprava na adici podtlaku, se musi bud nasadit sani z eMka (pro me byl vyhodou jiz nasazenej eMkovej motor), ktery ma vyvod pro podtlak nebo pouzit stavajci a vytvorit tam diru a zavit... Jelikoz ale oboji obnasi sundani sani, tak bych se s nakym zavitem a dirou nesral, kdyz na vrakacich je mraky motoru ze skodovek, to jen takovej muj typ :) Samozrejme pod celym autem je nutny natahnout hadici podtlaku, to je ale asi jasny. Dalsi doporuceni je sehant hlubsi kryt tunelu zespoda... Ac jsem to nikdy osobne nevidel, jsou prej dva druhy, prave kvuli hadici podtlaku, aby se tam vesla. Ja pouzil puvodni a jednom miste mi to hadici podtlaku priskrtilo i pres to, ze jsem kryt nastavoval a nedolehal k podlaze, takze urcite sehant ten hlubsi, kterej udajne je, jinak se to tam nevejde a nebo se to nekde pridusi a posilovac nebude posilovat, ale naopak bude klast odpor :) Ten co se denska da snad jeste bezne sehnat by mel byt ten hlubsi, takze dobry ;) A posledni, a z meho pohledu nejzasadnejsi, vec - tim ze THV je na posilovaci a ne rovnou na pedalovej konzoli, tak nastane "maly" problem v tom, ze je zhruba o 10cm vys nez konce brzdovych trubek, ktere s posilovacem jaksi nepocitaly - a ted co s tim zejo? :) Takze jsou dve varianty, bud se natahnou novy trubky (coz mozna u vetsiny skodovek, ktery nejsou po kompletni renovaci neni zrovna od veci, ac je to neskutecna mr*acka (tahani novych ani ne, ale povolovani starych :) ) a pri povolovani PZ spoje trubka/hadicka jsem malem umrel pod autem s platkem pilky v ruce po hodinovem pizlani zahnilyho spoje tou 5cm mezerkou co tam je :) ). A nebo je tady druha moznost a to nastavit ten vyskovy rozdil hadickama co se obvykle pouzivaji vzadu k prasatkum... Tak jsem to mel ja a fungovalo to bez problemu... Pridavam fotecku pro predstavu :)
Tak good luck :) Podotykam jeste, ze to srani s tim za to stoji a kdyz je posilovac a brzdy v poradku, tak je rozdil v brzdeni a sily potreben k brzdeni jako nebe a dudy ;)
Edit: Jeste dodatek!!! Urcite zapoj predni brzdovy okruh dolu na THV a na prostredni cucik nadobky. Ja mel predek pripojenej nahore a zaprvy rezerva brzdovky je tam ta nejmensi (levej cucik na nadobce) a za druhy horni polovina THV nastupuje nepatrne dyl nez dolni pulka... Alespon co mam ja ozkouseno (nechci tu vest o tomhle salodlouhou debatu, je to jen muj nazor a zkusenost to co tady pisu, kdo si to jak zapoji je jeho vec)... Takze muj typ je pripojit predni okruh na spodni vyvod THV a prostredni cucik nadobky a zadni okruh na horni vyvod THV a levej cucik nadobky.
Podle literatury uzovky meli predek zapojenej nahore a zadek dole, ja u toho zustal a zapojil to s posilovacem taky tak. Ale eMka uz to maj opacne - predek dole a zadek nahore. Takze asi i soudruzi vedeli proc to delaj... Ja to mam na tej fotce zapojeno jeste tim prvnim zpusobem, po case jsem to prepojil a rozdil byl dost patrny, takze to k necemu asi je... Proto znovu pisu - predni okruh dolu, zadni okruh nahoru... Na mej fotce je prava trubicka k prednim brzdam, leva trubicka k zadnim - je to tam opacne nez doporucuju (kvuli puvodnimu uzovackymu rozvodum, ktery jsem puvodne ponechal zapojeny tak jak to bylo zapojeny trubkama), takze pozor na to at to nekoho nezblbne :)
A posledni vec, moje skodovka brzdila lip nez Seat, kteryho mam ted. Schvalne jsem ji pujcil ridit nekolika lidem (mimo jine pro znale i panu Stetkovi) a kazdej z toho byl vyplesklej, ze to jeste nevidel u skodovky, takze asi tak :) Ne ze bych se jako chtel chlubit, ale chci tim jen rict, ze jsem s tim co jsem prave popsal nemel zadny problemy, ba naopak...
Kdyz to tedko po sobe takhle ctu, tak by mozna stalo za to abych udelal clanek s popisem. Tak pokud tady jeste neni a budu mit cas, tak to nekdy treba udelam :)
Ja to mel dodelany ruco... Takze drobny popis co je nutny a co je mnou doporuceny:
Musi se vymenit konzole pedalu (jsou 3 druhy - maticova bez posiku, maticova s posikem, hrebenova), ty tedy musis dat tu maticovou pro posilovac (predpokladam tedy, ze mas vepredu standartni uzkou maticovou napravu). Dale je vhodny vymenit THV z 22 na 19ku... Neni to nezbytny, ale pro lepsi brzdny ucinek je to lepsi... To same prasatka - vymenit 22tky za 19ky, aby zadek nebyl zbytecne prebrzdenej (to je vhodny pro 2p brzdy vepredu, pokud nekdo planuje dopredu 4p, tak 22tky prasatka vzadu jsou dle meho naopak vyhodou z duvodu rozlozeni brzdnych sil na napravy). Dalsi problem je sehnat posilovac s trnem pro 19ku valec. Trny jsou dva druhy (docela malo se to vi) - pro 22 a 19ku valec. Trny jsou v posilovacich navzajem zamenne, ale obnasi to rozebrat posilovac a trny prohodit. Trn pro 19ku valec jde pouzit jak pro 19, tak pro 22 valec. Ten co je pro 22 valec NEJDE pouzit pro 19ku valec. Tedy nejak mozna jo, ale nezapada do valce jak by mel, nelze nebo jen obtizne jde sestelovat pak vule a s tim bych si u brzd nehral. Dal, pokud neni v sani priprava na adici podtlaku, se musi bud nasadit sani z eMka (pro me byl vyhodou jiz nasazenej eMkovej motor), ktery ma vyvod pro podtlak nebo pouzit stavajci a vytvorit tam diru a zavit... Jelikoz ale oboji obnasi sundani sani, tak bych se s nakym zavitem a dirou nesral, kdyz na vrakacich je mraky motoru ze skodovek, to jen takovej muj typ :) Samozrejme pod celym autem je nutny natahnout hadici podtlaku, to je ale asi jasny. Dalsi doporuceni je sehant hlubsi kryt tunelu zespoda... Ac jsem to nikdy osobne nevidel, jsou prej dva druhy, prave kvuli hadici podtlaku, aby se tam vesla. Ja pouzil puvodni a jednom miste mi to hadici podtlaku priskrtilo i pres to, ze jsem kryt nastavoval a nedolehal k podlaze, takze urcite sehant ten hlubsi, kterej udajne je, jinak se to tam nevejde a nebo se to nekde pridusi a posilovac nebude posilovat, ale naopak bude klast odpor :) Ten co se denska da snad jeste bezne sehnat by mel byt ten hlubsi, takze dobry ;) A posledni, a z meho pohledu nejzasadnejsi, vec - tim ze THV je na posilovaci a ne rovnou na pedalovej konzoli, tak nastane "maly" problem v tom, ze je zhruba o 10cm vys nez konce brzdovych trubek, ktere s posilovacem jaksi nepocitaly - a ted co s tim zejo? :) Takze jsou dve varianty, bud se natahnou novy trubky (coz mozna u vetsiny skodovek, ktery nejsou po kompletni renovaci neni zrovna od veci, ac je to neskutecna mr*acka (tahani novych ani ne, ale povolovani starych :) ) a pri povolovani PZ spoje trubka/hadicka jsem malem umrel pod autem s platkem pilky v ruce po hodinovem pizlani zahnilyho spoje tou 5cm mezerkou co tam je :) ). A nebo je tady druha moznost a to nastavit ten vyskovy rozdil hadickama co se obvykle pouzivaji vzadu k prasatkum... Tak jsem to mel ja a fungovalo to bez problemu... Pridavam fotecku pro predstavu :)
Tak good luck :) Podotykam jeste, ze to srani s tim za to stoji a kdyz je posilovac a brzdy v poradku, tak je rozdil v brzdeni a sily potreben k brzdeni jako nebe a dudy ;)
Edit: Jeste dodatek!!! Urcite zapoj predni brzdovy okruh dolu na THV a na prostredni cucik nadobky. Ja mel predek pripojenej nahore a zaprvy rezerva brzdovky je tam ta nejmensi (levej cucik na nadobce) a za druhy horni polovina THV nastupuje nepatrne dyl nez dolni pulka... Alespon co mam ja ozkouseno (nechci tu vest o tomhle salodlouhou debatu, je to jen muj nazor a zkusenost to co tady pisu, kdo si to jak zapoji je jeho vec)... Takze muj typ je pripojit predni okruh na spodni vyvod THV a prostredni cucik nadobky a zadni okruh na horni vyvod THV a levej cucik nadobky.
Podle literatury uzovky meli predek zapojenej nahore a zadek dole, ja u toho zustal a zapojil to s posilovacem taky tak. Ale eMka uz to maj opacne - predek dole a zadek nahore. Takze asi i soudruzi vedeli proc to delaj... Ja to mam na tej fotce zapojeno jeste tim prvnim zpusobem, po case jsem to prepojil a rozdil byl dost patrny, takze to k necemu asi je... Proto znovu pisu - predni okruh dolu, zadni okruh nahoru... Na mej fotce je prava trubicka k prednim brzdam, leva trubicka k zadnim - je to tam opacne nez doporucuju (kvuli puvodnimu uzovackymu rozvodum, ktery jsem puvodne ponechal zapojeny tak jak to bylo zapojeny trubkama), takze pozor na to at to nekoho nezblbne :)
A posledni vec, moje skodovka brzdila lip nez Seat, kteryho mam ted. Schvalne jsem ji pujcil ridit nekolika lidem (mimo jine pro znale i panu Stetkovi) a kazdej z toho byl vyplesklej, ze to jeste nevidel u skodovky, takze asi tak :) Ne ze bych se jako chtel chlubit, ale chci tim jen rict, ze jsem s tim co jsem prave popsal nemel zadny problemy, ba naopak...
Kdyz to tedko po sobe takhle ctu, tak by mozna stalo za to abych udelal clanek s popisem. Tak pokud tady jeste neni a budu mit cas, tak to nekdy treba udelam :)
19:40:04
06.03.2011
06.03.2011
StepaNoFUN
-> Nwkt: Já měl kdysi v úzký 120LS z roku 79 posilovač z výroby... Takže to jít musí...
19:20:39
06.03.2011
06.03.2011
Nwkt
Jde, Syny to měl dodělávaný
18:40:35
06.03.2011
06.03.2011
StepaNoFUN
Možné to je... ;-) A hadička se připojuje na vývod ze sání. Pokud není pouze zaslepenej, je potřeba vytvořit... Ale je otázka, jestli tam máš šnekový, nebo hřebenový řízení. Podle toho budeš muset dát odovídající konzolu pedálů.
18:21:43
06.03.2011
06.03.2011
Wencaa
zdravim je možne dat posilovač brzd do užovky? kde neni posilovač a na co se připojuje hadička na podtlaku posilovače??