spojka pomoc...

prohledat
327 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.02.2011 do 18.11.2017, založil/a Maty110l
datum
 
 
19:36:29
18.11.2017
Antony

-> MVM: Tak, tak. 4 ale pravda je, že do výměny se mě vuubec nechce 1
19:31:21
18.11.2017
MVM

-> Antony: No mě to chodí relativně pěkně - ale na moje gusto prostě pomalu. Ono to při běžný jízdě neudělá vůbec nic,ale kdybys chtěl vyšlápnout spojku několikrát rychle po sobě (třeba při hodně rychlým meziplynu) je to líné 3 (Zlatý spojkový lanko na fáčku ..)
PS: Jsem se mimochodem nezávisle na tom dozvěděl že BMW montuje do spojkovýho okruhu právě takovýto škrtící ventilek kterej omezuje průtok - aby se s manuálem bez skákání rozjely pipiny co to dostanou jako dárek :-))
upraveno 1x, naposled 18.11.2017 19:36:17
19:25:16
18.11.2017
Antony

-> MVM: Tak jsem na tom jen trošku líp než ty. Můj problém taky způsobuje pomalu se vracející pístek. Spojka sice neklouže, nicméně při druhým sešlápnutí pístek nevyjíždí z krajní polohy, ale cca z třetiny. Proto spojka zabírá jinak. Takže první na řadě je hadice.
10:47:06
18.11.2017
Bukaj

-> MVM: Ano, postupovat od nejjednoduššího 4
10:38:55
18.11.2017
MVM

-> Bukaj: No jasně - to mě taky napadlo,Ale není mi příliš po chuti povolovat zatažený spoje a (třeba malou kulatinkou) kontrolovat světlost... Nejdřív to má jistý hadička.
10:26:05
18.11.2017
Bukaj

-> MVM: Hadička je nejpravděpodobnější příčina špatného vracení pedálu spojky...
...ještě mne napadlo (teoreticky), zda se nemohla někde ve spoji převlečnými maticemi měděná trubka deformovat a lokálně ztenčit průsvit?
10:17:33
18.11.2017
MVM

-> MVM 15.11.17 19:09:39: Tak měděná trubička změřená, venkem 6,0mm - vnitřkem 4,1mm. To musí být ok. Takže další v pořadí hůře průchzí hadička. Za další bude rozborka (asi po 74x) obou válečků.. Pak to vyhodím z okna 3
21:33:34
15.11.2017
Jarda

u feldy mi stale pribrzdovalo ridicovo kolo, predchozi majitel nechaval menit hadici - dal tam nejakou chinu a byla popraskana na platno, dal jsem novou origo a problem pretrvaval, vyslapal jsem pistek a nebyl orezlej, nakonec jsem dal jinej - zrenovovanej brzdic s novym pistkem TRW a bylo po problemu... jednoduse si nesedly tolerance, to kolo nepribrzdovalo nejak extremne, ale rozdil v teplote disku po ceste do prace - 33km byl cca 5°C, orezly trmen nebyl ani pod gumkou
20:23:52
15.11.2017
Bukaj

-> Antony 15.11.17 09:11:47: To určitě nebude - spojkový váleček má dost dlouhý chod na to, aby se toto stávalo, navíc pístek nepřidržuje prachovka a gumiška na pístku se se stěnou válce nestýká rovnoběžnou plochou, ale konickým břitem4
19:50:06
15.11.2017
MVM

-> Antony: Ok,dik. Mám obavu že se naplní mý předtuchy .. 3
19:42:13
15.11.2017
Antony

-> MVM: jj, origo ocelová.
19:36:53
15.11.2017
MVM

-> Antony: Jo to je fajn, já teď mám měděnou taky spojkovou venkem 6mm ale podle zbytku co jsem našel má pravděpodobně silnější stěnu. To co píšeš je origo ocelová předpokládám .. což by odpovídalo 4mm v hadici.
19:33:37
15.11.2017
Antony

-> MVM: mám takovej pocit, že spojková má venkovní 6mm, je určitě větší než brzdová. Takže vnitřek 4-4,5mm?
19:09:39
15.11.2017
MVM

Pánové zeptám se: Máte někdo možnost změřit jaký je vnitřní průměr spojkový trubky? Podle mě jsou 3mm málo. (Myslim že hadička má 4mm)
17:55:19
15.11.2017
Jarda

-> Eidy 15.11.17 07:40:07: a na to Ti pomohl ten novej HSV? tady bych cekal stejnej problem, jak pise Bukaj -ucpana hadice nebo trubka... nebo u feldy se mi zasekaval brzdovej pedal, bylo to jak BAS :). No ja mam ale s tema brzdama stejnej problem, jak Antony se spojkou :(prijde mi, ze se to zavzdusnuje, ale jak, kdyz to nikde netece, neni preci mozne, aby to nekde prisalo vzduch, ale nic nevyteklo9 byl jsem si jist, ze to dela HBV, ze propousteji gumicky, ale ze by byl problem u 3ks? dva valce nejaky ten korozni dulek mely, ale nic hrozneho oba dostaly nove gumky a porad stejne, treti je fungl novy a porad stejne9 8
Jinak ja naposled u rapida ani spojku neodvzdusnoval, jen jsem nalil kapalinu a chodi to dobre9, to jsou zahady...
upraveno 1x, naposled 15.11.2017 17:57:34
09:11:47
15.11.2017
Antony

-> T: A nebude to stejnej problem s moc vracejicim se pístkem (nový gumyčky) jako u novych 4-pístů?
-> Bukaj: jj, ještě že moc jiných možností není 1
09:02:10
15.11.2017

Já to nedávno dělal celé nové a řadím, ale jsem až na podlaze a taky nevím co s tím 8
07:41:49
15.11.2017
Bukaj

-> Eidy: Jo, tak přesně tohle mi dělala ta vadná hadice4
-> Antony: Tak pokud jsi nešahal na pracovní válec, tak bych šel po něm... ;-)
07:40:07
15.11.2017
Eidy

-> Jarda: Udělalo to třeba 1x za měsíc, takže to nešlo nasimulovat v dílně. Bylo to jako Brano na dveřích. Prostě se to vracelo pomaličku. Většinou v okamžiku, kdy jsem se potřeboval svižně rozjet, takže jsem vypadal jak blbec.
07:13:38
15.11.2017
Antony

-> Bukaj: po tom jsem šel jako první, dosedací plocha u ventilku několikrát očistěná, (válec to samý) přegumičkovaná, system odvzdušněnej a furt to samý.
07:07:11
15.11.2017
Bukaj

Vadná (přicpaná) spojková hadička mi dělala trochu jiné potíže - příliš pomalu se vracel pístek v pracovním válci a při rychlejším puštění spojkového pedálu si HSV přisál z nádobky kapalinu, takže se stávalo, že spojka zůstala částečně nebo zcela "vystavená" i bez stisknutého pedálu, v extrémním případu po několikerém sešlápnutí spojkového pedálu vyjel pístek v PSV až na doraz a opřel se o segerovku8 Pomohlo lehké poťukávání na pedál, aby zpětný ventilek postupně uvolnil tlak...
...po všemožném laborování mi nezůstala jiná varianta, než vadná (třeba někde smáčklá) trubka nebo hadice - naštěstí to byla ta hadice4
Ale to, co tady řeší Antony bych tipoval na nedovírající zpětný ventil v HSV, případně zavzdušněný PSV.
07:05:18
15.11.2017
Antony

-> MVM 15.11.17 06:53:31: Z principu jsou oba okruhy stejný, takže by ti to klidně mohla dělat zborcená hadice. 4
06:53:31
15.11.2017
MVM

-> Antony 15.11.17 06:29:07: Přesně něco podobnýho se spojkou teď řeším,kdy i jedna z možností proč ta spojka po puštění pedálu po přeřazení klouzne - že prostě kapalina je "pomalá a nestíhá. Válce mám nový oba, hadička už tam pár let je, trubka měděná - teď si ještě vzpomenout na světlost vnitřního průměru.. (Jinak ty hadice zborcený zevnitř jsou běžný u brzd -kdy nezatlačíš pístek)
06:29:07
15.11.2017
Antony

-> Eidy 14.11.17 22:32:47: kdysi jsem někde četl, že tohle někomu způsobovala vevnitř porušená hadička, resp. uvolněnej kousek "gumy" kterej vevnitř občas zafungoval jako zpětná klapka.
06:23:18
15.11.2017
Antony

-> Eidy: No tušil jsem že pomůže jen komplet výměna všeho 8.
-> Jarda: tady je nepříjemný, že spojka zabírá jednou na konci, pak v půlce.
22:35:58
14.11.2017
Jarda

-> Antony 14.11.17 21:56:43: jo, ale brzdy, 3. brzdovej valec, stejnej problem9 8 jinak to brzdi dobre, na miste to proslapnu, ale za jizdy bych byl na skle a jeste nejsem nadoraz...
-> Eidy 14.11.17 22:32:47: to neni mozne... a zatlacovat treba sroubovakem sel? a vracel se? ja do jednoho dal nejakou vetsi gumku a vpodstate jsem tam ten vnitrek zalisoval a fungovalo nebo vlastne jeste funguje to normalne
upraveno 2x, naposled 14.11.2017 22:59:19
22:32:47
14.11.2017
Eidy

-> Antony: Já měl jiný problém. Občas se spojka vracela strašně pomalu. Dvojitá repase master válce nepomohla. Vyřešila to až kompletní výměna.
21:56:43
14.11.2017
Antony

Na škudce řeším asi rok problém s pedálem spojky. Konkretně musím "našlapat" Při řazení je pedál napoprvé do poloviny měkej, druhý a případný další šlapnutí je ok. Stačí počkat cca 3 vteřiny a problém se opakuje, napoprvé měkej. Nikde nic neteče, kapalina nemizí. Hlavní válec mám snad už třetí, problém přetrvává. Z logiky věci zbývá hadice nebo válec na špajsce. Nesetkal se z vás s tím někdo?
21:37:37
25.04.2017
suri

-> eben 25.04.17 21:24:49: taniere sú iné , lamely rovnaké 047141034D čo má osem pružiniek , bola aj bez D ale tam hrkotali prevodovky na voľnobeh
21:24:49
25.04.2017
eben

-> suri: ale v knihe o Felicii co mam,pisal autor ze spojky su zcela zamenne,rozdiel je len v pritlaku,pruziny,a este dodal ze teraz sa uz tie spojkove sady vyrabaju jak pre 1.3 tak pre 1.6 rovnake,no ale to sa mi moc nezda,a nebude ten 1.6tanier v 1.3ke mat moc tvrdy zaber?
21:19:23
25.04.2017
eben

-> suri: ja som raz kombinoval tanier Sachs,a predajca mi vravel ze mam pouzit 1.6lamelu Sachs,a veru bolo to poznat,uplne plynuly rozbeh,a to som ju este potom prehadzoval do druhej feldy a fungovalo to krasne,rozbeh bez trhania,dokonca aj potahovanie v kolone zvladala pekne,Valeo a LUK nic moc par kolon a uz to bolo poznat 7
21:08:13
25.04.2017
suri

-> eben 25.04.17 21:03:11: no mám tu jednu origo a tá je veru o inom , a rozmýšlam že by som tam dal origo 1,6 prítlačák ak sa dá ešte objednať ...
21:03:11
25.04.2017
eben

-> suri: noo premysli si to,alebo vyskusaj 4
20:18:08
25.04.2017
suri

hm tak tu mám ten luk repset a má to len štyri pružinky na lamele a vyzerá to ako za tri koruny , tak ja neviem
21:23:57
21.04.2017
suri

-> eben 21.04.17 19:11:48: uvidíme , teraz to dva dni neurobilo ani raz
19:11:48
21.04.2017
eben

-> suri: urcite ano,ale uz 2X som vracal predajcovi LUK lebo bol krivy,prvy krat to bolo po rozbaleni uz viditelne a druhy bohuzial uz po montazi triasol jak diva svina 1 ono su to vsetko uz len take dojazdovky aj tak,mna Sachs vo felici este nesklamal,len ten co som vytiahol z rapida ten bol slaktrafeny
17:33:31
21.04.2017
suri

-> eben: valeo je shit
13:23:34
21.04.2017
eben

-> suri: vyskusaj mozno sa ti postasti,ale u mna LUK je uz len nutne zlo lebo okrem Valea uz je dostat len tie cinske ECCB a bohvie co este,ale na druhu stranu mam ho teraz v rapide a ide celkom fajn musim zaklopat 6
13:18:01
21.04.2017
suri

-> eben: ja som mal 4x Sachs , teraz idem dať LUK , už na to nemám nervy
12:50:02
21.04.2017
eben

-> suri: u LUK pritlacakov je to uz vlastnost ze su krive,este som nikdy z Felicie nevybral LUK ktory mal rovnomerne odratu plochu na lozosko,pred sokom som Rapida vybral Sachs a tiez krivy a mal 1500km
8
12:32:16
21.04.2017
suri

-> srdcar 120L: na troch či štyroch nových spojkách ? všetko origo / jedna Sachs , raz aj nový zotrvák , nové ložisko , komínok , púzdra na páke a iné veci čo sa v živote nemenili
23:02:37
20.04.2017
srdcar 120L

-> suri: Můžeš mít popraskané sluníčko, když máš dosedací plochu nerovnoměrně opotřebovanou od vypínacího ložiska. Mě se to už jednou stalo taky.. Když jsem sundal přítlačák, tak část paprsků byla vykloněná víc ven.
14:07:29
20.04.2017
suri

-> minno 20.04.17 08:30:46: jj stále , kadekto hovoril že to bude v prevodovke a neviem čo , tak som ju rozhodil , na spojkovej hriadeli malo horné ložisko nepatrnú vôľu ktorú si myslím urobilo práve toto trhanie spojky to som vymenil , čo som ale zistil po zložení že je trochu volnejšie aj ložisko valčekové hneď pod komínkom ... mám nachystanú LUK spojku ,ešte raz nový zotrvačník , dám tam aj inú páku ložiska , a rozhodím aj tú prevodovku a vymením celý zbytok ložísk tj tieto dve valčekové dole , a druhé zapúzdrené hore na hruške ... sranda je že keď bola prevodovka dole tak kukám a prítlak nie je rovnomerne zodratý od ložiska za to celkom dosť hlboko na tie km, niečo tam bude zle

studené je to ok , za tepla to trhá a nie vždy , pri podradení do 2 a púšťaní spojky rozmiká celé auto ... zohriate stačí oprieť trošku o spojku a vydá to taký zvuk ako keby ložisko dosadlo krivo , pritom samo o sebe vôľu nemá
upraveno 1x, naposled 20.04.2017 14:08:25
08:30:46
20.04.2017
minno

-> suri: Áno, ja mám so spojkou od 08/2016, ako som písal ten príspevok, relatívne pokoj.... Ale cez zimu som nejazdil, takže dokopy s tým mám najazdené možno 5 tis. km, spojka ide väčšinu prípadov hladko, len občas to trochu zaskubne pri rozjazde, nič hrozné v porovnaní so stavom predtým, občas dám razantnejší rozjazd a OK...

Ty máš tento problém na Felde stále?
16:45:34
19.04.2017
suri

-> minno: a už to funguje dlhodobo ? ja som ako posledné pri trhaní nechal prevodovku , rozobral a nič jej nie je , jediné voľné ložisko čo som nevymenil ale asi vymením je to prvé pri komínku spojky , ale nič vážne ... trhá to furt , raz áno , raz nie , aká je nálada , potrápenie jej nepomôže , ani kľudná jazda , neviem už koľká sachs sada to je ale niečo musí byť zle ... nemá ešte niekto podobné problémy ? tá spojka má po roku celkom solídne zodraté packy až som sa čudoval , pri zohriatí a šliapnutí na spojku alebo pritlačení ložiska to robí taký celkom divný zvuk a pri tom ložisko je ticho ... čo tam dať ? luk repset aj nový zotrvák ešte raz a dúfať ?
07:18:00
06.11.2016
Shader

-> Eidy: Ano, to jde.

-> peti: Vyzkouším! Zatím jsem neměl moc času nad tím bádat! Auto půjde na špalky, potom budu chytřejší, snad 8 .
23:05:18
05.11.2016
peti

-> Shader: skus ako sa to chova na ostatných stupnoch, ale ak to pojde iba na 3°( predpokladam), tak by som povedal ze prave ze 3 kove kolecko je pridrete na hriadeli , alebo nan neustale tlaci sychronizacna objimka

ak by boli zaradene dve rychlosti sucasne prevodovka sa zablokuje nejde nou pohnut

spojku by som vylucil uplne
22:30:56
05.11.2016
Eidy

-> Shader: Tak jinak. Když máš nastartovaný motor, lze pustit spojku s pákou v neutrálu?
21:49:28
05.11.2016
Shader

-> Eidy: Čtyřku jsem nezkoušel. Kdyby visela trojka, tak tam nehodím zpátečku ne?? Když tam mám neutrál, normálně nastartuju, zařadím jedničku a to auto se rozjíždí s velkým odporem!! Logicky jsem si myslel, že zůstaly viset brzdy! Na neutrál s autem nešlo hnout, po sešlápnuti spojky jsme ho odtlačili!
21:36:31
05.11.2016
Eidy

-> Shader: A když dáš čtyřku, tak co? Třeba tam zůstala nějak viset právě trojka. Nebo na místě s nastartovaným motorem a puštěnou spojkou je to ok?
upraveno 1x, naposled 05.11.2016 21:36:59
Extreme Tyres