skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kotouč s podložkou
prohledat
79 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 02.02.2011 do 31.03.2011, založil/a Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Majklsto: do buducna planujem 14´ origo plechy s nizkymi gumami, takze mne nevadi ... to len keby to dakto planoval do 13´...
-> afro100: dáš podložku pod disk
-> vhml 31.03.11 11:20:35: Pokial myslis, ci je to na hornom aj dolnom ulozeni rovnako vzdialene od kotuca, tak ano.
Dneska som to meral na jednom komplet otocnaku s nabojom v zveraku s doskami a vychadza to na ten kotuc 248mm. Tieto brzdice brzdili v origu kotuce v priemere 238mm a v hrubke 20mm (udaje noveho kotuca). Strmen (podkova) je ale o daco sirsi - 23mm ... takze teoreticky by slo pouzit aj malinko silnejsi kotuc.
Co je ale kapku blbe, tym podanim o 1cm von sa to nevlezie do 13 disku ...
-> 105:![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Dneska som to meral na jednom komplet otocnaku s nabojom v zveraku s doskami a vychadza to na ten kotuc 248mm. Tieto brzdice brzdili v origu kotuce v priemere 238mm a v hrubke 20mm (udaje noveho kotuca). Strmen (podkova) je ale o daco sirsi - 23mm ... takze teoreticky by slo pouzit aj malinko silnejsi kotuc.
Co je ale kapku blbe, tym podanim o 1cm von sa to nevlezie do 13 disku ...
-> 105:
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Takže to pasuje plug and play na 2P držáky a je to i vystředěný na kotouči?
A jak je to teda se silama s 1P brzdičem? Podle mě jsou stejný jako u 2P brzdiče, kde je reakce zachycovaná uložením, ale tady je přenášena na druhou destičku
A jak je to teda se silama s 1P brzdičem? Podle mě jsou stejný jako u 2P brzdiče, kde je reakce zachycovaná uložením, ale tady je přenášena na druhou destičku
-> afro100: jojo sou to oni:)
-> Syny: : souhlas s vennim a ještě proč ne tyhle, když by měly být dělané na něco větší váhu +- 100 kg ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny: ja myslím že se to vyplatí třeba na nějaký zavody atd.Když vemu že tam dam chlaďák a pořádný desky,který by mohly bejt o cca litr levnější něž DS 3000 na 4P.
-> afro100: Neni to trochu zbytecyn laborovani? Jinak receno - bude mit ten trmen takovej prinost, aby se tohle vyplatilo resit vubec?
Vcera som sa zaoberal takouto pakarnou tiez. Skusil som namontit na skodnu brzdic z r19 1,7 66kW (pravdepodobne to bude to same co tu daval kolega stopětka z 205) - pasuje na 2p drziaky plug & play. Kotuc vo vyske seriovych 2p kotucov je vsak velky (tusim 252 mm ?) - nevlezie sa to ... chcelo by to tak max. 248 mm kotuc v priemere ...
-> T 17.03.11 20:25:50: podlozka medzi kotuc a naboj ...
-> PetrDNX: : takže to vypadá na GTI 205 bendix a nebo to nějak poskládat s 205 a 306 a to neni jisná váha, že? a když normál kotouč, tak je to p & p a pokud chlaďák, tak podložka kde a kam? ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Tak ty brzdiče,když nejsou v top stavu,tak nestojí za nic ani jedny
.Navíc na chlaďáky musí být bendix z 205gti nebo 106xsi,saxo vts atd. a ty mají většinou Ate.Ty sou konstrukčně lepší,ale těžký.Já sem sehnal dojetý z 205,z nich použil jen podkovy a tělo z nějaký 306 a funguje to.Jinak nechlazený by měly pasovat bez podložky
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tak jak je to teda? pročítám to tu a je třeba ještě něco, kromě neznámé podložky? aby to bylo P&P....
a kotouče pasují, tak jak jsou?
a kotouče pasují, tak jak jsou?
tiez uvazujem na tym hlinnikovym Bendixom, boli na origo R5 Alpine Turbo a Turbo, s kotucom 238mm
-> vhml: To určitě, ale spíš pro porovnání ceny. To je spíš pro někoho, kdo má Megána, tak ty měly běžně 239 mm.
-> Tuner#2: Vypadaj skoro jako kdyby byly emerický.
Asi je zkusím.
Ale kde je koupili?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale kde je koupili?
-> Jirik_Tuňák: páchat tam 239mm nemá budoucnoct, dal bych rovnou něco většího...
-> vhml: Viděl jsi tohle?
www.google.cz/images?hl=c s&...
Je to Polsko, ale koukal jsem na pár diskusí a prej dobrý.
Hlavně teď byly např. na Tuningbazaru nový, pár 239x20 mm za 1500,- nepoužité.
Takže toť otázka, jaké budou.
www.google.cz/images?hl=c s&...
Je to Polsko, ale koukal jsem na pár diskusí a prej dobrý.
Hlavně teď byly např. na Tuningbazaru nový, pár 239x20 mm za 1500,- nepoužité.
Takže toť otázka, jaké budou.
-> vhml: ty desky myslim udelaj tak 200-300gramů
-> 105: to ten girling je jeste tezsi nez 4P, ten má 3,1kg.
takze ten bendix bez desek muze mit kolem tech 2kg?
To není špatná úspora.
takze ten bendix bez desek muze mit kolem tech 2kg?
To není špatná úspora.
-> vhml: takze
girling bez desticek - 3,2kg
Bendix s destickama - 2,5kg
girling bez desticek - 3,2kg
Bendix s destickama - 2,5kg
-> 105: zvonkohru mam na motorce, když přibrzdím ve městě tak v těch čepech cvaká
-> Jirik_Tuňák: no myslim ze to bude ten cervenej girling... navic kdyz , to ma v tech cepech vuli.. a jedes po kostkach tak to neskutecne klepe cinka a dela bordel.. kdyz jedes po meste s nablízkanym autem a kazdej se otaci co to jede za zvonkohru tak to je na nic
-> vhml: dneska ti to zvážim :D vseci sou pryc a muzu zneuzit vahu do kuchyne :D
-> vhml: dneska ti to zvážim :D vseci sou pryc a muzu zneuzit vahu do kuchyne :D
-> vhml: Asi bych zkusil sehnat nebo půjčit na vrakále klidně chcíplej brzdič z 205ky, našroubil na držák a zkusil oměřit max. možnou velikost kotouče.
Jinak bacha ještě na jednu věc. Už si to nepamatuju, ale zkusím to ještě zjistit, nebo se podívat. Jeden typ brzdiče při dlouhých odstávkách v běžném provozu rád vázl v posuvu.
Pak nebrzdila destička po celé ploše, což se na pohled projevovalo oreznutím kotouče od krajů, rez pak ubrousila destičku a brzdilo to jenom prostředkem. Ale to se nás asi týkat nebude. Každop. je to tuším ten "pěstní" typ brzdiče - pravej bendix. Tam se tuším hejbala jen destička a ne půlka brzdiče.
Jinak bacha ještě na jednu věc. Už si to nepamatuju, ale zkusím to ještě zjistit, nebo se podívat. Jeden typ brzdiče při dlouhých odstávkách v běžném provozu rád vázl v posuvu.
Pak nebrzdila destička po celé ploše, což se na pohled projevovalo oreznutím kotouče od krajů, rez pak ubrousila destičku a brzdilo to jenom prostředkem. Ale to se nás asi týkat nebude. Každop. je to tuším ten "pěstní" typ brzdiče - pravej bendix. Tam se tuším hejbala jen destička a ne půlka brzdiče.
Pasovala by tam i konfigurace s 266mm kotoučema z P405?
-> TUNER: A proč ne? S Havlíkem na palubě? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> TUNER: tak skoro boha tam slo o trosku jine prirovnani...
Kdepa by prosimtě 406ka vzala 2 tuny )))
-> vhml: to já vim tim spíš si stojim za tim ze to bude brzdit úplně v pohodě
-> havlik: chciply auto s posilovacem brzdi o hodne hur, nez auto bez posilovace
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: jako prd si nikdy nezkousel brzdit ve chciplym fáčku? ano ubrzdit 2tunovou 406tku kterou táhlo jiné auto z kopce tzn další 2tuny už chtělo na brzu šlapat pomalu oběma nohama ale šlo to
-> 105: tak to je snad u všech brzdičů takové konstrukce
-> 105: a můžeš ty brzdiče hodit na váhu, ať se můžem bavit o konkrétním přínosu?
Láká mě to víc než dost.
Otázka je, jestli bych ušlápnul ty jednopísty bez posilovače...
Láká mě to víc než dost.
Otázka je, jestli bych ušlápnul ty jednopísty bez posilovače...
-> vhml: telo bendixu je hlinik ale drzak desticek je litina
-> 105: bejt to hliník tak už to je vyloženě lákáva nabídka...
-> vhml: girling litina...bendix mozna hlinik kouknu
To nezní vůbec marně takhle pohromadě i s brzdičem. J ten pežotí brzdič hliníkovej? asi ne což...
-> havlik: Aha. Taky jsem si říkal, jestli to není ono. Mám tady na píču LCD monitor a tam i na max res. něco na pikselech jak lískový vořechy rozlišit, to je celkem umění.
-> Jirik_Tuňák: se mrkni tam jak vidiš šteft tak tam končí náboj a mrkni kde začíná kotouč ta oblá hrana nemam čas to kreslit.
-> havlik: Tak mi nakresli kde. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák: si slepej na tý druhy fotce je to vidět ale je malá
-> m8rinek: Kouknu :-) Zas tak zásadní ne, ale vyšlo by mě to o dost levněji než repase 4p (zatím mám jen kompletně repasované 2p) a nákup odpovídajících kotoučů s rozšiřovací sadou + propojky, popř. překostkování a přehadicování. Hlavně bych měl okamžitou dostupnost kotouče libovolného výrobce.
Já ji nevidím :-(
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2698_2007-02-19_ 20-06-14_66.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2698_2007-02-19_ 20-07-43_67.jpg
Nebo su slepé?
Já ji nevidím :-(
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2698_2007-02-19_ 20-06-14_66.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2698_2007-02-19_ 20-07-43_67.jpg
Nebo su slepé?
-> Jirik_Tuňák: ach zo a to je to tak zásadní, že by jsi měl slevu alespoň polovinu? ;).
U Petra podložku vidím...
U Petra podložku vidím...
-> m8rinek: Proto jsem na to narážel.
Protože mám možnosti hlavně na francouze.
Akorát nevím, jestli tam má DNX nějakou podložku či ne.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> havlik: jo jo, Tuner taky jezdí brzdič 1203, ale to už nenacpu do 13cky. Měl jsem za to, že jde o zachování stávajícího průměru...
-> m8rinek: davidv6 tam ma nejakou 304ku a brzdice z 1203