skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kotouč s podložkou
prohledat
79 příspěvků (zobrazeno 51 až 79) od 02.02.2011 do 31.03.2011, založil/a Jirik_Tuňák - zrušená registrace
13:46:03
03.02.2011
03.02.2011
m8rinek
-> petr s: dík za info, takže se v podstatě vymýšlí vymyšlené, stačí jen koukat kolem sebe :). Takže cca 1-2cm (odhad) silná podložka a seskládám to se stávajícím systémem... To není marné.
13:43:16
03.02.2011
03.02.2011
m8rinek
105 03.02.11 13:36:59 napsal:
je pravda ze taky preferuji spis 4 pistek.. proc sportovni auta pouzivaj
vicepistkovy trmeny? :)
Větší plocha 4pístků, než jednoho velkého....
je pravda ze taky preferuji spis 4 pistek.. proc sportovni auta pouzivaj
vicepistkovy trmeny? :)
Větší plocha 4pístků, než jednoho velkého....
13:43:15
03.02.2011
03.02.2011
petr s
-> m8rinek: Petr dnx to má na autě
13:42:23
03.02.2011
03.02.2011
m8rinek
-> 105: tak pertinax bych vzhledem k nutnosti zachování házivosti nevolil, není to uplně automotive konstrukční prvek, volil bych nějakou slitinu alu...
Jestli pasuje brzdič na 2p držák, tak se tím dost problémů vyřešilo (je li ok i vzdálenost od osy otáčení), v tom případě stačí vzít těhlici, sešroubovat to a měřit a měřit, třeba z toho vyleze jednodušší řešení, než se může zdát...
www.205gti.com/pics/bram_ rem_16.jpg
Jestli pasuje brzdič na 2p držák, tak se tím dost problémů vyřešilo (je li ok i vzdálenost od osy otáčení), v tom případě stačí vzít těhlici, sešroubovat to a měřit a měřit, třeba z toho vyleze jednodušší řešení, než se může zdát...
www.205gti.com/pics/bram_ rem_16.jpg
13:39:41
03.02.2011
03.02.2011
105
ja podlozku mezi kotouc a naboj chtel resit pertinaxem
13:38:04
03.02.2011
03.02.2011
m8rinek
-> Jirik_Tuňák: když máš možnost nakoupit nové kotouče se slevou, tak je nakoupíš se stejnou slevou jak na Pežo tak na Opela, ne? ;)
Obrábění je v podstatě stejné v obou případech, v případě Peža přichází navíc i podložka...
Uchycovat na náboj další náboj mi jako ideální řešení nepřijde, vzhledem k podložce, která buď bude z alu s futry se závitem, nebo z oceli čímž zvýším neodpružené hmoty, řekl bych, že znatelně... Průchozí podložka může být skoro z čehokoli...
Nevymýšlel bych tedy vymyšlené na straně kotouče, ale zaměřil bych se na brzdič a jeho držák. Případně nízký kotouč rovnou na náboj a vysunout brzdič...
Obrábění je v podstatě stejné v obou případech, v případě Peža přichází navíc i podložka...
Uchycovat na náboj další náboj mi jako ideální řešení nepřijde, vzhledem k podložce, která buď bude z alu s futry se závitem, nebo z oceli čímž zvýším neodpružené hmoty, řekl bych, že znatelně... Průchozí podložka může být skoro z čehokoli...
Nevymýšlel bych tedy vymyšlené na straně kotouče, ale zaměřil bych se na brzdič a jeho držák. Případně nízký kotouč rovnou na náboj a vysunout brzdič...
13:36:59
03.02.2011
03.02.2011
105
me pasuje gti trmen na 2pistkovy drzaky uplne presne..... a plno trmenu bude urcite taky.. vsecko je o stredeni a tlouzce podlozky pod nabojem
je pravda ze taky preferuji spis 4 pistek.. proc sportovni auta pouzivaj vicepistkovy trmeny? :)
je pravda ze taky preferuji spis 4 pistek.. proc sportovni auta pouzivaj vicepistkovy trmeny? :)
13:31:21
03.02.2011
03.02.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> m8rinek: Tvoje úvaha je moc pěkná. Ale ono hlavně záleží na tom kdo má jaké možnosti. Tzn. i nákup kotoučů a brzd + za jakou cenu. Já tu možnost např. mám, včetně řemeslníků s obráběcími stroji.
Proto taky tohle téma vzniklo. Najít ideální řešení.
Pokud použiješ čtyřšroubovej kotouč, tak při upevnění přes podložku najdeš i místo na uchycení samotného kotouče. Úprava kotouče byla popsána níže.
Proto taky tohle téma vzniklo. Najít ideální řešení.
Pokud použiješ čtyřšroubovej kotouč, tak při upevnění přes podložku najdeš i místo na uchycení samotného kotouče. Úprava kotouče byla popsána níže.
12:46:52
03.02.2011
03.02.2011
m8rinek
-> 105: co jsem tak koukal, tak si nejsem jist zda půjde jen ,,vzít kotouč a jet,, uplně stejně jako u stávajích chlaďáků nevyjde rozteč a nejspíš ani středění...
12:45:02
03.02.2011
03.02.2011
m8rinek
-> Jirik_Tuňák: jenže k onomu modernímu brzdiči bude jistě třeba spešl držák.
Cenově:
kotouč opel cca 1500Kč kus + úprava kotouče + šrouby (cca 16Kč kus)
kotouč peugeot cca 1000Kč kus + úprava kotouče + výroba podložky + šrouby (cca 20Kč kus)
Vychází mi z toho, že jsem na tom cenově uplně stejně a jaký použít brzdič je věc další...
4písty + renovace cca 2000Kč celkem
moderní ,,obyč,, brzdič (střelim od boku) 1000Kč pár + výroba držáků
Tady mi vychází snad i ,,nové,, řešení jako dražší. Navíc nepoužiju li třmen hliníkový a pevný, tak nevidím ani krok vpřed, spíš naopak... Jen tak k zamyšlení ;).
Cenově:
kotouč opel cca 1500Kč kus + úprava kotouče + šrouby (cca 16Kč kus)
kotouč peugeot cca 1000Kč kus + úprava kotouče + výroba podložky + šrouby (cca 20Kč kus)
Vychází mi z toho, že jsem na tom cenově uplně stejně a jaký použít brzdič je věc další...
4písty + renovace cca 2000Kč celkem
moderní ,,obyč,, brzdič (střelim od boku) 1000Kč pár + výroba držáků
Tady mi vychází snad i ,,nové,, řešení jako dražší. Navíc nepoužiju li třmen hliníkový a pevný, tak nevidím ani krok vpřed, spíš naopak... Jen tak k zamyšlení ;).
12:23:10
03.02.2011
03.02.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> 105: Přesně tak. Ale já bych použil i brzdič z auta, na které byl určen kotouč. Osobně bych se už s renovací starejch olysalejch 4p nesral.
Sady na renovaci nových brzdičů seženeš taky kdykoliv.
Sady na renovaci nových brzdičů seženeš taky kdykoliv.
11:01:56
03.02.2011
03.02.2011
105
-> vhml: pravda..
ted je ale otazkou co je lepsi.. (treba pro me co nema ani z jedne -sady- sport brzd nic)
vzit 2ks kotoucu ferodo na gti + vyrobit podlozku + rozsireni 4p (nebo trmeny girling)
nebo 2ks kotoucu o kalmara + nemusi se delat podlozka + rozsireni 4p
cenove by to + - vyslo stejne
nevim ja bych sel asi do varianty č 1 a to proto , ze se da ten kotouc kdykoliv sehnat
ted je ale otazkou co je lepsi.. (treba pro me co nema ani z jedne -sady- sport brzd nic)
vzit 2ks kotoucu ferodo na gti + vyrobit podlozku + rozsireni 4p (nebo trmeny girling)
nebo 2ks kotoucu o kalmara + nemusi se delat podlozka + rozsireni 4p
cenove by to + - vyslo stejne
nevim ja bych sel asi do varianty č 1 a to proto , ze se da ten kotouc kdykoliv sehnat
10:53:03
03.02.2011
03.02.2011
vhml
-> 105: jo to vím, i 106 atd. Ale pořád je to cca 1000Kč/kus u lepších značek.
Což né že by bylo nějak závratně moc, ale málo to taky není
Což né že by bylo nějak závratně moc, ale málo to taky není
10:16:28
03.02.2011
03.02.2011
105
-> vhml: na 4p pumerem sedej z P205 gti
08:42:39
03.02.2011
03.02.2011
Antony - zrušená registrace
-> vhml: Tak tak, řešení už by bylo, teď jenom kotouč . .
08:40:30
03.02.2011
03.02.2011
vhml
A teď ta hlavní otázka, jaké auto má nejlevnější chlaďáky?
08:36:06
03.02.2011
03.02.2011
Antony - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák: Tak šrouby kotouč - náboj jsou namáhané pouze na tah. nesmí být na střih. S podložkou by to šlo udělat na delší šrouby a potom náboj, položka a kotouč skolíkovat. A musí to udržet . . .
07:33:57
03.02.2011
03.02.2011
havlik
-> Jirik_Tuňák: tak dozadu to bude středěný přes ten náběh na ložisko bych řekl přesně tam co sedí kotouč původně a na tom hliníku pak klidně může bejt další středění na kotouč
23:11:54
02.02.2011
02.02.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Tady mi nepřijde, že by to bylo nějakým způsobem středěný, ale bůhví, dozadu vidět nejni.
23:09:12
02.02.2011
02.02.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> vhml: Yo? Mě ten rozdíl přišel větší. Spíš pořešme technickou stránku věci. Nějaké fotky apod.
22:43:55
02.02.2011
02.02.2011
vhml
-> Jirik_Tuňák: několikanásobně silnější? Však na kotouči je M10 a na kole M12, to mi nepřijde jako nějakej zásadní násobek, ještě když na kotouči je plný tělo a šroub kola je oslaben závitem.
22:39:55
02.02.2011
02.02.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> vhml: Ale ty jsou několikanásobně silnější. Co říkáš na tu dvoumontáž? Podložku chytit jako stávající kotouč origo šrouby a new kotouč do podložky obdobnými šrouby.
22:08:28
02.02.2011
02.02.2011
vhml
-> Jirik_Tuňák: samozřejmě by byly více namáhány na střih, to ale jsou dlouhé kolové šrouby/štefty taky.
22:07:52
02.02.2011
02.02.2011
matisek
-> Jirik_Tuňák: Ježiš,ja som uplne zabudol že na škodovke je kotúč zozadu náboja.
22:04:57
02.02.2011
02.02.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> vhml: Kolikátky šrouby (pevnost) jsou na kotoučích? Už si to nevybavuju. Musely by se pak použít o podložku delší. Ještě je otázka, jestli by nebyly delší šrouby více než je zdrávo namáhány na střih.
Nebo co dvoumontáž? Použít na jeden náboj 8x originál šroub a do podložky pak šroubit už jen kotouč? Podložka by mohla bejt přitažená napevno na náboji.
Nebo co dvoumontáž? Použít na jeden náboj 8x originál šroub a do podložky pak šroubit už jen kotouč? Podložka by mohla bejt přitažená napevno na náboji.
22:01:54
02.02.2011
02.02.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> matisek: Právě proto myslím chlazený kotouč z jiného auta a k tomu brzdič ze stejného vozu. Jde o to, že se dá sehnat lepší kotouč za lepší peníze, než sada na rozšíření 4p brzdiče a k němu chlazený kotouč. Dnešní kotouče jsou ale příliš mělké na to, aby šly společně s držákem brzdiče a brzdičem dát vůbec do osy.
Krom toho, u Škodovky je náboj zvlášť dosedačkou pro disk a kotouč zvlášť zezadu na náboji, u novejch aut je většinou kotouč převlečenej přes náboj a zároveň dosedačkou pro disk.
Krom toho, u Škodovky je náboj zvlášť dosedačkou pro disk a kotouč zvlášť zezadu na náboji, u novejch aut je většinou kotouč převlečenej přes náboj a zároveň dosedačkou pro disk.
21:45:37
02.02.2011
02.02.2011
matisek
-> Jirik_Tuňák: Ale 4piest brzdič by sa tam aj tak bez úprav nedal dať kôli hrúbke kotúča,nie?Neviem či by pri brzdení predsa len ten spoj kotúč-náboj nebol viac namáhaný ale bolo by to fajn,aspon by tú podložku nebolo vidieť.
21:28:07
02.02.2011
02.02.2011
vhml
Už jsem nad tím taky rozjímal, vzhledem k levnějším kotoučúm z moderní mělké produkce. A nevidím v tom rozdíl oproti uchycení kola před podložku. Obojí přenáší stejný síly, přes stejný šrouby a s kolem problém není. Samozřejmě je třeba to nějak rozumně středit a dodržet házivost.
20:51:30
02.02.2011
02.02.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Má tady někdo použitej na škodováckém náboji chlazenej kotouč, příp. s jiným brzdičem (možno obojí i z jednoho auta) s podložkou pod kotoučem?
Už jsem to tady někde viděl a zajímá mě otázka uchycení s ohledem na bezpečnost při dlouhodobém provozu.
Napadlo mě, jestli to dotyční dělají se středěním na náboji + středí i kotouč? Je možné pak mírně zvětšit středovou díru na kotouči, tak aby se tam vešlo středění podložky? Samozřejmě jen s rozumem.
Říkám si, o co to může bejt horší, než rozšířenej 4p brzdič? Sice je to vyzkoušené, ale zde by se krom podložky pod kotoučem použil brzdič bez úpravy.
Už jsem to tady někde viděl a zajímá mě otázka uchycení s ohledem na bezpečnost při dlouhodobém provozu.
Napadlo mě, jestli to dotyční dělají se středěním na náboji + středí i kotouč? Je možné pak mírně zvětšit středovou díru na kotouči, tak aby se tam vešlo středění podložky? Samozřejmě jen s rozumem.
Říkám si, o co to může bejt horší, než rozšířenej 4p brzdič? Sice je to vyzkoušené, ale zde by se krom podložky pod kotoučem použil brzdič bez úpravy.