![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Úprava sériových tlumičů Š105-130
-> JosefK: No, koneckonců kolikrát v provozu jde ten tlumič na doraz? Mně se to asi ještě nikdy nepovedlo (a to se s tím nemazlím, ale zase nejezdím rallye) a při zvedání to vydrží určitě...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 26.12.19 09:46:08:
Pod šroub jsem dal velkou podložku , asi 30 mm , a doraz použiji jen při zvedání , takže to snad vydrží.
Pod šroub jsem dal velkou podložku , asi 30 mm , a doraz použiji jen při zvedání , takže to snad vydrží.
-> Bukaj 26.12.19 10:29:20: jj tak to mam, foto je teda qsi na odpojeny naprave s podlozenym kolem. Tak ze ne uplne proveseny.
skoda-virt.cz/cz/.../5291 -vojtas-modra-105-l-ls?got opost=3...
skoda-virt.cz/cz/.../5291 -vojtas-modra-105-l-ls?got opost=3...
-> Vojťas 26.12.19 10:24:21: Jo, ty body jsem myslel - u kastlí s vlečkou v nich jsou šrouby předinstalované, jen nedotažené (šrouby tam dávali ještě před stříkáním platizolu, aby nezastříkli závity...
...a nevidím důvod, aby se to kroutilo - když nejsou shnilá ramena, tak se nic nekroutí. Jen je to poměrně blízko pružiny, takže ve vyvěšeném stavu se bude závěs dotýkat pružiny...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
...a nevidím důvod, aby se to kroutilo - když nejsou shnilá ramena, tak se nic nekroutí. Jen je to poměrně blízko pružiny, takže ve vyvěšeném stavu se bude závěs dotýkat pružiny...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj: myslis body pro to ucko na podvazani kyvky? Nebo neco jineho o cem nevim? Tam zas je nevyhoda ze se ti to cely zkrouti protoze to drzis na jedny strane.
-> JosefK 25.12.19 18:13:13: Toto není šťastné řešení - v tom místě je tenký plech a snadno se zdeformuje/vytrhne. Navíc jsi nemusel nic vrtat, když všechny kastle mají fabrické kotevní body pro doraz s navařenými maticemi M8 (některé tuším M7)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Na rameno jsem doraz přišrouboval k ,nevím jak to pořádně nazvat, asi příčka .Určitě doporučuji přejít sváry které ji drží.
Doraz jsem ke kastli jednoduše přišrouboval .Za pružinou jsem provrtal díru. Šroub jsem dal osmičku , musí to vydržet .
Samotné tlumiče jsou o něco málo delší, jak roztažené ,tak zmáčklé, porovnání s ateso.
Taky přidám nějakou zkušenost . Minulý týden jsem si objednal patrolácké tlumiče ,vzal jsem Sachs , s Meyle mám špatné zkušenosti. V sobotu jsem je namontoval , nebyl s tím žádný problém , jen jsem musel vyřešit spodní doraz. Ten jsem vyrobil z obyčejného popruhu, doufám že to bude stačit , kola vyvěsím jenom při občasném zvedání , s autem nikde neskáču ani nedělám jiné blbosti.
Co se jízdy týče ,auto znatelně ztuhlo ,přes nerovnosti se tolik nezhoupne ,na těch velkých si trochu poskočí , ale ne tak jak na původních - měl jsem Ateso , zánovní ,najeto na nich asi 4 tis. km.V zatáčce je auto stabilnější ,odpadlo zejména nepříjemné zhoupnutí a následnému vybočení celého zadku. Víc napíšu ,až budu mít přezuto na letní , na zimních vraníkách jsem nechtěl moc divočit.
Pokusím se sen dát pár fotek , nejsou nic moc , mám jen starej foťák.
Co se jízdy týče ,auto znatelně ztuhlo ,přes nerovnosti se tolik nezhoupne ,na těch velkých si trochu poskočí , ale ne tak jak na původních - měl jsem Ateso , zánovní ,najeto na nich asi 4 tis. km.V zatáčce je auto stabilnější ,odpadlo zejména nepříjemné zhoupnutí a následnému vybočení celého zadku. Víc napíšu ,až budu mít přezuto na letní , na zimních vraníkách jsem nechtěl moc divočit.
Pokusím se sen dát pár fotek , nejsou nic moc , mám jen starej foťák.
-> ZdrubT: Já mám převařenej domek.
-> Bororo 04.12.19 18:06:11: Pak je potřeba udělat doraz na vyvěšení. Kyvkovej domek se vytrhne.
-> Bororo: Jo,s tím počítám.
-> Polyš: Jezdím to samé, ale horní domky pružin používám kyvkové.
-> Eidy: Jj,to vím.No uvidím.Mám nový originál vlečkový tlumiče,a kyvkové pružiny.Tak to snad bude dobrý.
-> Polyš: Na běžné ježdění to asi neva. Kyvkový pera jsou tvrdší.
Trochu se přidám.Bude hodně vadit,když na běžné ježdění budou na vlečce kyvkové pružiny a vlečkové tlumiče?
Díky za odpovědi.
-> JosefK: 7 Ze seriovych pouze vleckovy tlumic ma horni doraz. Jinak treba podvěsy.
Upřímně řečeno toto jsem nezkoumal..
-> 11mAjA11 16.07.19 18:44:24: Trochu to tu oživím , jen takový dotaz. Má tlumič doraz? Kvůli použití na vlečku. Díky
Závity jsou delší, nahoře to vůbec ničemu nevadí, dole se může zakrátit, ale úplně nutné to není, tělo tlumiče je možná o 1cm max delší, ničemu nevadí..
-> 11mAjA11 10.07.19 21:09:09: ale je akýsi dlhý, nie?
V Repexpertu katalogu jsou cerne, ale je to asi jen ilustracni foto, ale me ta modra nevadi, stejne nejsou videt..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> 11mAjA11: Meyle jsou vždycky modré no.. Kdybys vzal KYB nebo Sachs, tak máš černé..
Taky jsem na to koukal v pondělí v práci..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: Tak sem pořídil dozadu Patrolacke kousky, sehnal sem rozumne Meyle Plyn/Kapalina, sly pouzit bez jakychkoli uprav rovnou misto puvodnich. Cislo je 36-26 625 0001 kdyby nekdo taky chtel experimentovat.
Funguje to uplne jinak, konecne je to stabilnejsi a pri prejeti vyssiho retarderu neskrtnu zasterkama..
Akorat sou teda modre..
Funguje to uplne jinak, konecne je to stabilnejsi a pri prejeti vyssiho retarderu neskrtnu zasterkama..
Akorat sou teda modre..
Ano oslovil som par ludi co repasuju tlmice, ale nik na to nemal nahradne diely,tak som o ne dva roky zakopaval v garazi az som ich nakoniec hodil do srotu,bola moznost ich poslat do GAZ-u,ale postovne hore dole plus oprava skoro ako cena novych....
-> BeBe: Díky,no jo,neni to moc
A zabýval si se sháněním někoho,kdo by byl schopen repasu,nebo už jen směr popelnice ?
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> ondie: Gaz-y vytiekli,najprv predne asi po 40tkm,nastavene som ich mal tak 9 - 12 podla terenu,zadne tusim na 15,prezil to len LZ,ale tiez uz bol mastny ked som ho vyberal.Tie zadne dali max o 5tkm viac.
-> Jarda: v druhej skodovke mam nivacke KYB 553....tie maju odbehanych aspon 200tkm ,dobre tlmice
-> Jarda: v druhej skodovke mam nivacke KYB 553....tie maju odbehanych aspon 200tkm ,dobre tlmice
-> BeBe: Co se přesně s těma GAZama stalo,jaký nastavení si používal ?
-> BeBe 01.02.19 21:40:56: tak jasne, ze nivacky vydrzej vsechno, kdyz me v nive novej skoda nedal ani 5tis.km :)
PP mi uz nejak zacina mavat, taky kdyz pred 15tis.km prosel po prasknuti pruziny ulozenim, nechapal jsem, co vse vydrzi...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO 23.12.18 08:42:25: ja mam v Rapidovi v zadu kyvkove struny a predne tlmice z Toyoty Landcruiser konkretne Monroe D4435,vpredu okruhove speedpro struny a nastavitelne tlmice Koni na Ladu Nivu,tlmice som kupil normalne na ebayi za vypredajove ceny ...okolo 50€-80€ za par aj s cestou a oproti tym anglickym predrazenym srackam - GAZ co mi vytiekli po roku a pol a niakych 40 000km,mam na nich uz cez 80 000 a som spokojny.
no, těch funkčních sestav je tu spousta, ale bohužel stojí peníze. aspoň víc než hustejsi litrovka oleje a den práce.
kdyby existoval ten tvůj vysneny tlumič a fungoval, tak už ho máme všichni na svých alespoň sériovkách.
kdyby existoval ten tvůj vysneny tlumič a fungoval, tak už ho máme všichni na svých alespoň sériovkách.
Seriovy PALy sem sehnal a oproti kyb premium to funguje hezky, ale pri rychlejsi jizde, nebo vetsim zhoupnuti, se zhoupnou vic nez by meli, i na miste kdyz zadek rozhoupu, tak vystreli jeste nahoru. Jakoby ty origo PAL byli delany na mekci pruziny, nebo celkove mensi zatez. Prave proto sem shanet tuzsi tlumice, ktery fungujou jak maji. A rozhodne to neni tak ze bych chtel neco extra, proste to chci naladit tak aby to fungovalo.
-> havlik: když to nejde koupit z pohodlí domova na e-shopu nebo v horším případě v nejbližší mototechně, tak je to prostě nesehnatelný.....
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak sehnat sériový PALy na kyvku nemůže být takový problem
-> tomvm: Přijde mi, že bys chtěl zadarmo na Měsíc. Jenže tak to nefunguje. Všechno chce nějakou práci a peníze.
Kdyby to bylo tak jednoduchy, objednat novy tlumice, dat je na auto a fungovalo by to :D
-> tomvm: nevim co resis, MOLSO ti poskytl svoje zkušenosti, ktery myslim tady driv nezverejnil. Pokud to nutne nepotrebujes hned tak zkus toho Kurku. Nebo si to udělej sam. A uvidis. Pak jsi jeste myslim nezminil SPAXy ktery jsou stavitelny, nejak pet tisic kc par. Kupoval sem ve speedpru. Na tlumice si stezovat nemuzu, ruzne sem menil a ladil pruziny gumama a vzdy jen prenastavil tlumic a jezdil dal.
Ale pokud to mas na bezny jezdeni tak verim tomu ze zjistis ze nejlepší na komfort je nevylitana serie
tak si usetri praci a kup novy pal ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale pokud to mas na bezny jezdeni tak verim tomu ze zjistis ze nejlepší na komfort je nevylitana serie
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Vim ze kyvka ma nevyhodu, diky svymu principu. Prestavbu ale neplanuju jen shanim tuzsi tlumice nez pal, pac jsou na ty pruziny priliz mekke ... nejaky katalog tlumicu aut, kde jsou rozmery a dalsi parametry nekdo nemate ? Nebo na netu se neda najit ?
-> MVM 26.12.18 11:12:31: presne, to musi vydrzet nesmysl, pokud je nenaboura![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.12.18 12:39:31: těžko říct, s kyvkou to bude vždycky nahovno, pokud se to nebude plazit po zemi.
-> vhml 26.12.18 12:10:22: otázka je jak to po té porci km funguje a zda máš nějaké porovnání. Taky jsem si myslel, že to HPcko ještě nějak funguje. Jako jo, pořád je to lepší jak série, ale jak má člověk srovnání, tak pořádný nový tlumič je jinde.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.12.18 10:40:46: 6 revivalů , 2 Pačejovy , několikery Běšiny. Podle mě je to slušná porce kilometrů i na závodní tlumič, natož upravenou sériovku. A na 140LS byla asi taky jedna sada celý ty leta. Za ty prachy....
Zatímco stavitelný KYBy na Miatu vytekly v půlce první sezony, protože je ve fabrice skládal nějakej kretén, co při montáži koncem pístnice ťuknul do těsnění ve víku.
Zatímco stavitelný KYBy na Miatu vytekly v půlce první sezony, protože je ve fabrice skládal nějakej kretén, co při montáži koncem pístnice ťuknul do těsnění ve víku.
-> tomvm 26.12.18 06:22:07: Jak jsem psal - MOLSO Ti poradil Kayaba. S minimem úprav něco co funguje,on má i vyzkoušeno,já mu věřim co říká. Navíc seriový tlumič z velkýho auta..