
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaké pneu
prohledat
3388 příspěvků (zobrazeno 1651 až 1700) od 04.01.2011 do 09.03.2025, založil/a Šimi/Rapid 136
-> MVM: Já vím, už jsi o tom před časem mluvil. Bude to něco jako označení oleje 10W-40. Všechno má nějaký tolerance a navíc se to mění s časem s ohledem na opotřebení. Nicméně třeba Yoko A048 jsou dle TW měkčí oproti Toyo R888R a je to znát. Hodnoty TW jsem se dozvěděl až po zkušenostech na obou pneu a Toyo mi přišly právě tvrdší. Určitě se nemůžeme hádat ohledně 180 vs 200 a různými výrobci, ale třeba 100 a 200 už musí být znát. Ohledně NS2R zmiňuji zkušenosti lidí, kteří měli právě NS2R a třeba Yoko A048. A navíc NS2R má mnohem víc vzorku, což samo o sobě značí menší přilnavost. Ale zase bude univerzálnější a lepší na vodě. Podle mě, by si -> T: měl koupit ty Extreme Tyres. S ohledem na použití jeho auta je to podle mě jasná volba. Pokud by jezdil rally a chtěl něco univerzálního, viděl bych to spíš na ty NS2R. 

-> Eidy: Bezpochyby máš pravdu. Ovšem co se UTOQ týká -já to neuznávám,navíc v Evropských podmínkách už vůbec, stejně tak jako v našich podmínkách se řídit při výběru oleje podle API .. bez jakýchkoliv zkušeností.
Tady jenom pro info ostatním čeho se to týká:
Systém UTQG (Uniform Tire Quality Grading) je povinný k uvedení pneumatiky na americký trh, aby navedl spotřebitele při jeho výběru. Ačkoli zpočátku americká vláda kontrolovala tento nástroj, oznámené hodnoty se nyní staly deklarativními. To znamená, že je stále lze používat, ale hlavně ke srovnání výrobků stejného výrobce (například při vzájemném porovnání dvou pneumatik od značky Dunlop ), ale ne k porovnání pneumatik vyrobených různými výrobci (například porovnání pneumatiky Michelin s pneumatikou Continental). Ve skutečnosti se měření provádějí podle srovnávacích prvků vlastních pro každou značku pneumatiky.
Treadwear
Toto první kritérium měří opotřebení běhounu s hodnotami od 60 do 700 po segmentech po 20. Například pneumatika s treadwear 100 bude mít dvakrát rychlejší opotřebení než pneumatika s hodnotou 200. To znamená, že čím je index vyšší, tím delší bude životnost pneumatiky.
Trakce
Toto další kritérium hodnotí schopnost pneumatiky zastavit na rovině na mokrém povrchu. Značení jde od AA (nejlepší známka) do C.
Teplota
Toto poslední kritérium zkoumá úroveň odolnosti pneumatiky vůči produkci tepla a její schopnosti ho rozptýlit během testů provedených na simulační lavici. Hodnocení se provádí ve škále od A (nejlepší známka) do C. Známka C tvoří nejnižší přijatelnou hodnotu pro uvedení na americký trh.
Tady jenom pro info ostatním čeho se to týká:
Systém UTQG (Uniform Tire Quality Grading) je povinný k uvedení pneumatiky na americký trh, aby navedl spotřebitele při jeho výběru. Ačkoli zpočátku americká vláda kontrolovala tento nástroj, oznámené hodnoty se nyní staly deklarativními. To znamená, že je stále lze používat, ale hlavně ke srovnání výrobků stejného výrobce (například při vzájemném porovnání dvou pneumatik od značky Dunlop ), ale ne k porovnání pneumatik vyrobených různými výrobci (například porovnání pneumatiky Michelin s pneumatikou Continental). Ve skutečnosti se měření provádějí podle srovnávacích prvků vlastních pro každou značku pneumatiky.
Treadwear
Toto první kritérium měří opotřebení běhounu s hodnotami od 60 do 700 po segmentech po 20. Například pneumatika s treadwear 100 bude mít dvakrát rychlejší opotřebení než pneumatika s hodnotou 200. To znamená, že čím je index vyšší, tím delší bude životnost pneumatiky.
Trakce
Toto další kritérium hodnotí schopnost pneumatiky zastavit na rovině na mokrém povrchu. Značení jde od AA (nejlepší známka) do C.
Teplota
Toto poslední kritérium zkoumá úroveň odolnosti pneumatiky vůči produkci tepla a její schopnosti ho rozptýlit během testů provedených na simulační lavici. Hodnocení se provádí ve škále od A (nejlepší známka) do C. Známka C tvoří nejnižší přijatelnou hodnotu pro uvedení na americký trh.
-> MVM: Je mi to jasný. Ale 180 není nic extra malýho. Jezdil jsem i měkčí a bylo to v pohodě. Buď ta guma vydrží dlouho a nebo drží na silnici. Obojí zároveň jde těžko.
-> T: Ale co vím s diskuzí s majiteli NS-2R, tak drží hůř než ty A048. Yoko je semislick, zatímco tenhle Nankang je spíš civilně-sportovní pneu. Na Tvým místě bych raději koupil Extreme. Jsou měkoučký, rychle se ohřejí a pěkně drží. Viděl jsem to na šikulově autě.
A já mám na další sezonu už rozhodnuto.
-> T: Ale co vím s diskuzí s majiteli NS-2R, tak drží hůř než ty A048. Yoko je semislick, zatímco tenhle Nankang je spíš civilně-sportovní pneu. Na Tvým místě bych raději koupil Extreme. Jsou měkoučký, rychle se ohřejí a pěkně drží. Viděl jsem to na šikulově autě.

A já mám na další sezonu už rozhodnuto.
-> Eidy: Spíš to vidím tak,že je podle úsudku TW 180 přiliš málo. Ale jak správně píšeš - určuje to pouze hledisko rychlosti opotřebení běhounu a na pneu je to vyznačeno hlavně kvůli americkýmu trhu.
-> T: A kolik bys chtěl? To je v pohodě. Nebo se bojíš, že to rychle ojedeš? Znám dost lidí, co na tom jezdí a žádnej problém.
-> T 10.12.17 13:17:53: tak koukám, že ty NS-2R mají TW jen 180 

-> Tuner#2: to vypadá dobře, teď jen co je lepší....tohle nebo NS-2R
Je to k něčemu s tímhle nízkým indexem hmotnosti a rychlosti? Aspoň na slalom?
Kdyžták mám 2 sady
Kdyžták mám 2 sady

-> T 10.12.17 09:55:36: sikula 

tohle už někdo zkoušel ? www.extreme-tyres.cz/pneu
/.../2-extreme-vr2
-> Eidy 05.12.17 22:51:50: Taky jsem si říkal. 

-> Tuner#2: Čumím na to jen na fotkách, ale vypadá to jako dobře udělaná pneuška. Je fakt pěkná.
-> Tuner#2: Jasný, ale i tak se mi zdají ty AR-1 celkově hranatější. Jako to bejvalo za zlatejch dobrejch časů. 

-> Eidy 05.12.17 22:47:51: Ty Toya jsou ze zadku a mají sjetý vnitřek, takže to klame, ale je to hodně podobné. Až dojdou nové R888R tak chci udělat lepší foto, tohle je jen telefonem.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.17 22:17:18: AR-1 se zdají plošší. Jsem zvědavý, jaký tlak budou potřebovat pro správnou funkci.
Vše pro rozměr 195/50 R15.
Styčná plocha prakticky stejná jako u R888R.
Tak jsem v pátek večer otestoval nové conti-860ky za deště,když jsem si vezl auto ze servisu.Řádně jsem ostrou jízdou otestoval jak pneu,tak hlavně podvozek,protože mi známej měnil komplet všechny silentbloky na zadní nápravě.Jedním slovem "paráda".Auto i za deště drželo jak na kolejích,ani bych neřekl,že jedu na zimních.Teď budu jen čekat až napadne sníh a uvidíme jak se budou pneu chovat v zimních podmínkách.Doufám,že budu moc poreferovat kladné zkušenosti.-> Jirik_Tuňák1983: V práci jsem minulý týden koukal,že na stejných pneu jsou obuty dva služebáky.

-> Jarda: nemám lpg ... ale nechápu to ... s favoritem mi vždycky ujíždí předek. felda by se začala prostě přetáčet... ale fávo s LPG a stabikem je luxus. jde čistě bokem :D
-> Tuner#2 - zrušená registrace 29.10.17 09:45:32: Eskymák S3+ (205/55 R16), už je měla v malém vydání na Saxofóně a ségra je má stále. Je to moc fajn gumoid.
-> Jirik_Tuňák1983 29.10.17 09:20:27: Možná by stálo za to napsat o čem je řeč...
I na stáří dezénu je to furt moc pěkná guma. Je v 205/55/16 výrazně širší než Kokian ve stejném rozměru, který byl po ruce k porovnání.
-> Jirik_Tuňák1983: Taxem vcera komecne a auto hodil i druhej par zimnich Nankang SV-2, nafucel na max. load a byl jsem to trosku zajet. A kupodivu vyrazny zlepseni v zatackach a celkove uz to neni tak "rozjanceny" jako v kombinaci s letnima Dunloplama na predku. Pri ostrejsim prujezdu zatackou je cejtit, ze se trosku vic naklani, ale zmizel ten pocit "nejistoty " pri vyssich rychlostech na dalnici - zkousel jsem 180 a je to ovladatelny :-)
-> Jarda - zrušená registrace 25.10.17 21:56:23: Neříkej, že bys nevymyslel ke stabíku nějakej elektromagnetickej vypínač. 

-> Tomaso435 25.10.17 20:40:31: ma LPG? me u 1.6 bez LPG strasne ustreloval zadek
trochu pomohla demontaz stabiku, pak jsem dal LPG a stabik jsem tam vratil...

-> Westas: s matadorama sem šel s feldou na suchu bokem
to s favoritem na čemkoliv jiným neznám 


odporúčam Barum namiesto Matador
-> vhml: určite to má vplyv ale či až taký, Fábia tiež nemá dve tony
-> suri 25.10.17 08:49:59: hlavně to auto vážilo skoro polovic, což vyřeší dost.
-> bouchy:
Neřeš směs, podívej se na vzorek. Docela drsný záběrový lamely prořezaný až k hlavním drážkám. Na dnešním moderním letňáku máš prakticky jen 4 radiální drážky a do boku jen jakýsi vlásečnice nebo slepý ramena.
Neřeš směs, podívej se na vzorek. Docela drsný záběrový lamely prořezaný až k hlavním drážkám. Na dnešním moderním letňáku máš prakticky jen 4 radiální drážky a do boku jen jakýsi vlásečnice nebo slepý ramena.
-> bouchy: Tak zrejme nebolo toľko áut , šoféri boli o dosť lepší a nejak sa to extra neriešilo ...
-> bouchy 25.10.17 08:38:45: směs na puky 

-> suri: Taky to nechápu. A ještě za dob felicií se lítalo na letních i v zimě, čili tuplem nechápu tu směs...
-> King: si vezmi že v teste favorita hovorili o životnosti pneu vpredu 60tkm a vzadu až 80tkm a to boli nejaké licenčné OR ... ktorá guma to dnes dá ? a nemusí sa jednať o nejaký nízkoprofil s označením sport a pod...
-> palinator: Brillantis 1 byly top gumy proti Debica Tersus , ktery kazdou chvili kvicely jak podsvincata, az duchodci hrozili na skodivku pestickama :-)
-> bouchy: MP12 jsem mel v 98. na novy sluzebni montazni filcce konby a myslim, ze navzdory nesametovymu zachazeni vydrzely predni kola 60tkm (tenkrat se zimaky z ekonomickych duvodu neresili :-) Pribramska zima s 2mm letnim vzorkem byla skutecnou vyzvou! :-)
-> Bukaj 22.10.17 23:19:07:
Brillantis I v 165/70 R14 měl táta na konby Fábii. Ty pískaly i jemu jako relativně defenzivnímu řidiči.
Brillantis I v 165/70 R14 měl táta na konby Fábii. Ty pískaly i jemu jako relativně defenzivnímu řidiči.

-> bouchy: Bohužel já ne. Brillantis jsem jezdil na Feldě, ale s MP12 zkušenost nemám, jen jsem je zkoumal někde na nějakém autě (asi 55 let staré gumy) a byly už tehdy tvrdé jako šutr...
...ale to nic neříká o kvalitě gumy - když necháte jakoukoli gumu 5 let na povětrnosti, UV záření, v zimě, v létě, tak taky nebude nicmoc
...ale to nic neříká o kvalitě gumy - když necháte jakoukoli gumu 5 let na povětrnosti, UV záření, v zimě, v létě, tak taky nebude nicmoc

-> Bukaj: Zná někdo srovnání Brillantis 1 a Matador MP12...tehdy obojí bylo obutí z fabriky... ten Matador vydržel celkem neskutečný km.
-> Milan 136: ja dám na felde za rok dole hocičo
-> Milan 136: Jj,sjel jsem je taky poměrně rychle.Ale,že bych se na nich bál se jezdit,to zase ne.I když Hankook je min.o třídu jinde,takže myslím,že jsem s barumkama skončil,no i když člověk nikdy neví.

-> palinator 22.10.17 22:09:20: Jo, Brillantis 2 docela ujdou, ale Brillantis byly snad nejhorší gumy, které jsem kdy okusil. Nechápu, jak mohli v Barumu po celkem podařené gumě OR 57 Brillant (jezdil jsem 2 sady 10 let na škodovce) vytvořit něco, co se na mokru chová jako by bylo náledí
Nicméně s Brillantis dvojkama jsem opět spokojen - sice mám dojem, že Brillanty byly na mokru lepší, ale oproti Brillantisům první generace je to pořádný pokrok

Nicméně s Brillantis dvojkama jsem opět spokojen - sice mám dojem, že Brillanty byly na mokru lepší, ale oproti Brillantisům první generace je to pořádný pokrok
