Nahrál jsem do karty auta fotky na porovnání, tak je dám i sem pro úplnost.
Nankang AR-1 v porovnání s Toyo R888R:
- má o chlup menší průměr
- je o chlup širší
- má masivnější patku a ochranu ráfku, celkově je bočnice ještě o chlup tužší
- má o něco málo větší styčnou plochu
- má měkčí směs
Já se tak těším na jaro
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaké pneu
prohledat
3345 příspěvků (zobrazeno 1601 až 1650) od 04.01.2011 do 20.11.2024, založil/a Šimi/Rapid 136
20:18:07
10.12.2017
10.12.2017
T
-> Tuner#2: koukal jsem a tohle by se mi líbílo, jak pneu, tak cena,ale bohužel se stále držím rozměru 175/50, takže to jsou jen dvě možnosti
20:11:57
10.12.2017
10.12.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 10.12.17 18:55:34: Výhoda AR-1 je v tom, že je to komplet nová guma s hodně silnou bočnicí (chci porovnat, R888R mají dorazit tenhle týden, takže tu budu mít obojí nové). Ty Extreme tyres jsou buď na použité a nebo sice nové, ale sériové kostře. Údajně to má taky bočnice zesílené, ale v mým rozměru jsem je nepotkam abych porovnal. sikula je má a směs na omak vypadala hodně pěkně a dle průjezdů ta guma funguje slučně. Takže je to dilema a záleží jaké chceš rozměr? AR-1 bude jen v tom větším profilu, aktuálně je ale za pěknou cenu: www.pneuleader.cz/osobni-
pneumatiky/.../185-60-r13-
80v-657272
20:06:58
10.12.2017
10.12.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 10.12.17 16:40:43: Na tohle téma jsem se tady už pohádali. Já si o tom myslím svý a mám něco vyzkoušeno/omakáno. Toyo R888 stejně jako R888R mají TW100 a jsou o poznání měkčí jak NS-2R s TW180, které jsou na škodovku už dost tvrdé a na lehkém autě zdaleka tak nefungují. Oproti tomu AR-1 s TW80 je měkčí už na omak stejně jako byla A048 od Yokohamy. Takže dle mě to vcelku slušně koresponduje, např. běžné silniční letní gumy mají TW300 - 380 a je to prostě puk proti těmhle semislickům.
19:27:07
10.12.2017
10.12.2017
Eidy
-> MVM: Jo, proměnných je asi hodně. Ale zase nechci spekulovat na to, že stejná pneu (označení a vzorek) se mění 2x ročně podle toho, jak se výrobci zamane nebo co mu zbude na skladě. V případě superlevných pneu to tak může být, ale tady (doufám) se bavíme o konstantní kvalitě.
18:59:21
10.12.2017
10.12.2017
MVM
-> Eidy: Ok.. Ale ruku na srdce kdo v dnešní době určí podle jakých definic a norem na ty pneu použije adekvátní označení.Jaká je zpětná kontrola když je to už pouze informativní pro amer.zákazníky kteří mají jiný nájezd na jiných površích v jiných podmínkách a jinačí auta.. Viz M+S na bočnicích asijských pneu.. (všechny nápisy a označení se do formy dělají před zavedením do výroby daný pneu a může se taková forma používat x let - přičemž složení směsi můžeš měnit kdykoliv) Víc profilovaný dezén se taky projeví na životnosti byť může být pneu vyrobená z totožné směsi... . Teoreticky plný slick bez vzorku z tvrdé gumy je téměř nesjetelný..tzv, nesmek
18:55:34
10.12.2017
10.12.2017
T
tak se mi potvrdilo v podstatě, to co jsem si myslel, díky :-)
18:40:05
10.12.2017
10.12.2017
Eidy
-> MVM: Já vím, už jsi o tom před časem mluvil. Bude to něco jako označení oleje 10W-40. Všechno má nějaký tolerance a navíc se to mění s časem s ohledem na opotřebení. Nicméně třeba Yoko A048 jsou dle TW měkčí oproti Toyo R888R a je to znát. Hodnoty TW jsem se dozvěděl až po zkušenostech na obou pneu a Toyo mi přišly právě tvrdší. Určitě se nemůžeme hádat ohledně 180 vs 200 a různými výrobci, ale třeba 100 a 200 už musí být znát. Ohledně NS2R zmiňuji zkušenosti lidí, kteří měli právě NS2R a třeba Yoko A048. A navíc NS2R má mnohem víc vzorku, což samo o sobě značí menší přilnavost. Ale zase bude univerzálnější a lepší na vodě. Podle mě, by si -> T: měl koupit ty Extreme Tyres. S ohledem na použití jeho auta je to podle mě jasná volba. Pokud by jezdil rally a chtěl něco univerzálního, viděl bych to spíš na ty NS2R.
18:00:51
10.12.2017
10.12.2017
MVM
-> Eidy: Bezpochyby máš pravdu. Ovšem co se UTOQ týká -já to neuznávám,navíc v Evropských podmínkách už vůbec, stejně tak jako v našich podmínkách se řídit při výběru oleje podle API .. bez jakýchkoliv zkušeností.
Tady jenom pro info ostatním čeho se to týká:
Systém UTQG (Uniform Tire Quality Grading) je povinný k uvedení pneumatiky na americký trh, aby navedl spotřebitele při jeho výběru. Ačkoli zpočátku americká vláda kontrolovala tento nástroj, oznámené hodnoty se nyní staly deklarativními. To znamená, že je stále lze používat, ale hlavně ke srovnání výrobků stejného výrobce (například při vzájemném porovnání dvou pneumatik od značky Dunlop ), ale ne k porovnání pneumatik vyrobených různými výrobci (například porovnání pneumatiky Michelin s pneumatikou Continental). Ve skutečnosti se měření provádějí podle srovnávacích prvků vlastních pro každou značku pneumatiky.
Treadwear
Toto první kritérium měří opotřebení běhounu s hodnotami od 60 do 700 po segmentech po 20. Například pneumatika s treadwear 100 bude mít dvakrát rychlejší opotřebení než pneumatika s hodnotou 200. To znamená, že čím je index vyšší, tím delší bude životnost pneumatiky.
Trakce
Toto další kritérium hodnotí schopnost pneumatiky zastavit na rovině na mokrém povrchu. Značení jde od AA (nejlepší známka) do C.
Teplota
Toto poslední kritérium zkoumá úroveň odolnosti pneumatiky vůči produkci tepla a její schopnosti ho rozptýlit během testů provedených na simulační lavici. Hodnocení se provádí ve škále od A (nejlepší známka) do C. Známka C tvoří nejnižší přijatelnou hodnotu pro uvedení na americký trh.
Tady jenom pro info ostatním čeho se to týká:
Systém UTQG (Uniform Tire Quality Grading) je povinný k uvedení pneumatiky na americký trh, aby navedl spotřebitele při jeho výběru. Ačkoli zpočátku americká vláda kontrolovala tento nástroj, oznámené hodnoty se nyní staly deklarativními. To znamená, že je stále lze používat, ale hlavně ke srovnání výrobků stejného výrobce (například při vzájemném porovnání dvou pneumatik od značky Dunlop ), ale ne k porovnání pneumatik vyrobených různými výrobci (například porovnání pneumatiky Michelin s pneumatikou Continental). Ve skutečnosti se měření provádějí podle srovnávacích prvků vlastních pro každou značku pneumatiky.
Treadwear
Toto první kritérium měří opotřebení běhounu s hodnotami od 60 do 700 po segmentech po 20. Například pneumatika s treadwear 100 bude mít dvakrát rychlejší opotřebení než pneumatika s hodnotou 200. To znamená, že čím je index vyšší, tím delší bude životnost pneumatiky.
Trakce
Toto další kritérium hodnotí schopnost pneumatiky zastavit na rovině na mokrém povrchu. Značení jde od AA (nejlepší známka) do C.
Teplota
Toto poslední kritérium zkoumá úroveň odolnosti pneumatiky vůči produkci tepla a její schopnosti ho rozptýlit během testů provedených na simulační lavici. Hodnocení se provádí ve škále od A (nejlepší známka) do C. Známka C tvoří nejnižší přijatelnou hodnotu pro uvedení na americký trh.
16:49:30
10.12.2017
10.12.2017
Eidy
-> MVM: Je mi to jasný. Ale 180 není nic extra malýho. Jezdil jsem i měkčí a bylo to v pohodě. Buď ta guma vydrží dlouho a nebo drží na silnici. Obojí zároveň jde těžko.
-> T: Ale co vím s diskuzí s majiteli NS-2R, tak drží hůř než ty A048. Yoko je semislick, zatímco tenhle Nankang je spíš civilně-sportovní pneu. Na Tvým místě bych raději koupil Extreme. Jsou měkoučký, rychle se ohřejí a pěkně drží. Viděl jsem to na šikulově autě.
A já mám na další sezonu už rozhodnuto.
-> T: Ale co vím s diskuzí s majiteli NS-2R, tak drží hůř než ty A048. Yoko je semislick, zatímco tenhle Nankang je spíš civilně-sportovní pneu. Na Tvým místě bych raději koupil Extreme. Jsou měkoučký, rychle se ohřejí a pěkně drží. Viděl jsem to na šikulově autě.
A já mám na další sezonu už rozhodnuto.
16:40:43
10.12.2017
10.12.2017
MVM
-> Eidy: Spíš to vidím tak,že je podle úsudku TW 180 přiliš málo. Ale jak správně píšeš - určuje to pouze hledisko rychlosti opotřebení běhounu a na pneu je to vyznačeno hlavně kvůli americkýmu trhu.
16:35:19
10.12.2017
10.12.2017
Eidy
-> T: A kolik bys chtěl? To je v pohodě. Nebo se bojíš, že to rychle ojedeš? Znám dost lidí, co na tom jezdí a žádnej problém.
13:27:15
10.12.2017
10.12.2017
T
-> T 10.12.17 13:17:53: tak koukám, že ty NS-2R mají TW jen 180
13:17:53
10.12.2017
10.12.2017
T
-> Tuner#2: to vypadá dobře, teď jen co je lepší....tohle nebo NS-2R
11:43:56
10.12.2017
10.12.2017
Pavell
Je to k něčemu s tímhle nízkým indexem hmotnosti a rychlosti? Aspoň na slalom?
Kdyžták mám 2 sady
Kdyžták mám 2 sady
10:10:38
10.12.2017
10.12.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 10.12.17 09:55:36: sikula
09:55:36
10.12.2017
10.12.2017
T
tohle už někdo zkoušel ? www.extreme-tyres.cz/pneu
/.../2-extreme-vr2
22:53:45
05.12.2017
05.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Eidy 05.12.17 22:51:50: Taky jsem si říkal.
22:53:04
05.12.2017
05.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2: Čumím na to jen na fotkách, ale vypadá to jako dobře udělaná pneuška. Je fakt pěkná.
22:51:50
05.12.2017
05.12.2017
Eidy
-> Tuner#2: Jasný, ale i tak se mi zdají ty AR-1 celkově hranatější. Jako to bejvalo za zlatejch dobrejch časů.
22:50:02
05.12.2017
05.12.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 05.12.17 22:47:51: Ty Toya jsou ze zadku a mají sjetý vnitřek, takže to klame, ale je to hodně podobné. Až dojdou nové R888R tak chci udělat lepší foto, tohle je jen telefonem.
22:47:51
05.12.2017
05.12.2017
Eidy
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.17 22:17:18: AR-1 se zdají plošší. Jsem zvědavý, jaký tlak budou potřebovat pro správnou funkci.
22:18:56
05.12.2017
05.12.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Vše pro rozměr 195/50 R15.
22:17:18
05.12.2017
05.12.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Styčná plocha prakticky stejná jako u R888R.
14:34:32
29.10.2017
29.10.2017
Tabi
Tak jsem v pátek večer otestoval nové conti-860ky za deště,když jsem si vezl auto ze servisu.Řádně jsem ostrou jízdou otestoval jak pneu,tak hlavně podvozek,protože mi známej měnil komplet všechny silentbloky na zadní nápravě.Jedním slovem "paráda".Auto i za deště drželo jak na kolejích,ani bych neřekl,že jedu na zimních.Teď budu jen čekat až napadne sníh a uvidíme jak se budou pneu chovat v zimních podmínkách.Doufám,že budu moc poreferovat kladné zkušenosti.-> Jirik_Tuňák1983: V práci jsem minulý týden koukal,že na stejných pneu jsou obuty dva služebáky.
09:53:44
29.10.2017
29.10.2017
Tomaso435
-> Jarda: nemám lpg ... ale nechápu to ... s favoritem mi vždycky ujíždí předek. felda by se začala prostě přetáčet... ale fávo s LPG a stabikem je luxus. jde čistě bokem :D
09:53:07
29.10.2017
29.10.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 29.10.17 09:45:32: Eskymák S3+ (205/55 R16), už je měla v malém vydání na Saxofóně a ségra je má stále. Je to moc fajn gumoid.
09:45:32
29.10.2017
29.10.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 29.10.17 09:20:27: Možná by stálo za to napsat o čem je řeč...
09:20:27
29.10.2017
29.10.2017
Jirik_Tuňák1983
I na stáří dezénu je to furt moc pěkná guma. Je v 205/55/16 výrazně širší než Kokian ve stejném rozměru, který byl po ruce k porovnání.
07:28:57
29.10.2017
29.10.2017
King
-> Jirik_Tuňák1983: Taxem vcera komecne a auto hodil i druhej par zimnich Nankang SV-2, nafucel na max. load a byl jsem to trosku zajet. A kupodivu vyrazny zlepseni v zatackach a celkove uz to neni tak "rozjanceny" jako v kombinaci s letnima Dunloplama na predku. Pri ostrejsim prujezdu zatackou je cejtit, ze se trosku vic naklani, ale zmizel ten pocit "nejistoty " pri vyssich rychlostech na dalnici - zkousel jsem 180 a je to ovladatelny :-)
22:46:07
25.10.2017
25.10.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda - zrušená registrace 25.10.17 21:56:23: Neříkej, že bys nevymyslel ke stabíku nějakej elektromagnetickej vypínač.
21:56:23
25.10.2017
25.10.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435 25.10.17 20:40:31: ma LPG? me u 1.6 bez LPG strasne ustreloval zadek trochu pomohla demontaz stabiku, pak jsem dal LPG a stabik jsem tam vratil...
20:40:31
25.10.2017
25.10.2017
Tomaso435
-> Westas: s matadorama sem šel s feldou na suchu bokem to s favoritem na čemkoliv jiným neznám
19:56:26
25.10.2017
25.10.2017
Westas - zrušená registrace
odporúčam Barum namiesto Matador
11:01:34
25.10.2017
25.10.2017
suri
-> vhml: určite to má vplyv ale či až taký, Fábia tiež nemá dve tony
09:14:19
25.10.2017
25.10.2017
vhml
-> suri 25.10.17 08:49:59: hlavně to auto vážilo skoro polovic, což vyřeší dost.
09:13:15
25.10.2017
25.10.2017
palinator
-> bouchy:
Neřeš směs, podívej se na vzorek. Docela drsný záběrový lamely prořezaný až k hlavním drážkám. Na dnešním moderním letňáku máš prakticky jen 4 radiální drážky a do boku jen jakýsi vlásečnice nebo slepý ramena.
Neřeš směs, podívej se na vzorek. Docela drsný záběrový lamely prořezaný až k hlavním drážkám. Na dnešním moderním letňáku máš prakticky jen 4 radiální drážky a do boku jen jakýsi vlásečnice nebo slepý ramena.
08:49:59
25.10.2017
25.10.2017
suri
-> bouchy: Tak zrejme nebolo toľko áut , šoféri boli o dosť lepší a nejak sa to extra neriešilo ...
08:47:38
25.10.2017
25.10.2017
vhml
-> bouchy 25.10.17 08:38:45: směs na puky
08:38:45
25.10.2017
25.10.2017
bouchy
-> suri: Taky to nechápu. A ještě za dob felicií se lítalo na letních i v zimě, čili tuplem nechápu tu směs...
08:31:02
25.10.2017
25.10.2017
suri
-> King: si vezmi že v teste favorita hovorili o životnosti pneu vpredu 60tkm a vzadu až 80tkm a to boli nejaké licenčné OR ... ktorá guma to dnes dá ? a nemusí sa jednať o nejaký nízkoprofil s označením sport a pod...
00:14:23
25.10.2017
25.10.2017
King
-> palinator: Brillantis 1 byly top gumy proti Debica Tersus , ktery kazdou chvili kvicely jak podsvincata, az duchodci hrozili na skodivku pestickama :-)