dfens-cz.com/test-pneumat
iky-s-tapkou-tomket Je mi z toho blivno, ani jsem to nedočet, když jsem se dozvěděl autorův názor na pozici pneu vůči ventilku. Mnohokrát vyvrácená věc. Ale krom toho, že vlastník webu udělal (ne)placenou reklamu tomu eshopu, mě zaráží jedna věc: proč bych měl chtít co nejlehčí gumu? Abych pak musel řešit věci, co se řešily v tomhle tématu (případně na jiných fórech), tedy jak jsou s novějším DOT bočnice pneumatiky měkčí a měkčí, najednou není problém udělat bouli při trefení ostrého obrubníku, pneumatiky nemají zdaleka takovou stabilitu v zatáčkách atd.? Pokud chce autor co nejmenší neodpržené hmoty (bojím se, že to je to, na co narážel a vznikne o tom ten článek), tak si to měl zajistit jinak, resp. měl zajistit výrobce vozidla. Už jenom tím, že rve na Toledo R16, kor na liťákách, to nebude nikdy ideální. Naopak parametr hmotnosti pneu je nepodstatný, pokud má být zajištěna bezpečnost. (Vynechávám diskuse o "závodních autech," kde je to trochu jinak (jízda v jednosměrce, životnost pneu..) Autor vyztužené XL odmítnul, ve skutečnosti by je měl preferovat (může tam být vzhledem k vyššímu hmotnostnímu indexu jistá naděje, že i opotřebení bude nižší, byť třeba jen o 1000km.) Mírné naddimenzování nikdy není na škodu. No a perlička - autor míní, že se každá guma dělá extra, asi má představu, že stejně, jako se dělají gramodesky ve filmu:
i.pinimg.com/originals/..
./b6f1e991f42794d6ffc219a9
b6c58793.gif
Ne, akorát soudruzi prostě pustí ven i zmetky (resp. vyšší rozpětí zmetků). Proto může být nizší cena (i když clo a celkem komplikovaná doprava). Já bych na to auto asi nepostavil, to už raději za stejnou cenu lisovanou tmu z Rumunska (jak jsem někde čet, ono je asi jedno, jestli je pobočka Barumu tam, či onde a jestli to tlačítko mačká místní, nebo Novoevropan...) - quality management bude asi ten hlavní rozdíl evropská x čínská. Dělat závěry z normálního chování je zbytečné, rozsekne se to až při krizovce, kdy už je ale většinou pozdě. Navíc nová pneu se dá hodnotit jinak, než 4 letá, sjetá třeba na 4 mm. Zrovna d-fens se tedy dopouští chyb při dělání testu (za "standardních" podmínek) Jinak nic proti počinu toho eshopu nemám, "korporátní" značky jsou celkem běžné, tak proč ne u gum. Pozn. O takovém nastavení pneu x disk, že není třeba skoro dávat závaží, vím. Akorát nemám ty kliky, které by to za těch 600 i s umytím dělaly. A to možná v předmětném článku, byť náhodně, nastalo. Na obyčejných značkových na plechu se mi nikdy nepoštěstilo mít víc, jak 20g/strana, na liťáku to bylo víc, i proto, že bych to musel oloupat předem, zvlášť origa z výroby tam drží jak přibitý (místo mizerný samolepky něco podobnýho asfaltu či kýho). Za to na protektorech a lowlow costech jsem viděl i 15centimetrovej val olůvek, a to i víckrát na jedný straně.
Zrovna autorovy oblíbený (ekogumy) Conti jsou celkem fail, pokud si hraje na závodníka v provozu. A v průtrži mračen bych zpomalil nebo zastavil taky, ono totiž vše není o ohnoutech s dojížďákama, ale taky třeba o špatný viditelnosti, voda ze stěračů (na dvojce) se vrací nahoru, stěrače už nestíhají a taky se občas vyskytne tenhle závodník. Jako bonus - denní, bez mlhovky, (fuj). Nebo taky můžou přijít kroupy, jednou jsem zažil asi velikosti hrachu a jízda nemožná (o bordelu na silnici uprostřed léta nemluvě).