Favorit/felicia - ruční brzda

prohledat
52 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 28.11.2010 do 03.09.2014, založil/a PYGO
řadit dle data
20:42:34
03.09.2014
castrol
-> krtik: tak to som veru necakal
20:29:03
03.09.2014
krtik
-> castrol: netřeba, prostě jsi to nečekal...já taky ne 3
20:24:34
03.09.2014
castrol
-> krtik: uz mlcim 1
20:17:41
03.09.2014
krtik
-> castrol: šak co si myslíš, že mi pan Pavlíček z JP výfuků chystá do balíčku? 1
19:54:05
03.09.2014
castrol
-> krtik: omotat výfuk po celej dlzke terno páskou ako mám ja a cajk1
19:40:00
03.09.2014
krtik
-> Tomaso435: já normálně taky

...tak mě napadá, že to byl výfuk téměř nový, tak třeba jsem chytl správnou dobu, kdy se ,,vypaloval"/,,zajíž děl" či tak něco...? :-)
upraveno 1x, naposled 03.09.2014 19:40:25
19:20:43
03.09.2014
Tomaso435
-> krtik: udržim na tom ruku... tak cca do 50°
19:19:47
03.09.2014
krtik
-> vmat93: nenechám Tě v tom 4 3



Dřív jsem nekontroloval teplotu tunelu, ale po výměně výfuku jsem na to nějak přišel protože jsem PŘEMÝŠLEL co když bude výfuk trošku výš, než byl původní. Už je to sice v řešení, ale přesto bych se rád optal zkušených (ano ještě jednou :-)): Jakou nejvyšší teplotu jste zaznamenali na tunelu/držáku ručky a okolí (netřeba ve °C, ale pocitově sáhnutím? Po pořádné jízdě jsem ruku udržel tak 1-2 vteřinky (možná jsem citlivka).



A konkrétní otázka: Při výfuku uloženém blíže kastli ať už z jakýchkoliv důvodů, co na to říká ,,plastizol" či jak se ten nástřik jmenuje?



Děkovala :-)
upraveno 1x, naposled 03.09.2014 19:20:42
19:36:48
24.08.2014
TAZ1500
co se tyče ruční brzdy tak můj system byl takovej (pokud valečky a samostav makáj)nedřív ručku uplně povolit aby byly lanovody uplně volný pak našlapat brzdu idealně to projet a za jizdy párkrat přibrzdit a pak když si sedne samostav seřídit ruční brzdu když to sem to udělal obracene tak sem kolikrat nedohnal ruč. brzdu
11:46:41
24.08.2014
castrol
11:38:04
24.08.2014
vmat93
Já si asi za chvíli na virtu vybuduju pověst toho, co pokládá nejdebilnější otázky široko daleko.
11:37:58
24.08.2014
koště
-> Milan 136: Ono stačí i 5km na to aby to ucejtil.
11:34:09
24.08.2014
vmat93
Jsem idiot :) jasně, přesně pod tím místem je vejfuk. 109

Mám klasiku z roku 1990 na karbec. ono to je asi ohřáté tím, že tam je někde malá dírka a fouká to na spodek podlahy. Ráno jsem vlezl pod auto a je tam cítit, že to v rezavým spoji netěsní.
09:50:56
24.08.2014
Milan 136
-> darklord: po 200 km to bude horky vzdycky
09:12:18
24.08.2014
darklord
-> vmat93: a mas toho faborita s karburatorom alebo vstrekovanim? Toto vypada na zapchaty katalyzator
08:26:46
24.08.2014
Tomaso435
-> vmat93: noo když koukneš kudy ti vede pod autem vejfuk.....
08:03:31
24.08.2014
vmat93
Borci, musím ze sebe udělat naprostého hlupáka. Je u Fava normální, aby se při delší jízdě (200 km) zahříval interiér auta okolo ruční brzdy?

Brzda byla samozřejmě dole. Po dojetí byla zadní kola studená, přední disky teplé by voko asi na 40 °C. V poslední době se na autě o něco zvedla spotřeba, ale to přikládám pozdě se vypínajícímu sytiči.

Bylo mi to docela divný, nikdy předtím jsem si toho nevšiml. Radši se ptám jak blb, nerad bych při svým štěstí na auta po cestě utavil brzdu nebo něco spálil, páč Favo není moje 1 a šádesa je furt ve stavu neprovozuschopném...
upraveno 1x, naposled 24.08.2014 08:06:03
12:06:22
25.06.2014
Pavell
Než tam mít 3 matky na vypodložení, tak je to takhle si mysím OK..brzdí to jak šlak.
zvětšit Favorit/felicia - ruční brzda - obrázek od Pavell vložen 25.06.2014 12:06:22
12:04:52
25.06.2014
Pavell
-> Milan 136: samostavy jsem dal do základní polohy. Pakny nejsou uplně OK ale maso mají. Mám to už vyřešené. Lanovody jsou stejný jako starý. Dřív mi ruční páka pružila jakoby nahoru a problikávala mi kontrolka. Jeden lanovod byl zatuhlej, tak jsem dal nový oba. Pod podlahou jsem nastavil bovdeny a kousky nerez trubky a je to vyřešený.
zvětšit Favorit/felicia - ruční brzda - obrázek od Pavell vložen 25.06.2014 12:04:52
upraveno 1x, naposled 25.06.2014 12:05:11
20:21:56
24.06.2014
Milan 136
-> Pavell: v jakém stavu máš čelisti?

samostavy máš v jaké poloze?
06:19:59
24.06.2014
Pavell
-> Majki: bohužel ne, ale v autodilech pán říkal ze jsou jen jedny. Vyndam to a změřim.
01:42:21
24.06.2014
Majki
-> Pavell: lanovody byly stejné? kontroloval jsi je?
22:11:37
23.06.2014
Pavell
čaute. Vyměnil jsem u fely lanovody, vše promazal a ručka nejde absolutně seřídit. Je utažená uplně na max, je to jak kdyby byly krátký bovdeny..všude je vůle několik cm. vytáhnu z bubnu kus lanka. díky
17:22:46
27.11.2011
skodovak
-> Kuladmin: vidiš tak to jsem si nevšimnul.. grot je tam uplně nicotnej,ale jasný chápu..
16:35:43
27.11.2011
Kuladmin
-> skodovak: Je to na bubnu vevnitr napsany a je to 201mm max - bacha na ,,grot,, na hrane.
upraveno 2x, naposled 27.11.2011 16:38:08
16:04:08
27.11.2011
skodovak
-> Kuladmin: no právě že lano se hejbe pprávě,leda by bylo delší,ale tomu nevěřim je to od origa.. musim ten buben.. kolik je hranice?.. měl sem knížku,ale zas si jí někdo půjčil 8
16:01:39
27.11.2011
Kuladmin
-> skodovak: Lanko poznas jednoduse bud se hybe nebo ne je tam nakonci ta jeho pruzina ktera ho vraci takze tam neni co resit a bubny muzes premerit na nekolika mistech jejich prumer.
16:00:59
27.11.2011
skodovak
-> Stepan FUN: naváříš rozpěrku nebo by stačilo paknu?.. (na rozpěrku se mi nechce sahat.. teoreticky bych tim mohl dohnat(možná) vyjetej buben
15:59:32
27.11.2011
skodovak
-> Kuladmin: Pakny jsou nový před nedávnem,prasata taky a jdou.. samostavy cvakaj a auto brzdí jinak pěkně a nikam netahá,což by asi jinak tahalo...páky ručky na paknách jsem včera rozhejbával,jedna byla tuhoš a kolo přibrždovalo hodně..



zbejvá prostě asi jedině buben nebo lano.. jinak tam fakt nic neni
15:56:37
27.11.2011
StepaNoFUN
-> vhml: Nebo i nový replikový pakny... :-/ Už jsem se setkal s tím, že jsem musel rozpěrku navářet, protože nějaký noname pakny měly hlubší zářezy... :-/
15:53:35
27.11.2011
Kuladmin
-> skodovak: Skus povolit rucku - myslim tim ty staveci srouby - matice, sundej bubny / postupne, stlac oblozeni co nejvic k sobe - pistek dovnitr, nasad buben a skus si slapat na pedal resp nekdo at slape a poslouchej zda se ti samostavy sami nastavy - musi cvakat pokud se ti sami nastavy je to ok a pak az teprve znovu nasteluj rucku na cca 2 -3 zuby. A pokud mas oboje oblozeni od stejneho vyrobce musi to makat. Samo ze kolo nesmi pribrzdovat s ruckou dole. A paka rucky co je na tom zadnim oblozeni musi byt volne pohyblivy a tak i lanovody resp lana v nich.A pistky musi taky volne vylezat /zasouvat se. To je asi tak vse co bych ti mohl poradit - co mne ted tak napada.
15:37:49
27.11.2011
skodovak
-> Kuladmin: co má v kroužku tu šipku,tak tam je přece takovej výstupek (jako půlkoule) ten má bejt dozadu k štítu,na těch brzdách byl strčenej v díře na pakně... takže jakoby samostav napevno v jedný poloze..



problém to ale stejně nevyřešilo,jedna strana prostě je utažená nadoraz a kolo brzdí flokem až když (při odručkovanym) kolo přibržďuje. Na druhý straně brzdí flokem,při už 5mm utažený matce lanovodu..



Nějak se mi to nezdá protože ten buben nevypadá nijak jetej..
14:38:53
27.11.2011
Kuladmin
-> vhml: jen ty dve veci
14:32:31
27.11.2011
vhml
Co mam spatne kdyz mam samostav zajetej uz uplne dole? Ojety pakny + buben, nebo muze byt chyba i jinde?
14:04:33
27.11.2011
Kuladmin
-> skodovak: ??nechapu
zvětšit Favorit/felicia - ruční brzda - obrázek od Kuladmin vložen 27.11.2011 14:04:33
13:52:47
27.11.2011
skodovak
-> Kuladmin: jo já vím,jen jestli je takhle dobře,na autě to totiž je tou (kuličkou) v díře pakny.. a bylo mi to divný,protože tim pádem to nemůže fungovat..takže snad už jsem problému na zoubku..
13:50:26
27.11.2011
Kuladmin
-> skodovak: Ano to co mas vyznaceno je klinek samostavu.
13:37:48
27.11.2011
skodovak
je to takhle dobře? myslím samostav... obrázek je odspodu
zvětšit Favorit/felicia - ruční brzda - obrázek od skodovak vložen 27.11.2011 13:37:48
upraveno 1x, naposled 27.11.2011 13:38:11
20:23:43
19.12.2010
PYGO
Tak problém se vyřešil sám od sebe. Jen jsem vyměnil komplet pružinky za nové, samostav důkladně oškrábal a ještě důkladněji promazal a navrch vyměnil lanovody. Nechápu jak je to možné, ale najednou všechno funguje... 2

Podle mě byly skutečně na vině vytahané pružinky přitahující klínek samostavu, byly znatelně vytažené, čehož jsem si při předchozí demontáži nevšiml 8
18:50:35
04.12.2010
auto-point
Pokud máš v pořádku buben, lanovody páku i samostav, hledal bych problém v tření - jak jsou na tom pakny?? naběžné hrany, tlouštka obložení?
20:48:13
29.11.2010
PYGO
Počet zubů závisí na tom, jak moc je zrovna dotažená...2 Každopádně brzdí jen nedostatečně, ať ji dotáhnu jak chci... Při prudkém zatažení zhruba ve 20km/h auto pozvolna zpomalí...3
21:11:21
28.11.2010
Kuladmin
A na kolik zubu ti ted ta rucka jde zatahnout?
20:09:35
28.11.2010
PYGO
Bubny tam šly celkem natěsno. Tyhle brzdy jsem neskládal poprvý a nikdy jsem s nima neměl problém.

Teď koukám na aukru, že sadu na jednu stranu prodávají za 140 Kč, já koukal na ložiska SKF...2 Ale i kdybych používal tyhle low-cost díly (což dělám nerad, po špatných zkušenostech...), je mi proti srsti naklepávat ložiska kladivem, protože se celkem snadno může zkřížit, a zbytečně bych si přidělával práci. Já osobně bych se k lisu dostal řekněme za 0 až 50 Kč, ale když si můžu dočasně pořídit bubny za jedny až dvoje startky, odložím to. Dva týdny před technickou to řeším proto, že jsem měl jednak svou osobní finanční krizi (myslel sjem, že až budou prachy, udělám to rovnou pořádně, než se s tím šušnit pořád dokola), druhak jsem se snažil před zimou dodělat maximum na jiném autě, na které jsem měl díly v zásobě.
19:50:39
28.11.2010
Kuladmin
-> PYGO: Proto to nastav rucne abys vyloucil tu pruzinku ale tam staci mala sila a ten klinek zapadne defakto svou vahou. Serid to jak jsem psal a uvidis ze to pujde.4

A mimochodem proc to teda resis az ted v zime a 2 tydny pred technickou ?8

A na loziska neni treba lis ten by ty byl stejne knicemu kdyz to vytres zjistit ze zezadu jsou tri vybrani po obvodu na vyklepnuti stareho loziska- vnejsiho krouzku. Takze staci nejaka kulatina o prumeru cca 5mm. A novy naklepnes pomoci toho staryho krouzku.
upraveno 1x, naposled 28.11.2010 19:52:39
19:41:30
28.11.2010
PYGO
Já Ti děkuju za snahu, ale opravdu brzdy složit umím. Hledat příčinu v bubnu mě sice nenapadlo, ale stejně si nemyslím, že by to v tomhle případě způsoboval on, uvidím až nahodím jiný. Spíš by mě zajímalo, jestli nemůže problémy způsobovat deformace některé z běžně nevyměňovaných částí, případně únava zmiňovaných pružinek. Preventivně je vyměním, když už do toho budu muset zase hrabat , ale nechce se mi pořád rozebírat zadní brzdy (nesnáším tyhle bubnonáboje), když mě čeká spousta jiných prací (technická končí tuším za dva týdny). Navíc bych rád stihnul ještě pár věcí na jiném voze, než začne opravdu pořádně mrznout a napadnou hromady sněhu.

Shánět starší bubny není nesmysl, když je můžu mít od někoho ze známých za pakatel. Výměna ložisek je drahá (pro majitele favorita), pokud nemáš doma lis a nekupuješ šmejdy. Jako indikátor opotřebení ložisek mi posloužili nejdřív "glitry" na hadru při jejich čištění a následně důlky v kuželících. Jen nevím jestli je to prostě jen běžné opotřebení, nebo na to měla vliv náplň (hnusné černé tahající se svinstvo, pravděpodobně A00 na čepy...).
upraveno 1x, naposled 28.11.2010 19:48:50
19:29:21
28.11.2010
Kuladmin
Tak skus jedine srazit ty hrany na bubnech a samostav nastav tak nejak na max aby to slo nasadit ale nepribrzovaly (v tu chvili mej povoleny lanovody). A uvidis musi to jit. A ten prumer aspon orientacne premer treba pravitkem apod. A shane t starsi bubny s lozisky je nesmysl. Pokud jsou bubny ok tak netreba resit. Loziska sada neni zas tak draha. A jestl ijsou ko poznas jednoduse pry rychlosti nad cca 50km/hod hucej.
upraveno 1x, naposled 28.11.2010 19:30:28
19:22:37
28.11.2010
PYGO
Nevím jak ty bubny dostatečně přesně změřit, ale když se problém vyskytl řekněme před půl rokem a já teď nasadil nové pakny, tak to stejně asi nebude potřeba. Ložiskům jsem po jejich ohledání nechal vůli trochu větší, jsou na pokraji smrti a nerad bych, aby se mi někde kously. V týdnu mám v plánu sehnat starší ložiska i s bubny, po Vánocích nové. Proč to tedy nebrzdí? Brzdy na fáčku jsem skládal už kolikrát, ale ještě jsem se s takovým problémem nesetkal, možná kdybych auto měl na zvedáku a v kabině ještě pomocníka, takhle v mrazu na kolenou se mi problémy neřeší zrovna snadno...
19:14:50
28.11.2010
Kuladmin
dalsi obr slozeni
zvětšit Favorit/felicia - ruční brzda - obrázek od Kuladmin vložen 28.11.2010 19:14:50
19:03:41
28.11.2010
Kuladmin
Bubny zmer nesmeji byt vetsi jak 201,5mm na prumeru.

Ty loziska jsi dobre dotahoval nemas je moc? nemaji tady dorazy !! Takze museji byt povolena aby se volne tocil buben ale zas ne moc aby nemel vuli!!!
upraveno 1x, naposled 28.11.2010 19:04:20
18:51:50
28.11.2010
PYGO
Prasátka jsou pohyblivá, lanka se taky pohybujou. Buben nemá velkou hranu, leda že by ho někdo slíznul, ale o tom dost pochybuju... Všechno mám složené správně, ta pružinka dole nad rozpěrkou by tuším měla být obráceně, než je na fotce, ale já ji mám taky tak... Když nebudeme počítat s možností opotřebovaného bubnu, čím to tedy může být?8
Extreme Tyres