skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hbv rozdelenie
Vzdyt to LPRko ma nejakou jinou vnitrni konstrukci... Ma to vubec spravny objemy komor? Ja bych do toho nesel, mj proto, ze to bude mit asi i zcela jina testneni, takze nouzova rychlooprava bude vyzadovat nejake LPR gumicky, co bude asi orech.
-> palinator: prave ze hladina je porad stejna. Jediny co si myslim je netesnost mezi okruhy
-> Dušan:
Nevrací se ta kapalina jakýmsi způsobem zpět do nádobky?
Nevrací se ta kapalina jakýmsi způsobem zpět do nádobky?
Já si to vysvětluju tím, že to bylo tak volné (měkké), že za jízdy se ten přívod klepal a nasával vzduch. Válec jsem reklamoval, naštěstí už měli skladem Fragokov a ten sloužil až do likvidace auta 8 let bez problémů.
-> Karel.: ty gumicky tesni jen privod a ne odvod takze to jen nesmi nasat vzduch
-> MATTESS: je to lehce lagric
ale nevím, dle mě to musí fungovat, ale věřím, že když tomu plně šlápneš, tak to asi neutěsní, zas takovou praxi nemám![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Karel.: tak to je beze změn. Zkoušel si s vývody hýbat?
-> Matsoft: prasata mam dany tedka novy, zajimavy je ze nemizi brzdovka
-> MATTESS: tak máš pravdu
Doopravdy došel s gumičkama, ale borci v servisu říkali, že LPR dělali i s původním šroubením
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
uz jsem tam dal fragokov a zatim to drzi. Uvidim po par km.
-> Dušan: mohu potvrdit ze LPR je OK... Daval jsem ho do 3 aut a pohoda.. jen je nizsi, tak se musi dat delsi jedna hadicka k nadobce. Jinak stejnou zavadu mi delalo vadne prasatko... nikde nic neteklo, ani to blbe prase nerosilo a presto padal tlak.
-> minno: me uz prave jo a dela to od zacatku. Je zajimavy ze brzdovka nikde netece a pritom kdyz jedu z kopce a drzim pedal tak pomalinku klesa az na podlahu. Nekde si to prisava. Vymenim a bude
-> Dušan: možno to u teba ani nie je problém v HBV, ktohovie. No tak niekedy sa stane že aj nový diel nie je úplne OK, ale mne sa to zatiaľ ešte u brzdových valcov nestalo.
-> minno: ja tam prave mam uplne novy, resp ma najeto tak 6t km.
-> Dušan: kúp nový Fragokov, ten je bezproblémový. Dnes moc vyberať nie je z čoho. Do starého pregumičkovaného valca by som ale určite nešiel.
-> MATTESS: jasně, zítra tady bude![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Karel.: pak dej info
To mi zajímá, jestli to dělají stejně. V té gumě byl slušný vakl.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MATTESS:
tak to naschvál objednám![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Karel.: takový jsem měl už v roce 2003
-> MATTESS: no asi jo, ale vím, že i LPR dělalo jako obyčnej, tohle je asi nějaká new verze podělaná
asi ho objednám ať vidím jestli dojde s tou gumou ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Karel.: to je ten s gumou v místě napojení hadiček z nádobky?
www.e-cat.cz/img/.../LP_6 307_LRG.jpg
Pokud ano, tak ten ani zadarmo. Měl jsem ho, běhen měsíce jsem brzdy odvzdušňoval 3x, protože tou gumou přisával vzduch.
www.e-cat.cz/img/.../LP_6 307_LRG.jpg
Pokud ano, tak ten ani zadarmo. Měl jsem ho, běhen měsíce jsem brzdy odvzdušňoval 3x, protože tou gumou přisával vzduch.
-> Dušan: nebo mám schovanej z orandžády ten byl novej a fakčil správně,tak ti ho můžu půjčit na zkoušku
-> Dušan: šel bych do LPR, je to sice italská firma, ale dává věci i do prvovýroby, už se jich tady otočilo moc a nebyl žádnej problém i třeba omezovače brzd a fachaj dobře
MO je 586kč
TRW už skoro neseženeš, ale tam je stejněě cena 1500kč![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
mala otazka k HBV. Auto mam nekolikrat odvzdusneny a brzdi dobre, ale po drzeni brdy po treba 1min klesa pedal a tlak na brzdy. Pri dalsim seslapnuti je tlak dobry. Podle me je vadny HBV, protoze brzdovka netece a nekde se teda ztraci tlak. Jaka znacka je vcelku dobra ? Prodavaji u nas nejaky ty slovensky srace ale ja mam pocit ze to uz tam mam.
-> mixal.s:
Že to nejdřiv nebrzdí a pak až moc. Neboť tenhle problém byl u Volhy, která měla velkej HBV že buď nebrzdila nebo flekovala.
Že to nejdřiv nebrzdí a pak až moc. Neboť tenhle problém byl u Volhy, která měla velkej HBV že buď nebrzdila nebo flekovala.
-> palinator: jak to myslis? horsie davkovat?
-> mixal.s:
On 22 HBV asi bude brzdit líp, než 19, ale jde hůř dávkovat.
On 22 HBV asi bude brzdit líp, než 19, ale jde hůř dávkovat.
Ja mam HBV na 130-ke (4-piesty) 22mm s vybratym spätnym ventilcekom a brzdi nadherne (vzadu 22mm).
-> 4dams 17.07.11 12:10:37: Daju a idem ich objednavat, vyjdu cca 5€/kus
-> MOLSO:
Prave na to jsem chtel poukazat.... kdyz jsem psal:
COL 16.07.11 12:36:28 napsal:
Nicmene rozdeleni tlaku v okruzich je 50:50… a jine byt ani
u skodovackeho THV nemuze.
Prave na to jsem chtel poukazat.... kdyz jsem psal:
COL 16.07.11 12:36:28 napsal:
Nicmene rozdeleni tlaku v okruzich je 50:50… a jine byt ani
u skodovackeho THV nemuze.
-> COL: akurát nejde o rozdelenie tlaku ale objemu.
-> darklord: Rozdeleni tlaku je preci uplne stejne dulezity jako pomer ploch na ktery pusobi....
daju sa este kupit zadne valceky 22mm?
-> COL: on tlak kvapaliny nieje az taky podstatny ako skorej plocha na ktoru posobi v predu a vzadu.
Nicmene rozdeleni tlaku v okruzich je 50:50.... a jine byt ani u skodovackeho THV nemuze.
-> Syny:
On byl HBV 19 i na první užovky, ale ten nebyl na posilovač. 22 byl vždy na posilovač.
On byl HBV 19 i na první užovky, ale ten nebyl na posilovač. 22 byl vždy na posilovač.
-> palinator: Jo tak prasatka to jo, tam se davali nejdriv 22 a pak presli na 19 :) Ale ja osobne bych se tech 22tek nebal... Pokud se nekomu zda, ze ma prebrzdenej predek, tak bych tam ty 22tky vepriky dal... THV byl ale 19 uz od dob poslednich uzovek :)
OMFG sorry já jsem kokot, jsem myslel, že je řeč o prasátkách a ne o HBV.
-> Syny:
Omlouvám se.
Jinak teď už k tématu.
Děda na 120tce má nějakým záhadným způsobem v autě od výroby 22tku. Rok 1988, já mám v 1989 19tku. Asi zrovna 19ky neměli na skladě.
![21](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
-> Syny:
![171](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/171.gif)
Jinak teď už k tématu.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Tady podle toho 130ky 22ky neměly skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=112 . Jinak mám š130 rv. 86 a tam byl HBV 19mm.
-> Syny:
Jo, někdy okolo toho roku 86 nebo tak nějak (teď bych kecal) se to mělo měnit na 19ku.
Jo, někdy okolo toho roku 86 nebo tak nějak (teď bych kecal) se to mělo měnit na 19ku.
-> palinator: Fakt jo? Tak pokud tomu je tak, tak to sorry za mistifikace... Ale mel jsem pod rukama 130tku z 86 a tam byla normalni 19ka... Mel jsem za to ze ji meli vsechny eMka...
-> Syny:
Nikoliv, na první 130tky se dávaly několik let 22ky, pak přešli zpět na 19ky, bo byl zadek přebržděnej.
Nikoliv, na první 130tky se dávaly několik let 22ky, pak přešli zpět na 19ky, bo byl zadek přebržděnej.
-> Shader: Od roku asi 81 melo vsecko 19ky myslim... 130tka musi mit 19ku...
Zdarec hoši... mám takový rychlodotaz, jaký HBV měly š130 19 nebo 22? Jsem si téměř jistý, že 19, ale kamarád mi tvrdí že kupoval HBV na 130ku a má 22. Tak jsem z toho jelen. Dík za rady.
-> steyr: 60:40, riesilo sa to pred par dnami vedla v diskusii
chcem sa opyta tv ktoryc hskodovkach bol HBV s rozdelenim tlaku 50:50 ? mam vpredu 4 piesty a vzadu komplet nove brzdy 19 mm ale predok je na mokrom strasne prebrzdeny a na suchu o nieco menej ale tiez...