Geometrie vlecka

prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 09.09.2010 do 25.05.2021, založil/a Locco
řadit dle data
15:35:19
25.05.2021
SO545
-> saskyn2 24.05.21 22:08:27: ale chapem...myslis si ze som si geometriu na Skodovke nezazil.
Ale ak je len trosku zaujem tak to mechanik da. Min 3x a vies o kolko to treba posunut aby si hodnota sadla
Ale je smiesne sa bavit o tychto autach. Robis tie nove mrchy a tam je to ovela viac hrania.
A velicin aby to fungovalo je o hodne viac.

Ako som pisal pri motoroch. Je brnkacka nastavovat nieco co je v TOP stave.
To plati aj pre geometriu.
Nikdy som nerobil geometriu na skodovke kde je umenie uz len na vlecke povolit skrutky.
To na kyvke slo vzdy lahsie.... ale to su uz davne roky.4
zvětšit Geometrie vlecka - obrázek od SO545 vložen 25.05.2021 15:35:19
08:21:31
25.05.2021
Pavel P..
-> COL: to už si nepamatuju... je to skoro 10let.3
23:40:22
24.05.2021
COL
-> Pavel P..: Jo, vím, že to jde odečítat i průběžně. Utahovali jste nejdřív kostku?
23:11:56
24.05.2021
saskyn2
-> COL 24.05.21 22:51:01: Jak už ti napsal Pavel, hodnoty vidíš na obrazovce, seřizuješ to aby to bylo co nejvíc uprostřed tolerance. Pak ten spoj dotáhneš. Zadohrab to má tak blbě udělaný že se ti to dotažením zase rozešteluje, což je pro obsluhu očividně velmi zábavná část práce3
22:59:29
24.05.2021
Pavel P..
-> COL: když na tom máš snímače tak hodnoty vidíš na obrazovce... a tam vidíš kam se to posune při utahování spoje... museli jsme to předepnout do sbíhava, protože při nastavení do tolerance se dotažením udělala rozbíhavost.... a u tohodle tam Váchal nadával jak zedník že to je náprava uplně k hovnu a podobný3 3
22:51:01
24.05.2021
COL
-> saskyn2 24.05.21 22:08:27: Jak jsi přišel na to, že to nechci dělat s povolenym spojen?? Ja se ptal, jestli to seridil s povolenym spojem a pak utahoval, čímž se to rozhodilo, protože alternativa je to při povolenem spojí jen posunout a měřit až po dotažení.
22:15:43
24.05.2021
saskyn2
-> Syny 24.05.21 21:53:16: jo přesně tak, najít dneska někoho kdo na to nesere je věda. To vidim u blbý klimatizace, tvl letos tady bylo x lidí který mi hlásili že to maji nově naplněný a stejně jim to nejede. Koukneš na kompresor a střed stojí a netočí se. Vždycky jenom říkám proboha kterej čůrák tohle naplní, to jsou slepý nebo co? No holt coby ne, naplní, zinkasuje a odchod.
22:08:27
24.05.2021
saskyn2
-> COL 24.05.21 18:56:43: A jak jinak bys to chtěl nastavit než s uvolněným spojem?
-> SO545: Asi nerozumíš co PavelP píše. U normálního víceprvku povolíš, nastavíš, utáhneš. U škodovky se ti utažením hodnoty opět rozjebou, takže musíš jakoby předšponovat. A samozřejmě že se dá všechno, ale musíš tomu věnovat nějakej čas a vyhrát si s tím a nedělat to stylem zaplat...vypadni...další. ..prostě rychlý prachy a výsledek nezájem.
21:53:16
24.05.2021
Syny
Tvl geometrie - s tema jsem si uzil. U Cordoby mi to nebyl schopnej nastavit i s volantem rovne nikdo. A nejlepsi byl strelec ke kteremu jsem jel na doporuceni jednoho zdejsiho byvaleho clena, kterej s autem vyjel asi za 5 minut, vzal si 300 (11 let zpatky), udajne to prej seridil a ja po odjezdu volant snad o 10° hozenej do strany. Tak jsem to dal do jinyho servisu, pac todle se mi tezce nezdalo (stejne jako jednani onoho garaznika) no a tam mi ukazovali, ze to je cely uplne rozhazeny. Seridili to, ale volant proste rovne dat nikdo nedokazal, takze byl vzdy mirne nakrivo. Az ja jsem si potom svaril pripravek na sbihavost a nastavil si ji sam + srovnal volant 3 To same jsem mel na Golfu po geometrii u Smuclera v autorizaku. Tam pro zmenu auto meli asi 8 hodin (ac mi rekli, ze to budou mit behem max. dvou), podali mi papir se zelenejma cislama, zkasli o litr a nazdar. Hned po odjezdu volant opet trochu krive... Tak jsem jim tam volal a prej ze to uplne presne udelat nejde. Inu nechal jsem to byt a jezdil, pac po zkusenostech z drivejska jsem jim skoro uz i veril. No a ted mi ji delali jinde znova, po vymene tlumicu a pruzin a hle - volant nadherne rovne, auto nikam netaha a dokonce se mi zda, ze se o dost lip vraci volant - respektive ze musim trochu vic zabrat, kdyz zatacim, pac "protisila" by volant furt rovnala, coz mi vyhovuje o dost vic nez to bylo predtim. Jinak tedy sorry za OT, jen jsem chtel potvrdit, ze ono to jde, kdyz se chce - jen to chce najit servis, kde na to neserou...
upraveno 1x, naposled 24.05.2021 21:57:40
21:48:51
24.05.2021
SO545
ak sa to vsetko da povolit a utiahnut...tak nastavit geometriu na tychto pleckach nemoze byt problem....to s tym povolenim u vlecky obcas je ten naj problem.

Ak niekto nevie nastavit toto auto tak na tie nove viacprvkove nech ani nepozera. To je viac ako jasne.
21:20:37
24.05.2021
Pavel P..
-> COL: No museli jsem povolit spoj ramen aby se dala nastavit sbíhavost... takže když se kolo nastavilo do správné hodnoty tak po utažení se to vrátilo zase do špatné hodnoty...proto jsem to museli natáhnout víc a utáhnout a tim utahováním se to dostalo konečně na ty správný hodnoty....
18:56:43
24.05.2021
COL
Ok, takže mi z toho leze zatím jen ten Váchal
Nebo ještě nějaký tip?

-> Pavel P..: Jako že to nastavil s uvolněným spojem a pak to utahoval? To asi nemusí fungovat, no... koukám, že budu stejně muset připravit nějaký přepočet úhlů na velikost posunu spoje, aby to šlo na míň iterací.
upraveno 2x, naposled 24.05.2021 18:57:37
11:20:02
23.05.2021
Pavel P..
-> saskyn2: to jako jo, poprvé mi to dělali v učňáku v Dubečský za 1200,- a bylo to na hovno... a to navíc dělal jejich mistr.
Váchal taky zprvu nevěděl jak na to jelikož se mu u vlečku furt ty hodnoty po dotažení spoje ramen dostávaly do červených čísel, tak jsme to museli předepnout víc aby se to po dotažení dostalo na správnou hodnotu.
11:05:32
23.05.2021
saskyn2
-> Pavel P.. 23.05.21 10:41:50: Jo nadává, ale důležitý že jako jeden z mála to fakt poctivě udělá. Jiný ti nafixluje hodnoty a vybere prachy. Máme tady borce co dělá geo za polovinu co Váchal, ale když se mi po druhý stalo, že mi dal auto který táhlo ke straně tak jsem sklopil uši, pochopil že vybírá 500 za nic a dojel opět k nadávajícímu dědkovi3 Měl jsem tu třeba borce s nějakým peugeotem co mu dělali geometrii 3x pokaždý jinde včetně autorizáku asi za 40003 a stejně to měl vždycky na hovno3 poslal jsem ho k Váchalovi a přivezl mi basu Plzně jak byl štastnej 3

No co si budeme říkat, ta geometrie není žádná výhra. Koupíš mašinu za 200 a děláš to za 700 protože konkurence. Když to porovnám třeba s blbou klimaplničkou-nezabírá místo, koupil jsem jí za 30 a vydělává mi to hodinovku 2x tolik co geometrie3 prostě někdy tohle pokroucení trhu nechápu a nahrává to akorát podvodníkům který vybírají prachy za nafixlovaný hodnoty...
upraveno 1x, naposled 23.05.2021 11:07:16
10:54:38
23.05.2021
Kilián
-> COL: Mě to dělali v Klatovech a hlavní bylo, že jsem jim řekl, že je vše nové, tak řekli, že to udělají. Starou zarezlou by asi nedělali. Ale stejně nadával celou dobu během seřizování.
Moc tyhle techniky nechápu, asi mají smutný život, když celou dobu jen nadávají a rozčilují se 3 3 3
10:41:50
23.05.2021
Pavel P..
-> saskyn2: ten mi taky dělal geometrii na 130, nadával u toho jak špaček a řikal že jestli mu tam ještě přijedu se škodovkou tak mě pošle do prdele3 3
08:01:23
23.05.2021
minno
-> COL: Nikdy som nemal problém s tým, aby mi to nastavili. Veď tam o nič mimoriadne nejde. Geometria ako na každom inom aute. Povoliť, nastaviť, dotiahnuť.

Takže to chce len jediné - nájsť normálny servis, kde nebudú robiť sami zo seba blbcov.
08:00:10
23.05.2021
saskyn2
-> COL: Váchal na Trilobitu. Kecy samozřejmě má, jako každý jiný, ale na rozdíl od jiných to udělá a fakt poctivě.
01:19:31
23.05.2021
COL
Jak resite "geometrii" vlecky? Ted jsem to zas po 17 letech slozil z nuly, tak by mozna stalo za to, to nastavit.

Jde mi o to, ze kdykoliv jsem se objevil nekde na geometrii, tak vsude hlavne zduraznovali, jak zadek nedelaji/nechteji delat. Delat to metodou, ze nekam zajedu, necham to zmerit, prepocitam, povolim, poboucham, utahnu a pojedu na dalsi iteraci, se mi moc nechce. Stejne jako se pokouset bez pripravku o variace na metody z doby kamenne, ktere popisuje Andrt.

Takze, kdyz o tom premyslim, tak by to chtelo nejake kooperatvni pracoviste, kde se netvari, jako ze sezrali vsechno moudro sveta, budou se tim chtit zabyvat a treba mi zmeri i regulacni rozsahy excentru vepredu. Nejake tipy? Idealne Okoli Prahy nebo C. Budejovic.
upraveno 1x, naposled 23.05.2021 01:42:20
22:18:58
02.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jarda 02.06.20 22:13:20: ano chlazení, eRko má rovnou podlahu a Štěpán to nechtěl dávat ještě níž pod příčku.
22:13:20
02.06.2020
Jarda
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.06.20 21:01:29: co to jde do te pricky za trubky? to je chlazeni?
21:55:52
02.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
21:54:58
02.06.2020
Antony
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.06.20 21:01:29: po složení auta, z vlečky zůstaly původní jen šikmé ramena, zbytek byla novota, byly kola kolmo k vozovce a tudíž i lezly strašně dělítka
zvětšit Geometrie vlecka - obrázek od Antony vložen 02.06.2020 21:54:58
21:01:29
02.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony 02.06.20 20:27:53: aha, tak pak jsou na virtu dva 3

Nicméně Ty jsi předpokládám řešil to, že jsi tam chtěl nahnat nějaké Áčka, protože to máš relativně vysoko a negativ tam nebyl.

Štěpán to měl proto, že si navařil domky schválně výš do kasle a s podložkou byl na základním nastavení. Když by si zadek sedal, tak mohl podložku vyhodit a udělat menší odklony. Měl tam dokonce popruh, aby to bylo otázka minut. 4
zvětšit Geometrie vlecka - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 02.06.2020 21:01:29
upraveno 1x, naposled 02.06.2020 21:01:45
20:59:02
02.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> rsvancara 02.06.20 17:51:14: ještě dovětek, přípravek na nápravnici byl asi špatný a tak všechny nápravy co jsem měl v ruce na eMku musí mít vpravo více podložek, aby jsi na obou kolech měl stejný odklon. Nechal bych vlevo 3mm a vpravo dal 6-7mm a budeš se motat cca. kolem nuly při sériové výšce auta.
20:27:53
02.06.2020
Antony
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.06.20 14:38:39: já mám podloženou příčku, 10mm vypalky 4
18:30:27
02.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> rsvancara 02.06.20 17:51:14: naopak doprava hodně přidat, aby jsi byl alespoň na nule. Když tam máš Véčka, tak auto moc nezataci hlavně na mokru.
17:51:14
02.06.2020
rsvancara
-> Tuner#2: Podložky na přední nápravu jsem dával odhadem, na obě strany pod každý kozlik 1 ks 3mm. Jestli se tam dostanu (edit nedostanu :-D), tak ty podložky vlevo vyndám nebo resp. spíš dám výrazně slabší (jestli jsem to dobře pochopil).

Tu zadní nápravu zatím nechám tak, jak je (když by to nejjednodušeji realizovatelné tj. podložení příčky mělo opačný efekt). To by to zase další rok nejezdilo a to už opravdu nechci :)
upraveno 2x, naposled 02.06.2020 18:26:00
14:38:39
02.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> rsvancara 02.06.20 11:43:51: dotaz moc nechápu, co chceš nechat sednout? Jaké plechy? To slyším prvně. Příčku podloženou tu měl akorát Štěpán na eRku, ale ten měl celou zástavbu vlečky řešenou jinak. Jinak bych spíše řešil ten hrozný odklon pravého kola v předu (vpravo skoro vždy musí být víc podložek pod kozlikama) a tu skoro nulovou sbihavost vzadu.
upraveno 1x, naposled 02.06.2020 16:31:02
12:51:22
02.06.2020
rsvancara
Takže rozumější bude to nechat si "sednout" :-D. Relativně jsem spokojenej, hlavně to už přestalo vrzat.
12:43:37
02.06.2020
Eidy
-> rsvancara: Kam chce ty kola? Víc postavit? Tak pak podložení nepomůže. Naopak. A pokud s tím chceš nějak hýbat, tak odhaduju, že bude potřeba 5-6mm na 1°.
12:42:49
02.06.2020
Antony
Položením příčky se zvětší Áčka
12:39:32
02.06.2020
stepan
-> rsvancara: Když podložíš příčku, tak pojedou odklony na druhou stranu než potřebuješ, ne?
11:43:51
02.06.2020
rsvancara
Geometrie: Nic moc ten zadek, ale vzpoměl jsem si, že mezi příčkou a kastlí byly (u některých aut) vymezovací plechy. Už asi tuším proč :-D Nedáte někdo z hlavy, kolik to podložit, aby se to dostalo do tolerancí? Viz. img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../4084_2020-06 -02_11-00-13_64.jpg
19:19:31
10.09.2010
Vyspu
-> Jindas: Tak to by mě zajímalo kde to je. A jestli tam udělaj geometrii i vzadu a ne jen vepředu, nebo dokonce řeknou že škodovky nedělaj..
13:07:09
10.09.2010
Tommyk
běžná cena počítej okolo 700
12:11:33
10.09.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak chceš udělat geometrii a nebo odstranit nechtěný Áčka? To jsou dva podstatný rozdíly!

Geometrii si dělám u známého na laserech sám za 150,- jinak běžná cena 300 - klidně 800,-

Pokud jde o vystužení, tak to Tě snad řekne ten co to bude dělat a záleží jak moc to chceš renovovat a kolik dílů bude nových...

Navíc je tu o tom článek a myslím, že není co dodat: skoda-virt.cz/cz/.../6948 -jak-na-acka-na-zadni-vlec ne-uhlove-naprave
upraveno 4x, naposled 10.09.2010 12:13:03
11:57:32
10.09.2010
Jindas
Jinak jestli te zajima pouze cena za geometrii tak u nas v kousek od HK za 300,-
11:50:31
10.09.2010
Locco
Prave ze vse mam doma pripravene na vyztuzeni atd, atd.....jen cenu bych potreboval vedet tak cca....
00:47:52
10.09.2010
Eidy
-> Locco: Díval ses někdy na tu nápravu? Myslím jako ohnout se pod auto.
Pokud ti nevymění pružiny, šikmá nebo rovná, případně obě ramena nebo nepřevaří úchyty, tak se s áčkama nic nezmění.
00:01:09
10.09.2010
Locco
Mám totiž koa do A (není to teda zase tak strasny kdyz stoji na rovine tak sou skoro rovno ale chci dat na auto litaky a nechci aby se mi sjizdeli pneumatiky
23:59:52
09.09.2010
Locco
čaute chlapci chci se optat nenechával jste si poslední dobou někdo dělat geometrii??? Jen by me zajimala cena +- dik.
Extreme Tyres
pá 24. - ne 26.09. 7. Škoda sraz ve Vyskytné u .. | pá 01. - ne 03.10. Garde & Rapid sraz | další akce...