Podvozky Gaz

prohledat
123 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.05.2010 do 01.03.2023, založil/a Alda
řadit dle data
19:23:01
01.03.2023
dragon_cb_cz
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Jednou rukou řídit, druhou za jízdy opravovat a ještě rozdávat rady přes vysílačku?
19:09:46
01.03.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Václav Vašák: Že to říkáš právě ty... Ty s tvým talentem na motory bys tam měl být už dávno ne?
19:00:44
01.03.2023
Václav Vašák
-> K.D.B. 28.02.23 20:33:36: je to tak 5 let,možná víc a pokud poznáš 1 polohu na "120-ce",nevím proč mrháš časem tady a nejezdíš v F1 :-)
20:33:36
28.02.2023
K.D.B.
-> Václav Vašák: Není to úplně jedno, někdy má více stupňů regulace větší rozsah, někdy jen jemnější kroky. Taky průběh regulace může být jiný.

Když to auto cítíš, i ten 1 krok bývá poznat.

Jen mě zajímá, kdy GAZ udělal změnu.
15:10:16
28.02.2023
Václav Vašák
-> K.D.B. 28.02.23 11:06:04: čim novější výroba,tím méně poloh,...původně měly 30+,potom zhruba o 10 méně,takže pokud nepočítáš první a poslední polohu,popřípadě ty poslední jdou už docela ztuha,tak to bude asi pořád zhruba stejný.Beztak to je blbost,kdyby tam bylo 10 poloh,tak to uplně stačí a u těch 32-33 cvaknutí nikdo nemá šanci poznat 15 nebo 18 otočení čudlíkem.Sportovní tlumiče nekupuju určitě od toho,abych je nastavoval jako Viku :-)
11:06:04
28.02.2023
K.D.B.
Vytahnu mrtvolu...kolika stupňovou regulaci máte na Gazech ?

Na většině aut to bylo kolem 30, na GAZech, který mi teď přišly je 20-21....
18:15:29
13.10.2015
TTomas
-> Shader: Speedpro toho asi bere hodne a kalmar ma stary ceny - doplnkovy sortiment.
20:04:10
12.10.2015
Shader
-> TTomas: Pak nechápu ten dost velký cenový rozdíl... Kalmar má sadu za cca 11400 a na Speedpru vyjde sada na nějakých 8850. 71
18:32:37
12.10.2015
TTomas
-> Shader: Zadny:)
20:36:19
11.10.2015
Shader
Ještě bych se zde zeptal. Neví někdo jaký je rozdil mezi Tlumiči GAZ Shock (kalmar) a tlumiči GAZ GT (speedpro)? Dík.
14:26:37
11.10.2015
Shader
-> TTomas: Super dík. Díval jsem se na speedpro a nabízí dvě verze držáku 24mm a 32mm. Takže to bude s největší pravděpodobností těch 32mm.
14:19:20
11.10.2015
TTomas
-> Shader: Jsou sirsi a pokud se dobre pamatuju tak maji 32mm.
14:09:56
11.10.2015
Shader
Zdravím. Nevíte náhodou někdo, jak široké je spodní uložení tlumiče GAZ Shock? Předpokládám, že je širší než originál. Dík.
23:16:12
27.07.2015
Bukaj
Prasklou vinutou pružinu jsem zažil jednou, a to na naší 120L 1978 v době, kdy ji táta "dojížděl" jen na cesty do práce (cca 15 km). Tehdy to bylo 23 let staré auto a najeto mělo něco kolem 150 tisíc.

Jel jsem zrovna k tátovi (každý svým vozem), potkali jsme se v Praze a cestou do Libčic jsem jel za ním. Najednou jsem viděl, jak škodovka poskočila a hop do levého pangejtu9

Ptal jsem se táty, co vyváděl a on odpověděl, že auto samo skočilo doleva. Myslel jsem si o tom své...

Když jsem auto vytáhl a ohledal škody (jen ohlý padák rezervy a trošku levý blatník), udělal jsem zkušební jízdu (vše se zdálo OK, jen hrozně cukalo řízení, poté, co jsem z ráfku vydlabal asi dvě kila bahna, nic necukalo 3 ) a táta pak dojel v pohodě domů.

Až o tři měsíce později (na jaře, když jsem mazal čepy) jsem zjistil, že příčinou byla právě ruplá levá přední pružina - praskla tak šikovně, že se jen o jednu otočku pootočila a zasekla se o další závit...
upraveno 1x, naposled 27.07.2015 23:16:52
21:19:18
27.07.2015
Pavel P..
No tady jedni sousedi maj peugeota 807 nebo podobnej krumpl.... a jim prdla pružina vepředu na autě který mělo najeto 15tis.km při parkování po najetí na obrubník a to ještě tak nešťastně že ten ostrý konec vyjel do boku a ještě jim rozpáral pneumatiku.... tak jsme to uřezávali flexou aby s tim mohli dojet aspoň do servisu a nerozpárali i rezervu.
19:28:36
27.07.2015
Čokin
Bych řekl, že praskání pružin je klasický jev, mě se to stalo jak na Fabii sedan tak nedavno na alhambře pokaždé zadní a pokaždé při nájezdu lehve přes 200 tis. Bratrancovi na mondeu praskla taky, ale v předu.



Na škodovce se mě to ještě teda nestalo.
16:14:02
26.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> MVM: a zajímavý celkem je,že jsem osobně byl u toho,jak praskla torzka na stojícím autě asi po 3-4 hod stání a čuměl jsem na to zrovna...a známý,co mu praskla pružina,tak říkal,že přijel,auto postavil a bylo rovně a pak auto bylo na křivo 3 Chápu prasknutí náporem v nějaký díře,stalo se nám to taky,ale proč se to pnutí uvolní po X-letech na stojícím autě moc nechápu.



A řeší se tu zbytečnosti,já prostě napsal poznatky co jsem viděl a zažil a už to je zase špatně...někdo zase tomu bude nebo nebude věřit...já to viděl na vlastní oči,proč se to stalo se můžu jenom domnívat,protože to nevím a hledat příčinu se mě nechce...copa,kdyby se tu řešilo UFO 3
19:51:47
25.07.2015
MVM
Vzhledem k tomu že jsem svýho času měnil pružiny na závoďáku častěji než svý ponožky - bych řek jen to že tu řešíte zbytečný debaty. U seriovky je to dneska díl jako každý jiný a tím pádem i pružiny praskají.Jednak je to levnější výrobou,za další díky kvalitám vozovek a zatěžování aut pracuje pružina,potažmo celý podvozek, v jiných frekvencí což může mít za následek klasický únavový lom. (lze rozeznat podle kresby v řezu lomu) Pořád je to jen zkrutná tyč namotaná do šroubovice. Tak jako praskala dřív listová pera - dosáhli jsme díky k*rvítkům v autecfh toho že praskají i pera. Vliv povrchovýho napětí,koroze bych viděl pouze jen jako přídavný prvek opotřebení. Závodní pružiny např Eibach,HR který se používají nejčastěji jsem prasklý nezažil. Pouze je nutný ty starší nechat zkalibrovat.
18:48:59
25.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Tuner#2: tak tohle je extra hniloba zase 8 No a kolik tisíc kilometrů to najezdilo ty auta?100 000 jako se sérií,to upřímně pochybuju...a taky pochybuju,že si viděl víc ND na škodovky než já,ale tak to je fuk.



Já vidím prasklý pružiny každou chvilku,většinou jim neni nic,jenom čistý lom a někdy to je nahoře,někdy dole...můj názor je ten,že to je mnohem tvrdší materiál,co trpí víc na únavu a lom,než co se dělal dřív...být to bláto,tak ti tam žádný kamínek nic neudělá...ale je mě to fuk.



Upřímně o pružinách víš uplně stejný hovno jako já,protože nejseš technik,chemik a ani neznáš metalurgii...to,že sis vymyslel nějaký pružiny to z tebe nedělá experta...takže sorry,ale je to tak.Oba se pohybujeme pouze v teoretické rovině věci + to,co je odkoukaný za těch pár let...8



Takže ty nebereš to,že jsem viděl X-desítek pružin v různým stavu a únavě netknutý a uříznutý prasklý,u kterých se vlastně nedá ani ta tvoje teorie s kamínkama aplikovat,protože to na sobě nesedělo ty závity ani...takže jaký důvod to mělo prasknout?Takže já neberu to,že ti praskla pružina na fávu,třeba to byla nějaká výrobní vada a nebo jiná zrada...takže buď vemeš fakt,že to může být tím způsobeno a nebo ne...to je už na tobě,já řikám pouze "zkušenosti" a molekulární rozbor těch prasklých pružin jsem opravdu nedělal,abych zjistil,čím to opravdu bylo...ale pravdu mít prostě nemůžu...dej si pružinu do zkušebny,dej na ní čidla a zmáčkni jí,aby jsi zjistil,jaký bude mít v jakém místě materiál pohyb a myslím,že to ve všech bodech nebude stejný...z toho vyplívá,že určitý části pružiny by mohly být teoreticky namáhány víc,jak ostatní...
upraveno 2x, naposled 25.07.2015 18:56:27
20:48:24
24.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Nicméně koukám tlučhuba -> elbacil: s vysvětlením opět nikde... 3
20:46:07
24.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vena136 - zrušená registrace 24.07.15 08:30:18: nezlob se na mě, ale Tvoje moudra opravdu stojí za to a to jsem se Tě tady mnohdy zastával. Nejen, že píšeš o elektromobilech aniž bys o nich něco věděl, ale teď tady budeš řešit pružiny dle nějakého jednoho nesmyslného jednoho případu??? Já teda nevím, ale za mého mládí nás jezdila kolona 20+ aut do Štílce jen z Rokycanska, všichni jsme měli říznuté pružiny a nevím o jediném případu, že by řiznutá pružina praskla... Pružin mě rukama prošla celá řada a prasklé byli vždy ty co leží mrtvým závitem na sobě při stlačeném autě, kdy stačí kamínek jako abrazivo a je vymalováno...



P.S.: To, že Ty jsi neviděl prasklou pružinu na Fávu neznamená, že nepraskaly. Tohle byl třeba můj případ na zadku, jezdil jsem stím celou stavbu (3 roky) než šlo do šrotu a u švagra jsme měnily min. dvě Fávo pružiny jak zadek, tak přední...
zvětšit Podvozky Gaz - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 24.07.2015 20:46:07
upraveno 1x, naposled 24.07.2015 20:47:31
18:33:14
24.07.2015
MVM
-> Eidy 24.07.15 13:12:47: Jojo .. Porsche funguje pěkně i s McPhersonem 4
13:12:47
24.07.2015
Eidy
-> vhml: To je možný, ale nic to nemění na tom, že to lze odladit k velkým výkonům a výborné funkci. U Persona je trochu problém s kinematikou u velkých zdvihů, ale jinak je to nejjednodušší funkční řešení.

U Porsche určitě žádný takový opatření nemají.4
13:12:24
24.07.2015
vhml
-> Eidy 24.07.15 13:01:59: já si myslím, že ten McPherson jedou povinně aby v rámci snižování nákladu mohli mít všechny kola stejný zavěšení.
zvětšit Podvozky Gaz - obrázek od vhml vložen 24.07.2015 13:12:24
13:01:59
24.07.2015
Eidy
-> Jirik_Tuňák1983: Ne, není důvod. Všechny ostatní síly přenáší tlumič. Ta Alfácká konstrukce bude třebas pohodlnější nebo bude mít další výhody. Obecně je lichoběžník nejlepší variantou. Na druhou stranu u Porsche a u všech WRC se pořád jede McPerson a funguje to víc než dobře. U jednoúčelového použití zřejmě odpadá starost s dalšímy aspekty a lze to naladit dle potřeby.
12:27:21
24.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Eidy 24.07.15 12:24:05: Takže ani v rejdu nebude více zatěžovaná? Myslíš, že bude mít tento lichoběžník lepší vedení kola?
12:24:05
24.07.2015
Eidy
-> Jirik_Tuňák1983: Zátěž pružiny bude zcela stejná. Pokud pružina nese hmotnost auta, tak ji prostě nese a je jedno jak. Pokud nepoužiješ přepákování push-rod, tak je to úplně fuk.
12:20:20
24.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 24.07.15 09:57:30: Že jo? Proto se mi třeba více líbí nápravy z Alfy Romeo 159, která je lichoběžníková, byť je nákladnější na servis. Bude tam menší zátěž pružiny a ložiska.
zvětšit Podvozky Gaz - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 24.07.2015 12:20:20
09:57:30
24.07.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 24.07.15 09:54:08: u McPhersonu je vyšší namáhání daný polohou pružiny na nápravě - chodí s většíma zdvihama než třeba u škodovky. Dále pak ložiskem, který má svý nejlepší dávno za sebou a pak tím bordelem kterej se drží v misce. On stačí jen malej vrub na pružině a pak už to má od čeho praskat.
upraveno 1x, naposled 24.07.2015 09:57:58
09:54:08
24.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Vena136 - zrušená registrace 24.07.15 09:30:43: Taky mi přijde, že praskají hlavně na nových autech. Čím to ale je, nemám tušení.

Kolega měl na Zafiře zarezlý / zaseklý horní uložení tlumiče tak, že v rejdu přeskakovala pružina v misce. Pružina ale nepraskla. Na jeho Laguně I, která je kompletně ve výborném stavu, tak jedna pružina praskla. Ono u té jeho Laguny stejně čumím, je to ta jedničková, lak (červená) v perfektním stavu, podvozek a plechařina taky, vše netknuté rzí (údržba předch. majitele). Interier v perfektním stavu, jen mírně prosezená sedačka u řidiče (předch. maj. měl asi 130 kg), elektrika elektrikuje, klima klimuje. Většina Fábií a Hyundaiů této barvy by byla vyšisovaná jako prdel.

9
09:30:43
24.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983: tak já to neporovnávám,...říkám poznatky...ty pružiny jsou dnes dělaný tak,že spíše prasknou...na fáčku nebo feldě jsem pružinu prasknout neviděl...to se ještě taky utahá...na nových autech to praská pořád a je to to samý zavěšení i když jinak motaná pružina...



A já neřežu z jednoho důvodu,...rozsračkuje mě to buď gumu v nápravnici (aby se to udělalo s rozumem a nebrala jenom jedna strana) a nikdy jsem to neměl důvod dělat u mých sériovek 5 Pravda teď mám pružinu řízlou asi o 1/2 závitu nebo tak nějak pro doladění výšky,protože mám divný auto 3
09:10:50
24.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Vena136 - zrušená registrace 24.07.15 08:30:18: Asi bych neporovnával jednoduchou pružinu ze Škodovky a pružinu usazenou na McPhersonovi.
08:30:18
24.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Tuner#2: ale proč praskly škodovácký řezaný a 100x horší hniloby origo se jenom zmáčknou...a myslím,že mě prošlo rukama dost starých pružin.



Jinak třeba u našeho Partnera praskla pružina v defakto 100% stavu po 12-letech,...žádná koroze,čisto...a to samý torzka...vždycky ti praskne na začátku,nikdy ne uprostřed a to to je jenom tyč a nepraskne to ani v místě zeslabení na tisícihran...podle mě,to tam je nejnamahánější místo a jak jsem psal níže s tím řezáním...
21:49:10
23.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.07.15 16:29:25: Máš tam překlep, místo "č" ti tam skočila hvězdička. 3
21:48:29
23.07.2015
Jirik_Tuňák1983
Měl jsem na kyvce uříznutý pružiny z Rapida na vlečkovejch domkách. 3

Jdu si na sebe vykopat díru do sklepa. 1

Před zkrácením tam byly Véčka, po zkrácení kola rovně a docela to pak dobře fungovalo a bylo to i pohodlné.
16:29:25
23.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> elbacil: Plna huba sra*ek a kloudne vysvetleni co je na tom tak spatneho nikde... Ostatne jako vzdy v tvem podani...
17:00:42
21.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vena136 - zrušená registrace 21.07.15 15:58:42: Pruzina u konce praska kvuli korozi a namahani kde se drzi kaminky a drobny bordel. Proto praskne prakticky vzdy v misce a nebo tesne nad ni u novych aut. Zaverny zavit ve vyrobe nic nestoji. Ani cas, ani penize a neni ani nijak jinak namahan. Kdyz ho tam bude mit, tak opet nejvic bude trpet misto kde se od sebe jakoby oddeluji a kde se drzi nejvic bordel androbne kaminky, ktere zkusobi abrazi, korozi a nasledne to tam muze prasknout...



Takze jeste jednou, co je spatneho na rezani -> elbacile:
15:58:42
21.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
No dle mě se zvětší namáhání posledního závitu,...závěrný závit nic neudělá,ale pokud už má pružina nějaký stoupání (třeba bych jí přezízl vejpůl,tak bych řekl,že zde je více namáhán materiál na "krut"...vycház ím z toho,že jsem viděl hodně pružin škodováckých a je to taková sračka materiál,že se unaví,než aby praskla...viz 120-ky na zemi...no a u moderních aut,kde je pružina někdy 10mm průměr a má to nosnost 2-tuny a progresivně namotaná,..tak nikdy nepraskne vejpůl,ale poslední,dá se říct závěrný závit...asi nejnamahánější část...no a viděl jsem jednou v životě prasklý škodovácký pružiny a ty byly uříznutý...koroze nebyla až tak hrozná,aby to mělo razantní vliv.Už jsem viděl i schnilejší a byly v celku...takže buď náhoda a nebo přecejenom má vliv to uříznutí ne na funkčnost a nebo minimální,ale na výdrž a spolehlivost pružiny.



Kdyby bylo jedno,jak je pružina zakončená,tak se nikdo nedělá se závěrným závitem a motá to jako šroubovici,když to auto přecejenom vahou zmáčkne ten závit...8
18:05:43
20.07.2015
stepan
-> elbacil: Takže znova, proč neřezat? Odpověď vygoogli si to neberu. Pokud nejseš schopnej to napsat, když to tu pořád omýláš, tak seš blbec. A rozhodně je neřežou jen mechanici T2, řezali je mimo jiné i mechanici továrního týmu...
18:02:27
20.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> elbacil 20.07.15 17:41:30: Vzadu mam rezane serie. Opravdu by me zajimalo co tak strasneho se stane s pruzinou, kdyz ji fiknu treba o funkcni zavit krom toho, ze tim zvysim tuhost? Doufam, ze se konecne dockam kloudne odpovedi ty mechaniku...
17:43:12
20.07.2015
Eidy
-> elbacil: Napsala se o tom spousta nesmyslů, to ano, ale ještě jsem neviděl nic pořádnýho.
17:41:30
20.07.2015
elbacil
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.07.15 16:38:40: Ked to nevieš tak nemudruj a nepleť sem pružiny ktoré maju záverné závity ktoré su na rezanie.40 Máš zlých mechanikov ked to ani oni nevedia.-> ochoda 20.07.15 16:44:35: a čo má byť?1 -> Eidy 20.07.15 13:04:04: A ty to nevieš?Bolo tu o tom už stokrát písané takže sa nebudem unuvať.Daj si vyhladávač alebo si to vyguugli.1
17:10:34
20.07.2015
castrol
-> Gemini: po takejto úprave sa zabijes sám 1
16:45:10
20.07.2015
Gemini
mam rezane pruziny a OTHP32 v tlmicoch....a teraz ma zabite 3
16:44:35
20.07.2015
ochoda
-> elbacil: Moji mechanici jich taky flexou odstranily notnou část. 47
16:38:40
20.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> elbacil 20.07.15 13:00:35: Uz asi po ste se te ptam proc nerezat? Nechal jsem si za nemaly peniz namotat nove jeste tvrdsi priziny a vysku auta budu opet doladovat rezanim 1 teda vlastne moji mechanici... 3
13:56:39
20.07.2015
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: Tak to abych sem raději nedával foto nových pružin, co jsem si nechal umotat 3
13:04:04
20.07.2015
Eidy
-> elbacil: A prečo se nemajů rezať?
13:00:35
20.07.2015
elbacil
-> stepan 29.05.15 18:59:42: To co psal mvm je v poriadku.Niektorý jedinci tam dávaju aj prevodový alebo motorovy.Tieto ale napenia.Hydraulický nepení.-> vhml 29.05.15 20:25:26: Toto je čo za debilná otázka?1 -> Tuner#2 - zrušená registrace 29.05.15 20:32:38: Z teba mi je takto78Pružiny sa aj tak nemaju rezať,robí to len tvoj mechanik.40 3 Ešte že ta tu máme.3 3 Ináč aj ja mám momentalne tlmiče GAZ.Na šprint som ich mal nastavené na max.141
zvětšit Podvozky Gaz - obrázek od elbacil vložen 20.07.2015 13:00:35
17:12:57
16.07.2015
BeBe
tusim 10,alebo 12,mal som tam Sakyho 250mm struny
Extreme Tyres