skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
-> minno: vzdy som tam natlacil kolko sa tam zmestilo a nastavilo sa to na najvacsi rovnaky negativ na obe strany. Podla toho ako sa trafili 6-7mm podloziek
Koľko mm podložiek mám pridať pod kozlíky prednej nápravy, aby sa odklon zmenil o 1° (smerom z V do A)? Ide mi o L koleso, chcem ho dostať na úroveň P strany. Teraz tam bolo 3 mm. Bude stačiť pridať 1 mm?
-> Kocvin: No, ale bude to tak... už si o tom všichni v tomhle smyslu povídají. Zatímco KERS bylo ještě "cosi", tak dnešní technika je už bez pravidelnýho ždímaní baterek kolo co kolo nepoužitelná. Existuje Formule E. Sice tý distnce musej bejt tragický, ale... bohužel i Nico Rosberg do toho nasypal svoje peníze. A určitě ne pro hezký oči, ale pro výdělek.
Ale třeba se pleteme. Zajímavý bude rok 2021, kdy budou nový pravidla na dalších x let (min. 5) (zatím přesně není určeno, co a jak), ale má být finanční strop a pár/spousta věcí se z agregátu vyhodí, protože to je moc drahý. Ale na atmo V8-10 to asi nebude. Jinak ty pravidla jsou celkem obsáhlý, ale obsahujou dost "kontroverzních" ; věcí - právě jedna svíčka a jeden vstřikovač na válec a podobně.
Ale třeba se pleteme. Zajímavý bude rok 2021, kdy budou nový pravidla na dalších x let (min. 5) (zatím přesně není určeno, co a jak), ale má být finanční strop a pár/spousta věcí se z agregátu vyhodí, protože to je moc drahý. Ale na atmo V8-10 to asi nebude. Jinak ty pravidla jsou celkem obsáhlý, ale obsahujou dost "kontroverzních" ; věcí - právě jedna svíčka a jeden vstřikovač na válec a podobně.
-> MVM: Spalovací vozový park postupně vymře stářím. A je otázka, jak moc to ještě osolí.
-> Mil@n: DPH bude z elektřiny. Se podívej, jak už zdražují dobíjecí stanice na auta. Stát si ty peníze utéct nenechá. V severských zemích byly ze začátku elektroauta odproštěný od daně v rámci podpory. To už taky není.
Je úplně jedno, co lidi chtějí. Zelená je barva budoucnosti, ať chceš nebo ne. Bez ohledu na to, že auta tvoří jen zlomek všech emisí.
Potenciálně teoretickou výhodou je, že spousta krásných spalovacích aut bude za 20 let za hubičku. Všechno bude na baterky a provozovat spalovací motor bude hrdelní zločin.
-> Mil@n: DPH bude z elektřiny. Se podívej, jak už zdražují dobíjecí stanice na auta. Stát si ty peníze utéct nenechá. V severských zemích byly ze začátku elektroauta odproštěný od daně v rámci podpory. To už taky není.
Je úplně jedno, co lidi chtějí. Zelená je barva budoucnosti, ať chceš nebo ne. Bez ohledu na to, že auta tvoří jen zlomek všech emisí.
Potenciálně teoretickou výhodou je, že spousta krásných spalovacích aut bude za 20 let za hubičku. Všechno bude na baterky a provozovat spalovací motor bude hrdelní zločin.
-> Eidy: Tak třeba to nebude tak horké,ale myslím,že ekonomika by šla hodně dolu.Protože když nebude DPH z paliv a vše kolem aut,někdě ty peníze budou muset najít...A E-auta nechce dost lidi a poštvat lidi-voliče není dobrý nápad.Jo o tom zákazu spalovacích motorů se ví ale to se týka nových aut ale fakt je možnost jak píše-> MVM: a to víme všichni,jak je možnost něco zpoplatnit,že si budou s takovýma myšlenkama pohrávat...
-> Eidy: Co se týče nový aut. Tam jak říkáš to budou regulovat/zakazovat. Ale zbytek ten stávající spalovací vozový park budou spíš uměle nutit k zániku. Zdražováním paliva, olejů, znevýhodňovat,zdanit. Že se toho člověk vzdá dobrovolně .. Zase se mi chce zvracet.
-> Kocvin: Bohužel jsem přesvědčený o tom, že spalovací motory budou dříve (spíš dříve) či později zakázány obecně a pak si akorát tak budeme sdílet fotky toho, jak jsme si se svými auty užívali. Zákaz prodeje nových aut se spalovacími motory je už v některých zemích uzákoněn. Takže je potřeba se teď povozit, co nejvíc to jde.
-> Eidy 21.02.20 22:23:15: Tohle snad ani není možné... 

-> MVM: A nebo to skončí tak, že to zelektrizují a bude taky po ptákách. E-formule už nějakou dobu jezdí. Viděl jsem už autokrosový auto i dakarský speciál. Viděl jsem spekulaci o tom, že F1 takhle zničí VW. V rámci sebeočisty a ozelenění se elektrifikují postupně všechno (viz. Pikes Peak) a především silnični auta. No a jelikož F1 slouží k poznatkům pro silniční auta, tenhle směr (spalovací motory) během pár let vymře sám od sebe. 

-> Eidy 21.02.20 20:26:28: Však jo ..
Jen už se objevují jinde diskuse že to není prmárně kvůli změně geometrie a užuž zas se jiní snaží prosadit aby se to příští rok zakázalo .. Blil bych. Stejně jako Wolf řekne že, diky tomu jak jsou jako tým MB silní a rychlí vývojově ,že by bylo nejlepší pro ně aby se pravidla měnily každý rok. Tzn aby měli náskok a ostatní zůstali pozadu .. Je to jen věčný boj jak obejít pravidla a umět rychle zareagovat.. Dospělo to tam, že to auto je tak snadno ovladatelný,že to uřídí zdatnější motokáristi.. A skončí to fšecko špatně - vyšroubují to tak finančně vysoko až to spadne, slabé týmy odpadnou a velký fabriky se nasytí a po titulch odejdou. Tak jako šlo do kopru DTM který ve svý době mělo dokonalejší auta než F1..

Jen už se objevují jinde diskuse že to není prmárně kvůli změně geometrie a užuž zas se jiní snaží prosadit aby se to příští rok zakázalo .. Blil bych. Stejně jako Wolf řekne že, diky tomu jak jsou jako tým MB silní a rychlí vývojově ,že by bylo nejlepší pro ně aby se pravidla měnily každý rok. Tzn aby měli náskok a ostatní zůstali pozadu .. Je to jen věčný boj jak obejít pravidla a umět rychle zareagovat.. Dospělo to tam, že to auto je tak snadno ovladatelný,že to uřídí zdatnější motokáristi.. A skončí to fšecko špatně - vyšroubují to tak finančně vysoko až to spadne, slabé týmy odpadnou a velký fabriky se nasytí a po titulch odejdou. Tak jako šlo do kopru DTM který ve svý době mělo dokonalejší auta než F1..

-> MVM: Já to neposuzuju. Jen překládám. 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.02.20 19:39:24: Právě o ten Chrome jde. Používám ho v pc, telefonu, všechno je propojený, vyhovuje mi to. A přesně když otevřu jakoukoliv cizojazyčnou stánku, mohu si ji hned přeložit.
Ale chápu, jsou lidi, kterým vyhovuje Explorer
Ale chápu, jsou lidi, kterým vyhovuje Explorer

-> Milan 136 21.02.20 19:04:58: o jakých nevýhodach mluvíš?
V práci máme net omezený, takže pokud je chvilka (což teď mimo sezónu občas je), tak jsem na WiFi pro zákazníky. Virt jedu přes aplikaci, která mě vyhovuje narozdil od chrome a je pro mě rychlejší napsat jednu větu, než načítat jinou stránku, dávat ji přeložit a pak se zase vracet zpět. Takhle si tady přečtu za pár hodin o co jde třeba i s nějakým vysvětlením.
V práci máme net omezený, takže pokud je chvilka (což teď mimo sezónu občas je), tak jsem na WiFi pro zákazníky. Virt jedu přes aplikaci, která mě vyhovuje narozdil od chrome a je pro mě rychlejší napsat jednu větu, než načítat jinou stránku, dávat ji přeložit a pak se zase vracet zpět. Takhle si tady přečtu za pár hodin o co jde třeba i s nějakým vysvětlením.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.02.20 12:20:13: Tady přesně vidíš nevýhody, které si sám způsobuješ. Taky umím anglicky prd, ale když si chci něco přečíst, Chrome to prostě přeloží sám. Přijde mi škoda nevyužít zařízení naplno, když to jde

-> bouchy 21.02.20 14:49:48: Světlou výšku můžeš sledovat okem jak se to zdánlivě tváří. Ale má to strašně moc jiných vlivů. Ten klín co vidíš /nebo nevidíš má svůj vlastní význam. Hraje v tom vliv tlumičů a podvozku, potom aerodynamický tvar podlahy a stejně tak vliv přítlaku spojlerů. Proto je jinak výška v klidu a jinak je dynamicky za jízdy. Proto jsou jasně stanovený podmínky a měřící body kdy a jak se taková výška měří 

-> MVM: Minimální mají, ale stejně je zajímavý sledovat, že některý formule maj podlahu "rovnoběžně" s asfaltem a některý předek dolů jak na Avii
a to i na stejným okruhu. Jinak dle libosti...


-> Luky 21.02.20 12:46:33: Rozložení máš z 90% daný konstrukcí. Světlou výšku máš většinou někde přesně definovanou co se minima týká. Samozřejmě že když s tím budu hýbat řádově o centimetry tak se váha někam málo přesune.
-> MVM 21.02.20 10:59:56: já to myslel tak, jestli změny rozložení hmotnosti se dosahuje změnou světlé výšky vpředu/vzadu? Nebo čím se mění rozvážení, když píšeš že se to udělá nezávisle na sobě? Napadá mě ještě změna rozvoru, ale to asi ne-e?
-> Eidy: Ja ja bych to posoudil jinak. Jde o to, že obecně platí že je potřeba vždycky vyhovět požadavkům pneumatiky. A také to závisí na dráze.. Tzn pokud jsou rovné úseky pneumatiky mi s nulou chladnou. - tak si je mám možnost ohřát aby mi to na konci rovinky zabrzdilo a zatočilo. A nebo si na rovině uberu kvůli snížení odporu. Záleží jak potřebuje s pneu pracovat. Životnost nebo grip.
Každopádně je to hezký,ale nezmění to ale můj názor na F1 a po prvním závodě se asi zase přestanu dívat....b
Každopádně je to hezký,ale nezmění to ale můj názor na F1 a po prvním závodě se asi zase přestanu dívat....b
-> všichni: Dle videa to mají rozbíhavé a na rovince to srovnají, čím sníží přehřívání a zbytečné ojíždění vnitřků gum.
-> dragon_cb_cz 21.02.20 12:13:40: chrome mě nesedí, používám next browser, protože tam má virt na šířku vzhled a rozložení jako na PC a stejně tak autohificlub...
-> Tuner#2: Chrome v mobilu by měl mít možnost překladu integrovanou.
-> vhml 21.02.20 11:28:42: hmm, na mobilu to jde dost těžko, než tu operaci udělám, to je rychlejší se zeptat, od toho je to diskuze...
Jedna z teorii byla, že to má zabránit přílišnému ochlazení pneumatik na rovinkách. Ale to ví beztak jen u mercedesu, k čemu to má sloužit

-> Jumbo 21.02.20 11:20:27: já zase k tomuto tématu četl, že větší zbihavost na rovince = větší valivý odpor. Menší v zatáčce = horší ochota zatáčet.
-> Jumbo 21.02.20 11:20:27: nastavuje to z rozbíhavosti na nulu pro snížení jízdních odporů.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.02.20 11:03:54: takovým většinou doporučuji stránky translate.google.com
-> Tuner#2: Mají to udělané logicky, před zatáčkou volant od sebe a za zatáčkou k sobě, takžeti pomáhají brzdy/motor...
-> Jumbo 21.02.20 11:10:18: aha, překvapuje mě, že při těch Géčkách to budou schopni obsluhovat? Hlavně třeba na brzdách?
-> Antony: tak jsem asi slepý, ale hned na začátku videa je vidět, že při nájezdu do cílovky tahá volant k sobě a předky kol jdou směrem k sobě, což je větší sbíhavost, ne?
Edit: A je to logické, větší sbíhavost = větší stabilita v přímce, měnší sbíhavost = lepší reakce na zatáčení
Edit: A je to logické, větší sbíhavost = větší stabilita v přímce, měnší sbíhavost = lepší reakce na zatáčení
-> Jumbo: přesně obráceně, na rovince snižuje, v zatáčce zvětšuje sbihavost.
-> Tuner#2: posun volantu (od sebe/k sobě) mění sbíhavost kol, takže v zatáčce má menší sbíhavost a na rovince větší, pokud jsem to správně pochopil...
-> vhml 20.02.20 18:55:50: a copak, že to dělá pro ty co mají v práci bloknutý youtube a stejně neumí anglicky?
-> Luky 21.02.20 10:52:23: Ano obojí zároveň aniž bys to vzájemně ovlivnil. Ale dneska už to jde i bez pushrod. Jsou jinak konstruovány tělesa tlumiče..
-> MVM: rozložení váhy laděním podvozku, čili rozdílnou světlou výškou předek/zadek?
-> MVM: Pushrod má spoustu výhod. Možná to uchycení na těhlici je v motorsportu dneska zakázaný, možná to při přejezdu nerovností moc kope do volantu, určitě je to složitější na výrobu. Mě by stačil i obyčejný pushrod. 

-> Eidy 21.02.20 10:06:00: Ok. To je ale spíš jedna z vývojových uliček. Benefitem pro mě u klasických konstrukcí je možnost s push rody,nebo jejich odvozenou variantou, udělat na autě zároveň perfektně světlou výšku a rozložení váhy. Ano je to všechno v přímým směru jízdy, dynamicky se zatočenými koly to není měřitelný. Respektive na vahách točit volantem můžu ale nikdy jsem si ty hodnoty nepsal do poznámek.Ale v podstatě to auto se v zatáčce opírá jen o vnější kola..
-> vhml: Vlastně i ano.
-> MVM: Ano, v 99% je to na spodním rameni. Na těhlici to má stejný benefity a navíc to ještě výškově mění polohu kola. Už kdysi mě napadlo, jak udělat někde na těhlici šroubovici s velkým stoupáním a tohle vyřešit. No a pak jsem před lety narazil na YT na tohle řešení z F1. A viděl jsem to snad na jedný formuli v muzeu v Lánech.
-> MVM: Ano, v 99% je to na spodním rameni. Na těhlici to má stejný benefity a navíc to ještě výškově mění polohu kola. Už kdysi mě napadlo, jak udělat někde na těhlici šroubovici s velkým stoupáním a tohle vyřešit. No a pak jsem před lety narazil na YT na tohle řešení z F1. A viděl jsem to snad na jedný formuli v muzeu v Lánech.
-> Eidy 21.02.20 09:39:03: Tak já jsem pushrod měl vždycky upevněny na spodním rameni a těžilo se z jiných přednosti... To co popisujes je úvaha nebo to jsi někde viděl?
-> Eidy 21.02.20 09:39:03: jakože to pak i nakloní kastli do zatáčky?
Nebo to chápu blbě?

-> MVM: No vzhledem k záklonu rejdové osy a ET kola se při zatočení vnější kolo zvedá a vnitřní jde dolů. Dobře je to vidět na motokáře, kde se kroutí šasi. Ale když se pushrod přichytí na těhlici před rejdovou osu, tak dojde k tomu, že bod uchycení toho pushrodu (na těhlici) se při zatáčení přibližuje nebo oddaluje od kastle. Takže vnější těhlice jde při zatočení dolů a vnitřní nahoru. Dle vzdálenosti uchycení a úhlu pushrodu pak styčné místo pneu s asfaltem zůstává třeba v rovině nebo vnější může jít i níž a vnitřní kolo výš.
-> Eidy 20.02.20 20:09:27: Můžeš tuhle teorii trošku jinak rozvést nebo jak to myslíš?
-> vhml: Hmm, něco do sebe to asi má. Nicméně kdybych chtěl něco z F1 instalovat, tak to bude pushrod a uchycení do těhlice před osou svisláku, aby to přitlačovalo vnější kolo a odlehčovalo vnitřní kolo, což ve výsledku zlepší rozložení zatížení a zmenší naklánění auta. Ale to je takový kdyby.

Kdo jako prvni zdvihne hozenou rukavici? Nabastli to Eidy do Koci? www.formula1.com/en/.../a
rticle.new-das-steering-wh
eel-system-legal-and-safe-
insist-mercedes.6pSo0iDVCZ
0HBdcz2MvMPd.html
já mám při 25 l v nádrži a s posádkou celkovou sbíhavost + 4´
odklon 2°
odklon 2°
-> Aviatik93: Podle mě je stanovená seriová sbíhavost pro 13" kola 1mm. (Tolerance -1/+2. Tzn 0 až 3mm - celkové sbíhavosti) Co se pamatuju tak se nejdřív udělala 0 a potom klidně na jednom kole do sbíhavosti 1mm, Důležitý je u Všech geometrii dodržet podmínky - tj, zatížení,a obsah nádrže. Nikde se nedočteme co používáš za pneu a jaký je využití auta.
-> Aviatik93: Máš pravdu. Buď mi tam vypadla jednička nebo jsem to blbě převedl. Stejnak bych to dal k nule. Ale to tahání tam bude vždycky.
-> Bery: Sbíhavost je 1,84 mm, nikoli 7mm. Je to sin0,16x330 =0,92 mm na jedno kolo, takže celková sbíhavost 1,84. 0,6 stupně je 36 minut a to opravdu nemám.
-> Aviatik93: To s tim autem jezdíš jen rovně? Ta sbíhavost - jako psal Eidy - kurva dost to krásně vystihuje:-)