skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Aefekt
prohledat
112 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 19.04.2010 do 03.07.2010, založil/a Šimi/Rapid 136
00:00:23
30.06.2010
30.06.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Jen pro info jsem nafotil jak vypadají origo výstuhy pro vlečku v první evoluci. V druhé to bylo níže zmíněné Učko, nicméně obě dvě výztuhy jsou špatné a rameno se stejně zbortí. Nejlepší je správně navařená L/A výztuha…
23:59:52
29.06.2010
29.06.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Jen pro info jsem nafotil jak vypadají origo výstuhy pro vlečku v první evoluci. V druhé to bylo níže zmíněné Učko, nicméně obě dvě výztuhy jsou špatné a rameno se stejně zbortí. Nejlepší je správně navařená L/A výztuha...
10:24:21
22.04.2010
22.04.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Doplnil jsem článek o fotky.
20:34:52
21.04.2010
21.04.2010
Rider skoda
-> m8rinek: kdyz nemas na kyvce propadnute domky a spravne dlouhe neunavene pruziny,tak lesenarskou trubku fakt nepotrebujes;-) Jinak tim,ze se guma mekka vymacka a vznikne tam vule(malo pevny spoj),tak samo to Ackam jeste prida na velikosti.
15:04:55
21.04.2010
21.04.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Pokud jsem něco opoměl prosím o SZ, zítra budou fotky a upraven popis: skoda-virt.cz/cz/.../6948
-jak-na-acka-na-zadni-vlec
ne-uhlove-naprave
15:04:19
21.04.2010
21.04.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Čokin: Me se to neohlo Neohlo se to ani Semikovi pri bouracce. Jinak jo, mam tam PVC misto L gum. Ses mohl mrknout Akorat je to ted zapraseny... Osobne mam imitaci dlazdicek LA je asi to nejlepsi. Pak uz nejaky ten svarenec jako ma origo bmw.
14:01:10
21.04.2010
21.04.2010
Čokin
-> Klubko_: Dát tam nějaké lino s dřevěným dekorem nebo v barvě? Vhodný by byl asi pamětový efekt at se to pak zase vrátí do původní polohy
13:59:45
21.04.2010
21.04.2010
Čokin
-> Tuner#2: Taky si rád počtu
12:08:24
21.04.2010
21.04.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Klubko_: Zítra to sesmolím.
11:56:08
21.04.2010
21.04.2010
Klubko_
-> Čokin: j, vim, co myslis. "trochu acka" to chce. myslim, ze je ten spoj s linem lepsi.
11:51:19
21.04.2010
21.04.2010
Čokin
-> Čokin: Jinak díky za radu dám tam to lino
11:49:24
21.04.2010
21.04.2010
Klubko_
Tuner#2 21.04.10 11:18:47 napsal: je tam jedna chyba co soudruzi nedoladili, ale něco málo je vidět i u mého auta ke konci.co mas na mysli?
11:48:13
21.04.2010
21.04.2010
Čokin
-> Klubko_: Ale já nechci kola rovně Dělal jsem i převařenou příčku převodovky, ale nakone jsem se rozhodl ji tam nedat, raději at auto pořádně sedí, každý si musí říct na co to chce.
11:18:47
21.04.2010
21.04.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jakub M.: Dovolil bych si nesouhlasit. U profil byl dáván z fabriky na poslední Rapidy a Š 13X a má to tak třeba MATTESS: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/029_2009-11-19_1
9-31-58_95.jpg a přesto že má málo najeto, tak jedno kolo mu začíná Áčko dělat a už jsem viděl hodně aut kde byli Áčka jak prase a byla tam tahle "výztuha". Ono L/A výztuha to krásně roznese do větší plochy a hlavně i na kraji toho podélnýho ramena kde to Učko se bohužel "zavře" a proto to nefunguje. Pomohlo by kdyby to nebylo Učko, ale celý obdélníkový profil, který by tam přesně zapadnul, ale 1. by to bylo těžký jak prase a 2. uzavřený profil z tohu udělá L/A výztuha takže fakt nevím co je na ní špatného.
Co se týče kroucení, tak ano i šikmá ramena se kroutí, kdysi dávno jsme na to měli na Rokycansku přípravek udělaný podle nového a šikmý se tady rovnali, bohužel plotna zmizela u jednoho pochybného člověka neznámo kam
Co se týče spoje, tak oprvdu nejlepší je postupovat dle L/A a dát tam lino, jestli bude čas, zítra udělám článek protože je tam jedna chyba co soudruzi nedoladili, ale něco málo je vidět i u mého auta ke konci.
Co se týče kroucení, tak ano i šikmá ramena se kroutí, kdysi dávno jsme na to měli na Rokycansku přípravek udělaný podle nového a šikmý se tady rovnali, bohužel plotna zmizela u jednoho pochybného člověka neznámo kam
Co se týče spoje, tak oprvdu nejlepší je postupovat dle L/A a dát tam lino, jestli bude čas, zítra udělám článek protože je tam jedna chyba co soudruzi nedoladili, ale něco málo je vidět i u mého auta ke konci.
09:44:24
21.04.2010
21.04.2010
Klubko_
-> Čokin: dej tam lino. Ja to udelal a nechapal jsem, jak mam kola najednou rovne.
08:51:33
21.04.2010
21.04.2010
Jakub M.
-> Čokin:
to se ohlo mě.. ne Matthesovi . Špatnej materiál to nebyl .. výztuhy z 2,5mm plechu ramena ještě originál .. na obou autech kde se mi to stalo. Rozpěrný trubky byly vysoký (jsou) 36mm jako je v návodu.
to se ohlo mě.. ne Matthesovi . Špatnej materiál to nebyl .. výztuhy z 2,5mm plechu ramena ještě originál .. na obou autech kde se mi to stalo. Rozpěrný trubky byly vysoký (jsou) 36mm jako je v návodu.
07:58:06
21.04.2010
21.04.2010
Čokin
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nechápu jak se Vám můžou ohybat vyztužené podelné ramena, to musí být jak ramena tak ty výztuhy z másla. Mohl bych tady vyjmenovat minimálně 5 členů, kteří to mají vyztuženo dle L/A a s autama hodně prasí a ani v nejmenšim to nevypadá že by se ramena bortila, takže chyba bude v provedení.
07:49:27
21.04.2010
21.04.2010
Čokin
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Něco o čem nevím? Lepší je tam dát nějaký tvrdší plast než ty origo L gumy? Ted mě to čeká tak at vím:)
22:33:53
20.04.2010
20.04.2010
TAZ1500
u vlečky je to složitější pokud maš jenom ačka a mezera mezy lemem kaste a gumou nejaka jeste je tak to sou ohnuty ramena uhlový a pokud to maš ještě k tomu na plyn nebo za tim tahaš vozejk tak je to jasny ja sem to nejednou musel udělat tak že se vyhodí příčka převodovky a uložení uhlovych ramen musis převařit vejš ted jde o to jak moc do jde do A nejelepší by byla fotka z boku a ze zadu aby byl vydět ten sklon a jesi dou obě kola stejně nebo jedno víc druhý mín když to přeženeš tak se dostaneš do V a to u uhlovky taky neni dobry ty kola by si mel mit spíš svisle no a pokud ti to ještě k tomu sedí tak je třeba podložit domeček pružiny ale zase jde o to jak moc no a stejně když tohle vsechno udělaš tak neni vyhráno časem se ti to udělá znova a problém je v tom že ty držaky na prevodovce nemužeš převařovat do nekonečna mam taky dojem že leva strana jde o necelý 2 cm pak ti tam vadí trubky chlazení jo a jak se tu píše rapid s kyvkou tak k vidění to opravdu je a právě kvuli tomuhle jednoho sem předělával já osobně ale je jasny že se pak mění jizdní vlasnosti
22:14:52
20.04.2010
20.04.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: A mel si dobrou delku tech rozpernych trubek? Ono totiz kdyz je mas kratky, tak ty srouby spoje ramen pak maji tendenci deformovat podelny rameno.
22:03:38
20.04.2010
20.04.2010
havlik
-> Jakub M.: mam pocit že mam svoje ramena vystužený stejně
22:01:21
20.04.2010
20.04.2010
Jakub M.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
bude rad ze to tak mas ... ja jsem bohuzel tohle hrouceni se potkal na svym gardecku i jedne 130ce ... nez jsme na to prisli, celkem nas co zamestnalo. Resenim nakonec bylo takove rameno, ktere je napul vyztuzene jako L/Ackovy, a ta cast pod spojem je vyztuzena tim Uckem ... takova trosku necista prace, ale reseni myslim funkcnejsi (na obou autech byly ramena orig .. resp pri porovnani s ramenem z AZNP nebyl rozmerovej rozdil)
bude rad ze to tak mas ... ja jsem bohuzel tohle hrouceni se potkal na svym gardecku i jedne 130ce ... nez jsme na to prisli, celkem nas co zamestnalo. Resenim nakonec bylo takove rameno, ktere je napul vyztuzene jako L/Ackovy, a ta cast pod spojem je vyztuzena tim Uckem ... takova trosku necista prace, ale reseni myslim funkcnejsi (na obou autech byly ramena orig .. resp pri porovnani s ramenem z AZNP nebyl rozmerovej rozdil)
20:29:33
20.04.2010
20.04.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: To jsem nepozoroval tedy. Nesmis uzivat ramena a vyztuhy z papiru A jezdim normalne, zadna prasojizda. Ale kamaradum zavodnikum to drzi, tak nevim co by ne...
19:51:04
20.04.2010
20.04.2010
Jakub M.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
tak LA vyztuha zabrani krouceni ramene... spis ale smerem jakoby ven a dovnitr auta, kolem podelny osy taky samozrejme. Kdyz se pak mrknes na uz namontovany rameno, zjistis ze ty vyztuhy, kdyz sou navareny podle navodu, se nenachazeji presne pod stycnou plochou sikmyho s podelnym. Resp. podelny je vzdycky sirsi nez ta plocha vytvorena na sikmym. V dusledku cehoz se vyztuha v miste spoje prohne smerem ven a rameno se stejne zrhouti -> acka jsou nasvete.
tak LA vyztuha zabrani krouceni ramene... spis ale smerem jakoby ven a dovnitr auta, kolem podelny osy taky samozrejme. Kdyz se pak mrknes na uz namontovany rameno, zjistis ze ty vyztuhy, kdyz sou navareny podle navodu, se nenachazeji presne pod stycnou plochou sikmyho s podelnym. Resp. podelny je vzdycky sirsi nez ta plocha vytvorena na sikmym. V dusledku cehoz se vyztuha v miste spoje prohne smerem ven a rameno se stejne zrhouti -> acka jsou nasvete.
19:44:42
20.04.2010
20.04.2010
Jakub M.
-> havlik:
aha .. jo rozumíme
aha .. jo rozumíme
19:43:50
20.04.2010
20.04.2010
havlik
-> Jakub M.: jo já vim jak to vypadá ale jak řikam už sem to viděl tam daný i obráceně že to Učko bylo jakoby tim uzavřený ne vyztužený jeslti si rozumíme
19:40:43
20.04.2010
20.04.2010
Jakub M.
-> havlik:
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
z fabriky je to z obou stran, provrtaný aby se to dalo stahnout šroubem, prochazejícím skrz kostku
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
z fabriky je to z obou stran, provrtaný aby se to dalo stahnout šroubem, prochazejícím skrz kostku
19:40:01
20.04.2010
20.04.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> havlik: Stejne se pak krouti zbytek ramena. Me hlavne dostalo to, ze LA je nahovno
19:33:41
20.04.2010
20.04.2010
havlik
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no daj se dát bud tim dovnitř nebo ven viděl sem obě verze otázkou je jestli to bylo obojí z fabriky nebo dodělávka
19:32:30
20.04.2010
20.04.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: Jak se tam daj spatne dat?
19:31:35
20.04.2010
20.04.2010
Jakub M.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
asi byly špatně daný ...
asi byly špatně daný ...
19:30:20
20.04.2010
20.04.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: Na me zdrojove vlecce u jekly byly a nic moc Jinak s temahle starejma borcema se uz nehadam, mi to stacilo v Autodily Krc. Vsichni jsou chytry jako by byli v Rusku
19:29:05
20.04.2010
20.04.2010
Šimi/Rapid 136
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no vidíš, nechci rejt ale tim se nezjistí co to přesně dělao, když jí poskádáš skoro novou, tak je jasný že áčka zmizej, kdyby ne tak to by byla teprve záhada a po dvou letech se áčka neudělaj ani na nový nevyztužený Ale jak řikám nic proti, je jasný že když to máš komplet podle LA tak to vydrží o dost dýl
19:27:49
20.04.2010
20.04.2010
Jakub M.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
hele pane.. až ty Učka vyzkoušíš, tak povídej, psal to sem táta, kterej ty škodovky dělá věky a rozhodně ví líp co píše, než ty
Edit:
Pokud se třebas podíváš náhodou teď najaře do Želivi .. tak ti ukážu jak je to myšleno a uděláno na tý zadní nápravě.
hele pane.. až ty Učka vyzkoušíš, tak povídej, psal to sem táta, kterej ty škodovky dělá věky a rozhodně ví líp co píše, než ty
Edit:
Pokud se třebas podíváš náhodou teď najaře do Želivi .. tak ti ukážu jak je to myšleno a uděláno na tý zadní nápravě.
16:35:26
20.04.2010
20.04.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Šimi/Rapid 136: Z novejch uplne ne. Sikma ramena stara, vyztuzena. Jinak vse nove. Mam ji skoro dva roky.
16:34:17
20.04.2010
20.04.2010
Šimi/Rapid 136
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jestli to dobře chápu tak ty máš tu LA vlečku komplet z novejch dílů ne? Jak jí tam máš dlouho?
15:33:44
20.04.2010
20.04.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Šimi/Rapid 136: Ja vim, ze mam pravdu, jelikoz na sve LA vlecce zadne problemy nemam
15:20:48
20.04.2010
20.04.2010
Šimi/Rapid 136
pak to tady nemá bejt založený 10 000x, zatim se toho moc nevyřešilo, jen někdo něco poradí, tak druhej tvrdí že tak to neni. Z čeho si mám pak vybrat ??
14:05:42
20.04.2010
20.04.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: Co to je za mystifikaci, ze LA vyztuhy nefunguji? Bych pouzil sve oblibene OMG. Jedine ze bys tam pouzil L gumy misto alternativnich podlozek z PVC, plastu atd.
Ten U jekl kterej ty myslis je pekne naprd.
Ten U jekl kterej ty myslis je pekne naprd.
12:02:26
20.04.2010
20.04.2010
Jakub M.
-> Šimi/Rapid 136:
Ačka na vlečce vznikají z důvodů hroucení podelných ramen v místě spoje se šikmým. Čim pevnější ten spoj uděláš, tím lépe se zbavíš Aček. Výztuhy podle L/A nefungují zrovna nejlíp. Odzkoušeno je dát z obou stran v místě spoje 50tku Učko traverzu, (sedí tam přesně, pokud jsou to nová origo vyztužená ramena na vlečku (dávaly se myslím od 8/88 na všechny vlečky). Výsledkem je, že po 180000km normálního ježdění je náprava stále stejná . Ke konci výroby se tam totiž tohle dávalo. Znám pár lidí, kteří si ta auta koupili nová a bylo to tam. Po dvaceti letech ani jedno z těch aut nemá Ačka.
Ačka na vlečce vznikají z důvodů hroucení podelných ramen v místě spoje se šikmým. Čim pevnější ten spoj uděláš, tím lépe se zbavíš Aček. Výztuhy podle L/A nefungují zrovna nejlíp. Odzkoušeno je dát z obou stran v místě spoje 50tku Učko traverzu, (sedí tam přesně, pokud jsou to nová origo vyztužená ramena na vlečku (dávaly se myslím od 8/88 na všechny vlečky). Výsledkem je, že po 180000km normálního ježdění je náprava stále stejná . Ke konci výroby se tam totiž tohle dávalo. Znám pár lidí, kteří si ta auta koupili nová a bylo to tam. Po dvaceti letech ani jedno z těch aut nemá Ačka.
06:51:51
20.04.2010
20.04.2010
Šimi/Rapid 136
-> matisek: shnilý to fakt neni, na podzim jsem auto skládat tak to vim určitě. Takže asi skusim nejdřv to lino a pak kdyžtak nakoupit nový věci, dky
23:27:10
19.04.2010
19.04.2010
matisek
-> Šimi/Rapid 136: Neposkladal som síce 50 náprav ale virt som precítal skoro celí a tiež mám rapida a môj súkromní názor je že najčastejšie je to tím že sa pozdlžne rameno zbortí,stlačí v mieste spoja z šikmím,samozrejme za predpokladu že to šikmé neni zhnité alebo zohnuté po nejakej búračke.
Pokial to už je zlé tak ti už žiadne lino nepomôže.Bacha ked budeš kupovať ramená večšinou narazíš na samé šmejdy s opolovicu tenšieho plechu než to má byť a prave pri vlečke je to dôležité,hlavne ak ju nechceš vystužovať.
Pokial to už je zlé tak ti už žiadne lino nepomôže.Bacha ked budeš kupovať ramená večšinou narazíš na samé šmejdy s opolovicu tenšieho plechu než to má byť a prave pri vlečke je to dôležité,hlavne ak ju nechceš vystužovať.
23:11:24
19.04.2010
19.04.2010
Šimi/Rapid 136
takže spíš podélný než šikmý? Vim že píšete obojí ale větší pravděpodobnost teda podélný jo?
22:52:25
19.04.2010
19.04.2010
OJOUCH
-> m8rinek: Svet neni tak velkej
22:51:05
19.04.2010
19.04.2010
m8rinek
-> Rider skoda: a ještě věcná, proč myslíš že se dává linoleum? ..... Protože se guma vymačká a spoj se uvolní, ale že by to samo o sobě ,,eliminovalo,, Ačka?
22:50:56
19.04.2010
19.04.2010
Klubko_
Matthes, záškodník z TechWebu 19.04.10 22:33:43 napsal: Ramena nakokot, spoje ramen nakokot, shnily nosniky, shnila ramena, nahovno pruziny. mas recht cecilko. Po posledni zkusenosti se zameruju hlavne na ten spoj.
22:49:42
19.04.2010
19.04.2010
m8rinek
-> Rider skoda: vis jak vypada kyvka? Zkus se zamyslet nad její funkcí, tam V -- A jsou daný konstrukcí a neuděláš s tim nic, teda do doby kdy pružinu a tlumič nenahradíš třeba lešeňovou trubkou :)))
-> OJOUCH: já jsem takovýho rapida dokonce měl :)))
-> OJOUCH: já jsem takovýho rapida dokonce měl :)))
22:47:55
19.04.2010
19.04.2010
m8rinek
Pokud šikmý nejsou na prach, tak nevidim důvod proč by se za normálního provozu mohly ohnout, jako torzka funguje rameno podélný. A pak samo slintbloky (Matthes mě nebude opravovat!) a spoje...
22:46:54
19.04.2010
19.04.2010
Rider skoda
-> Matthes, záškodník z TechWebu: i U kyvky kdyz dam na spoj ramene + poloosy linoleum misto te stare gumy,tak tez eliminuji trochu Acka?nebo to je platne jen u vlecky?
22:46:08
19.04.2010
19.04.2010
OJOUCH
-> tonek.favo: Jo ja vim ale videl jsem na vlastni oci v rapidu 4q+mokre poloosi!