Velká ALU kola -> vliv na nápravy atd..

prohledat
59 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.02.2005 do 15.02.2009, založil/a Honza.net
řadit dle data
20:47:51
15.02.2009
osminohej
Tak když už jste to vytáhli:

www.fordprobe.cz/pneu.php
17:43:42
15.02.2009
jerzy
-> minno: ajaj, odkaz mi hodil kamos, neco jsme hledali a nevsim jsem si ze to je tak stare 3 no treba se jeste chooki vrati a koukne se 4
17:22:57
15.02.2009
minno
-> jerzy: čo si to vytiahol po 4 rokoch3
17:10:18
15.02.2009
jerzy
-> chooki: to je zajimava myslenka, kdyz se nad tim clovke zamysli tak byl to logicky mohlo platit, ovsem kdyz si to predstavim na jakekoli MOZNE sirce rafku pro danou gumu, tak porad dochazim k tomu ze to co meni, je uhel bocnice vuci behounu.



behoun se nemuze natahnout protoze je snad jasne ze ta guma ma takovou pevnost ze se proste nema sanci roztahnout, to co se deje pri meneni sirky rafku je to ze se bocnice bud napnou nebo zaobli, tim to konci a behoun je stale stejny.



podle obrazku ktery si nakreslil, by to platilo, ale jenom v rezu, kde bys nepocital s celistvosti v ose Z.
12:41:26
17.02.2005
Eidy
-> U-Geen: Tybrďo, kosmický technologie. A hele to by se dalo použít jako automatická převodovka. Zužovat ráfek a tim snižovat převodovej poměr. Coool.
20:18:53
16.02.2005
chooki
-> U-Geen: ked som sa sem prihlasoval, tak som cital nieco o nejakych pravidlach diskusie :) uz si zapomnel co si pisal ?

tie kola, pozrite prezul som uz par kolies, a aj ked vsetci ludia na webe budu pisat to co vy, tak si budem mysliet svoje, je mi luto ale je to tak, nic v zlom, verim len sebe :)
15:59:19
16.02.2005
U-Geen
-> eidy: zbytečny :-) proste na slovensku maj variabilni delku behounu.
11:01:38
16.02.2005
chooki
-> eidy: ale je...2 .

10:05:50
16.02.2005
Eidy
-> chooki: ...ach jo...Neni to tak.
16:03:53
15.02.2005
chooki
-> eidy: dobry postreh chlape, normalne si ma donutil zamysliet sa, ale je to proste tak ze ten behoun sa tiez natahuje, vsak tie droty, resp. platno (vlakna) nekopiruju obvod po celom kole, ale su namotavane pod urcitym uhlom, takze urcita pruznost tam je...ale bavime sa o velmi malych rozdieloch...

a hlavne, eidy si to skus na jednej pneu (nizkoprofilovej) a viacerych rafkoch a uvidis sam. je to proste tak.
13:59:26
15.02.2005
Eidy
-> chooki: ...ehm.. No to se jako ten běhoun scvrkne? To snad ne?! Podivej se. V pneu je ocelová kostra. To se ty dráty jako taky zkrátěj? Guma se rozvaluje v bocích a krajích běhounu, ale netvrď nám tady, že se zmenší obvod pneu resp. délka běhounu. No tak chlapi, řekněte mu taky, že je to blbost.
20:14:11
14.02.2005
Milošek
-> PepaS: a do prdele42 42 42 zapomel jsem ze ta 100 byla v majlich42 42 takze se omlouvam a jsem rudej az na prdeli42 ale stejne to o tu se kundu zrychli30
15:05:31
14.02.2005
chooki
-> remix: preco by musela ? zavisi na type gumy, nahusteni, prevadzke atd...a vzhlade samozrejme. Ja mam osvedcene, ze pneu ktora je trochu natiahnuta, lepsie prenasa bocne sily, urcite utrpi komfort a mozno aj zivovtnost pneu, ale to neriesim.

Rikam stale ze riesenia, odporucania vyrobcov (jak aut tak prislusenstva) su len urcitym kompromisom rozdielnych poziadaviek a ja som z tych co si vsima vsetky nazory, riesenia a vyberam si pre seba to najlepsie, co xcem a co uznam sam za vhodne (jasne ze velakrat sa aj clovek sekne...)
14:44:37
14.02.2005
REMIX
-> chooki: co se tyce obrazku, tak s tebou souhlasim, ale musim byt na kazdem disku stejna guma!!4
13:51:20
14.02.2005
chooki
sakra :)
zvětšit Velká ALU kola -> vliv na nápravy atd.. - obrázek od chooki vložen 14.02.2005 13:51:20
13:49:19
14.02.2005
chooki
jeste obr. a dalej sa k tomu uz nebudem vyjadrovat, strata casu...
13:42:33
14.02.2005
chooki
-> eidy: samozrejme ze to tak je...je to predsa logicke, to tu mam vzdycky kreslit obrazky ? ked nieco xcem vysvetlit ? si zober par pneu a chod si to skusit, alebo si aspon pozri na nete fotky alebo tuning casaky...kvoli takymto ludom ma to tu sere, clovek napise 100pct pravdu a dojde niekto a bez jakychkoli argumentov to oznaci za blbost...
13:05:11
14.02.2005
PepaS
-> Milošek: Co se tyka te Aprilky, bylo by dobre ze ta 1sec (i kdyz se mi to zda hodne) je namereno nejspis na draze 400m a takze zrychleni se bere z 0 na 200km/h. Tam uz by se tomu dalo verit, ten o 1sec lepsi cas.
12:43:24
14.02.2005
REMIX
Maximálně se ta guma víc natáhne, takže je víc do balónku, ale taky se nemůže dát 165ka na 7" ráfek8
12:35:03
14.02.2005
Eidy
-> chooki: Nechceš nám snad tvrdit, že na širšim ráfku se guma zmenší. To je docela dobrá blbost.
10:43:39
14.02.2005
Milošek
-> chooki: si never:) ja rikam co sem videl.ty kola testovaly na draze pro draky=kde jinde merit zrychleni...je tam pro to vsechno vcetne casomiry a ted uz to neresim mozna ze to bude nekde na netu ale ja to hledat nebudu4 4
09:47:56
14.02.2005
chooki
Krt, presne tak vacsina spotrebnych aut ma napr. 5 ku vyslovene ako do rychla kvoli spotrebe a hluku, a max.rychl. maju na 4 ku, alebo sa tie rychl. lisia len velmi malo.

Pozri, ja mam na 105ke vlecku s 5Q s pomerom 3.9, pocital som ze budem jazdit na 185/60-13 ale teraz docasne jazdim 165/80-13-zrychlenie nula, na 5ke nezrychlim ani za boha, sporeba o liter vyssia (mesto), ale zase je pravda ze ked idem 100kmh a dam 5ku tam motor nepocujem, len vzduch a valenie gum...jak zahr. auto, ale urcite mi to za to nestoji...
23:05:23
13.02.2005
krt
Když tam dáš malý kolíčka tak to na tý dálnici bude třeba jako bys nejel na 5 ale na 4. Je jasný že to vytočíš na stejnou rychlost ale za jakých podmínek? Spotřeba? Kravál?
20:48:58
13.02.2005
chooki
-> Milošek: chlape porad si nerozumime...rikam ze jasne ze to ma vplyv ale urcite nie 1 sek...a urcite nie u drakov, mozno 0.1 ale urcite nie 1 sek...neverim...sorry, nie...

-> Jirik: taketo vypocty si robim aj ja, len este nezabudaj ze kazda guma urobi trosku iny profil, uz som videl par gum, s tymito vecami fakt uz nejaky ten piatok spekulujem, a zalezi aj na type gumy (este som nevidel 2 gumy rovnakych rozmerov co by mali presne rovnaky profil), zalezi aj na vyske dezenu, ale hlavne zalezi na sirke rafku, pozri ja mam na 8 palc. natiahnutu 185/60 a urcite je o take 2 cm nizsia ako 185/60 na napr. 5 palc...

je jasne ze mozno 195/50-15 ma rovnaky vnejsi prumer ako 165/80-13, ale preco rovno nedat 175/50-13 ? lepsie zrychl, brzdy...vsetko..

a s tou maximalkou je to tak,ze nemozes len sucho prepocitat ze ides 150 kmh, tocis 4500 ot. a das kolo mensie o 20 percent, tak pojdes max.120 kmh, musis brat do uvahy ze na tom mensom kole mas vacsiu silu na kole takze motor vytocis na vysie tocky, takze mozno budes tocit 5500 ot a pojdes 145 alebo aj 150...nexce sa mi to prepocitavat, ale ukazujem ti princip...naprosti tomu kolo mensie o 20percent bude mat o tuto hodnotu vacsiu silu, takze budes mat pocit ze mas motor silnejsi o 20 pct., proste jednoznacne lepsi zrychl ale max nemusi byt o tolko mensia...dufam ze si rozumieme...pozri tieto veci som studoval, pozri si skripta cestne vozidla a pod...maximalku ti dava prusecnik krivky sily na kolach a jazdych odporov...
18:43:36
13.02.2005
Milošek
-> chooki: ja na motorkach da se rict vyrostl to ze ta aprilka zrychli o tu secindu sem si nevycucal z prstu ale davaly porad o dragsterech a tam to testovaly podle casomiry a nekolika mereni!!mluvim o kolech za cca 80klacku ne nejaky slupky za 10tkč v druhovyrobe...

vaha kol ma sakra vliv a jestly to popirate tak tak fakt nevim jak na tom ste z IQ:) samozrejme ma na to vliv i sirka a obvod kola to je jasny......
17:10:07
13.02.2005
Jirik - zrušená registrace
-> chooki: Já mluvím o rozdílu.

16/80/13 a 195/50/15, veríš že 195/50 jsou cca (nechce se mi to počítat) 2 cm na průměru menší než 165/80/13 ? Větší valivý odpor se mi zdá zanedbatelný, ale díky průměru je taky lepší axelerace. Dá se to celkem snadno spočítat.

Pojedeš 2,54 - palec + 2x výška pneu a máš průměr kola.

165/80/13

594,2 mm

195/50/15

576 mm

185/60/13

552,2 mm

Tak a jestli se ti liší maximálka o 5 km/h tak jsi

mě upřímně pobavil. Jinak axelerace bude lepší, to souhlasím.

Ale až pojedeš někam 500 km na sraz, tak budeš muset vyrazit o 2 dny dřív. 3
16:34:28
13.02.2005
chooki
-> Milošek: jeziiis maria, som do motoriek fanatik a par som ich uz mal, a nekecaj tu ze ked das o 0.5 kg lehci kolo, tak mas zrychlenie o 1 sek lepsi !!!! ta aprilka ma cca 3 sek 0-100 kmh, xces povedat ze ked das lehci kolo bude mat 2 sek. ? blabol...sorry ale je to tak ! tam hraje kazda desatinka obrovsky rozdiel...fyziku a podobne veci som studoval aj ja...tak mi tu nekecaj o momente zotrvacnosti

-> Jirik: pozri, kvoli akceleracii su vzdy lepsie male kola (resp. lehci prevod. pomery), mozno jendotka je kratka, ale ostatne stupne si uzijes, pozri ja mam na 105ke 165/80-13, alebo 185/60-13, neskutocny rozdiel v akcel, a spotreba rovnaka

(pri malych kolach sa pri zrychlovani motor menej namaha) a co sa tyka maximalky tam taky velky rozdiel neni, pretoze na male kola zase roztocis do vyssich otacok (vacsi sila na kolach). Mne osobne viac vyhouje citelne lepsie zrychl ako maximalka nizsi o 5 kmh...
13:46:59
13.02.2005
Jirik - zrušená registrace
-> remix: Jak jsi to nakonec udělal ? Náboj a zadek 26 mm podložka ?
13:46:22
13.02.2005
Jirik - zrušená registrace
-> chooki: To je blud, že na slabej motor co nejmenší a nejlehčí kola.

Dáš byť široký, ale prťavý kola a na dálnici ti ujede Babetta. Dobrý to bude maximálně na gumovačky a nějaký závody ve sprintu.

Když vezmu, jak má šáde krátkou jedničku, tak to bude na prd a ještě pořád vytočený....

Obyč. 105ka ti utáhne bez potíží 195/50/15 a ještě se budeš divit jak to s tím upaluje.

Když ti utáhne patnácktku o šíři 205 - 215 v profilu 55 nebo 65 blbej lemra VW Brouk....
12:15:28
13.02.2005
Milošek
jo a kdyby jsi byl stoura tak to tu uvadim jako priklad je asi kazdymu jasny ze motor ze shade se neda srovnavat s motorem z motorky...HOWG
12:10:54
13.02.2005
Milošek
-> chooki: jaky blbosti???ty kecas ty.....je to at uz chces nebo ne je to hmota kterou motor roztaci(schopnost jakou ma motor roztacet tyto hmoty jsou znaceny nM!!!)tudiz tim ze jsou lehci roztoci to driv takze to prida na zrychleni!!!jinak by jsi popiral samotny ucel stoceni setrvaku!proc myslis ze se delaj kola z lehkych slitin???kvuly krase asi ne to by je mohly treba odlejvat z ocely nebo litiny....a jestly tomu neveris dej si na tu sto patou:) kola z bobkata.....a prober se ty-at zije fyzika a kynetika4
10:55:36
13.02.2005
chooki
-> Milošek 12.02.05 11:50:56: jaka 1 sek na zrychleni na aprillii, kdyz ma lehci kola o 0.5 kg ????????....to jako z 0 na 100 kmh ? se prober xlape. pri takovyhle motoroch na bikoch hrajou roli prilnavost gumy, rozlozeni hmotnosti, jezdec...a urcite nezlepsis o 1 sek z 0-100kmh...nekecej blbosti

Ohledne vecsich kol na aute, krome hmotnosti a profilu pneu ma velky vplyv vnejsi prumer kola, na slabe motory urcite co nejmensi kolo a nejlehci (175/50-13,195/45-13 atd)-lepsi zrychl, brzdy, jazdne vlastnosti...2
23:54:39
12.02.2005
Milošek
-> Jirik: no na 4,5 palcovkach jsem videl 205ky a je to brutus a plave to jak svine.....a podle me 50profil na to nedas a kdyz jo budes mit behoun prohnutej jak motorkovou gumu:)))

PS: co tam mate za motory ze tu obr silu neprenesou 165ky4 3 3
20:42:01
12.02.2005
Jirik - zrušená registrace
Já teda nevím, ale mě se brzdí líp s 15" než s hadicema 13". Kdy se 195kama už stojím na fleku, tak se 165kama se ještě vezu smykem se zablokovanejma kolama. 8 A s těma Pirellkama co mám to platí pomálu i na mokru.

V zatáčkách nesrovnatelný. Zase když nahodíš na 13" nějaký 195/50 nebo 205/50 tak to bude sice víc sedět, ale narozdíl od 195/50/15 bude pro tebe dálnice utrpením.

16"ky a víc bych na to nedal, ty 15"ky je takovej rozumnej kompromis.

Stejně jako Remix bych už hadice nedal, nechci někde odletět ze silnice, nebo si v zatáčce natlouct kokos. 3
17:53:53
12.02.2005
Milošek
-> Honza.net: no 15" hliniky budou podle me urcite tezsi ....ŕadsi bych tam dal nejaky 13"(i kdyz tose dnes uz nenosi)z horciku a nejaky ultralehky gumy a bude to znat jak krava na zrychleni to je pomalu to samy jako odlehcit setrvak:))))))149
17:45:59
12.02.2005
Honza.net
-> Milošek: to sem nějak nepobral.. :o)

Hmotnosti tu řeším proto, že chci jen porovnat origo obutý disk vs. obutý 15'' hliník..
16:07:59
12.02.2005
Milošek
-> Honza.net: no kolik vyzi obute je nesmerodatny teda pokud nebudeme vazit rozmer danej z fabriky a vyrobce podle me se bude lisit vahou or34 a nejaky dunlopky sport:)))
12:50:27
12.02.2005
REMIX
-> Honza.net: 15?? No sakra, to abych zvážil to moje1
12:46:20
12.02.2005
Honza.net
-> Milošek: 7kg? no to moje obute ATSko váží 15..
11:51:23
12.02.2005
Milošek
-> Milošek: o 0,5kg lehci...
11:50:56
12.02.2005
Milošek
-> Honza.net: ja sem vazil holej disk 13" na shade a ma presne 7kg 4

jo treba na aprilii rsv 1000mille udelaly kola marčesíny(3 )o celkem 0,5kg 1sec. na zrychleni4
21:04:13
11.02.2005
Honza.net
-> Saky: nic, poslal jsem mail.
20:54:07
11.02.2005
Saky
jak se maji jake naboje?
20:42:48
11.02.2005
Honza.net
-> Saky: to každopádně.. teď me napadá, jak se mají ty náboje? :o)
20:42:11
11.02.2005
Honza.net
Ď.

Nemáte někdo náhodou zvážený klasický škodovácký plecháč (13 palců) s pneu 165/80? :o) Zajímá mě ten váhový rozdíl..
20:39:35
11.02.2005
Saky
nicmene sice neni co resit ale porad je to nelegalni-)
20:35:54
11.02.2005
Štěpán
-> Honza.net: tak to neni co resit a sp tam s nima.Jestlize jsou tezsi,zvysi se setrvacne hmoty a neodpruzene hmoty,takze akcelerace,brzdy a i tlumeni utrpi :-( ale nejsem priti vetsim kolum me se to libi ajestli je to 4x130,neni co resit :-)
16:33:39
11.02.2005
Honza.net
Podložky na moje auto nepůjdou.. mám 15 palcové ATSka s roztečí 4x130 :o)

16:29:29
11.02.2005
Milošek
jo a o podlozkach co tam nemaj co delat nemluve takze to tou zkusebnou stejne neprojde leda ze by jsi mel nejaky trony se 130 rozteci

ale co stejne bych je tam klidne vrznul taky4 3
16:27:40
11.02.2005
Milošek
teda nizsi profil =chybicka42
Extreme Tyres