skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
prevareni Sp
prohledat
71 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 19.01.2010 do 13.12.2012, založil/a Mlhoš - zrušená registrace
-> m8rinek: nebuj taky to znám :) jak říkáš důvěřuj ale prověřuj :)
-> m8rinek: ockem nejde ani bez cementovany vrstvy, proto jsem zkoušel mensi matici z 5Q.
Proste a jen upnout do soustruhu, upíchnout, a hned vytočit nožem závit. Já už mám převodovku složenou. Jen k ní nemám auto :-)
Proste a jen upnout do soustruhu, upíchnout, a hned vytočit nožem závit. Já už mám převodovku složenou. Jen k ní nemám auto :-)
-> djmaso: jo jo, jak udělat z SP s nějakou zbytkovou hodnotou naprosto bezcennej :D. Důvěřuj, ale prověřuj...
-> m8rinek: OMG (OHŘEJ MI GULÁŠ) TAK TO NASERE 1;2;4;5;8;9;10 :D :D
Tak úprava složitá není, jen závit pro 4q ložisko (větší než pro 5q) říznout očkem opravdu nejde (kvuli cementované vrstvě).
Moje hřídel má jednu nevýhodu, je to zkrácený SP4,22, protože kolega neumí počítat do 10 :/. Takže znovu.
Moje hřídel má jednu nevýhodu, je to zkrácený SP4,22, protože kolega neumí počítat do 10 :/. Takže znovu.
-> Jarda...: to převaření je docela zbytečné dle mě když to jde vyladit na pneu...když dáš pneu 175/50 R13 budeš mít SP cca 4,6 ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda...: ted si nejsem jistej presne, ale mohl byt to byt cca stejny vliv jako pmeu 165/70 vs 165/80
Úplně to sem nepatří, ale týká se toho taky, jak velký přínos na zrychlení auta by měl v pětikvaltu ten stálý převod 4,44?Teď mám 4,22, je tu někdo kdo měl obojí a mohl by poreferovat?
-> vhml: asi to dnes vezmu k soustruhoj :)))
-> m8rinek: nemám nůž, tak jakýpa copa :-D Závitník se po 5 závitech zasek, víc to ale nepotřebuje :-) Matice se podloží a zalepí.
-> Eidy: Já bych to na soustruhu dělal.... vhml nééé :D
-> vhml: Není problém se závitováním? Takže to asi není moc tvrdý. Předpokládám, žes to dělal v soustruhu.
-> Eidy: co na tom chceš řešit? Upálíš 5Q hřídel na dýlku 4Q a uděláš závit. Za půl hodiny nemáš co dělat a máš dokouřeno...
Jen pokud chceš použít velký ložisko z 5Q tak musíš udělat hřídel trošku delší, ložisko je širší. Ale nemám oměřeno přesně.
Jen pokud chceš použít velký ložisko z 5Q tak musíš udělat hřídel trošku delší, ložisko je širší. Ale nemám oměřeno přesně.
-> vhml: můžeš to trochu rozvést a přidat foto?
-> TTomas: a že ovocie je v dnešnej dobe drahé, tak takto to bude určite lepšie :-D
Souhlas s Vaclavem. Pokud to pujde, tak to bude prinos. Zaprve se to obejde bez vareni a zadruhe bude stacit jen jedna hruska.
-> Tuner#2: upíchnutí hřídele, vytočení závitu a vytočení kroužku mi jako starost opravdu nepřipadá. Za půl hodiny na soustruhu nemáš co dělat...
-> vhml 25.10.12 09:15:00: Ano, je to leta odzkoušené a bez starosti viz. minno. Ono to není jen o zkrácení lusknutím prstu.
-> minno: jo, musíš dodělat mezikroužek
-> Tuner#2: opravdu je prevarovani zubu snazsi nez jen zkraceni hřídele? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Tak si to zhrňme.
Ak chceme spraviť 4q 3,9 so zachovaním 4. stupňa zo 4q (dlhá 4), tak to koliesko treba zúžiť alebo nie? Drážky na 5q hriadeli sú síce kratšie, len či potom po zúžení kolieska nevznikne "medzera" medzi kolieskom a ložiskom (ak ponecháme 4q ložisko - 5q ložisko zrejme nepôjde použiť).
Rovnaká otázka pre opačný prípad:
Ak chceme spraviť 4q 3,9 s krátkou 4 z 5q - nakoľko koleso 4. z 5q je užšie, nebude treba hriadeľ doplniť po ložisko nejakým aretačným medzikusom, aby tam neostala medzera?
:)
Ak chceme spraviť 4q 3,9 so zachovaním 4. stupňa zo 4q (dlhá 4), tak to koliesko treba zúžiť alebo nie? Drážky na 5q hriadeli sú síce kratšie, len či potom po zúžení kolieska nevznikne "medzera" medzi kolieskom a ložiskom (ak ponecháme 4q ložisko - 5q ložisko zrejme nepôjde použiť).
Rovnaká otázka pre opačný prípad:
Ak chceme spraviť 4q 3,9 s krátkou 4 z 5q - nakoľko koleso 4. z 5q je užšie, nebude treba hriadeľ doplniť po ložisko nejakým aretačným medzikusom, aby tam neostala medzera?
:)
Když to tady čtu, tak mě tak napadá proč to dělat jednoduše, když to jde složitě ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> m8rinek: Jo. Dej si ty kolečka vedle sebe a pochopíš. Zuby ubírat nebudeš, jen to zadlábneš pod nima.
-> vhml: normálně brutálně ,,stočit,,?
-> m8rinek: můžeš, viz -> vhml 24.10.12 21:37:13:
-> vhml: jenže já chci nechat 4° dlouhej, zůžit kolečko můžu? :D
-> vhml: jj ak sa pozuije 4kove kolecko z 5Q tak to neni problem a musi to pasovat
edit: hej bol som si porovnat kolecka 4Q a 5Q ato je najidealnejsia moznost,
nedavno som rozberal jeden suchy 5Q tam volakto 2 a 3 stupen dal este kolecka s puzdrami, a to zaistovacie pero bolo rozrezane na dve casti....
edit: hej bol som si porovnat kolecka 4Q a 5Q ato je najidealnejsia moznost,
nedavno som rozberal jeden suchy 5Q tam volakto 2 a 3 stupen dal este kolecka s puzdrami, a to zaistovacie pero bolo rozrezane na dve casti....
-> peti: 4 kvaltový kolečko zúžíš, mam to tak ted v 5q, kdy jsme na skládaný kvalty použili dostupnější kolečko ze čtyřkvaltu a zakrátili
-> m8rinek: 5q má užší čtyřkový kolečko. Obecně to tam musí pasovat alespoň v mým případě, kdy chci použít krátkou čtyřku, tudíž až po ložisko to musí všechno pasovat, jen nakonci upálit hřídel a zajistit ožisko.
-> Zazaa 24.10.12 21:20:06: potvrdzujem, že nemali. Rozoberal som svoju 4q 1988 a to dvojradé ložisko ako u 5q tam nebolo.
-> Zazaa: nemali
z jake 4q skrine to je ? nemely novejsi 4q uz to stejne dvourade lozisko jako 5q ? pak by melo bejt pouzitelne i kolecko
-> m8rinek: neviem teraz ako to myslis
este ma napada moznot dat vytocit puzdierko na tu 5Q hriadel za tu drazkovanu cast aby bola dlha ako na 4Q a pozuit 4Q lozisko a aj 4Q kolecko 4 stupna
este ma napada moznot dat vytocit puzdierko na tu 5Q hriadel za tu drazkovanu cast aby bola dlha ako na 4Q a pozuit 4Q lozisko a aj 4Q kolecko 4 stupna
-> peti: a kdyby bylo kolečko unášený jen z části?
-> m8rinek: to ze je duta by problem byt nemal, , kolecko nahonu by sa pouzilo s 5Q, vytocit zavit tiez nebude problem, a ze je mesia cast drazkovania pod 4 stupnom bude asi tym ze na 5Q je to dvojrade kuzelikove lozisko sirsie, ja by som pouzil aj lozisko s 5Q , akurat potom sa tam asi nevleze kolecko 4 stupna zo 4Q ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> peti: nj pravda, nicméně dirka je cca v místě náhonu tacha 4q (pro porovnání na foto), to by asi nebyl problém, ale co s těma kratšíma drážkama?
-> m8rinek: ta 5Q je duta od konca az niekde pod kolecko 4 stupna kvoli mazaniu puzdra na 5 stupni
Tak nějak nevim, vykrouhat závit asi není probém, dutě se to taky netváří, ale co s tim rozdílem na drážkách?
-> Bery: Já na něj čekal, až jsem stihl rozebrat špajz :D
kdyby jste někdo potřeboval SP 3,9 tak mi tu zbývá pořád jeden jetej a v pořádku a jeden novej v mastným papíře ještě nepoužitý
Ty SP maj jednu blbou vlastnost, jsou v různých garážích vzdálených cca 2km od sebe :D, jinak bych vám řekl... :D
jen se vratim k panovi z Rokycan tak se hlasim jako spokojeny zakaznik :) 5q - 4.44
-> m8rinek: 4x prosím.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
klidne 3x :)
-> m8rinek: poreferuj a vyrob to krát 2 :-D
-> vhml: už to mam vytažený, jen to porovnat ;)
Stejně jako m8 i mě láká 3,9 do 4kvaltu s krátkou čtyřku. Převařovat to je podle mě zbytečně práce. Má někdo ozkoušení zkrácení 5kvaltové hřídele? Podle mě je to snažší. Upíchnout, vytočit závit a poprdeli. Práce na půl hodiny. Popř není ta hřídel v tom místě dutá?
Tuner#2 04.10.12 13:32:20 napsal:
→ m8rinek 24.09.12 15:47:38: Umím zařídit, cena myslím
1500,– (pro kamose z virtu za trojku)...![107](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/107.gif)
→ m8rinek 24.09.12 15:47:38: Umím zařídit, cena myslím
1500,– (pro kamose z virtu za trojku)...
![107](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/107.gif)
-> m8rinek 24.09.12 15:47:38: Umím zařídit, cena myslím 1500,- (pro kamose z virtu za trojku) kdyz dodas obe hrušky. Děla to vysoustruzenim cepu a protikusu aby to nebylo jen na tupo. Drzi to i na rally kde děla 4,5 převody uz leta.