skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tvrde silentbloky podelnych ramen
20:48:09
01.01.2020
01.01.2020
Milan 136
-> MVM 01.01.20 20:29:22: Pravda. Teď jsem to přečetl znovu. To by fungovalo
20:29:22
01.01.2020
01.01.2020
MVM
-> Eidy: Jestli to chápu dobře,tak chtěl silent kombinovat s unibalem ..
20:15:28
01.01.2020
01.01.2020
Milan 136
-> Eidy 01.01.20 19:53:16: To by se asi brzy vytrhlo
19:53:16
01.01.2020
01.01.2020
Eidy
-> Antony: Svislákovej by podle mě nebyl vůbec vhodnej, protože osa čepu nesouhlasí s osou kývání.
19:02:20
01.01.2020
01.01.2020
Antony - zrušená registrace
Měl jsem vymyšlený klasicky unibal místo buchty, ale s vložkou, která obsahuje silent ze svisláku. Ale skoro jako vždy, výroba pohořela na nedostatku času. Takže holt mám jen unibal.
Edit : spoluautorem nápadu záměny buchty je Vojťas, abych mu neubíral zásluhy
Edit : spoluautorem nápadu záměny buchty je Vojťas, abych mu neubíral zásluhy
13:29:44
01.01.2020
01.01.2020
Eidy
-> david 105: Něco takového.
11:35:47
01.01.2020
01.01.2020
david 105
-> Eidy: ktorý myslíte? Zadný z predného ramena? To by možno aj šlo...
23:31:43
30.12.2019
30.12.2019
Eidy
-> david 105: Tak na to stačí nějaký výpalek podobný na unibal a do toho nalisovat něco třeba z Cupry nebo Fabie RS. S vhodnou vymezovací podložkou. To by mělo fungovat. Stačí to oměřit a nakreslit.
21:59:25
30.12.2019
30.12.2019
david 105
-> Eidy: myslím telo ako ma unibal a naňho prispôsobiť dáky silentblok.
21:55:32
30.12.2019
30.12.2019
Eidy
-> david 105: Co je silentblok na způsob unibalu?
21:39:01
30.12.2019
30.12.2019
david 105
neskúšali ste dakto výrobu silentblokov ? Dačo na princíp unibalu? Vyrobiť telo ako ma unibal a naňho prispôsobiť dáky silentblok s podobnou šírkou? Tak ma to len napadlo a vŕta mi to v hlave..
12:38:08
14.12.2009
14.12.2009
Jozka
-> TTomas 12.12.09 17:02:01: Tak to jsou ty moje - tvrdý kyvkový s plechama.. od Davese.
11:45:13
14.12.2009
14.12.2009
Lůďa
-> havlik: Promiň,přehlídnul jsem.
11:36:05
14.12.2009
14.12.2009
havlik
-> Lůďa: a děláš si prdel nebo co? tady to máš jasně vidět na fotce img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/7_540_124030__2009-1
2-11_11-24-53_8.jpg a celý to tema se to tady v podstatě probírá
11:33:47
14.12.2009
14.12.2009
suri
-> Lůďa: silentblok má zvislo zaliate dva plechy vedľa diery na stredný šroub a tlmiče majú iné označenie 26x175 kyvka 26x200 vlečka a sú dlhšie tie vlečkové
11:30:15
14.12.2009
14.12.2009
Lůďa
A jak poznám vlečkový silentblok od kyvkového?A ještě jak poznat tlumič vlečkový od kyvkového?Díky.
11:42:44
13.12.2009
13.12.2009
vhml
-> TTomas: Daves byl vzdycky jinej
17:02:01
12.12.2009
12.12.2009
TTomas
Tak si pisu s Davesem. On ma udajne vsechny silaky s plechem a to dokonce mekky pro 120 nebo tvrdy pro 130
12:25:55
12.12.2009
12.12.2009
jerrom
-> Matthes, záškodník z TechWebu: přesně tak, nikdo není svatej...já jen, že se tady furt chvástáš a všechny opravuješ, víš...
18:36:24
11.12.2009
11.12.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Fén: Ze by mu nefachalo pismeno T? Ano je to mozne
17:40:40
11.12.2009
11.12.2009
Fén
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A co když se překlepl i on? :o)
17:20:38
11.12.2009
11.12.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> jerrom: Nojo, no ale je rozdil mezi preklepem a silemblogem. Me zas nechytej za slovo ktery spletu...
16:45:21
11.12.2009
11.12.2009
jerrom
-> Matthes, záškodník z TechWebu: co je ramoeno taky neznám, tak nechápu tvoje příspěvky, asi fakt fóbie co?
13:36:02
11.12.2009
11.12.2009
Jozka
-> Pavel P..: Dyk to říkám, bordel to je.
12:14:20
11.12.2009
11.12.2009
Pavel P..
teď jsem se koukal i na silentbloky nanejtovný na novejch vlečkovejch ramenech a oba dva mají v kolečku číslo 105-52 a vedle 15.
12:11:21
11.12.2009
11.12.2009
Pavel P..
taky mám doma pár vlečkových ale každej je jinej.. oba mají plechy, ale jeden je od Féna a měla by to být nová výroba, druhý je zaručeně originál..
na tom novém je v kroužku 105-52 a vedle číslo 15
na druhem, tj. originálu neni žádný kolečko s číslem ale na druhý straně jen číslo 105.15-2-2
pak tu mám kyvkový a taky jeden má to kolečko s číslem 105-52 a vedle 15, a z druhý strany 3-1 a na plechu kde jsou díry je vyraženo F.
další kolečko nemá a to je originál, a z druhý strany má 52.15-1-1 a druhý stejný 52.15-7-5
na tom novém je v kroužku 105-52 a vedle číslo 15
na druhem, tj. originálu neni žádný kolečko s číslem ale na druhý straně jen číslo 105.15-2-2
pak tu mám kyvkový a taky jeden má to kolečko s číslem 105-52 a vedle 15, a z druhý strany 3-1 a na plechu kde jsou díry je vyraženo F.
další kolečko nemá a to je originál, a z druhý strany má 52.15-1-1 a druhý stejný 52.15-7-5
12:08:04
11.12.2009
11.12.2009
TTomas
-> vhml: Jo to klidne, ale myslel jsme to tak, ze pokud loziska pouzivala fabrika, tak to bude asi dobre. Zajimave je, ze skupina vyssich uprav mela mensi brzdy. Asi to bude rokem vyroby - homologace. Dalsi dobra doplnujici informace. Ty homologacni listy jsem videl, ale nejak jsem si toho nikdy nevsiml.
11:53:44
11.12.2009
11.12.2009
vhml
-> TTomas: L/A měli 260mm, LR 253mm
Já právě tuhle nápravu mít nebudu, podle mě to nemá žádnej velkej přínos, takže zůstanu u vlečkový ;-)
Já právě tuhle nápravu mít nebudu, podle mě to nemá žádnej velkej přínos, takže zůstanu u vlečkový ;-)
11:50:37
11.12.2009
11.12.2009
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Pilot 105:
-> TTomas:
Tak děkuji. Musel bych vytahat chytré knížky, hledat a takhle jste mi to pomohli vyřešit velice rychle. Díky.
-> TTomas:
Tak děkuji. Musel bych vytahat chytré knížky, hledat a takhle jste mi to pomohli vyřešit velice rychle. Díky.
11:36:16
11.12.2009
11.12.2009
TTomas
-> su.tech: Spravne...Za 1 sednout
11:36:06
11.12.2009
11.12.2009
Pilot 105
-> su.tech: Ano, je to přesně tak. Rozeznat se dají i podle tvrdosti gumy, je v nich znatelný rozdíl.
11:35:06
11.12.2009
11.12.2009
TTomas
-> vhml: Zalezi na znacce a kvalite, ale kolem 1000kc se musej dat poridit uz celkem kvalitni. Ono i kvalitni lozisko do kyvky vyjde na ranec. Kdyz nesezenes original cesky, tak jsem v loziskarne dost cumel.
Tohle neni klasicka L/A naprava, ale myslel jsem, ze ji budes znat. Pak si jiste umis odpovedet sam. Zdali pouzit loziska/unibally nebo ne. Pises trochu vetsi brzdy? Do tech 13" uz toho snad vic nevleze ne? Ikdyz i facka A mely snad 260mm na predku, ale zase i jiny kola.
Tohle neni klasicka L/A naprava, ale myslel jsem, ze ji budes znat. Pak si jiste umis odpovedet sam. Zdali pouzit loziska/unibally nebo ne. Pises trochu vetsi brzdy? Do tech 13" uz toho snad vic nevleze ne? Ikdyz i facka A mely snad 260mm na predku, ale zase i jiny kola.
11:24:53
11.12.2009
11.12.2009
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> TTomas: Zdar, koukám na to téma a dostávám se k tomu, že jsem tohle nějak nikdy řešit nemusel a z toho pramení moje neznalost. Leží mi doma více kusů nových silentbloků a zcela jistě jsou to originály protože je mám z garáží od starých pánů, co už auta prodali, sešrotovali, něco z výprodeje ze škoda servisu apod. Moje neznalost pramení hlavně v rozpoznání vlečkového od kyvkového. Kdysi jsem to na jednom Rapidu sice měnil, ale to je doba dávno minulá a rozebírat to na mojem Rapidu se mi nechce protože každý takový zásah bych považoval za zbytečný. Proto bych se rád zeptal který je který... je to teda takto? Vlevo je vlečka protože je tam ten výztužný plech v té zalité buchtě a vpravo je kyvkový protože ten plech nemá? Chápu to správně? Díky za upřesnění.
11:17:32
11.12.2009
11.12.2009
Pilot 105
-> TTomas: Nejspíš neměli kovové díly pro výrobu vlečkových silentů, tak použily kovové díly na kyvkové, z toho co jsem pochopil po několikaleté komunikaci s Rubenou, tak kovové díly jim někdo vyrábí v kooperaci. Jinak na zakázkovou výrobu zapomeň, zakázka musí být v řádech několika desítek tisíc, aby se s tím vůbec zabývali.
Před několika lety jsem je uháněl s výrobou vlečkových silentů pod převodovku a jediné čeho jsem docílil, že našli formu, ochota z nich přímo čišela. Potom se objevily na trhu silenty od pána z Blovic, tak jsem to přestal řešit.
Před několika lety jsem je uháněl s výrobou vlečkových silentů pod převodovku a jediné čeho jsem docílil, že našli formu, ochota z nich přímo čišela. Potom se objevily na trhu silenty od pána z Blovic, tak jsem to přestal řešit.
10:57:50
11.12.2009
11.12.2009
Jozka
-> TTomas: To značení bych neřešil, já mám taky označený všechny stejně.. zapomenut dát plechy asi mohli, ale tak nějak z doslechu jsem doteď měl dojem, že i kyvková varianta s tužší pryží bez plechů existuje - akorát je hodně divný, že se k ní v Rubeně nechtějí znát.
Chtěl jsem dát ty svoje tuhý s plechem na kyvku s tím, že mě při 1500 km ročně u auta na parádu - teda žádnej rallycross, zadní náprava přežije, ale nějak mě vikláte..
Chtěl jsem dát ty svoje tuhý s plechem na kyvku s tím, že mě při 1500 km ročně u auta na parádu - teda žádnej rallycross, zadní náprava přežije, ale nějak mě vikláte..
10:56:48
11.12.2009
11.12.2009
vhml
-> TTomas: L/A nápravu znám, ale brzdy byly správně oproti LR trochu větší.
Na kolik pěnez vyjde takovej unibal vůbec? Já myslím, že když už bych to dával, tak asi nechám jenom ložisko. Přece jenom je to nejjednodussi varianta
Na kolik pěnez vyjde takovej unibal vůbec? Já myslím, že když už bych to dával, tak asi nechám jenom ložisko. Přece jenom je to nejjednodussi varianta
10:44:46
11.12.2009
11.12.2009
TTomas
-> vhml: Na asfaltovy souteze bych se toho vubec nebal. Zvlast uniballu. Pripadne i ty loziska. Asi se nestane nic horsiho, nez ze je bude menit.
10:41:59
11.12.2009
11.12.2009
TTomas
-> vhml: Pokud se nepletu, tak do toho sikmeho ramena byl uniball dodelanej, ale v podelnem bylo lozisko nebo uniball rovnou.
10:40:19
11.12.2009
11.12.2009
TTomas
Provedeni podle dokumentace 130L/A mame uz rok v aute, ale jeste nejelo. Snad na jare. Osobne kdyz uz bych neco delal, tak poradnej unibal. Mel jsem napravu delanou v MTX prave pro skodu 130L/A Evo II (od roku 88) a ta mela osazeni jako LR vcetne tlumicu, naboju i brzd. Vlecne rameno bylo svareno s podelnym, ktere bylo tvoreny profilem a misto silace, tam byl uniball.
10:34:35
11.12.2009
11.12.2009
vhml
A ještě nadhodím dotaz. Zkoušel někdo unibaly z velkejch ložisek? Tuším, že kyvkový výkyvný ložiska se tam dávaj. Já nad tím poslední dobou přemejšlím a jelikož nemám žádnou zkušenost tak se neumím rozhodnout. Půjde to už do zarámovaného a vyztuženého auta s vlečkou.
Aby to vůbec mělo nějaký přínos, netrhalo se uložení, nekroutily ramena atd.
Sám to neumím posoudit.
Aby to vůbec mělo nějaký přínos, netrhalo se uložení, nekroutily ramena atd.
Sám to neumím posoudit.
10:33:04
11.12.2009
11.12.2009
TTomas
-> petr s: Jo asi to tak bylo. Je ale znacenej na tele jako kyvkovej, coz nepodporuje tuto teorii.
10:25:16
11.12.2009
11.12.2009
petr s
-> TTomas: Nebo tam nestihly dát výztuhy
10:24:09
11.12.2009
11.12.2009
TTomas
-> vhml: Myslim, ze se bude lehce kroutit silac a o to vic rameno. Ty plechy podle mne prave krouceni silentbloku dost zamezujou.
Oficialne existujou pouze dva silentbloky. Kyvkovej (55SH) a vleckovej s plechem (70SH). JA mam asi prototyp 70SH bez plechu:)
Oficialne existujou pouze dva silentbloky. Kyvkovej (55SH) a vleckovej s plechem (70SH). JA mam asi prototyp 70SH bez plechu:)
10:22:32
11.12.2009
11.12.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> vhml: Silenblok nevim co je, ale ten tvrdej silentblok asi bude ramoeno a nosnik dost namahat. Nebo si tam dat silonblok, ale to bys muse vyrazne omezit vykyv polonapravy
10:20:18
11.12.2009
11.12.2009
vhml
-> TTomas:
Teď to srhnu já, jestli jsem to dobře pochopil :-D
Existuje teda kyvkovej, měkkej, bez plechu
Potom jakýsi tvrdý bez plechu
A nakonec klasickej vlečkovej, tvrdej, s plechem?
A v případě aplikace třetí varianty do kyvky myslíš, že silenblok bude držet, ale bude se při tom kroutit rameno?
Teď to srhnu já, jestli jsem to dobře pochopil :-D
Existuje teda kyvkovej, měkkej, bez plechu
Potom jakýsi tvrdý bez plechu
A nakonec klasickej vlečkovej, tvrdej, s plechem?
A v případě aplikace třetí varianty do kyvky myslíš, že silenblok bude držet, ale bude se při tom kroutit rameno?
09:57:11
11.12.2009
11.12.2009
TTomas
Bohuzel dnes uz asi druhej do paru bez plechu nesezenu. Po dlouhem telefonickem rozhovoru s panem Vostresem (vedouci skladu Rubena - Nachod) maji v evidenci pouze dva silentboky. Ani on nechape jak je mozne, ze tento silentblok mam. Rikal, ze pravdepodobne vznikl omylem a omylem mi ho nekdo i poslal.
Individualni vyroba vzhledem k tomu, ze poptavka je stale mensi a mensi neprichazi v uvahu. Jedine napsat na vedeni, ze by to byl zajimavej artikl a ze by se dobre prodaval, ale to by tady nekdo musel projevit seriozni zajem.
-> Jozka: Ja se prave obavam, ze vyznam tech plechu je jasnej. Zamezit-vyztuzit silac zrovna v ose kyvani, kterou kyvka vykonava. Na hodne malej zdvih s vyztuzenejma ramenama bych si to lajsnul, ale na normalni jezdeni i s tvrdsim podvozkem mi to prijde blbost. Ma nekdo jinej nazor? Rad si ho poslechnu, nez tam teda namontuju obycejnej kyvkovej silac.
Individualni vyroba vzhledem k tomu, ze poptavka je stale mensi a mensi neprichazi v uvahu. Jedine napsat na vedeni, ze by to byl zajimavej artikl a ze by se dobre prodaval, ale to by tady nekdo musel projevit seriozni zajem.
-> Jozka: Ja se prave obavam, ze vyznam tech plechu je jasnej. Zamezit-vyztuzit silac zrovna v ose kyvani, kterou kyvka vykonava. Na hodne malej zdvih s vyztuzenejma ramenama bych si to lajsnul, ale na normalni jezdeni i s tvrdsim podvozkem mi to prijde blbost. Ma nekdo jinej nazor? Rad si ho poslechnu, nez tam teda namontuju obycejnej kyvkovej silac.
08:11:28
11.12.2009
11.12.2009
Jozka
-> TTomas: To je dobrej chaos - já chtěl takový, jako máš ten vlevo a dostal ty, co máš napravo - jen z nich ty plechy nevystupujou tak výrazně. Ale kdybys třeba zkusil objednat u škodateamu, máš naději, že ti přijde levá varianta.
A fotky krásný, já to fotil v noci ve sklepě nikonem a dopadl jsem ještě hůř..
-> ondie: Takže myslíš, že při tý zvýšený tvrdosti pryže už je skoro jedno, jestli tam ty "brzdící" plechy navíc jsou, nebo nejsou?
A fotky krásný, já to fotil v noci ve sklepě nikonem a dopadl jsem ještě hůř..
-> ondie: Takže myslíš, že při tý zvýšený tvrdosti pryže už je skoro jedno, jestli tam ty "brzdící" plechy navíc jsou, nebo nejsou?
02:53:07
11.12.2009
11.12.2009
ondie
-> TTomas: takže sou tři druhy...ale ve finále myslim,že je asi fuk,jestli je tam to železí nebo neni,pokud je to z dobrýho SH základu.
22:24:02
10.12.2009
10.12.2009
TTomas
Omluvte kvalitu, je to mobilem. Kdyz jsem porovnaval s ostatnima silacema, tak stejne tvrde jako vleckove, zato oba daleko tvrdsi nez vsechny kyvkove. Zajimave je, ze i na tele je snad ten bez plechu znaceny jako kyvka, ale 70SH jako velckovej.
22:20:28
10.12.2009
10.12.2009
TTomas
-> Pilot 105: Tak jsem dnes opet vyhraval vsechny silace co mam v garazi. Vysledek je presne to co jsem tu uz psal. Mam dva stejne tvrde silentbloky a jeden je na vlecku a druhy na kyvku. Podarilo se mi nakonec najit i tu fakturu. Je z roku 2005 a stoji v ni: Silentblok zad. napravy S120 Garde G 105.15 (40760) LAK 42-823. Takze kod pro klasickej vleckovej, ale jeden je bez plechu. Tady je dukaz misto slibu a kdyz budete hodni, tak Vas necham i sahnout - rejpnout nechtikem:)