Brzdy, uz zase

prohledat
356 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 29.11.2009 do 13.06.2021, založil/a Doggie4EVER
řadit dle data
15:18:04
11.09.2017
suri
-> minno: mazať sa majú hlavne plochy kde platnička chodí , najlepšie je na to tá šedá koncernová hustá pasta , tá drží dlho
14:55:48
11.09.2017
minno
-> U-Geen 11.09.17 14:08:06: no super, tak to namažem aj ja, nechcel som to mazať všetko skrz-naskrz, ale asi to tak bude lepšie.

-> palinator: nové platne tam majú vôľu celkom OK, no aj tak to tam prihrdzavelo no....



Na prvú moju otázku nejaké reakcie?
14:16:34
11.09.2017
palinator
-> minno: -> U-Geen:

U nás se spodní plíšky nedávaj, aby měla destička větší vůli a nepřirezla, nechává se to na sucho.
upraveno 1x, naposled 11.09.2017 14:17:19
14:08:06
11.09.2017
U-Geen
-> minno: urcite, v tehle mistech teda bejvaj kluzny plisky (asi jen u nekterych aut), kazdopadne ja to mazu medenou pastou.
14:00:06
11.09.2017
minno
A ešte druhá otázka. "Staré" platničky (2 roky a 15 tkm) som mal v týchto miestach, ako je vyznačené na obrázku, dosť nepekne prihrdzavené k brzdiču, že som ich musel až vybíjať kladivom, aby som ich dostal von. Brzdiť to brzdilo normálne, pod tlakom sa to zrejme nejako hýbalo, ale ideálny stav to asi nebol. Nj, s autom sa jazdia krátke trasy :(

Nebolo by vhodné to aj v týchto miestach primazať?
zvětšit Brzdy, uz zase - obrázek od minno vložen 11.09.2017 14:00:06
09:25:03
11.09.2017
minno
Repasol som predné strmene na Punte (nové piestiky, gumičky, prachovky, vodiace čapy, nové pružné prítlačné plechy, vnútri všetko pekne premazané). Dal som nové platničky (TRW), kotúče ostali čo boli (majú dva roky a len 15 tis. km - sú OK, hrdzu z okrajov som očistil).



Pred týmto repasom brzdy občas výrazne pískali pri nebrzdení (obvykle po dlhšej jazde). Pri jemnom dotyku nohou na brzdový pedál pískanie vždy prestávalo. Po uvoľnení pedála zas piskot :)

Staré platničky boli Brembo.



Teraz po repase som s tým najazdil len málo - len asi 100 km, ale už som postrehol občasné slabé popiskávanie od bŕzd rovnako pri nebrzdení.



Platničky majú zo zadnej strany tú nalepenú "podušku" proti pískaniu.

Moja otázka ale znie, má vôbec nejaký význam v snahe úplne odstrániť toto pískanie, potrieť styčnú plochu piestikov, prípadne zadnú stranu platničiek, medenou vazelínou, ktorá sa používa práve proti pískaniu? Kedysi som to skúšal na brzdách Š120, ktoré ale pískali pri brzdení a efekt to nemalo žiadny.



Potrebujem ešte vymeniť brzdové hadičky k strmeňom, tak reku že by som spravil naraz aj toto, ak to má zmysel.

Prípadne čo iné ešte doporučujete?
upraveno 3x, naposled 11.09.2017 09:37:07
20:44:20
31.08.2017
steyr
aha takze pri cine je to normalne :D takze je to aj vyriesene :)
18:14:00
31.08.2017
castrol
-> MOLSO: tak to uz nepamatam
17:36:10
31.08.2017
MOLSO
-> castrol: bol to gabo000000
12:13:00
31.08.2017
castrol
-> steyr: mam dojem ze to tu uz niekto riesil4
11:40:07
31.08.2017
darklord
-> steyr: vika, tam je to normalne...
20:48:17
30.08.2017
steyr
stretol sa niekto s ohnutou celustou v zadnom bubne ? ohla sa v spodnej casti
10:51:51
06.06.2017
bouchy
-> Jarda: Dle škodahoumu je to celkem běžné, ale zase odsud podsud. Jinak mně to servisman dělá měděnou pastou, v autorizákou takovou bílou věcí ve spreji:



www.oleje.cz/forum/cim-ma zete-cepy-plovoucich-brzdo vych-trmenu-t811.html
10:18:45
06.06.2017
Jarda - zrušená registrace
Mam dotazek, sice to neni uplne akutni problem, ale moc se mi to nelibi...

Proc se mi u vsech aut s plovoucim trmenem mirne sjizdi vic deska ven, ne ta u pistku? :/ u feldy to bylo dost zanedbane, plovouci trmen neploval, vse jsem vycistil a dal molyku G, nove desky a ta u pistku je proste po 10tis.km silnejsi a to na obou stranach.

Nasel jsem atyp voditka, tak jsem je zkousel, ale jeste to neni tak vybehane, aby tam sly, to pamatuju, jak kdysi u favorita jsem je tam jen zasunul (pak jsem ho za chvilku prodal, tak nevim, co to delalo)... a niva, ta to ma konstrukcne podle me spatne, je tam linearni vedeni - litina na litinu a je to odkryte, pritlacovane to je pruzinkami, nechal jsem to nazinkovat a na dosedaci plochu jsem dal tu molyku G, tak uvidim, ale chovalo se to podobne, jak u te feldy, kde jsou voditka ve vazeline, kde muze byt jeste problem? preci to nemuze byt konstruovane tak, ze jedna deska ma jeste 2mm a druha uz je na zelezo7

Stejne se mi to chova i u MTXa, na bilem favoritu jsem mel milion km a s prednima brzdama nikdy nebyl problem, tak jsem na to nesahal, ale tady se s tim clovek sere a porad to neni 100% 10
upraveno 2x, naposled 06.06.2017 10:20:39
08:51:56
29.05.2017
Jarda - zrušená registrace
-> radekp 23.05.17 09:07:43: z jakyho duvodu se utrepala?, to musela mit nejaky pohyb, ale ten trubky mit nemaji4 a ocelova by se utrepala taky a pravdepodobne jeste driv4
08:08:19
24.05.2017
Jozka
Dobová trubka "měděná" bolševická, minimálně 6 let na autě v celoročním provozu, nějak od roku 1996 venku na plotě.. (z kila, detail předního ohybu do mostu nápravnice).
zvětšit Brzdy, uz zase - obrázek od Jozka vložen 24.05.2017 08:08:19
09:07:43
23.05.2017
radekp
-> Čokin: mě dali na Felicii jednu trubku měděnou. Ani ne po roce byla utřepaná hned u holendru. Nevím, do jaké míry to bylo dáno dotažením / přetažením, ale tak nějak to ve mě špatně zakořenilo...
21:42:00
22.05.2017
Jozka
-> Čokin: Se mi to nechce podruhý už rozebírat do detailů a nevím, kde tu tohle naposled proběhlo.. ale co do odolnosti proti přetlaku jsou slitiny mědi (čistá měd ve formě trubky není běžně dostupná), užívaný na trubky pro brzdový systémy bohatě postačující, používají se úplně běžně a nejsou ani nikde zakázaný. Potíže na STK jsou "vzpomínkou" na časy bolševika (stejně jako tehdy zapovězený nerezový výfuky) a představa tak schnilýho auta, že mínus běhá po trubkách.. to ani komentovat nebudu.



Problém by mohl být teoreticky na styku mědi s hliníkovou kostkou, ale dle tří (nebo čtyř?) aut, co jsem kuchal v minulosti, je to taky spíš jen teorie.
19:33:07
22.05.2017
Čokin
-> havlik: Tak jsi mě tak nakousnul, že jsem objednal komplet matroš včetně ohýbačky a natáhnu to celé úplně nově se vším všudy, od HBV ke každýmu kolu zvlášť. 4



-> Jozka: A jak to tedy stou mědí je? Co se tlaků týče vydrží nejméně a jinak ?
17:58:40
22.05.2017
Jozka
-> Čokin 22.05.17 15:12:01: To sis mohl ušetřit čas.. úžasná snůška vesměs úplnejch žvástů.. 3
15:54:52
22.05.2017
havlik
-> Čokin: jojo trubky v metráži. Ani nevim jestli jsem v tom pak jel, ono je to bratru 7let určitě. Ale kamarád si to vychvaloval.
15:12:01
22.05.2017
Čokin
-> darklord: Pocetl jsem si :)
13:51:41
22.05.2017
Čokin
-> havlik: Tak to mam v planu, ale ted me tlaci cas a taky chci odzkouset funkci at vim ze to cele nepredelam zbytecne. Trubky jste tahly od HBV k hadicim v metrazi nebo z neceho ? Med davat nechci pry to na STK nemaji radi, netusim tedy proc.
13:47:24
22.05.2017
havlik
-> Čokin: když jsme to dělali u kámoše v autě tak se to natáhlo tak jak to má být každý vývod na jedno kolo:)
13:46:16
22.05.2017
Čokin
Panove resil nekdo zaslepku? Potrebuji na HBV z felicie zaslepit 2 vyvody. Zatim jsem to vyresil holendrem z trubky ktery jsem vyzavitoval a zaslepil M6 sroubkem a zvnitrni strany zapajel cinem na kopecek. Jen nevim zda to bude tesnit. Otazka jestli existuje i systemova zaslepka. Taky bych jeste potreboval propojovaci kus trubka/trubka tzv samice / samice.
21:09:47
15.05.2017
Bukaj
-> Vojťas: Buď v klidu, tohle je vcelku běžná věc, že nové pakny nesedí celou plochou. Sice jsem to nikdy neviděl takto extrémně (cca jen polovina plochy), ale také jsem nikdy nesundaval buben 1000 Km po výměně paken3

Ale že by mi pakny někdy dřely o nějakou hranku na bubnu, to jsem zatím nezažil. Ale už je to spousta let, co jsem naposledy aktivně řešil kyvkové bubny na provozním autě... 4
20:48:52
15.05.2017
Vojťas
-> minno: Pardon, jako vždy sem to nějak blbě napsal, a pak se divím že tady semnou nikdo nemluví 3



-> mirecek.666: No Mirku asi si to trefil, nejspíš sem tenkrát vytáhl nějakou kvalitní zásobu 1



No popravdě to asi fakt moc naježděno nema, ale tisic km tam určitě bude. Když k bubnu prilozim ty novy pakny tak stycna plocha je stejna, i teda k jinymu co doma mam, ale s bubnem na druhy strane sem to neporovnaval, to az to zas slozim a otocim auto.
20:27:04
15.05.2017
minno
-> Vojťas: Ahá, sorry, ja som to pochopil tak, že toto sú už tie beralové pakne :) Ak sú tam tieto už dlhšie, tak to asi nie je úplne OK, ak sú len takto zodraté, ale záleží, koľko km to má.
20:24:57
15.05.2017
mirecek.666
-> Vojťas: tohle obložení je spíš oleštěný než obržděný:-D co to je za směs? Věčný azbest?:-)
20:16:10
15.05.2017
Vojťas
-> minno: no, zas tak novy nejsou, tak tri roky to tam je 3 technickejma to proslo, tak to nejak brzdit muselo 3 a myslim ze sem jen struhnul spodni hranu



Ted nad tim premyslim, kdy sem to asi delal...menil sem gufero, chcalo mi, tak ze to bylo bud pred nejakym Mostem, nebo tou technickou, na ktery sem byl sice loni, ale nevybavuju si ze bych neco takovyho delal. To byla spis malta a zlaty pisky nez auto. Zapatram 3
upraveno 1x, naposled 15.05.2017 20:21:47
20:09:49
15.05.2017
minno
-> Vojťas: Ty si nejaký náročný :) Ešte si to len založil, prešiel možno pár km a už chceš, aby to brzdilo celou plochou3 Sa čudujem, že ti vôbec sadli pakne bez ich nutného obrúsenia. Mne zadné brzdy nikdy v živote nedrali pakne úplne rovnomerne a nové som tam nikdy nedostal bez toho, aby som ich musel značne obrúsiť :-( A to súčasné bubny kupované pred 6 rokmi nové ťahajú už k 100 tkm a pakne tam aj tak nevojdú bez obrúsenia, aby to nikde nedrhlo. Rovnaké problémy na kyvke aj na vlečke a mnoho odjazdených km a mnoho pakní.
20:02:57
15.05.2017
Vojťas
Resite nejak novy pakny ze nedosedaji celou plochou na buben nebo mam ja zas neco spatne? buben ma prumer 231.2, neni to nic extra, ale v toleranci je. Druha pakna je o neco lepsi, ale neni to stopro ani z daleka.



Chtel sem dat pakny s beralem tak to predtim kontroluju, ale kdyz je to takhle, tak nevim jestli to bude mit lepsi efekt, nebo se s bubnem "srovna" rychleji? Pravda moc jsem na tom nenajel a na bubnu je z vnitrni strany drazka ktera je tedy i v pakne, respektive na pakne je vyjete zkoseni, to uz ale resi soustruznik. Tak ze by to bylo tim ta mala stycna plocha? ze by se tam nejdriv vybrzdilo zkoseni a az pak brzdilo plochou ? Jak jste to resili vy?
zvětšit Brzdy, uz zase - obrázek od Vojťas vložen 15.05.2017 20:02:57
upraveno 2x, naposled 15.05.2017 20:50:36
13:48:30
15.02.2017
Jiskra - zrušená registrace
-> Bukaj: Děkuji za nabídku velmi si toho vážím. Já mám k dispozici pouze fungl novou Viku, což Tě asi moc neuspokojí... Nejspíš se tedy vydám cestou upravit konzoli jak psal Molso. Odrežu původní štefty. Pak to zespodu vyztužím nerez ocelovým plátem. Provrtám dva patřičné otvory a prostrčím nové pevnostní šrouby, které zespodu zavařím... Myslím, že to bude dobré a funkční a budu mít i do budoucna klid... Moje ouža je 1977 a má ještě původní THV. Není divu že to vzdal po 40 letech. Jinak rozteč děr pro 19mm THV s posilovačem je větší o +6,5 mm.



Ještě edit dotaz jak nejlépe či správně zapojit okruhy na tom novém THV určeném pro posilovač...
upraveno 1x, naposled 15.02.2017 14:00:11
12:31:54
15.02.2017
Jozka
-> Bukaj: Jsem tehdy někde - už nevím kde - sice sehnal nějakej novej a funguje zdárně přibližně dva roky.. ale povedu v patrnosti, protože poslední dobou se škodovkám fakt nedaří a jeho selhání by mě už moc nepřekvapilo 8.
11:21:14
15.02.2017
Bukaj
-> Jozka: Tak kdybys potřeboval klasickej užováckej, tak víš, koho oslovit 4
11:13:23
15.02.2017
Jozka
-> Bukaj: Že jsme se nedohodli.. měl jsem novej 22 mm Fragokov a že mi na užovku 77 nepasoval (nechtělo se mi vrtat se v konzoli a díry na válcích jsou udělaný tak, aby se ani upravit nedalo), vyměnil jsem ho za dost olezlou 19-ku - i když možná funkční, zatím jsem se k prozkoumání nedostal.8
23:46:05
14.02.2017
Bukaj
-> Jiskra: Tak zpět - poněkud jsem to popletl - samozřejmě, že mám klasický užovkový válec bez posilovače - tedy 19 mm a ne 22 mm, jak jsem napsal 4
20:29:29
14.02.2017
MOLSO
to uz by som radsej odrezal stifty a privaril ich v miestach kde to treba..... upravit pedalovku
20:27:50
14.02.2017
Borderer
-> Jiskra: Bál bych se, je to křehká litina. Pokud bych něco vymejšlel, tak bych sehnal posilovačovou konzoli a posilovač prostě nezapojil.
19:49:49
14.02.2017
Jiskra - zrušená registrace
Co si myslíte o převrtání děr na THV pro úpravu rozteče? Asi jen jejich drobné zvětšení a zafixování THV proti pohybu.
upraveno 1x, naposled 14.02.2017 19:50:45
19:37:17
14.02.2017
Zeke-ten šestý
-> Jiskra: ohledně toho válce koukni na aukro, myslim že sem tam něco viděl4
19:35:32
14.02.2017
Jiskra - zrušená registrace
-> Bukaj: Díky za nabídku. Já ale potřebuji 19mm na verzi bez posilovače. Dostal jsem zadarmo 19mm viku na verzi s posilovačem je uplně nová a zabalená v igelitu. Protože si nejsem jistý tou roztečí děr dal jsem dotaz...



Takže jsem hledal nejen na Virtu a zatím to vypadá že:



THV Užovky jsou vizuelně shodné, ale liší se roztečí děr kvůli nezaměnitelnosti a to:

- 19mm bez posilovače a ventilem nelze s ničím zaměnit

- 22mm s posilovačem a ventilem (lze po výměně zadních válečků nahradit 22mm z M-ka)

- pozn: 19mm s posilovačem se na užovky nedělal...



THV M-ka jsou vizuelně shodné, ale liší se trnem v posilovači kvůli nezaměnitelnosti:

- 19mm bez ventilu a s posilovačem nelze bez uprav trnu s ničím zaměnit

- 22mm bez ventilu a s posilovačem JINÝ TRN (lze nahradit 22mm s ventilem z užovky s posilovačem, ale je jiné zapojení okruhů)



v jiné kombinaci je nutné vyměnit trny, atp...



Takže když nechci posilovač, tak jsem celkem někde. Pochybuju, že seženu nový 19mm válec na užovku a letitý i když nepoužitý, tak to bych si asi moc nepomohl... Bordererovi díky za navedení.
upraveno 3x, naposled 14.02.2017 19:54:17
19:15:30
14.02.2017
Bukaj
-> Jiskra: Pokud bys sehnal originál Mkový (PAL, nebo alespoň Fragokov), vyměnil bych za origo užovkový 22 mm. Samozřejmě nový za nový4
18:13:01
14.02.2017
Jiskra - zrušená registrace
-> Borderer: Je fakt, že tohle asi nikdo moc nedělá. Většinou se to dává naopak. Zatím jsem tedy hledal a zjišťuji, že by to mělo být zaměnitelné. Ten 22mm ma jiný trn v posilovači, který na 19mm nepasuje, ale to mě netrápí. Jinak vidím na fotografiích všelijaké kombinace a už z toho zažínám být tak trochu jelen. Jinou rozteč děr pro uchycení ke konzoli než má 120 mají prokazatelně 100/110/110R... Kdyby byla jiná rozteč uchycení děr THV na užovkách bez a s posilovačem, tak by užovkové posilovače nebyly záměnné na THV z M a naopak, což se mi nějak nezdá. Budu to asi holt muset změřit, než se do toho pustím. Sehnat nový na oužu bude problém a navíc ten ventil zbytkového tlaku už nepotřebuju...
17:55:32
14.02.2017
Borderer
-> Jiskra: Tohle se tuším měnilo s užovkama. Taky byly dva druhy pro posilovač, 22mm nebo 19mm...tak jestli to nebyla ta dvaadvacítka, ale to bych kecal a nemam čas to dohledávat. Řešil sem přesně stejnej problém, když sem měnil HBV a 19ctka pro posilovač tam nešla, měla tušim o trochu větší rozteč.
16:56:07
14.02.2017
Jiskra - zrušená registrace
Kruci toho jsem se bál... Nevíš jestli menší nebo větší? Šlo by to eventuelně nějak upravit? Edit - proč vidím na fotografiích na posilovači v eRku THV se zbytkovým tlakem? skoda.datriware.com/Zasta vba_posilovace_brzd to jsou i různé provedení posilovače?
upraveno 3x, naposled 14.02.2017 17:17:59
16:44:42
14.02.2017
Borderer
-> Jiskra: Ne, mají jinou rozteč děr pro štefty.
16:33:56
14.02.2017
Jiskra - zrušená registrace
Prosim moc mám rychlý dotaz... Mužu použít THV (19mm) určený pro verzi s posilovačem na pedálovou konzoli v užovce bez posilovače? Puvodní válec je definitivně KO. Válečky vzadu jsou vyměněné za nové provedení bez zbytkového tlaku. Bohužel výměna těsnění byla velmi dočasná oprava. Je poškozená vnitřní stěna THV... Díky.
16:20:06
10.02.2017
peti
-> Karel.: vola medzi tym srobovacim trnom a piestikom vo valci
Extreme Tyres