skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Renovace Alu kol
18:01:03
05.07.2024
05.07.2024
George_S
Já jsem si sehnal Ementaly a také jsou v hrozném stavu, z venku popraskana a oloupaná barva ze vnitř nanosy z brzdiču. A také jsem slyšel že pískování není to pravé ořechové, tak jsem se rozhodl že je nechám vyčistit laserem. Ale nevím co na ně jestli komaxit nebo mně napadlo jestli jsou hliníkové tak by možná šli je na eloxovat.
22:42:40
08.03.2024
08.03.2024
fobust
-> minno 08.03.24 22:11:19:
Však na chemickom čístení aj boli. Mám zaujímavé disky - čo kus, to originál. Jeden má aj väčší rádius zaoblenia trojuholníka pri strede.
Však na chemickom čístení aj boli. Mám zaujímavé disky - čo kus, to originál. Jeden má aj väčší rádius zaoblenia trojuholníka pri strede.
22:11:19
08.03.2024
08.03.2024
minno
-> fobust 08.03.24 19:58:21: Vyzerajú dobre. Rozdiel, ktorý popisuješ, vidíš asi len ty.
AL disky sa dávajú pri renovácii na chemický odlak. Necitlivé otryskanie je pre hlinikáče smrť.
AL disky sa dávajú pri renovácii na chemický odlak. Necitlivé otryskanie je pre hlinikáče smrť.
20:24:39
08.03.2024
08.03.2024
fobust
Pre porovnanie ako vyzerali keď som ich kúpil. Originál biele, neboli ani predtým pieksované, lebo to by "zožralo" nápisy.
19:58:21
08.03.2024
08.03.2024
fobust
Tri vrstvy matnej základovky. Jeden disk je trošku odlišný - vidno to. Aj som mu spravil trochu tenší "leštený" lem medzi okrajom a lúčami, lebo tak bol proste od výroby tvarovaný. Aj pri strede to vidno, je to tam užšie medzi stredným a vonkajšími "kruhmi".
09:39:12
04.03.2024
04.03.2024
fobust
08:04:26
04.03.2024
04.03.2024
vhml
-> fobust 03.03.24 16:54:58: to je ze "závodní" 309. Malá převodovka a v ní malej diferák, tak jsem se spíš divil jak to vydrželo dlouho. Ten malej diferák bejvá docela spotřebák. Nakonci už je slyšet ja k v tom občas mlátí
17:37:06
03.03.2024
03.03.2024
fobust
17:34:49
03.03.2024
03.03.2024
Milan 136
-> fobust 03.03.24 16:55:43: To zjistíš časem
16:54:58
03.03.2024
03.03.2024
fobust
13:44:24
03.03.2024
03.03.2024
Milan 136
13:29:29
03.03.2024
03.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
Kdyz kolikrat vidim duchodce pri rozjezdu na snehu a ledu, jak maj plnej plyn, motor na omezovaci, jedno kolo stoji a od druhyho se kouri, tak bych rekl, ze diferak vydrzi hodne
13:12:33
03.03.2024
03.03.2024
růža
-> MVM 03.03.24 06:51:45: Takže zkouška špatného ložiska kola formou, že se zvedne auto na jedné straně a roztočí se motorem je špatné? To mě teď docela zarazilo (ne že bych to dělal, jen jsem to viděl u jednoho letitého mechanika).
08:09:26
03.03.2024
03.03.2024
MVM
-> ajok 03.03.24 08:01:14: Mě to je faky jasný když to dělám Jen chci říct,že některý auta maji vysloveně zakázaný "hrabat" na jiný stupeň než na 1. Tzn žádný zimní hrabání pri kalamitě/náledí v otáčkách atd. Prostě tohle jsou z dnešního pohledu režimy se kterýma se nepočítá a chabé diferáky se rozlousnou. Nic vic nic miň.
Samozřejmě ono šudlání disku šmirglem moc momentu nebere, ale diky otáčkám tam nějaký teplo vznikat bude.
Samozřejmě ono šudlání disku šmirglem moc momentu nebere, ale diky otáčkám tam nějaký teplo vznikat bude.
08:01:14
03.03.2024
03.03.2024
ajok
-> MVM 03.03.24 06:51:45: me to je jasny, jak to funguje... taky nepisu, ze by to potom urcite vydrzelo, jen, ze by to melo vetsi sanci
06:51:45
03.03.2024
03.03.2024
MVM
-> ajok: To nemá nic společnýho s olejem nebo nějakýma aditivama. Je to jen a pouze věc konstrukce diferenciálu. Mazání čepu satelitů je obecně techicky problémový. A satelit a planetový kolo má primárně fungovat jako zubová spojka.(v přímé jízdě). V zatáčce nebo na nerovnostech "umožňuje" diferenci (rozdíl) ale vždy ke kolu který se pořád otáčí podobně rychle jako to druhý. Když jedno kolo vyloženě stojí- je to u otevřeného diferenciálu pro čep satelitů extrémní stav.
00:17:36
03.03.2024
03.03.2024
ajok
-> SO545 02.03.24 19:50:23: vsak, nema sanci to tam vytvorit poradny olejovy film , pomohl by tomu olej GL5 a prisada MoS2, ale zas potom chudaci synchrony
19:50:23
02.03.2024
02.03.2024
SO545
-> fobust 01.03.24 18:48:48: nejde ani tak o prenos sil...ale o ich otacky na ulozeni na ktore to nieje stavane
18:48:48
01.03.2024
01.03.2024
fobust
-> ajok 01.03.24 17:53:01: Však to ani nebeží nonstop. Dávam si prestávky aj ja. Najväčší záhul v prevodovke aj tak dostáva stály prevod. Satelity to prežijú. A keby nie, mám ďalšiu klietku aj so satelitmi odloženú. Nepoviem pol slova, keby som takto hnal výkon rádovo v kilowatoch, ale čo sa tam prenáša pri brúsení disku?
17:53:01
01.03.2024
01.03.2024
ajok
-> fobust: a pak resis prevodovku :), tady souhlasim s MVM , sice mas pravdu s tou zatezi, ale i tak to neni staveny na trvaly chod, vem si jakej tam je pohyb pri jizde do zatacky a takto, kdyz to pustis, min. nedostatecne mazani
15:58:24
01.03.2024
01.03.2024
Tomaso435
-> MVM: ruskej soustruh
15:27:27
01.03.2024
01.03.2024
fobust
15:18:34
01.03.2024
01.03.2024
MVM
-> fobust: To maji satelity v diferáku orgasmus
14:59:53
01.03.2024
01.03.2024
fobust
Ja som renovoval jednoducho. Kúpil som Apollá v pôvodnom stave. Staré gumy som vyzul, dal dolu závažia a disky odovzdal na chemické čistenie. Po návrate som ich brúsil na aute. Úplne stačil zaradený 5. rýchlostný stupeň na voľnobehu. Brúsil som vodným šmirglom 800, 1500 a 3000 omotaným o penový hranol, ktorý vo vode držal tvar a zároveň bol trochu mäkký a ohybný. Následne som brúsené časti zamaskoval páskou, orezávatkom vyrezal prebytočné kusy pásky a disky nastriekal čiernou matnou základovou farbou na kov v troch tenkých vrstvách. Vrchný priehľadný lak som nedával, aj keď som ho kúpil. Momentálne podobne robím disky Meteor II. Tie však boli v horšom stave, možno v minulosti pieskované, ja som ich kúpil celé v bielom laku a po chemickom čistení mali značne hrubý povrch, takže sa musel brúsiť intenzívnejšie, od zrnitosti 80. Okrem toho mali vyžraté drobné "dierky" na povrchu, asi od soli, najmä na okrajoch. Vytmelil som ich hliníkovým gitom a ručne zabrúsil šmirglom 100. Budem ich znovu brúsiť vodným šmirglom na aute. Uvidíme ako sa bude hliníkový tmel tváriť, ale určite to bude lepšie ako tmavá diera. Postup brúsenia overený: zdvihnuté jedno zadné koleso, 5. rýchlostný stupeň, voľnobeh. Na jeden disk sa "prejde" asi 10 až 15 kilometrov, záleží od stavu. Vodný šmirgel 600, 1200, 2500 a 5000 je už prichystaný. Znovu použijem mäkký penový hranol, okraje sa dajú robiť aj ručne. Na okrajoch je nutné už jemnejšie tlačiť, lebo motor bez plynu na päťke trošku zakašle, keď sa silnejšie zatlačí na disk (veľká páka). Šmirgel je nutné každých pár sekúnd namáčať, aby bol na povrchu disku stále vodný film. Občas disky opláchnuť čistou vodou. Na Meteory dám zimné gumy. Možno si preleštím aj Apollá šmirglom 5000, keď to už budem robiť. Tie chytili miernu patinu po jednej letnej sezóne. Obrázok nižšie zachystáva brúsenie diskov Meteor II po chemickom čistení a pred tmelením.
15:52:58
17.02.2024
17.02.2024
minno
-> Eidy: -> Polyš: Aha. Tak som zas múdrejší. Dobre vedieť. Vďaka za rýchlu reakciu.
A nálepka na novom ráfiku "low 113" značí predpokladám najľahšie miesto na disku?
A nálepka na novom ráfiku "low 113" značí predpokladám najľahšie miesto na disku?
15:44:17
17.02.2024
17.02.2024
Polyš
-> minno 17.02.24 15:32:54: Na fordáckejch co jezdím nebyly na původních dírách,a na převrtanejch,je taky nemám.A na origo na Golfu také nejsou.
15:42:07
17.02.2024
17.02.2024
Eidy
-> minno 17.02.24 15:32:54: Ocelové sedlo je spíš výjimka. Taková škodovácká.
15:32:54
17.02.2024
17.02.2024
minno
Myslíte, že je v poriadku, keď AL disk nemá oceľové vložky na matice/skrutky?
Bol som v tom, že to je "povinnosť" pri AL diskoch...
Bol som v tom, že to je "povinnosť" pri AL diskoch...
20:03:34
16.11.2023
16.11.2023
ajok
-> minno 16.11.23 14:32:20: a s gumama 185/70 to uz je skoro 2cm, na tech balonech se mi to auto libi nejvic...
14:32:20
16.11.2023
16.11.2023
minno
-> Bukaj 15.11.23 17:43:31: Hm. Asi by sa tomu aj dalo celkom veriť.
Keď som kedysi porovnával Apollo (5") a plecháč (4,5") tak mi prišlo, že Apollo zhruba o toho pol palca (približne 10-12 mm - bajočko), trčí viac von.
Hrubý náčrt to tak nejako dokazuje, podľa náčrtu mi to vyšlo že Apollo trčí viac von o nejakých 8 mm oproti plecháču.
Keď som kedysi porovnával Apollo (5") a plecháč (4,5") tak mi prišlo, že Apollo zhruba o toho pol palca (približne 10-12 mm - bajočko), trčí viac von.
Hrubý náčrt to tak nejako dokazuje, podľa náčrtu mi to vyšlo že Apollo trčí viac von o nejakých 8 mm oproti plecháču.
17:43:31
15.11.2023
15.11.2023
Bukaj
-> minno: Nevím. Našel jsem tohle, třeba se tomu dá věřit...
www.primadisky.cz/doporuc ene-produkty/962-plechovy- pouzity-disk-13-skoda-4513 -413085-et-275.html
www.primadisky.cz/doporuc ene-produkty/962-plechovy- pouzity-disk-13-skoda-4513 -413085-et-275.html
12:48:53
15.11.2023
15.11.2023
minno
-> Bukaj: Vďaka. A sériový plecháč (13"), nevieš?
20:42:13
14.11.2023
14.11.2023
Bukaj
-> minno: Myslím, že všechny KN liťáky na škodovky byly 5Jx13 ET25...
15:44:36
14.11.2023
14.11.2023
minno
Aké ET Majú Apolla (5")?
Chcel by som to porovnať s tými novodobými Loukoťami (5,5").
Chcel by som to porovnať s tými novodobými Loukoťami (5,5").
22:02:16
13.11.2023
13.11.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz: No, tak záleží odkud a jakým směrem jedeš. Když z Prahy po dálnici, tak je to na chvilku
Ale teď o víkendu jsem jel na otočku k Šumperku se zastávkou u Kvasin a byl z toho celodenní výlet. I když je třetina cesty po dálnici...
Ale teď o víkendu jsem jel na otočku k Šumperku se zastávkou u Kvasin a byl z toho celodenní výlet. I když je třetina cesty po dálnici...
21:42:15
13.11.2023
13.11.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj: V ČR? Odhadem 4 hodiny promarněného času - a lehká ekologická katastrofa...
19:17:09
13.11.2023
13.11.2023
Polyš
-> Bukaj: Když jsi celý týden do 17 hod. v práci,tak to nejde.
17:18:02
13.11.2023
13.11.2023
Bukaj
-> Polyš: Co je to 300 km? Odpolední výlet...
15:53:17
13.11.2023
13.11.2023
Polyš
-> gim 13.11.23 15:26:55: Ty to nemáš tak daleko.Já 150km tam a dalších zpět.
15:26:55
13.11.2023
13.11.2023
gim
-> Polyš: já si pro ně dojel osobně.
06:28:25
13.11.2023
13.11.2023
Polyš
-> gim 12.11.23 22:39:01: Tyhle kola mi ani nepřipomínej.Také jsem je od nich chtěl.Na začátku srpna jsem poslal peníze,dva měsíce nic,a pak mi každý týden říkali,že je pošlou.Po třech měsících jsem si nechal poslat peníze zpět. :(
22:56:28
12.11.2023
12.11.2023
HLT
-> Robert 106 12.11.23 20:44:40: jednodušší je pokličky vybrousit a zkrátit dosedací plochu
22:39:01
12.11.2023
12.11.2023
gim
-> minno: mám Mkovy náboj a sedly na něj jak prd..L na hrnec, ani se nehnuly. Je možné že si je nechávají upravit nebo dám dávají kroužky. Ale tak moc jsem to nezkoumal. Sedla tam jsou.
22:28:05
12.11.2023
12.11.2023
minno
-> Robert 106: -> gim: Na stránke výrobcu je písaný rozmer stredovej diery 91 mm a eMko má vpredu nákružok 85,5 mm.
A má to nalisované oceľové sedlá na matky?
A má to nalisované oceľové sedlá na matky?
22:03:40
12.11.2023
12.11.2023
gim
-> darklord: k těm 7" jsou psané 205/60.
-> isti: v typovém listě nic zvláštního, rozměry, pláště, certifikace atd. Myslím, že tam není psané ani auto, na které jsou vhodná.
-> isti: v typovém listě nic zvláštního, rozměry, pláště, certifikace atd. Myslím, že tam není psané ani auto, na které jsou vhodná.
21:49:01
12.11.2023
12.11.2023
darklord
-> isti: vraj volaky totalne nezmyselny rozmer pneu k tym 5.5x13...