skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nastavení Spax
Nikdo nic?
Zase to obnovim, neuměl by to někdo zrepasovat? Případně kontakt na někoho kdo by to uměl? Nebo aspoň kdyby někdo věděl kde sehnat díly, že bych to zkusil sám.
-> stepan: Ten novejsi typ je urcite plynovej...tyhle starsi teda mozna ne, ale u Huska stejne nepochodis

-> TTomas: Myslim že nejsou plněný plynem, je na nich nápis: This unit is not pressurised
-> stepan: Husek ti to urcite neopravi. Rekne ti, ze na to nema zadnej material a navic ti to tezko naplni plynem. Resil jsem to s nim s original Sachsama na Lr. To je prave nevyhoda tehle tlumicu, ze repasovat se v podstate nedaj a kdyz uz tak to vyjde draz nez poridit nove.
-> stepan: www.hpsporting.cz/ skus za opytanie nic nedas
-> castrol: Tak to nevim, zkusit to můžu.
-> stepan: v hp by to nespravili ?
Tak už jsou zase horší. Jednomu trvá zajetí při zatížení 20kg 3 vteřiny a druhýmu 11 vteřin. Nevěděl by někdo kontakt na někoho kdo je renovuje?
-> Milan 136: Tak to už jsem udělal dostkrát.
-> stepan: před montáží se mají jakýkoliv tlumiče odvzdušnit několikerým zatáhnutím a vytáhnutím pístnice v montážní poloze
Tak po 6 hodinách nastojato jsou pořád každej jinej, ale rozdíl už je mnohem menší.
-> havlik: nesmí se posílat letadlem, protože v nich je natlakovaný plyn. Tlumičům přeprava zřejmě nevadí, ale letadlu by mohlo, pokud by tlumič prdnul

-> U-Geen: Hmm, tak pokud je to jediné riziko, tak to alespoň na nich případně poznám - krabice od oleje bych si asi všimnul
OK, dík...

-> U-Geen: No kdyby vytekli, tak to asi bude na krabici vidět.
-> dragon_cb_cz: muzou vytyct... ja takle jedny spatne skladovany koupil
-> U-Geen: To už jsem taky slyšel, ale mám pocit, že je tak skladují snad úplně všude... a všechny PALovské co dneska člověk koupí na aukru byly asi taky skladované na ležato. Jak moc výrazný problém to pro ty tlumiče může být (někde mi tuším už nějakou dobu leží naležato Kayaby
?

-> stepan: no mam pocit že by mohlo, na těch novejch je přímo napsáno aby se neposílaly letadlem
-> m8rinek 16.12.12 11:13:56: to asi všem tlumičům
Ještě mně napadlo, že se sem vezli v zavazadlovym prostoru letadla, ale to by předpokládám ničemu vadit nemělo.
-> m8rinek: Tak to nevim, zkusim je teda dát do montážní polohy a nějakou dobu je tak nechat, třeba se urovnaj.
-> stepan: a taková drobnost, neškodí těmhle tlumičům dlouhodobý skladování v jiný než montážní poloze?
-> stepan: tak to nevim :)))
-> m8rinek: A ty vnější "šrouby" jsou zalitý barvou i drážky jsou neodřený, to nevypadá že by se v nich někdo vrtal.
-> m8rinek: Koupil sem to v anglii přes ebay.
-> stepan: Kdysi tu byl někdo kdo je rozebral, i když nechtěl, nekoupil jsi to od něj? :D
Jedinej rozdíl je ve vyražených písmenech, ale to může bejt jen označení linky si myslim. Na jednom je EC, na druhym ED.
-> stepan: to vypadá na nějakou hodně stará várku
Trochu to tady obnovim. Koupil sem spaxy, a ať je šteluju jakkoliv, jeden je mnohem tvrdší než druhej. Zajímavý je, že po směru hodinových ručiček jde točit pořád a zpátky jenom o asi 3 otáčky. Nějakej nápad co dělám špatně?
-> Eidy: jo tak nějakej anglán na nějakym foru šteloval i s tim vnějšim:) sice nepsal že by mu to cáklo do xichtu ale že se nic nestalo.
-> havlik: To bude vynález Spaxu. Asi si dost lidí myslelo, že tím vnějším taky něco naštelují a pak jim do ksichtu cáknul olej pod tlakem 25 atm (nebo kolik tam je). 

tak sem psal do spaxu:) kde napřed člověk vyplní co má za auto a za tlumiče a pak napíše svůj dotaz:) každopádně odespali mi že jedno se šteluje červenym kolečkem a druhý modrym kolečkem:). To mě přišlo trošku vtipný. Každopádně speedpro nevim jestli je to jejich vlastní invence nebo invence spaxu ale už mají na tom prostřednim malym čůru udělaný kolečko že se na to vnější nedá dostat. viz foto tim bych to asi definitivně uzavřel s tim že se to vše šteluje jen tim vnitřnim. Díky všem zůčastněným
nastavuje se vsecko tim malym curem
tlumice s nastavitelnyn utlumem a odskokem samostatne sou jine (maji dve cura vedle sebe) a na skodovku se vubec nedelaji ... respektive delaji je jen jako coilover
tlumice s nastavitelnyn utlumem a odskokem samostatne sou jine (maji dve cura vedle sebe) a na skodovku se vubec nedelaji ... respektive delaji je jen jako coilover
Pokud bude někdo tvrdit, že možnost B je správně, tak chci vidět jak si ty tlumiče rozebere

Nepředpokládam že by to někdo tady věděl ale zatim mam dvě verze toho jak se to nastavuje a to tak že jen tim malým čůrem všechno a velkym to tak maximálně rozeberu a pak že jednim se nastavuje odskok a druhym útlum pokud je to možnost B ví někdo kterej je kterej na netu sem o tom nějak nic nenašel. Díky za kontruktivní odpovědi. Přijde mi logická možnost B ale rád bych o tom něco věděl:)