
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní podvozek Protlum
prohledat
51 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 15.06.2009 do 25.10.2015, založil/a LuďekProdl
-> Michal130: jj, to je
Ale je to uplně jiný rameno, no. .

Zajímavý je spodní rameno od Wlada
Fotka z 130RS od Mirdy

Fotka z 130RS od Mirdy
-> Antony: Myslím si, že pružina na tlumiči neudělá (nevyztuží) vůbec nic.
Dej tam unibal a bude to asi nejlepší řešení pro tyhle účely.
Dej tam unibal a bude to asi nejlepší řešení pro tyhle účely.
-> Klubko_: On feldí tlumič může být na to konstruovaný, 130-tkový nemusí, každopádně mu stejně pružina nedovolý nějaký ohyb. A co se týká futra pro silent, nebo unibal, vyrobím si nový na míru. .
-> Antony: To je pravda s tím svislákovym silentem.
Vzal bych tedy oko silentbloku i otvor pro uchycení tlumiče z feldy a upravil na spodní rameno.
Co se týče krutu, tak u té feldy je ten silentblok namáhanej na krut a tlumič na ohyb jak popisuješ a myslím to namáhání bude podobny jako u škodárny, takže by to mělo fungovat.
Jsou asi i jiny řešení, ale ta felda je pro nás asi nejdostupnější.
Vzal bych tedy oko silentbloku i otvor pro uchycení tlumiče z feldy a upravil na spodní rameno.
Co se týče krutu, tak u té feldy je ten silentblok namáhanej na krut a tlumič na ohyb jak popisuješ a myslím to namáhání bude podobny jako u škodárny, takže by to mělo fungovat.
Jsou asi i jiny řešení, ale ta felda je pro nás asi nejdostupnější.
-> Klubko_: ono je celkem jedno, co tam napasovat. Stejně tak by to zvládnul silent ze svisláku. Mě šlo o to, jak upravit vlastní rameno. 
Edit: ikdyž vlastně při použití silentu a jeho dotažení, bude pístnice a vlastně celej tlumič namáhanej jakoby na ohyb. Ale zas by mu mohla pomáhat pružina.

Edit: ikdyž vlastně při použití silentu a jeho dotažení, bude pístnice a vlastně celej tlumič namáhanej jakoby na ohyb. Ale zas by mu mohla pomáhat pružina.
-> Antony: hmm, můžeš dolů navařit oko a silentblok ze zadního tlumiče z feldy. Ten to zatížení pružinou zvládne.
-> Antony: Psal jsem to obecně. Dejte si unibal dle libosti,co do množství i velikostí. Závodní tlumče jsou v unibalech téměř vždycky - ale taky se to donekonečna furt kontroluje na vůle atd.. Nebo zase někdo má zatuhlý,vydřený,volný. Když jsou na autě čtyři - tak ok.. :)) Ale jak je toho moc .. 

-> MVM: souhlas, ale tak mi navrhni řešení, jak uchytit na rameno tlumič, který bude nést na sobě pružinu. . .
Čím víc proužků/unibalů - tím vic Adidas
Nemáš unibal - není to závodnický. Je to součástka která je technicky úžasná a přesto dost náchylná na to abych je nenáviděl.. Tzn, pokud je situace že "tam" nezbytně ukrutně být nemusí a konstrukce to nevyžaduje.. vyhnu se tomu. Jsou hoodně ostrý auta - a unibaly nějak všude nemají 


-> Tuner#2: díky za odkazy. Nikyho provedení mám hotové, ale na L/A ramenech
Protlum kupovat nebudu, jen použiju unibal na tlumiči 


-> Antony - zrušená registrace 20.10.15 18:10:43: Možností je hodně: skoda-virt.cz/cz/.../1076
4-rapid-130-r-h
skoda-virt.cz/cz/.../895- niky-130lr-h
snad neuvažuješ o nákupu?
skoda-virt.cz/cz/.../895- niky-130lr-h
snad neuvažuješ o nákupu?

už jen trubkový.I když někde bych měl mít z levý strany vyztuženou klasiku...pohledám...
Nemáte někdo fotku předních ramen, upravených pro použití Protlumu s unibalem?
-> m8rinek: kdysi jsem podlahu pravidelne prevaroval. Uz jsem se na to vysral a nechavam to praskly. Preplatovat se mi to nechce a jen zavarit prasklinu nepomuze.
-> TTomas: Pozitivně, řikal něco ve smyslu ,,když jsem změnu pocítil i já, tak na tom něco bude,,. Nicméně s dost tvrdou kaslí je dost problém, starej závoďák šel do světe mimojiné i kvuli tomu, že začla praskat kasle, neřikám, že to nepřijde i na seriovejch tlumičích při tomhle provozu, ale na bordel co jezděj na rally vše na tvrdo správně nebude...
-> m8rinek: Mimochodem jak se kamarad vyjadril k prestupu?
-> m8rinek: Ty unibally drzej dobre a kdyz jsou kastle i podvozek dost tvrdy, tak je to urcite lepsi. Ja osobne treba nechci predelavat ulozeni v karoserii, takze az prijde rada na Protlum, tak nahore klasiku a dole oko.
-> TTomas: kamarád přestoupil na soutěžáku na Protlumy (z HP) na standardním uložení, na to co jezděj zas není přístup vše na tvrdo uplně správně...
www.autokaleidoskop.cz/fi les/.../20091018-192301.jp g
www.autokaleidoskop.cz/fi les/.../20091018-192301.jp g
-> woody121: Skoro vsechny auta co na protlumu znam, tak jezdej oko-oko nehlede na urceni (naprosta vetsina rally).
-> m8rinek: To je samozrejmosť, ale najprv som to chcel prebrať tu.
-> woody121: Co poptat sama výrobce?
Vytiahnem túto tému. Rozhodol som sa že na moje auto pôjde podvozok zn. Protlum. Ale, mam malý dotaz. Neviem sa rozhodnúť ktoré uchytenie je pre rally lepšie. P. Kristek roby viacej verzií. Uchytenie oko - oko mi príde lepšie na okruh - kopec ako na rally, tak som zvažoval nad klasickým uložením . Má s tým niekto skúsenosť ? Za odpovede vopred ďakujem. 

jenže co je balík peněz...pro každýho něco jinýho.Kdybych neprodal motorku,tak bych na zadní HP šetřil ještě dneska...je to o prachách...ale jelito,co si nechá postavit auto si snim nikdy nemůže tolik užít jako my - srdcaři:-)
-> Tuner#2: nepsal jsem ze rikas, ze jsou HP spatny, stejne tak jsem psal ze nemam moznost porovnat hp a protlum, jen jsem napsal, hp racing neni spatny a pocitam, ze clovek co investuje do podvozku takovej balik a zavodi, necha si je donastavit presne na svoje auto. Jestli to neudelal a pak si nechal u kristka udelat protlumy na miru, je jasny ze tam rozdil bude mozna velkej, kdoví :)
no...nemám to podvázaný-ještě jsem neskákal,takže nevim a protlum byl o cca 5tis dražší.spíš o 7 co jsem počítal a chtěl...Tak třeba za rok jestli něco zbyde,poladim HP u Křístka:-).Zatim dojem-neteče to po cca 80ti ostrých km,což je fajn.čekám na pneu abych to zkusil trochu vzít u huby na letišti,...protože teču z tech pneu...Jenže to až složim ručku a foukne se předek a ustrojim to.Kéž by to klaplo do konce června...
velmi chvalim Protlum sedi krasne i drzi, neodkakuje, ale treba na to mat spravene auto a potom doladit podvozok a HLAVNE geometriu ta s toho vie spravit nieco uplne zleee.
Inak doladovanie je kapitola ale p. Kristek je velmi ochotny spravit aj 4sady pruzin a upravovat i tlmice a stale dookola ale ma vela prace cize je to narocne casovo...
Su tam ale i ine faktory ako rozlozenie vahy, potom vysky a tak.. ale da sa to, a myslim ze mi to nejde s tym zle ani nad 200km/h co je dokaz ze to predsa dokaze drzat..
Inak doladovanie je kapitola ale p. Kristek je velmi ochotny spravit aj 4sady pruzin a upravovat i tlmice a stale dookola ale ma vela prace cize je to narocne casovo...
Su tam ale i ine faktory ako rozlozenie vahy, potom vysky a tak.. ale da sa to, a myslim ze mi to nejde s tym zle ani nad 200km/h co je dokaz ze to predsa dokaze drzat..
Myslim, ze oba delaji perfektni tlumice a kdyz donutis Huska aby ti donastavil podle tebe a nepotrebujes nastavitelnou svetlou vysku na predku, tak to bude podle meho oboje velice podobny. Kristek je prave udajne ochotnejsi ty svoje podvozky jeste doladovat, zatim co Husek uz dela prevazne uplne jine auta a toto uz je jen okrajovka. Kdyz si tam ale dojedes udela ti taky vse co budes pozadovat. 

-> Bedřich: Dalo, od toho tu máme hádky
, ale myslím si, že to je zbytečné. Pokud nebude kyvka podvázana, tak prostě při skoku udělá Véčka a po doskoku to bude průser v tomhle je na tom vlečka lépe a nikdo mě to nevymluví.

-> Tuner#2: O tom by se, ale dalo polemizovat.
-> vhml: No ale to mohlo být právě nápravou. Mimochodem Šimurda jezdil/jezdí na L/A v předu HPčka a vzadu upravený Protlum (nechával si u Křistka dělat jinou pružinu)
-> Tuner#2: to nebyly, ale na druhou stranu všechny na HP odskočily a ta jedna s Protlumem ne...
-> vhml: Takže to nebyli stejný auta třeba s vlečkou... V tom je na doskoku taky dost rozdíl.
-> Tuner#2: to si právě nemůžu vzpomenout kdo ty Protlumy jel, ale tenkrát jsem po tom v servisu pátral kdo co jede. Buď to byla 110, L/A, nebo LR... Ještě jeli asi 2 litry ale ty jeli oba na HP
-> vhml: Jaký auto?
Měl jsem loni alespoň na pohled možnost porovnat HP a Protlum. Na jedný RZ Krkonošské rally byl takovej podivnej hup přes vlnu na asfaltu. Většina škodovek na HPčkách na tom odskočila a zadek šel do vzduchu, ale jedna která jela Protlum to přejela jako nic...
-> Rapid: A já někde píšu, že HP je špatné? Já jsem spokojen. Navíc Ty a Bery jste zkoušeli přejít z HP na Protlum? Ani jeden, pouze ten kluk s Fávem jo a vychvaloval si to a to je kluk který opravdu ví co chce. Kdo ho viděl na slalomu, tak musí uznat že byl bezkonkurenční...
Co se týče Křistka, tak on je bývalý vývojář a zaměstnanec u Huška, takže kvalita musí být min. srovnatelná. Co se týče podvozku na Š130, tak má lépe vyřešené uchycení tlumičů, umí více verzí, jak na klasiku, tak s okem, předek má proti Huškovi taky výškově stavitelný, takže opravdu lepší podvozek na Š 130 dle mě není...
Co se týče Křistka, tak on je bývalý vývojář a zaměstnanec u Huška, takže kvalita musí být min. srovnatelná. Co se týče podvozku na Š130, tak má lépe vyřešené uchycení tlumičů, umí více verzí, jak na klasiku, tak s okem, předek má proti Huškovi taky výškově stavitelný, takže opravdu lepší podvozek na Š 130 dle mě není...
-> Tuner#2: nezda se mi ze by racing od huska bylo spatny zbozi. Nemel jsem sice moznost to porovnat, ale co mam treningovy HP felde, tak ty jsou perfektni. A Bery je s HP na rapidu taky strasne spokojenej. Pravdou je ze Kristek dela dobry tlumice. Asi jak komu co sedne.
asi i pavouky
můj bože pište ať to jde aspoň číst
můj bože pište ať to jde aspoň číst
-> Tuner#2: jo jasně tak ja mu zavolám jsem slyšel od kamaráda že stěmi ktumiči děla pokusy a skouži na tom vychytavat mouchy a jiné věci
-> LuďekProdl : Už loni nebyl, tak nevím... Ale co by Tě to pomohlo? Jeho zkušenosti jsem popsal a na Škodovku lepší podvozek než Protlum prostě není. Nevím co chceš slyšet více. Pak už je jej otázka cca. váhy auta a toho co chceš jezdit, zavolat Křistkovi a domluvit. Já jsem s ním třeba řešil jakou tuhost pružin používá na své tlumiče a byl moc ochotný a dobře jsem pokecali.
-> Tuner#2: jo tet jsem to cetl, a nevíš jeslí ten kluk letos bude na Hrocháč.
-> LuďekProdl 15.06.09 15:30:43: A četl jsi co jsem psal?
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) ja bych chtěl začit jezdit vrchy ale nevím jaký podvozek mám zvolit.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Ne nedělá, tady se bavíme o 742 a ne o předohrabech...
-> Tuner#2: a kdyby je někdo chtěl tak by je nevyrobily? že to nedělá ma sklad jako ty na Fa/Fe chápu, ale když už to má vymyšlený, tak by nebyl problém je udělat, ne? 

nejlepší je se sebrat, dojet do jablonce a s panem Huškem a Křístkem to pořešit osobně, tady na virtu to jezdí zlomek lidí a ještě míň jich má možnost porovnat HP a Protlum
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : A oni se snad sportingy vyrábí na Š 130? Jedny z posledních mám já a MATTESS a pak už výroba onbnovena nebyla...
Protlum je lepší volba, na Hrocháč jezdil jeden kluk s Fávem, pravidelně tam vyhrával slalom a měl napřed racing HP a pak dal Protulum a liboval si, že je to nebe a dudy. Na Š 130 zavolej přímo Křistkovi, probere s Tebou na jaké auto to bude, jaká cca. váha a co chceš jezdit. Počítej tuším 23tKč bez DPH (někdo tomu říká bez papíru :-)
Protlum je lepší volba, na Hrocháč jezdil jeden kluk s Fávem, pravidelně tam vyhrával slalom a měl napřed racing HP a pak dal Protulum a liboval si, že je to nebe a dudy. Na Š 130 zavolej přímo Křistkovi, probere s Tebou na jaké auto to bude, jaká cca. váha a co chceš jezdit. Počítej tuším 23tKč bez DPH (někdo tomu říká bez papíru :-)
-> LuďekProdl : ono záleží na jaké ježdění to chceš. Co se HP Sporting týče, tak sporting je určený pro běžný provoz, pokud bys to chtěl vyloženě na závody tak bys měl asi potom sáhnout po něčem jiném z nabídky HP.
Všeobecně se o Protlumech říká, že jsou lepší, ale mají také vyšší cenu než HP. Za to co máš na fotce počítej kolem 20tisíc...