skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
úhlovka!!!prosím o radu
-> Tuner#2: Podívej se na fotku levé strany jak je konec ramene šikmo
-> bflm 24.03.09 12:57:10: Já to z těch fotek nepoznám.
-> Petuli: Zkus to nafotit lépe s bleskem a poslat mě to na mail z různých úhlů pohledu.
-> Petuli: Zkus to nafotit lépe s bleskem a poslat mě to na mail z různých úhlů pohledu.
-> Petuli: Ještě je divný, že když máš zadek křivě, že silentbloky (želva) je stejně vysoko od země? Přece když je auto nakloněné, tak jedna musí být zákonitě výš?
Ještě rekapitulace. Máš auto nakloněné na jednu stranu. Dejme tomu, že levá je níž než pravá. A na té pravé straně, kde je to výš je ještě zároveň k tomu níž rameno (což je logické viz nákres NWKT) ALE zároveň tam máš větší Áčko. To je to co je divné. Tam buď bude fakt něco zkroucené a nebo třeba blbě uložené to podélné v kasli viz. Antony.
Ještě rekapitulace. Máš auto nakloněné na jednu stranu. Dejme tomu, že levá je níž než pravá. A na té pravé straně, kde je to výš je ještě zároveň k tomu níž rameno (což je logické viz nákres NWKT) ALE zároveň tam máš větší Áčko. To je to co je divné. Tam buď bude fakt něco zkroucené a nebo třeba blbě uložené to podélné v kasli viz. Antony.
-> Tuner#2: Tak mě podle fotek připadá ohlé rameno
-> Petuli: Tak to je záhada hlavolamu. 2cm jsou dost to je fakt divný. Chtělo by to někoho kdo zná vlečku, aby se na to podíval "jiným" pohledem, třeba něco najde.
tak silentbloky na podélných mám správně,taky jsou stejně vysoko od země,no a konec podélného prav. ramena je o 2cm níže než na levé straně,tak nevím.-> Tuner#2: právě že na levé str. ho tak zvedám,ale pod pravé mi nevleze-> Antony: je možné foto prosím?
-> Syny: Já mám občas stejnej problem
Jinak přesněji: navrtat, vyvrtat, stahnout osazení a upíchnout se sražením hrany. Bože ještě že jsou ty CNC-čka a človek se stím nemusí párat na klasice 


-> Antony: jo to je to slovo na ktery sem si nemohl vzpomenout



-> Syny: "plnou trubku"
Tak to se ti povedlo, kdyžtak kulatinu, ale v podstatě máš pravdu

-> Antony: njn, kdyz mas moznost, tak to je v pohode :) Sehnat plnou trubku, uriznout, stocit, vyvrtat a je hotovo :)
-> Syny: Nenechal, točil jsem si je sám. Výroba trvala asi 20 minut, z toho 10minut jsem hledal materiál 

-> Antony: A ty podlozky sis nechal vyrobit?
-> Tuner#2: Ja auto zvedam vzadu za pricku motoru a taky v pohode...
-> Petuli: neni zac ;)
-> Tuner#2: Ja auto zvedam vzadu za pricku motoru a taky v pohode...
-> Petuli: neni zac ;)
Pánové, a není tento problem (odklon) způsoben uchycením, lépe řečeno, nasazením podložek do buchty (dle katalogu: podložka držáku) ? Mě se stalo přesně to samé. Ta podložka je krátka a snadno nezapadne do buchty tak jak má a když se to stáhne šroubem (M10x85) tak to není poznat, ale buchta je nakřivo. Já to řešil novýma podložkama 4x delšíma než origo z každý strany a je to celé pevnější a jistější 

-> Petuli: Zadek zvedej za konec ramene. Mě pasuje hever svou miskou přesně pod tlumič a za to to zvedám. Vždy tam dám tak na 3 x přehnutý hadr a nikdy se nic neodřelo a je to bezpečné, jak to tam pěkně zapadne a nemůže to sklouznout.
-> Syny: děkuji ti moooc,nafotím více detailů a proměřím ty rozdíly a proměřím i rameno,všem ahoj zítra
-> Petuli: kdyztak dej i vic fotek napravy a uchyceni v kastli a tak... Ale myslim, ze na to prijdeme - moc faktoru co to muze ovlivnit zase neni...
-> Syny: ale když to už bylo na geometrii,hned po nasazení nápravy ten odklon,samozřejmě že pak se to rameno mohlo ohýbat postupně, změřím,zítra dám více info o které jste mě dnes upozornili a dali rady,zatím děkuji všem chlapi
ale říkám po nasazení náprav po GO jsem byl při laserové geometrii,co mi dělá kámoš a šlo to jasně vidět ten odklon,domky mají stejnou vzdálenost,ještě mám ten papír z geometrie
ale říkám po nasazení náprav po GO jsem byl při laserové geometrii,co mi dělá kámoš a šlo to jasně vidět ten odklon,domky mají stejnou vzdálenost
-> Petuli 23.03.09 21:11:18: No tak tim zvedanim tohohle poddimenzovanyho ramena jsi to klidne mohl ohnout... A pak by to resilo tne problem... Vem pravitko nebo neco rovnyho a priloz ho k hrane toho podlenyho ramena - jestli neni prohnuty...
-> Tuner#2: ano myslím konec podelného ramena,že je více u země,zítra napíšu rozdil o kolik,kuknu na ten silenTblok podélného ramena,ted tam jsou vyztužené ty z toho tenkého plechu(druhovýroba)a ještě jedna věc-zvedám auto pod podélné r. v jeho polovině
-> Tuner#2: Ale psal, ze problemy ma az po GO, takze je prodpoklad, ze predtim to bylo ok a ted po vymene napravy to je spatny - takze ty domky nejspis padaj... Pokud by to teda nemel od serie nejak osetreny tu nerovnost a po GO se tam to vyrovnani nedalo...
-> Tuner#2: Kdybys to cetl dal, tak si videl, ze potom jsem se poopravil... Ze se to tam hne, ale ne zas tolik aby to bylo nejak tragicky znat. Pri propruzeni ano, ale pri dani jedne pruziny o kousek dlesi urcite ne... Takze pokud s tim ma Petuli problem, tak to nebude pruzinama - coz on sam potvrdil... Prohnout by se teoreticky mohlo v krajnim pripade i podlene - sice si nedovedu predstavit co by bylo pricinou, ale tech originalnich 2,5mm tam nebylo jen tak pro nic za nic... Pokud se mu zkrouti do vrtule, tak se muze taky ohnout podelne a zaroven zkroutit... Pokud tam ma ty 1,5mm tak sem taky slysel, ze tam praskali svaryco drzy ty dve Ucka u sebe - takze dalsi moznost... Fakt nevim - chtelo by to alespon vice fotek napravy a uchytnych mist...
-> Syny 23.03.09 20:54:52: Ano ale to říkal a pořád jsem nevěděl zda má stejně zapuštěný domky v kasli. Moje taky nebylo bouraný a domky to má jinak. Tím pádem by byla jedna strana výš a tím pádem jiná vzdálenost ramene, ale to už se opět opakuju a mám pocit, že to asi nečtete

-> Syny: Ano viděl, ale že by se prohlo podélně? Spíš se zkroutí do vrtule.
Mimochodem přečetl jsem si celou diskuzi a celé se to točí na téhle Tvojí větě: "Ano, ale budou obe ramena vzdy stejne vysoko od zeme… Nemuze se te stat, ze bude jedno vys a druhy niz pokud stojis na rovine a mas stejny kola…"
Kdyby jsi napsal, že tam bude rozdíl minimální, tak to ještě beru, ale já vycházel z toho, že si vůbec neuvědomuješ jak to tam funguje. Tímto bych to ukončil.
Mimochodem přečetl jsem si celou diskuzi a celé se to točí na téhle Tvojí větě: "Ano, ale budou obe ramena vzdy stejne vysoko od zeme… Nemuze se te stat, ze bude jedno vys a druhy niz pokud stojis na rovine a mas stejny kola…"
Kdyby jsi napsal, že tam bude rozdíl minimální, tak to ještě beru, ale já vycházel z toho, že si vůbec neuvědomuješ jak to tam funguje. Tímto bych to ukončil.

-> Tuner#2: Navic -> Petuli: jasne rikal, ze pruziny menil a nic se nezmenilo, takze tam to asi nebude a stejne ma rameno niz ;)
-> Tuner#2: Videl si nekdy ty druhovyrobni ramena? Jsou delany z 1,5mm plechu - to ohnes pomalu pres koleno... Muze byt ohnuty, muze byt zkrouceny, muze byt povoleny ten spoj - ja nevim, to auto sem nevidel a nevim co jak kde ma... Kazdopadne pokud mu to nekde delali, tak pochybuju, ze se tam namerovali s delkama a tlouskama a vsechno merili a delali peclive ;)
-> Syny: Tak mě vysvětli proč by jinak bylo to rameno níž? Já jiný důvod neznám (teda krom toho, že by povolil spoj se šikmým a rameno spadlo k zemi :-) Zatím se jen domníváme, že Petuli myslel konec podélného ramene.
-> Petuli: Jaký je rozdíl v té vzálenosti od země?
-> Petuli: Jaký je rozdíl v té vzálenosti od země?
-> Tuner#2: Tyvoe ja se vzdavam. Myslis ze sem autem nikdy nehoupal? Pokud bude jedna pruzina dlesi o nejakje kous (ne vlekej), tak tam rozdil v posuniti bude tka malej, ze ho temer nepostrehnes. Ale uz tady na to seru... To je fakt jak u blbejch. Po 20ty pisu, ze vim co si mel na mysli - ten uhel, taky vim jak se hejbe rameno... Ty tady porad meles o zhoupnuti auta - ano, kdyz zhoupes auto z dorazu na doraz, tak to asi opravdu asi hnou vic nez kdyz das o 3 nebo 5cm delsi pruznu na jendu stranu... Fakt me prijde, ze tady mluvis naprosto o necem jinym... Navic to tady nebudu uz zasirat, protoze uz ted vidim, ze to zase nikam nevede a -> Petulimu: by to moc nepomohlo...
-> Petuli: Jo něco přes 12cm to je, tak to bude v pohodě pokud máš obě strany stejný. Tak pak hledej v těch dalších možnostech co jsem psal.
-> Tuner#2: Já to snad pudu natočit 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: já vím,uteklo mi t:-)-> Tuner#2: chlape od výroby dané domky a pružiny plnily to co měly a po udělání GOnápravy se měly nějak změnit?měřil jsem to od plochy,kde se sedí guma pružiny po konec kastle,nějakých 12.5cm
-> Syny: Zhoupni si auto s vlečkou a pak něco piš. Já viděl co to dělá, když mě MATTESS houpal s autem. Asi bych doma našel i nějaké video ale doma nejsem :-)
Navíc Petuli nepsal jaký tam má rozdíl, nezměřil to ani metrem, ani šuplerou - pokud jsem to teda nepřehlídnul.
Navíc Petuli nepsal jaký tam má rozdíl, nezměřil to ani metrem, ani šuplerou - pokud jsem to teda nepřehlídnul.
-> Tuner#2: Bude, ale ne o nejak extra velky kus... Jestli umis cist, tak sem psal nekolikrat, ze ty myslis ten zelenej uhel a ted pises ze sem to nepochpil a v zapeti poukazes na tomasovo nakres - coz je to sami jako ten muj s tim uhlem, takze uz sem z toho fakt blazen... Asi nejlip to vystihl -> peti: . Konec se hne, ale ne zas o tolik - princip houpcky by tam fungoval v pripade, ze od buchty ke kostce by to bylo stejne daleko od kostky ke konci ramena, pak by to slo umerne, ale jelikoz od kostky ke konci ramene to je kousek - vlastne jen pruzina, tak se ten konec proste zas tak moc nehne - urcite ne tak, jak popisuje -> Petuli: .
-> Syny 23.03.09 19:03:43: Tady opět tvrdíš blbost, když prostě bude pružina delší, tak konec podélného ramene bude níž viz. nákres Tomáše.
-> Nwkt 23.03.09 18:56:24: Přesně takhle je to myšleno a tu vzdálenost to mění dost.
Zkuste si zahoupat autem bez tlumičů a uvidíte co to rameno na konci dělá. Je to prostě jako princip houpačky.
-> Petuli: Tak ani napotřetí jsem se nedočkal odpovědi - to je pak těžký. Pružiny můžeš mít stejně dlouhý, ale pokud bude blbě svařená kasle z výroby, tak prostě bude jeden domek víc zapadlej a může to taky dělat. To je důvod proč já musím mít jednu pružinu asi o 5mm kratší. Ale napřed mrkni na želvu (buchtu) neboli ten silentblok (pro Matthese silenblok)
Zkuste si zahoupat autem bez tlumičů a uvidíte co to rameno na konci dělá. Je to prostě jako princip houpačky.
-> Petuli: Tak ani napotřetí jsem se nedočkal odpovědi - to je pak těžký. Pružiny můžeš mít stejně dlouhý, ale pokud bude blbě svařená kasle z výroby, tak prostě bude jeden domek víc zapadlej a může to taky dělat. To je důvod proč já musím mít jednu pružinu asi o 5mm kratší. Ale napřed mrkni na želvu (buchtu) neboli ten silentblok (pro Matthese silenblok)

-> Matthes, záškodník z TechWebu:
este že ne octavii


-> Kaprof-echt Gottwald: Nj ja z toho mam fabii 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: puntičkari ale co teprv silemblok z toho teču

-> Petuli: To neni silenblok ale silentblok, podivej jesi je spatne... Jinak vetsinou to tak nak drzi i vyhnity 

-> Petuli: myslim, ze klidne muze... To uvidis az to predelas...
vypadá,že z fotek z alba je ten silenblok,špatně daný,zítra se kuknu na autě,jinak kde je ten silenblok chycený to mám dost pevné,není to shnité a měkké jak papír,kdyby to bylo tím silenblokem,může to být ta vada?
-> Syny: vtomto mas zase samozerjme pravdu ty, z dovodu ze pruzina je velmi blizko trubke sikneho ramena tak sa neklsne az o tolko, a uz duplom nie az tak co ma fotke Petuli , tam musi byt zadrhel niekde inde, by som to videl na nieco z pozdlznym ramenom, a presnejsie spoj sikneho a pozdlneho, co by vysvetlovalo ze je konec nizsie a je tam A-cko, ale moze to byt aj pokrutenim alebo uchytemim do kasne
-> peti: to ze pujde buchta vis - bude mit za nasledek, ze se zmeni ten zelenej uhel - ano rameno klesne taky, ale rozhodne ne tolik, aby to bylo videt okem... Zda se mi, ze na tej fotce co sem dal -> Petuli: je to rozdilny dost... A nebo blbe vidim...
Ale s tebou souhlsim - snad si konecne prtnul to co sem myslel ja i T2 :) Mas pravdu - jen mam pocit, ze ten rozdil nebude tolik znat... Leda ze by pruzina byla kratsi / delsi o poradnej kus...
Ale s tebou souhlsim - snad si konecne prtnul to co sem myslel ja i T2 :) Mas pravdu - jen mam pocit, ze ten rozdil nebude tolik znat... Leda ze by pruzina byla kratsi / delsi o poradnej kus...
-> Syny: , Tuner#2 ma pravdu , ked das dlhsiu pruzinu tak kasna pojde vyssie a tym padom pojde vyssie aj buchta a ten konec ramena, kedze koleso je na zemi tak sdäa pohnut nikam nemoze, takze druhy konec ramena musi ist logicky viac dole, to rameno je vlastne dojramenna paka, ktora sa akoby otaca okolo trubky sikmeho ramena, a ked jeden konec ide hore aj s kasnou druhy musi ist dole, to co tvrdis ty by platilo keby bola spruzina priamo nad trubkou sikneho ramena

-> Petuli 23.03.09 19:04:51: Zelva je onen silenblok podelneho ramene...
-> Petuli 23.03.09 19:00:27: Silentbloky musi byt silnejsi stranou dovnitr, ale to uz sme tu psali driv myslim - jestli to mas dobre nandany...
-> Syny: -> Tuner#2: kluci nehádejte se skrz toho,pružiny jsou stejně dlouhé,x krát jsem psal,že jsem je prohodil ze strany na stranu a vždy pravá strana špatná,---jinak nevím co je želva
-> Tuner#2: Ja mam na mysli - ze at tam das jedu pruzinu dlesi nebo kratsi, tak cervena vzdalonost bude proste stejna u obou ramen, jen bude nakrivo auto... Ty mluvis o zelenym uhlu na zaklade snizeni nebo zvyseni auta. V tom s tebou souhlasim, ale osobne si mylsim, ze nikdy na rovine, za pouziti stejnejch kol a utaznei vsech sroubu nemuze bejt rozdilna cervena vzdalenost leveho ramena od zeme a praveho ramena od zeme...
-> Syny: V garazi
A nevari se to ale svari
Proste se to muze trochu hnout, tak nez se to svari komplet musi se to zkontrolovat.

