skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
úhlovka!!!prosím o radu
-> Nwkt: noooo dle fotek co mám v albu,to vypadá,že je daný sil.blbě,zítra kuknu na autě
-> Tuner#2: Ty mluvis o uhlu, ktery tvori podleny rameno se zemi pri pouziti ruznych pruzin ne?
-> Syny 23.03.09 18:47:24: Nechápeš to. Nakresli si to podle posledního popisu při pohledu auta z boku. Buď jsem už zblblej z lidí dneska a nebo mám ku*va pravdu 

-> Tuner#2: -> Tuner#2: Ja to chapu celou dobu, ale tady je rec o tom, ze pokud budes mit vlevo pruzinu kratsi a vpravo pruzinu dlesi, tak se te nestane, ze pokud auto bude stat na rovnej zemi, ze by byl konec pravyho podelnyho ramene niz nez ten konec levyho. Ty konce budou stejne, jen se te zvedne prava cast auta. Jelikoz kdyby ten konec pravyho ramene bly niz, tak to znamena ze se te zaborilo kolo do zeme nebo nevim...
Pokud to mas poskladany a poutahovany, tak tim, ze das kratis pruziny sice ovlivnis sklon podlenyh oramene, ale porad ty ramena budou stejne vysoko vuci sobe.
Pokud to mas poskladany a poutahovany, tak tim, ze das kratis pruziny sice ovlivnis sklon podlenyh oramene, ale porad ty ramena budou stejne vysoko vuci sobe.
-> Petuli 23.03.09 18:25:34: Tohle by naznačovalo buď ten zapadlý domek víc v kasli jako to mám já (pořád jsem se nedozvěděl jak si to měřil, že víc zapadlý není) a nebo to bude prostě problém ve spoji ramen - povolený / ohnuté rameno při vaření / dlouhé rozpěrné trubky / propadnuté a zkroucené šikmé rameno / blbě daný želva atd. To je težký takhle na dálku navíc z fotek co nic neřeknou.
-> Syny: Já už nevím jak Tě to vysvětlit. Nemám tu malování bohužel.
Ale jinak. Ato stojí na absolutní rovině. Trubka šikmého ramene bude od země stejně vysoko - to rozhoduje poloměr kola to je jasné. Podélné rameno si představ jako houpačku na té pomyslné trubce. Když bude auto vysoko, tak bude i želva vysoko a tím pádem to co je na houpačce na druhé straně (konec ramene u pružiny), tak bude nízko. V okamžiku, když auto snížím, bude želva níž u země a tím pádem vyhoupne konec ramene výš.
Už to chápete?
Ale jinak. Ato stojí na absolutní rovině. Trubka šikmého ramene bude od země stejně vysoko - to rozhoduje poloměr kola to je jasné. Podélné rameno si představ jako houpačku na té pomyslné trubce. Když bude auto vysoko, tak bude i želva vysoko a tím pádem to co je na houpačce na druhé straně (konec ramene u pružiny), tak bude nízko. V okamžiku, když auto snížím, bude želva níž u země a tím pádem vyhoupne konec ramene výš.
Už to chápete?
-> Tuner#2: Jako bylo by to tak jak pises kdyby auto nestalo na zemi, ale pokud ho dasna zem, tak te pruzina bude zvedat cast auta - takze auto bude na krivo... To by musela bejt delsi o poradnej kus aby to bylo tak rozdilny jak popisujes ty a Petuli... Takze tim to asi nebude... Pokud bym el pruzinu treb o par cm delsi, tak se mu zvedne cast auta a ne ze bude mit ruzne vysoko nad zemi konce podlenejch ramen...
-> Petuli: Tak se podívej jestli je tam správně danej ten silentblok v kastli na podélnym rameni, měl by bejt širší stranou ke vnitřku auta
-> Nwkt: ano i na auto
-> Tuner#2: To je logicky blbost to co pises... 

-> Tuner#2: vem si že jsem ty pružiny proměnil zleva doprava,když se ti zdá delší,pořád to bylo to samé
-> Syny 23.03.09 18:20:55: Když bude na jedné straně delší pružina, tak prostě konec podélného bude níž. Rozhodně ne stejně...
-> Tuner#2: Ano, ale budou obe ramena vzdy stejne vysoko od zeme... Nemuze se te stat, ze bude jedno vys a druhy niz pokud stojis na rovine a mas stejny kola...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Kdes rovnal podelny rameno po vareni?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Kdes rovnal podelny rameno po vareni?
-> Petuli: To ti to dávali i na auto?
-> Nwkt: nevím,dělal P.M.
-> Syny 23.03.09 17:58:21: Blbost. Když jsem měl origo dlouhý pružiny na 130, tak když jsi se na nápravu podíval z boku, tak podélné rameno bylo od želvy směrem dozadu silně nakloněno (při pohledu jakoby na bok auta). Tím se konec ramene dostane níž, protože osa kola je před ním. Když auto snížíš, tak rameno bude rovně a tím pádem konec ramene jde nahoru - co na tom nechápete? Výška trubky šikmého je dána poloměrem kola, ale výška konce ramene se mění. Zkus si zhoupnout auto bez tlumiče, tam to krásně uvidíš.

-> Syny: příčka je z rapida,ale jestli P.M.nechtic proměnil šikmé,nevím
-> jerrom: chci ted dát seriové ,navíc vyztužené podélné,ale je s tím drbačka,pakliže to bude stejné,zbude už mi vyměnit šikmé
-> Petuli: Silentblok na podélnym ramenu si dal správně?
-> Petuli: Pricku i ramena mas z rapida?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: já to kontroloval,každý spoj,nevím proč se neztáhne ta pružina s tlumičem jako na levé straně
řešil jsem něco podobného, ale u kyvky...nakonec jsem vyměnil podélné rameno a bylo to v pohodě.
-> Petuli 23.03.09 17:58:34: Ja bych spis polozil otazku - jak je mozny, ze to rameno jde niz k zemi nez to druhy - pokud jsou vsechan uchyceni stejne vysoko a vsude je pouzitej stejnej material, tak musi byt i ta ramena stejne vysoko... Delsi pruzina by mela za nasledek ze by auto bylo na te strane vys, ale ne ze by remaeno kleslo niz - to logicky neni mozny pokud tam mas stejny kola a je vse utazeny... Takze tady nekde bych hledal chybu.
-> Syny: souhlasím s tebou,ramena by měly být ve stejné výšce a pak jit auto výš,ale pružiny mám stejné,nemějte mě prosím za debila,TO JEN JA MAM TAKOVE POJEBANE PROBLEMY,do p...
-> Petuli: Ja mam lino mekke, musis udelat trubicky na miru, pak je jedno jaky lino mas. Nevysmekla se teda naka z tech blbych gum?
gumy ve spoji mezi rameny jsou nové,a když už lino,tak které,jsou měkké i tvrdé?jinak trubky jsem zkoušel a jde s něma hýbat,ale ne otočit,když jsou ramena stažená,jinak jsem se díval i na tlumiče,jsou stejně vylezlé(roztažené),fakt nejsem blbec,ale spustíli se rameno(myslím konec podélného)k zemi,jako je to na obr.,pak těžko půjde auto v té straně výš né???!!!!
-> Tuner#2: jak muze byt konec podelneho niz s delsi pruzinou? Kdyz mas vsechno podotahovany, tak te vysku ramen nad zemi urcujou kola ne? Pruzina te urcuje jak to cely bude nad zemi nebo ne, ale neovlivni te ze jedno rameno bude niz a druhy ne... Ty ramena musi byt od zeme stejen daleko obe at tam mas pruziny treba o 10cm ruzny - ale budes mit nakrivo auto...
-> Petuli: Nemas na tech sroubech vpravo nahodouty trubicky zu kyvky? Myslim u kostky v ramenu... Je to divny, ale jak pise Pavel, pruzina nemuzue mit vliv na vzdalenost ramene od zeme - tu urcuje kolo a utazeni s sikmym ramenem... Ty ramena mas opravdu z Rapida obe?
-> Pavel P.. 23.03.09 16:03:40: Čti pořádně.
Psal jsem konec podélného ramene a ten se opravdu víc přiblíží k zemi když bude dlouhá pružina. Naopak čím více auto snižuješ, tím vodorovněji bude podélné rameno a tím pádem zadek ramene jde při snižování nahoru.

jediný co by mohlo měnit vzdálenost podelnýho ramene od země jsou gumy mezi šikmym a podelnym ramenem případně nedotažený šrouby nebo moc dlouhý rozpěrný trubičky čimž podelný rameno neni uplně stažený se šikmým a pružinou je přiltlačený k příložce a tim by mohlo být způsobený to Áčko, pač v tom spoji se to kroutí a hrany podelnýho ramene se ohybají dovnitř a vzikamj Áčka .... k zamezení toho sloužej L/A výztuhy.
pokud se pletu tak mě opravte...
pokud se pletu tak mě opravte...
-> Tuner#2: no počkej jak může bejt podelný rameno blíž k zemi když je delší pružina? pak bude karoserie na jedný straně zvedlá ale rameno bude pořád ve stejný výšce od země... na vzdálenost konce ramene od zeme má vliv spíš kolo než pružina.
-> Petuli: Rameno níž k zemi je logické pokud je tam delší pružina pokud bereš konec podélného ramene jak jsem psal. Čím delší pružina bude, tím bude konec ramene níž, to je snad jasné. Že to ale zároveň dělá na té samé vyšší straně Áčko je záhada, ale zkontroloval bych spoj se šikmým, dal případně lino (k němu upravil trubky) a stáhnul na správný moment. Kamarád měl tenhle spoj kdysi povolený a byli tam Áčka, byť bylo auto bez motoru vysoko jak koza.
pro všechny---auto je nebourané,pač před GO náprav ,bylo vše super,rovné kola,s 3cm položkou pod meteory,,,s domky jsem nic nedělal,jsou stejné,měl jsem je v ruce,pružiny tam mám origa s potisky na konci pružiny,mám je z vlečky škodovky,přehodil jsem je i z leva doprava,pořád ta strana je špatná!!!!!Ramena na GO šly k P.M. a jestli se mu nějak zaměnily nebo něco to nevím!!!!Už při geometrii,bylo to Ačko,ale časem mi přišlo větší a větší,no a pak si lidi všimali,že mám zadek auta zešikma,nechápu,jak může být rameno níže k zemi a ta strana vozu výš a ještěáčko!!!!!!!
-> Petuli: Platí to co jsem psal minule a ještě dodám.
Jak myslíš, že je rameno blíž k zemi? Jako konec podélného v místě kde končí a je tlumič? Tak pokud je níž, tak je jasné, že tam je delší pružina a tudíš i výš a nebo bude problém v utopenosti těch domků jak jsem Tě psal. Kde jsi měřil jejich hloubku?
Jak myslíš, že je rameno blíž k zemi? Jako konec podélného v místě kde končí a je tlumič? Tak pokud je níž, tak je jasné, že tam je delší pružina a tudíš i výš a nebo bude problém v utopenosti těch domků jak jsem Tě psal. Kde jsi měřil jejich hloubku?
nevim no, me uz z ty1. fotky dole prijde, ze ta prava pruzina je vic napla jak ta leva... Opravdu maj stejny parametry leva a prava a opravudu tam mas vleckovy domky stejny a sedi te tma dobre ta pruzina?
Ještě tady nezaznělo,jaktože z ničeho nic ten problém máš (alespoň tvoje auto vnímám už delší čas)..
To ti dělá odkdy,co se na autě měnilo v momentně,kdy to začlo dělat ?
Ještě další věc,která mě napadá jsou správně dané a všechny stejně tlusté gumové podložky mezi šikmým a podélným ramenem (doporučuju vyměnit za lino).
Dál bych teda překontroloval uchycení pravého podélného ramena v kastli.
Celkově se to prostě tváří jak kdyby ta pravá pružina byla delší nebo tužší...což je snad vyloučeníhodné.
A stejná otázka jako syny,jestli byly vyvařované (nebo jak sou na tom,aby nebyly pod barvou z papíru-bez urážky) ty zadní nosníky-kapsy co držej podélný.
To ti dělá odkdy,co se na autě měnilo v momentně,kdy to začlo dělat ?
Ještě další věc,která mě napadá jsou správně dané a všechny stejně tlusté gumové podložky mezi šikmým a podélným ramenem (doporučuju vyměnit za lino).
Dál bych teda překontroloval uchycení pravého podélného ramena v kastli.
Celkově se to prostě tváří jak kdyby ta pravá pružina byla delší nebo tužší...což je snad vyloučeníhodné.
A stejná otázka jako syny,jestli byly vyvařované (nebo jak sou na tom,aby nebyly pod barvou z papíru-bez urážky) ty zadní nosníky-kapsy co držej podélný.
Z ty fotky co mas uplne dole bych si typnul, ze je na levej strane problem s buchtou a nebo je tam jiny rameno... Ta pruzina ma byt u siroky vlecky vyhnuta do strany. A me z ty fotky prijde, ze nalevo je rovne... Mozna klame fotka, nevim...
-> Mil@n: Pruziny do strany ma vlecka normalne...
-> Petuli: Predpokladam, ze buchty mas obe spravne, pruziny jsou stejny (tedy stejen tuhy, stejne dlouhy a stejne silny), taky doufam, ze mas obe sikmy ramena z Rapida - na to bacha, jelikoz jsou si s gardeckem velice podobny a pokud nevis kde je jakej rozdil, tak je na prvni pohled neposznas a za posledni - auto neni burany nebo nema vareny nsoniky?
-> Petuli: Predpokladam, ze buchty mas obe spravne, pruziny jsou stejny (tedy stejen tuhy, stejne dlouhy a stejne silny), taky doufam, ze mas obe sikmy ramena z Rapida - na to bacha, jelikoz jsou si s gardeckem velice podobny a pokud nevis kde je jakej rozdil, tak je na prvni pohled neposznas a za posledni - auto neni burany nebo nema vareny nsoniky?
pojebaný nevyřešitelný problém ku..a,asi tam jebnu kyvku z mé spotřební 120ky,proč já musím mít takový pokur...problém?
-> bflm: vím který myslíš,jaký by byl následek?
-> Mil@n: tak já v pátek dával fungl pružiny a ramena byly úplně volné a drželi v úchytech,jak na příčce,tak v kastli
-> Petuli: Myslím ten jeden co je u silentboku vedle nádrže
-> bflm: jaký by to mělo následek,šrouby mi dotahoval P.M.a už nevím jak auto bylo,jestli na zemi nabo zvednuté,je to asi 3roky nazpět
-> bond007: to drží pevně,a já tolik nelítám ,aby se vyžvýkali
Mě se nelíbí ta pružina jak je posunuta do strany,přesně tenhle problem sme řešili,ale hlavní duvod byl že auto začalo plavat a zavada byla takova že se utrhl držak příčky převodovky
Tak se koukni po tomto ale musíš dat auto na hever my to zjistili až na něm,pač nas nenapadlo že se to muže vyškubnout z kastle


-> Petuli: Ještě jedna věc jak jsi utahoval šroub na rameni u silentbloku na zemi nebo auto bylo ve vzduchu
-> Petuli: a čo tak tie uši na priečke prevodovky a maš v nej uchytene ramena.
Niesu vytahane?
Niesu vytahane?
-> U-Geen: právě že tohle nechápu,že je jedno níž jak druhé,já u toho seděl,ležel a nedávám to!!!