Pre tých čo niečo vedia .

prohledat
58 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 07.03.2009 do 13.03.2009, založil/a suri
řadit dle data
15:07:14
13.03.2009
Jozka
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Porušil jsi při montáži Murphyho zákon, že tolerance se vždycky sejdou tak, aby vznikl co největší malér..3

My podkůvky na užovce z výroby neměli a dodnes tam nejsou potřeba - Při standartní geometrii prostě jenom posunujou rozsah excentru o kousek vedle, když je potřeba.
08:05:03
13.03.2009
Jozka
-> pistaa: -> Tuner#2: Já s tím právě nemám moc zkušeností, trochu jsem se sice kdysi povozil ve Š120S, která byla rozcapená vpředu i vzadu, ale po těch 20ti letech už nepamatuju, jak chodilo řízení. Vycházel jsem z toho, co mi naposledy udělali odbornící ve značkovém servisu - na levý straně mi natočili odklon obráceně, kola byly rovnoběžně a nevracely se do přímého směru..
upraveno 1x, naposled 13.03.2009 08:07:36
15:50:53
12.03.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Ked som na erke robil napravu, podlozky som niekde zalozil... tak som to tam dal na hulvata bez nich.... na geometrii OK, vsetko v norme, jazdne vlastnosti tiez v pohode, na pne sa tiez neprejavilo nijake nerovnomerne opotrebenie.... asi vydareny kus.... alebo som pri skladani napravy nieco zmrsil a dobre to nakoniec dopadlo 1



je to rok 1980 takze asi to bude naprava ako 120 uzovka...
15:23:26
12.03.2009
suri
-> Tuner#2: ja to spravím tie pdoložky najpresnejšie ako sa dá .. predsa ak závodák tak poriadne urobené
15:22:32
12.03.2009
suri
-> pistaa: díky sprevíme prípravok a uvidíme čo nameráme - je to kus od kusu
15:21:45
12.03.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jozka: Vůbec ne, mám podložky co se věšlo excentr nadoraz a jediné na co je to víc háklivé jsou koleje, ale jinak zatáčky jsou paráda, krásná odezva řízení, krásně to samo rovná kola, ale nic z čeho bych byl unavený ani po cestě do Maďarska.
15:20:30
12.03.2009
pistaa
-> Jozka: nemam mat preco maly volant , je tam ostrejsieriadenie a toci sa s tym krasne.. lahucko bez najmensieho problemu i na mieste, ono mam na civil 1,6ku bez serva tak trening je
15:18:35
12.03.2009
Jozka
-> pistaa: Pěknej vozík.. Jinak asi malej volant a velkej příklon, to pak je opravdickej sport, ani se nemusí do posilovny, ne?
11:39:06
12.03.2009
pistaa
-> suri: podloziek kolko sa voslo, odklon ma maximum a stale to je malo vid foto
08:00:02
12.03.2009
spartra
jestli můžu, máte divný auta, podložky jsem měl 1x3mm a 2x1mm, odklon 15´ na obou kolech1

příručku nebo knihu dílů? tu bych někde měl možná
07:52:13
12.03.2009
Jozka
Tohle vydání z roku 1975 je nejlepší, jsou tam v podstatě všechny změny i náhrady z kil:

www.aukro.cz/item57557406 8_skoda_1000_mb_1100_mb_ud rzba_a_opravy_vozu.html

Už jsem jednu očetl a nedávno pořídil druhý kus pro domácí počtení.
16:42:18
11.03.2009
suri
-> AlBugni: ale to je 100
16:41:37
11.03.2009
AlBugni
-> suri: hundertka.wz.cz/
16:05:23
11.03.2009
suri
-> Bedřich: ja tiež viem :)
15:55:01
11.03.2009
Bedřich - zrušená registrace
-> suri: Já vím jenom rýpu.promin.
15:52:20
11.03.2009
suri
-> Bedřich: ja nepotrebujem robiť centrálne mazanie mne stačí tých 5 mazníc čo tam je a ostatné mažeme pri montáži
15:49:11
11.03.2009
Bedřich - zrušená registrace
-> suri: Tak si udělěj centralní mazání.
15:42:13
11.03.2009
suri
-> Jozka: preto zháňam príručku na 100 lebo som videl je to pekne popísané
15:39:48
11.03.2009
Jozka
-> suri: To mazání mi trochu vadilo, dokud jsem měl dlouhý vlasy. Co jich ubylo, tak je to pohoda. O knihách si myslím to samý, některé pasáže v těch pozdějších pro Š105/120, přiznám se - jsou pro mě téměř nesrozumitelné.
15:19:00
11.03.2009
suri
-> Jozka: mne sa zo všetkých náprav škodováckych páči 1000 MB všade obsypaná maznicami a kto maže tak tomu to veľa vydržalo a celkove aj kniha od tisícky - na všetko pekne popísané aj s prípravkami a čím dalej 100 potom 120 je to celkovo chudobné ... napríklad vymedzovanie vôle excentra..
15:17:29
11.03.2009
Jozka
-> suri: No tak tenhle jsme nedělali, já rád ty nápravy vyndávám3.
14:51:51
11.03.2009
suri
-> Jozka: díky moc už mám aj ja odfoten knihu a skúsime pozvárať prípravok
08:03:58
11.03.2009
Jozka
..snad jen srovnáním kolik udělá excentr a kolik podložka.
zvětšit Pre tých čo niečo vedia .  - obrázek od Jozka vložen 11.03.2009 08:03:58
08:02:43
11.03.2009
Jozka
-> suri: Nějaký teoretický hodnoty, jestli ti to pomůže.. spíš asi ne..
zvětšit Pre tých čo niečo vedia .  - obrázek od Jozka vložen 11.03.2009 08:02:43
14:57:13
10.03.2009
Jozka
-> suri: Ona možná nápravnice je stejná, tj. stejně odolná a ty postupně přibývající podloužky budou možná výsledkem změny excentru u užovky a prodloužením ramen u M. Třeba se jim povedlo spodní prodloužit méně než horní..4

Jinak prý u rally MBs se dobově dávaly 2+1 na obě strany, ale byly to docela štafle, co se pamatuju a gumy uzoučký..
14:44:28
10.03.2009
Jozka
-> Tuner#2: Jsem o žádnej M nápravě nepsal, psal jsem původně, což znamená 1000/100 - pozdější nepříliš povedené modifikace embéček mě zas až tak moc nezajímají3.
13:08:37
10.03.2009
suri
-> Tuner#2: nezbadal som príspevok sorry
13:07:42
10.03.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jozka: Saky má pravdu to co píšeš je blbost, od začátku bylo v pravo víc a všechny M nápravy co jsem viděl já, tak měli 3mm vpravo a 1mm vlevo.
13:06:45
10.03.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 10.03.09 12:38:09: Nečteš? Já už to psal asi 10 příspěvků níže. Jinak tam dj nahoru co nejvíc co se vejde a stejně to bude málo 4
12:43:39
10.03.2009
suri
-> bflm: Ďakujem 4
12:42:59
10.03.2009
bflm
-> suri: V pravo
12:38:09
10.03.2009
suri
-> bflm: na ktorej strane bývalo viac?
12:34:48
10.03.2009
bflm
-> Jozka: Od začátku byli rozdíly v podložkách Pravá levá strana
12:22:54
10.03.2009
suri
-> Jozka: 100 a 1000 mali omnoho väčší rozsah ako 120 preto to chcem
08:09:17
10.03.2009
Jozka
-> Saky: V přípradě blbýho přípravku asi jo, taky jsme mydlili palety na nepovedeným, neb nebyl čas a chuť dělat nový a pak do nich mydlili kladivama.. Ale původně to asi bylo vymyšleno tak, že náprava z výroby byla bez podložek a až když se znavila - zdeformovala- provozem tak, že nešlo odklon dohonit excentry, doplnily se podložky. To je zas moje teorie4.

Možná ten rozdíl mezi 100/1000 a pozdějšími je v odlišný konstrukci excentru - takhle vzdálen od garáže mám pocit, že ty velké staré excentry měly větší rozsah než pozdější šrouby -ale taky to může být jen pocit, nikdy mě nenapadlo to porovnávat...

No stejně, v pseudovelkosériový výrobě bych stejně hnul přípravkem, než se sr** a podkůvkama..3
20:03:00
09.03.2009
Syny
Treba jen blbe nastavili masiny a uz by blyo drahy to cely predelavat, tak to "opravili" podlozkama... Ja ty podlozky mel na eMkove naprave - uzovkovou jsem hodil do sberu celou bez rozebirani...
16:30:39
09.03.2009
Saky
-> Jozka: to postrada logiku.. at je to z jakehokoliv blata tak prece nastavim nejak odklon a to pomoci cepu v drobnem rozsahu a nebo pomoci podlozek pokud jsem mimo rozsah.. to jestli se to potom vlivem nekvalitniho materialu prohne a zmeni odklon uz je vec jina.. ale pri vyrobe to proste nejak musej nastavit.. ale kdyz nekdo udela svareci pripravek, kterej bude ujetej o 1mm napravo a o 1mm nalevo.. tak to dopadne uplne stejne jak popisuju na jedny strane bude 1mm a na druhy 3mm podlozka a normalne se treba pocitalo se 2mm .. ale tezko rict.. tohle je moje teorie a ma podle me smysl..
15:59:42
09.03.2009
MOLSO
a ja som mal na uzkej i širokej naprave všade 3mm 47
15:16:28
09.03.2009
suri
-> Syny: a ja mám skúsenosť ako Jožka na 100a 1000 náprave som nemal žiadne podložky na úzkych boli iba 1mm málokedy 3 mmové a na Mkách už boli bežne 3mm
15:15:27
09.03.2009
Syny
-> Saky 08.03.09 21:44:20: Tohle potvrzuju 4 Ale taky uz nevim na jakej strane ktery, kazdopadne taky sem tam mel 3mm a 1mm :)
11:43:33
09.03.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: 3mm jsou v pravo. V pravo musí být víc alespoň u mě.
09:12:50
09.03.2009
Eidy
Taky jsem vždycky viděl 3 a 1mm podložky. Jen už nevím na jaké straně bylo kolik.
09:05:16
09.03.2009
Jozka
-> Saky: Nebude to tím, že se ty díly náprav dělaly z čím dál většího bláta? Na MB a 100 byly snad všechny originál nápravy, co jsem viděl, bez podložek, ty se dávaly až při GO a ještě ne vždycky. Že by u pozdějších vozů s tou rychlou deformací počítali už předem..
21:47:53
08.03.2009
Saky
-> Nwkt: podle me je to dane nejakym svarovacim pripravkem v kterem to delali.. ta jedna strana byla treba kousek ujeta a bylo to.. tezko rict.. tech naprav co jsem mel byl maly zlomek toho co se vyrobilo-) a hlavne tezko rict jestli do toho nekdo zasahoval a nebo ne.. ale enuvedomuju si ze bych mel jinou nez takovouhle..
21:45:59
08.03.2009
Saky
-> Bedřich: a nejlepsi na tom je ze vezmes deset aut kazde jinak nastavene a deset lidi a stejne ti kazdej rekne neco jineho-) a pak si vyber..
21:45:17
08.03.2009
Nwkt
-> Saky: To už jsem slyšel od víc lidí
21:44:20
08.03.2009
Saky
ono kolik tam ma seriova je dano tim jak se to svarilo prece ne? vyslednej odklon je pak nasatvenej na stejnou hodnotu.. ja zatim vsechny napravy ktery jsem mel meli jednu podlozku 3mm a druhou 1mm -)
20:07:28
08.03.2009
Bedřich - zrušená registrace
-> suri: Ale já nic neříkám.Každý ti řekne něco jiného, pokud ti něco řekne.
19:57:37
08.03.2009
suri
-> Eidy: -> TUNER: Ďakujem -> Bedřich: ja som sa len opýtal aké kto má skúsenosti .
19:55:26
08.03.2009
havlik
-> Bedřich: předpokládá se že nebude jezdit pikes peak:D navíc tam by měl trošku jiný nastavení než na asfalt
Extreme Tyres