skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nápravy - alkyton nebo komaxit?
13:48:03
12.01.2009
12.01.2009
rolls
este som cital niekde nazor ze polyuretanove farby su dobre....tak neviem
13:05:34
12.01.2009
12.01.2009
ondie
-> Jozka: jo to by mě taky zajímalo,ten základ pod komax....máš nějaké bližšší info jak na to ?
12:24:17
12.01.2009
12.01.2009
Crestik
-> Jozka: ta kombinace pod komax nějaký základ se mi celkem líbí, předpokládám, že máš zkušenosti, že ten epox v těch teplotách 200 nebo kolik stupňů nic neudělá :-/
09:05:43
12.01.2009
12.01.2009
Jozka
-> Baghira: S alkytonem jsem tedy nedělal, ale jinak ta nepružnost komaxitu, to je legenda. Zkoušel jsem to na páscích plechu, syntetika šla dolů při ohýbání daleko dřív, po ní spray na disky, pak teprve komaxit. O Hammeritu ani nemluvě, ten je křehkej jak nějaká sklovina, tam fakt ten kamínek stačí.
S komaxem je problém třeba na plecháčích a nápravnicích, který byly ve spojích už hodně vyrezlý, z té spáry už to nikdo nevypískuje a pak to vyleze. Ale byly-li kola předtím ve slušným stavu, tak při dodržení technologie a nejlíp s epox. základem, je komax i na zimní kola nejvýdržnější způsob úpravy.. Teda kromě nějakých super polyuretanových barev, 5ti vrstvých epoxidů a podobných extra záležitostí, který se dávají na konstrukce s 30ti letou zárukou..
S komaxem je problém třeba na plecháčích a nápravnicích, který byly ve spojích už hodně vyrezlý, z té spáry už to nikdo nevypískuje a pak to vyleze. Ale byly-li kola předtím ve slušným stavu, tak při dodržení technologie a nejlíp s epox. základem, je komax i na zimní kola nejvýdržnější způsob úpravy.. Teda kromě nějakých super polyuretanových barev, 5ti vrstvých epoxidů a podobných extra záležitostí, který se dávají na konstrukce s 30ti letou zárukou..
00:00:03
12.01.2009
12.01.2009
Karel.
-> Zdeněk.: tím je body známý bohužel
23:55:34
11.01.2009
11.01.2009
Zdeněk.
-> Karel.: tak když nezapomenu tak ho zejtra vyfotím, body na něm je celý rozpraskaný, loupe se...
23:48:22
11.01.2009
11.01.2009
Karel.
-> Zdeněk.: já jo a dokážu si představit jak to vypadá
23:25:38
11.01.2009
11.01.2009
Zdeněk.
-> Mr.Lumpy: chceš vidět rameno nastříkaný stříbrným BODY?
23:06:05
11.01.2009
11.01.2009
Mr.Lumpy
a co je nastříkat nějakým body to by mělo bejt nejlepší ne?
12:15:58
11.01.2009
11.01.2009
rolls
-> Petkar1: no nevravim ze to nedrzi...len sa mi zda ako keby to zltlo...mozno vdaka tomu ciernemu bazmeku co je nim natrety spodok auta. ale to je jedno, pojde tam viac vrstiev, ta biela ma nahovno kryciu schopnost
11:51:03
11.01.2009
11.01.2009
Petkar1
-> rolls: Já mám podběhy natřený obyč syntetikou a drží to v pohodě, je to tvrdý akorát by to chtělo ještě tak 2-3 vrstvy....
11:48:27
11.01.2009
11.01.2009
minno
-> Karel.: tak potom nerieš, pri najbližšej príležitosti obrús, zatri a nechaj tak, ono to pár rokov vydrží Mňa už tiež nebaví takéto prkotiny riešiť, hlavne nech to všetko funguje a len jazdiť, a nie umývať nápravy a zatierať po každej jazde....
11:42:48
11.01.2009
11.01.2009
Karel.
-> minno: jj, natřel, nalil barvu spíš ........
11:39:44
11.01.2009
11.01.2009
minno
-> Karel.: aha, a dutinku toho plechového dorazu si natrel / vystriekal?
11:31:55
11.01.2009
11.01.2009
Karel.
-> minno: no rezne mi to jak máš na šikmým ramenu na vlečce doraz, spíš jako místo kam naráží doraz, tak ten byl navařenej novej, trochu jinak, takže novej plech, čistý sváry a hned základ a teď to tam kolem rezne
11:22:52
11.01.2009
11.01.2009
Baghira
Nevim jestli to tu nepadlo, ale komaxit není moc pružnej, takže tam, kde dochází k jemným deformacím, nebo tepelnýmu zatížení, rád praská. Osobně bych šel do alkytonu, to je celkem nesmrtelná barva a hlavně lehce obnovitelná :-).
11:22:16
11.01.2009
11.01.2009
minno
-> Karel.: to vieš, stk skončila, a ja som medzitým ešte dával dozadu nové pakne, tak som ich musel niekde zabehnúť, aby si sadli + nákup dielov do mototechien Ale aj tak to musím ešte znova rozobrať....
U teba tá hrzda "lehce" vychádza na povrch cez farbu, či len tam kde to bolo oškrené? Lebo ak cez farbu, tak to nechápem ani ja, to skôr vyzerá na hĺbkovú koróziu, na povrchu si sa toho zbavil, ale vychádza to z vnútra.
U teba tá hrzda "lehce" vychádza na povrch cez farbu, či len tam kde to bolo oškrené? Lebo ak cez farbu, tak to nechápem ani ja, to skôr vyzerá na hĺbkovú koróziu, na povrchu si sa toho zbavil, ale vychádza to z vnútra.
11:17:09
11.01.2009
11.01.2009
Karel.
-> minno: 400km bez stk ty vole to jseš úplnej James Bond, se ničeho nebojíš Já už taky nemám stk přes měsíc No jako neměl jsem to opískovaný, ale to nebylo třeba, protože ta vlečka neměla prakticky nic najeto...........takže vrtačka, kde občas koroze byla a na to základ a alkyton a rezne to lehce, vůbec nechápu
10:56:57
11.01.2009
11.01.2009
Crestik
-> Zdeněk.: natírat nápravy, a ještě přímo na rez, Hammeritem...léty prověřený alkyton...tedy nějaké další reference na prolezlé barvy?
10:49:00
11.01.2009
11.01.2009
minno
-> Karel.: nejazdím, pretože už mesiac mám auto bez STK a furt sa mi ešte na tom aute niečo serie, takže stále sa to len snažím dať konečne dokopy a až potom pôjdem na STK....Pár krát som s tým ale vyšiel (asi 400 km bez STK ) a na nápravach, kde je alkyton som nespozoroval žiadne poškodenie, alebo hrdzu.... Pokiaľ je dobrý podklad (opieskovaný čistý kov), tak nevidím dôvod, prečo by to malo chytať hrdzu s akýmkoľvek náterom....
10:42:49
11.01.2009
11.01.2009
Karel.
-> minno: jo tebe jse se chtěl zeptat Jak jseš na tom s nápravama? jezdils i teď v zimě?
10:31:52
11.01.2009
11.01.2009
minno
-> Zdeněk.: a na alkyton máš dobré referencie?
23:39:21
10.01.2009
10.01.2009
Zdeněk.
-> suri: strejc natíral před zimou na formanu nápravy hammeretikou, jenom to tak trochu vodrbal a natřel přímo na rez, zejtra mrknu jak to po cca měsící ježdění vypadá. Ale na Alkytonu se mi líbí i celkem velká hladká vrstva, která se na povrchu udělá a nemá asi cenu, když už je léty prověřený alkyton zkoušet zase něco jiného známej má obchod s barvy laky, takže věř, že každou barvu mám prolezlou a na každou mám reference...
20:20:58
10.01.2009
10.01.2009
suri
-> Zdeněk.: tak ešte popozerať iných výrobcou ako alkyton
20:17:19
10.01.2009
10.01.2009
Zdeněk.
-> suri: jj, to už si mi jednou psal tu barvu, ale u nás jí nemají, stejně jako nějaký lesanol, který mi psal Kubina, že tuto barvu používý na kola
19:55:23
10.01.2009
10.01.2009
suri
-> Zdeněk.: Sikkens veľmi dobrá skúsenosť
19:48:33
10.01.2009
10.01.2009
Zdeněk.
taky se rozhoduju, co na nápravy, ale zatím jsem 90% pro základ + Alkyton.
Proč? - hlavní důvod je ten, že když od kamínku odlítne barva, tak to jednoduše zase zatřeš, nic nebude vidět a je po problému
pokud ti odloupne kamínek komaxit, nápravu nic nechrání a rezne (pokud teda není před komaxitem ještě pozinkovaná) a víceméně to nezatřeš tak, aby to bylo neroznatelný
a co se kvalit alkytonu týče, tak jsem celkem spokojen. Sice ty díly co jsem s ním natíral jsem všechny omlátil, protože budu dělat všechno znovu a snad líp...díly než jsem je dával na auto mi leželi v pokoji týden a i to bych řekl, že bylo na zaschnutí málo, protože kdyby byla barva už zatvrdlá, tak by se myslím odřela a neudělali se při utahování vlnky. Stabilizátor který jsem zkušebně natíral na pokusy mi tady leží už 3 měsíce a když vezmu železnou tyčku a mlátím do toho, tak je jasný, že se kousíček místama odchlípne, ale myslím, že na tohle použití, aby to i nějak vzhledově vypadalo líp je to nejlepší barva
Proč? - hlavní důvod je ten, že když od kamínku odlítne barva, tak to jednoduše zase zatřeš, nic nebude vidět a je po problému
pokud ti odloupne kamínek komaxit, nápravu nic nechrání a rezne (pokud teda není před komaxitem ještě pozinkovaná) a víceméně to nezatřeš tak, aby to bylo neroznatelný
a co se kvalit alkytonu týče, tak jsem celkem spokojen. Sice ty díly co jsem s ním natíral jsem všechny omlátil, protože budu dělat všechno znovu a snad líp...díly než jsem je dával na auto mi leželi v pokoji týden a i to bych řekl, že bylo na zaschnutí málo, protože kdyby byla barva už zatvrdlá, tak by se myslím odřela a neudělali se při utahování vlnky. Stabilizátor který jsem zkušebně natíral na pokusy mi tady leží už 3 měsíce a když vezmu železnou tyčku a mlátím do toho, tak je jasný, že se kousíček místama odchlípne, ale myslím, že na tohle použití, aby to i nějak vzhledově vypadalo líp je to nejlepší barva
17:52:02
10.01.2009
10.01.2009
rolls
-> Karel.: mno...ja ti neviem...komac mam tusim len na pruzinach, vyhoda alkytonu je ta, ze ked pri montazi to niekde obijes tak to potom natres. ja osobne sa do komaxitu nejako nehrniem, najblizsie ho robia v kosichach a aby som tam chodil s kazdou somarinou sa mi nechce. ale ked pistaaa vravi je dobry komac vydrzi vecnost nemam dovod mu neverit, aj ked pre mna to cesta nieje. btw...cely podvozok natieram na bielo, nieco je syntetika a nieco alkyton, nebadam nejaky rozdiel medzi tym ale zasa moje auto este nejazdilo. aj ked, mozno sa mi zo zda, ale mam pocit ze ta syntetika taha do zlta, preto viditelne casti pretieram alkytonom. inac priestor okolo kolies mam natrety asi 5vrstvami alkytonu, vypada to dost dobre. pod tym je nejaky cierny bazmek, co konkretne to neviem
17:27:31
10.01.2009
10.01.2009
Karel.
-> rolls: já jen jestli nemáš nějaký úmysly pacholku Nebo máš třeba pro mě radu? jestli komaxit nebo znova alkyton nebo zinek
17:16:45
10.01.2009
10.01.2009
rolls
-> Karel.: vsak ja nic...ja len tak
17:12:25
10.01.2009
10.01.2009
Karel.
-> rolls: co se tak tlemíš? Chromovat nápravy fakt nebudu
16:53:38
10.01.2009
10.01.2009
rolls
-> Karel.:
11:47:02
10.01.2009
10.01.2009
suri
-> gabo000000: sťahovákom musí ísť ten loctite nedrží ako zvar
11:46:13
10.01.2009
10.01.2009
gabo000000 - zrušená registrace
suri 10.01.09 11:44:56 napsal:
→ Kapřík faster: nalisuješ aký je problém a buď rád
že nejde dole rukou
mna dnes caka tiez jeden pôrod...loctitom zalepena kyvkova poloosa ..idem to sundat..to bude rana
→ Kapřík faster: nalisuješ aký je problém a buď rád
že nejde dole rukou
mna dnes caka tiez jeden pôrod...loctitom zalepena kyvkova poloosa ..idem to sundat..to bude rana
11:44:56
10.01.2009
10.01.2009
suri
-> Kapřík faster: nalisuješ aký je problém a buď rád že nejde dole rukou
11:42:45
10.01.2009
10.01.2009
Kapřík
-> Mantrabeach: já jsem vnější matky uřezal flexou, to se dalo. I vnitřní matka se dala povolit. Ale měl jsem hroznej problém stáhnout čtyřlístek a z druhé strany ten protikus poloosy. No porod!! S pomocí stahováků jsem to nakonec dostal, ale děs!!! Jen mi není jasný jak to tam dostanu zpátky, když to nebylo možné stáhnout
18:48:25
09.01.2009
09.01.2009
Mantrabeach
-> Kapřík faster: na povolení těch šroubů to chce spíš autogen a je to v poho.vím jakej to je porod
14:49:54
09.01.2009
09.01.2009
Kapřík
-> Karel.: další nové nápravy Hmm...vklidu, já teď skládám taky novou vlečku. Dneska jsem ju horko těžko rozkládal. Hochu neznám nic horšího na škodovce než rozdělávat vlečku. To byl porod!! Já u té co jsem dělal vloni nechal starý ložiska a hučí to jak prase. Takže si tréninkově postavím novou Ale dám zase alkyton...
13:30:35
09.01.2009
09.01.2009
Karel.
-> Kapřík faster: blbečku........je to akési čudné Nevím, přes léto budu dělat další new nápravy tak msím vědět teda co a jak...........ale ten komaxit mě láká
13:30:19
09.01.2009
09.01.2009
Mantrabeach
-> Karel.: jako dlouho jsem tu nápravu neviděl jak vypadá ale jelikož co je žlutka na světě(nebo teda na kolech) tak neviděla zimu.zadní náprava tuplem ne a když ji umeju tak je jak nová.neříkám že od šutru tam na přední nebude třeba ťukanec ale nebude tam sloupnutá barva,to vím.a hlavně nemusíš se bát že když to někde škrábneš že to máš hned do hloubky.já asi do něj půjdu znova,auto bude jen na sucho a jinak bude v garáži takže by to mělo vydržet dost
13:10:36
09.01.2009
09.01.2009
Kapřík
-> Karel.: divný... nebo to nech pozinkovat, pak to ponoř do olejový lázně, pak to celý namaž vazelínou aby na tom byla aspon 3 mm vrstva a garantuju ti, že ti to nezhnije
12:58:52
09.01.2009
09.01.2009
Karel.
-> Mantrabeach: no právě, jak říkáš, pokud bych jezdil jen v suchu na srazy, tak asi pohoda, ale potřebuju i když prší a takoví ty věci V ziměš s tím teda nejezdím, ale i tak tan komaxit mě láká........ještě jsem ho níkdy neměl, ale slyšel jsem, že stačí aby se kousek odštípl a hned to pod tím celý rezne tak nevím
12:56:17
09.01.2009
09.01.2009
Karel.
-> Kapřík faster: no jako, nevím nevím, ale tím to fakt nebude..........ale nedokážu si to vysvětlit prostě Rozhodně teda jdu do pozinku.......uvažuju jestli jen neotriskovat a nenechat v pozinku a srát na barvy
12:49:28
09.01.2009
09.01.2009
Mantrabeach
Tak já taky přidám trochu do mlýna.mám na autě oba tyto způsoby úpravy.Přední nápravu mám v komaxitu úplně celou a zadní taky.Kdybych s tím asi dvě zimy nejezdil(jen s přední nápravou) tak nemám kolem svárů a spojů asi vůbec nic,takhle tam kolem svárů něco sem tam leze ale vzal jsem to navrch alkytonem a snad dobrý.Ono stějně do nepřístupných míst se ani alkytonem nikdo nedostane takže je to jedno.A že by se to někde loupalo tak to ani náhodou.a je to krásně tvrdý.No a co se týče alkytonu tak jsem trochu v rozpacích.Pokud by to auto jezdilo za sucha jenom tak asi dobrý ale zkuste s tím jezdit i v mokru a ve sračkách když potřebujete jet a můžete za rok přetírat.mám tím natřený třmeny vpředu a bubny vzadu a musel jsem přetírat protože barva po vyčištění už nebyla taková jakou bych si představoval.A na bubnech mi podruhý popraskal a to to bylo opískovaní,základ a alkyton.prostě hrůza.Teď jsem to obrousil a na to jsem hned dal alkyton tak uvidíme.O poloosách nemluvě a motoru tak nějak taky ne.Na motoru je to hezký ale to aby se o to člověk pořád staral aby to bylo jako nový.chvíli jsem to nechal a už to bylo zasraný a nechtěla z toho ta špína pustit,opět nově přetřený.
Závěr zní že na erko buď přijde taky komaxit na nápravy a nebo jak se tady říká opískovat,pozinkovat žárově,základ na zinek galvinol a pak alkyton.A pořád nejsem rozhodnutej.
Závěr zní že na erko buď přijde taky komaxit na nápravy a nebo jak se tady říká opískovat,pozinkovat žárově,základ na zinek galvinol a pak alkyton.A pořád nejsem rozhodnutej.
12:47:49
09.01.2009
09.01.2009
Kapřík
-> Karel.: to je divný..vždyť to tam máš ani ne rok No asi to bude tím, že to nebylo opískovaný. Jinak to není možný. Ono ať to vypadá obroušený jakkoliv dobře, otryskání je otryskání. Btw. můžu ti tryskování domluvit za \"solidní\" cenu Protože 2vrstvy základu a 2 vrstvy alkytonu přece nemůžou za necelej rok proreznout...
12:45:15
09.01.2009
09.01.2009
Karel.
-> Kapřík faster: kartáčem na vrtačce, ale byla víc než pečlivě obroušená, takže to, že by byla chyba v tom nepřipadá v úvahu dle mě
12:44:26
09.01.2009
09.01.2009
Kapřík
-> Karel.: a měl jsi tu zadní nápravu opískovanou?? Nebo jsi to jen drhnul dráťákama?
12:41:20
09.01.2009
09.01.2009
Labros
Tak koukám, že alkyton není o nic lepší, než obyčejná základovka typu Formex a obyčejná vrchní syntetická barva. S tím mám natřený šikmý ramena a příčku a jezdím s tím v soli běžně a řekl bych, že to rezne opravdu minimálně.
Pak mám ještě zadní bubny na spotřebáku natřený obyčejným nitrem, a na to, jak byly před zbroušením a natřením shnilý, tak to drží úplně úžasně.
Pak mám ještě zadní bubny na spotřebáku natřený obyčejným nitrem, a na to, jak byly před zbroušením a natřením shnilý, tak to drží úplně úžasně.
12:39:07
09.01.2009
09.01.2009
U-Geen
-> pistaa: asi tak... ono komaxit je na virtu synonymum pro praskovou barvu a to neni jeden druh... jak si tu vetsina mysli
12:33:28
09.01.2009
09.01.2009
Karel.
Tak musím teda uznat, že lidem co nezaschnul alkyton asi něco udělali blbě Já ho mám na obou nápravách a v motorovým prostoru a spokojenost teda........ale byl jsem teď v garáži a už mi lehce začíná reznout náprava zadní, která má na sobě 2Xzáklad a 2-3X alkyton což mi nějak nejde do hlavy Přitom jsem s tím v soli jel jen 1X když jsem to převážel z jiné garáže.......a to by tomu nemělo nijak ublížit, takže se právě ptám co a jak..........Tak to asi rozeberu nechám opískovat, pozinkovat a alkyton na to se základem a to už něco musí vydržet ne