Nápravy - alkyton nebo komaxit?

prohledat
264 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 09.01.2009 do 09.08.2012, založil/a Karel.
řadit dle data
21:52:00
05.08.2010
matisek
-> Krupp: 3 3 3

Co už,nikto nevedel.
21:39:54
05.08.2010
palinator
-> johaning:

Komaxit je možné nanášet i za mokra?9
21:17:32
05.08.2010
Krupp
Krupp 04.08.10 18:57:57 napsal:

Zdravim, vede se tu diskuse o epoxidovych a polyuretanovych barvach tak snad

nebude vadit kdyz se zeptam: Je mozne epoxidovou zakladovku pretrit syntetikou?

mysleno lehce ten epoxid pretrit a odmastit a pak zaklad + vrchni? nebo to

nebude delat dobrotu?


 dikes


Díky za mnoho příspěvků, bohužel na dotaz si musím odpovědět sám. Dle vyjádření odborníka lze epoxidový základ natřít jak polyuretanem tak syntetikou nebo akrylátem. Přetírání syntetickým základem je sice možné, ale zbytečné.



Díky Kruppe :)
18:08:31
05.08.2010
johaning
-> mark: -> ondie: tak abych vas uved na spravnou cestu.na jiz uz nastrikany komaxit,lze jeste znova strikat komaxit,i za predpokladu ze je poskrabany,potluceny,vybr any ze hnoje,ale musi se predtim radne udelat priprava pred strikanim.Jinak nechapu jak se tam mohla udelat bublinka?bublinky se delaji jen za predpokladu,ze pod komaxitem je mokra barva.jinak stai si v lakovne klidne vyzadat trosku prasku v danem odstinu,na male opravy,redi se ten prasek redidlem S6300
17:59:05
05.08.2010
johaning
-> ondie: jojo to byl preklep.jinak s tim zinkem,jsou dosti problemi.Ikdyz se samozrejme pred samotnym strikanim vypali,tak i po nastrikani v peci stale plynuje,a vytvari obcass i ty zminovane kraterky,nebo i bublinky.Tenkrat sme i skousely specialni prisadu do praskovych barev,jiz kvuli zminovanemu efektu bublinek a kraterku,a bylo to popravde jestehorsi nez predtim.
01:00:17
05.08.2010
ondie
-> matisek: jj šopování sem myslel...častěji se to slovo používá právě u hliníku,ale jde stříkat i zinek.

Dík za info ;)
upraveno 1x, naposled 05.08.2010 01:00:55
00:55:49
05.08.2010
matisek
-> ondie: Ak má tá lázen teplotu akú má mať tak je pekný hladký ale ked to odfláknu a nemajú dostatočnú teplotu tak je to horšie síce hladké ale sú tam stekance a tak,samozrejme že galvanicky je to krajšie ale zasa výdrž žiarového zinkovania je ovela večšia je to hrubšia vrstva.



Neviem či to čo hovoríš nieje tzv.šopovanie a robí sa to hliníkom nie zinkom a má to drsní povrch ako 100-vka šmirgel.Ale neviem možno sa mýlim.
00:44:43
05.08.2010
ondie
-> matisek: aha..já totiž znám i žárovej nástřik,tak sem si představil rovnou toto,ale zrnitost se asi nemění ne? ..je to prostě hrubší povrch než třeba galvanika předpokládám.

Frflali...hmmm ..asi věděli proč. 8
upraveno 2x, naposled 05.08.2010 00:47:38
00:42:18
05.08.2010
ondie
-> mark: hmm,to bych čekal že v tý peci to vybublá úplně všechno včetně starý barvy..zajímavý... jen na tom vydrbaným ?
00:40:38
05.08.2010
matisek
-> ondie: žiarovo sa to máča v roztavenom zinku a odmastuje v chemikáliach a pred komaxitom sa to ešte vypeká v peci a tým sa to nejak odmastí ale na tom pozinkovanom povrchu už nemá čo byť nejaka mastnota.Ja neviem ako to bude z galvanickým zinkom ten je predsa taký čistejší ako žiarový.



Neprisli sme nato čím to bolo ale viem že aj chalani čo robili ten komaxit na to hned frflali.
00:37:50
05.08.2010
mark - zrušená registrace
-> ondie: no na ten starý komaxit, protože jsem odřez převodovku a nešlo to opravit. Ale ty bublinky se staly jenom na tech poškrabaných místech.
00:35:17
05.08.2010
ondie
-> matisek: na druhou stranu si myslim že hrubý zrno ze žáru neni na ten komax úplně vhodný a ta galvanika bude lepší,ale chápu že to byl "jen" plot a nebyla po ruce velká vana.
00:32:39
05.08.2010
ondie
-> matisek: jasný,já se právě ptám (a teď trochu děsim) protože bych rád postup zinek-komax a tak nějak věřim,že by to mohlo dlouho fungovat a pokud opresjknu (což se klidně stane),tak teprve na zatření použiju ten slavnej alkyton nebo ještě líp nějakou mokrou dvousložku..

Tak bystřim,když tu o tom mluvíte...zajímavý je že vám to dělalo sporadicky a nevíš čim to teda bylo :/ (postup naprosto stejnej,odmaštěno stejně? ..třeba to žárovej zinkátor stříkal na dvakrát a byla nějaká chyba u něj,na zinku..)
00:25:40
05.08.2010
matisek
-> ondie: V mojom prípade išlo o žiarove zinkovanie ale ako som písal nebolo to zlé na všetkých kusoch no neprišli sme na dôvod že prečo bolo niečo dobré a niečo zlé,boli to plotové dielce bolo ich vela a zhruba polovica ich bola zlá ale postup bol pri vsetkých rovnaký.Tiež sme vtedy mysleli že možno pri galvanickom by to nerobilo ale to vzhladom na velkosť tých dielov nebolo možné.
00:25:29
05.08.2010
ondie
-> mark: a tos znova komaxitoval už na starší komaxit ?? ,to asi neni vono ne?
00:22:36
05.08.2010
mark - zrušená registrace
Já se přiznám, žemám všechno co se dalo na autě opiskovaté včetně převodovky. Je pravda, že jsem to musel pracně ošetřit, protže jsem to nedával hned na komaxit. Stalo se mi že jsem potřeboval něco opravit a hele to se bohužel nedá. tak jsem to zkusil znovu na komaxitovat a to jsem neměl dělat. Stala se na pár místěch malá bublaninka. Takže do budoucna jednou a dost.
00:13:21
05.08.2010
ondie
-> johaning:

-> matisek:

Äle pozor,tohle by mě dost zajímalo..komaxit na zinku (galvanickym) vám zlobil ?

To mi neděláte radost,máte nějaké alespoň teoretické vysvětlení?

Nebo ať napíšou i ostatné,a nejlépe ti (očekávám 10x více pozitivních názorů než negativních 1 ) kteří mě uklidní..



Teď se ale lépe začítám do tvojí citace,ale tušim překlep..johaning 04.08.10 19:12:29 napsal:

Taky přispěju s trochou do mlýna.Když se stříká komaxit tak je

opravdu nejlepí vše opískovat.Rozhodne nedoporucuji POTÉ tyto díly

nechávat pozinkovat,at už galavanicky či jiným spůsobem.Prášková barva

toto nemé moc ráda,a některé odstíny dokonce povypálení,vyt­vářejí

bublinky a kráterky.Nejlepší je na opískovaný podklad,nechat nastříkat

práškovou základovou barvu s příměsí zinkového prášku,která má

obsah 80% zinkového prášku,a poté finální odstín.Mohu říci,že takto

nalakovaný materiál vydrží věky.




Jak poté,myslel předtím viď ? ..nebo nechápu proč zinkovat nakomaxitovaný věci. 3
21:16:13
04.08.2010
matisek
S komaxitom na zinok mám stejnú skúsenosť,všetko sa muselo znova pieskovať a komaxitovať už bez zinku.Robilo to bublinky.Zaujimave ale je že niekedy sa to podarilo pekne aj na ten zinok ale neprišli sme na to čím by to mohlo byť.
19:12:29
04.08.2010
johaning
Taky přispěju s trochou do mlýna.Když se stříká komaxit tak je opravdu nejlepí vše opískovat.Rozhodne nedoporucuji poté tyto díly nechávat pozinkovat,at už galavanicky či jiným spůsobem.Prášková barva toto nemé moc ráda,a některé odstíny dokonce povypálení,vytvářejí bublinky a kráterky.Nejlepší je na opískovaný podklad,nechat nastříkat práškovou základovou barvu s příměsí zinkového prášku,která má obsah 80% zinkového prášku,a poté finální odstín.Mohu říci,že takto nalakovaný materiál vydrží věky.
18:57:57
04.08.2010
Krupp
Zdravim, vede se tu diskuse o epoxidovych a polyuretanovych barvach tak snad nebude vadit kdyz se zeptam: Je mozne epoxidovou zakladovku pretrit syntetikou? mysleno lehce ten epoxid pretrit a odmastit a pak zaklad + vrchni? nebo to nebude delat dobrotu?

dikes
11:31:37
15.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pilot 105: Jenže to platí i o Alkytonu jak sám píšeš. Pokud pod Alkytonem nazinkuješ tak jako Majkl, tak je to navěky. Pokud to uděláš pod komaxit, tak to samozřejmě tyky více vydrží.



Já tady chtěl jen ukázat, že to není o "nekvalitě" Alkytonu, ale jak sám píšeš o kvalitě materiálu na který to nanášíš a jaký je tak základ Alkyton bych bez základu nikdy nedal a radil mě to už tehdy Dan, abych použil Primer jako základní barnu pod Alkyton.
13:12:16
13.06.2009
Pilot 105
-> Tuner#2: Jenže ten ráfek není vina práškové barvy, ale nedodržení technologického postupu spolu s nekvalitním opískováním. Zkus si ten ráfek před komaxem ještě nazinkovat (stačí galvanicky), nebo jenom vymořit a uvidíš ten rozdíl.;)



Jinak obecně to není o tom zda je lepší prášková barva, nebo Alkyton, obě barvy mají něco do sebe. Je to o tom kvalitně připravit povrch pod barvu a v případě Alkytonu použít kvalitní antikorozní základ, samozákladové barvy apod. jsou pouze reklamní řeči. Kde jsou doby suříku......:(
upraveno 1x, naposled 13.06.2009 13:13:07
09:27:48
13.06.2009
suri
-> Tuner#2: boli to nápravy v krásnom stave ( nie ako tie čo sa tu používajú na repas ) pieskované dočista , natreté Synta základ antikorózny ( niketoré diely aj primerom ') a nato alkyton 47vrstvy striekané , vydržalo rok a jednu zimu - auto jazdí každý den , plus na polovačky zasraté od blata , snehu soli , tera po tejto zime to vystriekal WAPkou a na spojoch falcoch hrdzavé jak svina , farba taká vyblednutá , vyžraná od soli , také mapy na nej aj po umytí a pod . na synte to najazdilo 6 rokov bez ničoho na alkytone rok . takže ak spočítam že na to spotrebuval 3x 0,6 kg alkytonu za 380sk kus a vydrží to rok - 1140 za rok . alebo synta 3pixle za 300 sk za 6 rokov je troška rozdiel ,, a základ nepočítam pretože by to alkytonu ešte pohoršilo páč primer stál cez 300 pixla
23:50:10
12.06.2009
Kapřík
Tak taky vyjádřím svůj názor. Alkyton mám na autě, komaxit na motorce a ještě pár blbostech. A jednoznačně záleží na podkladu... pokud je podklad novej, tak je to oboje OK. Ale zhnilej podklad i když se opískuje už i tak bude časem reznout. No a samozřejmě u starých náprav je pískování naprostou nutností. Drhnout kartáček to může každý jak dlouho chce, ale je to k ničemu. Starou nápravu jedině opískovat a pak na ni alkyton, nebo komaxit. To už je jedno..ale jde o to, na co se ty barvy budou nanášet4



Jinak já jsem s alkytonem spokojenej. Drží na nápravách, drží na motoru. Ale je pravda, že zimu to nevidělo..ale na zimu máme přece spotřebáky. A olej alkyton nerozpouští..to bych jinak musel mít půl bloku motoru bez alkytonu..a to opravdu nemám4
22:31:11
12.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri - votrelec: Pokud se dobře podíváš na fotky, tak vidíš porovnání Alkytonu a Komaxitu... Je to na autě, které jezdí pořád ne leštěnka.



Co se týče brzdovky ano tej odolá málokterá barva, ale olej? Já mám celý blok a prsa v Alkytonu, ve spojích to jako klasicky prolíná, ale že by to žralo barvu jsem se teda nevšimnul 40



-> Lachma Muchma: V tom máš naprostou pravdu, ale kolik lidí tady ví kdo to je Dan? Řekl bych že jen málo pamětníků a ti co tady dnes Alkyton pomlouvají tak vůbec ne. Pamatuju jak měl Dan nějaký ten vzorek a jak to krásně drželo a bylo pružné, koneckonců Ty ho máš pořád na celé podlaze.4
upraveno 1x, naposled 12.06.2009 22:31:29
22:24:04
12.06.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
Já teda nevim, ale my s ním máme jen dobré zkušenosti. A těch co s ním mají dobré zkušenosti je více než těch co mají opačné.

Tady každej machruje, ale nikdo už si nepamatuje, že Alkyton + Galvinol a jeho využití jsme na Virt přinesli Dan a já a ostatní naskočili do už rozjetého vláčku. Vzhledem k tomu, jak moc už je to let a funguje velmi dobře, tak ho užíváme i dál a nemáme výhrady.

Na druhou stranu ty auta neznají zimu, ostatně kdo by se v dnešní době ještě mrcasil ve Škodovce v zimě.
16:53:12
11.06.2009
peti
-> suri - votrelec: suhlasim stebou, klasika chemloak syntetika sa pri troska snahe da taktiez pekne naniest a je to nieco uplne ine na stranke ochrany, mam snou len dobre skusenosti
15:31:30
11.06.2009
suri
-> Tuner#2: ja súhlasím s Borinom , alkyton je farba úplne normálna , akurát má nohovby ochranu , jediné čo je dobré že diely vyzerajú ako striekané a pritom sú natierané , to je jediná výhoda inak nič , ale tá cena 400sk za 0,6 kg a ochrana veľmi slabá ma moc nepresvedčila . Za klasickú Chemolak Syntetiku dám 100sk a ochrana je kvalitnejšia . Alkytonom som robil a díky pekne už viac nikdy na svoje auto , vydržalo to jednu zimu a hotovo bolo po ňom , pritom miesta kde je synta za 100sk síce niesú také pekné ale sú v poriadku . Podľa mňa je to farba do interiéru nie na namáhané diely , a to nehovorím o tom že alkyton rozpíja olej ,slaná voda , brzdovka benzín , a kopu iných prodkutov a to mi dosť vadí
upraveno 1x, naposled 11.06.2009 15:52:20
15:05:40
11.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
A tady po utření vlhkým hadrem. Samozžejmě ideální by bylo porovnat dva stejné díly a stejně namáhané, ale i ten tlumič byl v zimě obalený pravidelně nánosem břečky se solí...
zvětšit Nápravy - alkyton nebo komaxit? - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 11.06.2009 15:05:40
15:03:27
11.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
No a tady jen obroušený tlumič a miska pružiny, základ + Alkyton taktéž po více jak roce...
zvětšit Nápravy - alkyton nebo komaxit? - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 11.06.2009 15:03:27
15:01:28
11.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
Takže něco pro Karla a Borina.



Kola opískováno a komaxit po více jak roce. Všude vylezlý rez, místama už úplně napučené.
zvětšit Nápravy - alkyton nebo komaxit? - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 11.06.2009 15:01:28
19:00:57
10.02.2009
ondie
-> Jozka: JooJo 1
07:53:06
10.02.2009
Jozka
-> ondie: No jo, to jsem si nechal ještě v kolbence "fouknout" disky na zimní kola - taky nějak za cigára. Sice epoxydem, ale otryskaný mastnou litinou, bez základu a s nevalnejma mikronama.. Asi tak do února vypadaly parádně...10.
21:59:25
09.02.2009
ondie
-> Jozka: Přesně tak by se mi to nejvíc líbilo,ale jak sem zjistil chce to fakt otravovat a ptát se (a taky platit)...neb takový ty komaxity od kluků ze strojíren za krabku startek opravdu nebejvaj povětšinou nicmoc 1
12:04:37
09.02.2009
Jozka
-> ondie: Správný tušení, epox. je ještě dražší, než obyč. práškovka.. Tvrdší je, ale s tou křehkostí to zas není tak horký. Pokud ti tedy neupadne horní rameno jako mě přímo na růžek, ale to by odprejskl asi i Gumoasfalt.

-> Zdeněk.: Jsem to dlouze probíral s hochama v HD - pravili, že komax má podle norem nejdelší interval na proreznutí od vrypu a když to někdo chce úplně super, tak dávají ještě třetí, transparentní vrstvu, která oklepy pochytá. Oni mají docela otravný zákazníky průmyslový, dělají všelijaký ramena skříně a jiný díly ke strojům, tak to je asi naučilo.

Cenovej odhad jsem z nich nevyrazil, což se ani nedivím, ale když to vyfotíš a pošleš na benes.forman@tiscali.cz, tak ti nějakej udělají..

Jinak je-li vespod ten základ, dá se opravit normálně syntetikou a ani se nemusí nic moc obrušovat, protože koroze se nerozlejzá do okolí jako pod normální barvnou..
22:07:30
06.02.2009
suri
-> Zdeněk.: no ok :)
21:59:59
06.02.2009
Zdeněk.
-> suri: už si mi to psal i jinde, ale jak jsem se ptal po krámech u nás i ve větším městě vedle tak: "tuhle barvu nemáme a co to jako má být?" a já nechci barvu zkoušet, potřebuju to udělat hned aby to bylo co nejlepší a víckrát už tuhle nápravu rozebírat nechci4 proto se ptám všude možně a na všechno možný, aby to bylo napoprvé co nejlepší bez zbytečných dalších starostí v budoucnu
21:54:55
06.02.2009
ondie
-> Zdeněk.: Co mám doma já,tak je komaxit jednoznačně tvrdší.
21:52:51
06.02.2009
suri
-> Zdeněk.: 3tí krát píšem prečo neskúsiš Sikkens ? :) alkyton je vyhlásený ja mám skúsenosť len s týmto
21:52:01
06.02.2009
Zdeněk.
-> Jozka: taky by se mi asi líbil více komaxit, hlavně z důvodu, že bych se s ním nemusel patlat, ale nevím jak řešit případné oděrky od odlítavajících kamínků, z tohohle důvodu se mi zase líbí základ + alkyton, jednoduše to místo můžu vybrousit, znovu natřít a nebude to poznat...

Taková otázka, je po vytvrzení odolnější komaxit nebo alkyton?

Bude se předtím samozřejmě pískovat4

Náprava je jak nová, ještě na ní mám origo neodloupanou barvu, ale jak auto jezdilo na ochranu spodku a stříkali to Body nebo čím, tak místama je pod barvou trochu povrchovky...
21:24:50
06.02.2009
suri
-> Jozka: máš pravdu hlavné je mať zdravú nápravnicu odvnútra nie takú čo sa v nej šíri korózia najlepšie novú opieskovať kvalitný základ a vrch a hlavne dnu rezistínu a pravidelne vystreikávať
21:22:56
06.02.2009
ondie
-> Jozka: ty jo,to zní moc dobře..ten epoxydovej základ,to asi bude fest drahý co,nevíš ? (asi dražší nežli samotný komax bych tušil)...

Ale takhlě nějak by se mi to moc líbilo....opískovat,pak to pořádně prolejt a nechat nasát odrezovačem/kyselinou fosforečnou,zinek,tenhle epoxydovej základ o kterém mluvíš a nakonec teprv komax.. 32
10:31:49
06.02.2009
Jozka
-> Zdeněk.: Mnoho cest k témuž cíli, leč jen jedna ta nejlepší?4

Statisticky tu vychází nejspíš ten komax a co se nápravnice a ramen týká, tak s tím určitě souhlasím na 100%.

Současně si ale myslím, že nejdůležitější je úprava před nátěrem, čili otryskání nejlépe křemičitým pískem, vyhovující jsou i litinový kulky menšího kalibru, v závislosti na pečlivosti zhotovitele případně taky následný odmaštění. Čili bude-li tohle uděláno dobře a nátěry potom provedený nejlíp skoro ihned, tak pak už to může natřít kdejakej idiot třeba obyčejným syntetickým nátěrovým systémem (2x základ, 2x svrchní) a při sezóním letním provozu to vydrží léta - s podmínkou vystříkání nápravnice nějakým dutináčem.
18:58:34
02.02.2009
suri
18:31:11
02.02.2009
Zdeněk.
Mno, takže kam jsme se už dopracovali? Je lepší ty nápravy natřít základem a alkytonem, nebo je nechat dát do komaxitu, nebo jsou ještě jiné, třeba lepší možnosti, aby náprava nerezla (v zimě to jezdit nebude, max v dešti)6 už bych docela rád tento problém vyřešil a nápravu uvedl do stadia HOTOVÁ4
14:53:48
02.02.2009
Jozka
-> ondie: Tak epoxidový základ pod komaxit je taky prášková barva, ještě dražší než standartní prášky a vyvinutá proto, aby se dala brousit, daly se ní normálně stříkat plniče nebo jakékoliv barvy akrylátové apod. Může zůstat i jako svchní, protože se z ní po čase "nepráší" jako z normálního epoxidu, jen nemá UV filtry a tak šisuje. Prostě na normálním komaxitu další vrstva buď špatně drží, nebo při určitých ředidlech se na komaxu udělaj puchýře, tj. "zvedne se" - což mě překvapilo.

Informace jsem nakupoval u odborníků, tj. firmy, co práškuje pro veteránisty..
15:34:19
13.01.2009
Jozka
-> rolls: Jo a taky dělají původně pro DB bezva antisprejerskej bezbarvej lak, kterej když se dá na disky, tak na něm neulpívá prach z brzdovýho obložení. Opět problém cenovej, sumu/kg si už po 3ech letech nepamatuju, ale taky byla luxusní.
17:59:05
12.01.2009
rolls
-> Jozka: znama to firma...od nej mame tusim nastriekany nas novy kontajner ISO1C v ktorom je labak....spominali ze dost vydrzi...hlavne co sa tyka dekontaminacie
14:35:13
12.01.2009
ondie
-> Jozka: odpočívá v pokoji :-)
14:11:59
12.01.2009
Jozka
-> Crestik: / -> ondie: Na to se používá epoxidová základovka, dost možná i speciálně určená pod komax. Ona trochu i zahladí nerovnosti, takže poslouží omezeně jako plnič, kterej se v podstatě pod komax nedá použít. Na další podrobnosti bych se musel zeptat, mám skoro dojem, že se ten základ vypaluje taky. Moc jsem se nezajímal o detaily, ti práškaři jsou stejný jako ostatní lakýři - chtěj si díl připravit od tryskání po finiš, aby měli jistotu, jak je to udělaný, takže by mě s nějakou svépomocí asi vyhodili..

-> rolls: Nechci dělat reklamu, ale dělaly se u nás vnitřnosti pro automatický parkoviště do Novýho Yorku, polyuretanová barva na nějaký základ asi taky epox., to už se nepamatuju a od fy Mankiewicz tvrdili, že při správný aplikaci to odkap tý prosolený břečky 30 let vydrží.. Ale stálo to ranec. Takže polyuretan jo, ale asi ne ten na kuchyňský linky. A ukrutně blbě se s ním pracuje..

Zkušeností z aplikakace na autě nemůžu sloužit, mám sice tím polyuretanem udělanou nápravu, ale odpočívá zatím v pokoji.
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 28. - ne 30.06. Pohofest | pá 09. - ne 11.08. 10. CS ŠKODA zraz | další akce...