Vysvetlite mi, prečo...

prohledat
272 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 25.10.2010 do 13.04.2018, založil/a ondrej.
řadit dle data
17:56:59
01.11.2010
Alenka
-> palinator: co konkretne se ti zda prehnane? (nerejpu, skutecne me to zajima)
21:56:38
31.10.2010
alpin
-> ondrej.: k tim karoseriam - to ze ma auto 30 znamena ze deformacne zony neboli tak vyvinute - jasne ze ked do seba narazia dve eMka tak soferi vystupia a podaju si ruky ale keby sa eMka stretla napriklad uz s fabiou tak by to bolo o inom , eMka ma vpredu deformacnu zonu jednu a to kufor zatial co ta fabia ich ma omnoho viac - chladicovka , podbehy , pozdlzniky atd. , preto tu vsetci spominaju bezpecnost4
20:49:35
31.10.2010
ondrej.
To, že tu viacerí tu spochybňujú pevnosť karosérie staršej ako 30 rokov taktiež potvrdzuje, že o automobiloch a materiáloch moc hlboké vedomosti vo väčšine prípadov nemáte. Pevnosť oceľovej karosérie sa môže pri bežnej prevádzke (čiže nie napr. havária apod) znížiť buď koróziou, alebo dynamickým namáhaním (čiže jazdou) - v obidvoch prípadoch k tomu môže dôjsť omnoho skôr, ako práve za 30 rokov. Nezávisí to totiž od veku ako skôr od počtu najazdených kilometrov a spôsobu jazdy. No a pokiaľ má auto najazdené málo km a nie je skorodované, pevnosť jeho karosérie je rovnaká, ako na začiatku, aj keď bude mať trebárs tých 30 rokov.
Dynamické namáhanie karosérie pri bežnom používaní, na aké je automobil konštruovaný, namáha karosériu len veľmi málo. Pokiaľ sa však vozidlo používa napr.na závody, tam sa situácia výrazne mení. No a možno si niektorí z vás už tiež všimli trhliny (prejavuje sa sprvu praskaním laku) na karosérii po montáži extrémne tuhých tlmičov a tých už spomínaných odpílených pružín. Náznaky takéhoto poškodenia je možné pomerne často vidieť napr. u Rapidov v oblasti prechodu zadných stĺpikov do strechy...

Bedřich: u Cometov dochádzalo k porušeniu trupu vplyvom dynamického namáhania za nízkych teplôt, pričom hlavnou príčinou bola konštrukčná závada - nevhodne umiestnené nity v oblasti rohov okienok, kde dochádzalo ku koncentrácii pnutí a časom k únavovým trhlinám. Tento nedostatok mal na svedomí viacero havárií týchto nádherných lietadiel a žiaľ aj množstvo ľudských životov.. :-(

minno: nemôžem súhlasiť, že môj názor je zaujatý a jednostranný - nič ťa neoprávňuje toto sem napísať. To, že vás upozorňujem na niektoré veci, ktoré sa vám nepáčia, ešte neznamená, že nemám pravdu... ;-)
Pritom by ste si mali uvedomiť, že to nerobím preto, aby som vám škodil, alebo prial zle. Opak je pravdou - upozornil som vás tu na určité skutočnosti, ktoré vás nikdy nenapadli a o ktorých ste nemali ani predstavu. Kto si z toho niečo vyberie, dobre preňho. Kto to odignoruje, alebo si ešte robí "hrdinský" posmech - jeho problém. Že sa vám to nepáči, no za to už ja nemôžem. Každý je zodpovedný za seba a ako si spraví, tak bude mať.
upraveno 4x, naposled 31.10.2010 21:00:18
08:33:19
31.10.2010
Bedřich - zrušená registrace
-> TAZ1500: Slyšel jsi někdy o letadle Comet?

EDIT: Uvažoval jsi někdy nad tím proč se všechny závodní auta lakujou do bílé nebo jasných barev?
upraveno 1x, naposled 31.10.2010 16:48:00
00:10:43
31.10.2010
TAZ1500
-> Fén: proč tu pořad řešíš bezpečnos??auto je vzdicky bezpečny podle šofera je jedno o jaky auto jde pokud je zdatnej sofer tak i bakelitovej trabant je bezpečnej
a karoserie po 30 letech pokdu se do ni nepustí koroze bude porad stejna stejne tuha a pevna možna sis toho nevsím ale je stavena z profilů a jakou pevnost to melo napr v roce 1977 takovou to bude mit i dnes a za 20 let i za 50 ocel starne strasne pomalu pokud neni napadena korozí takže z tohodle mit obavy nemusis a zvlast nemusis mit strach ze škodovek na kerych sem ja osobne delal plechařinu vsude kde to slo sem proved lemovej svar takže jsou jeste jednou tak tuhy než byly predtim
23:26:36
30.10.2010
palinator
-> Matulo:
Hele, zase to s tou kritikou sériovky tak nepřeháněj. Pokud je sériový vůz v dobrém technickém stavu, tak se není až na některé záludnosti plynoucí z konstručního řešení čeho obával. Naši předci v těchto a uživatelsky méně příjemnějších vozech najezdili každý desítky, stovky tisíc kilometrů, bez nehod. To, že je sériové eMko neovladatelné již v 90 km/h, to zase nemusíš přehánět. Spíš to sériový motor ani na mez, kdy se vůz nedá bezpečně řídit, neutáhne. Na OR34 165 SR 13 také mnoho lidí najezdilo fůru kilometrů, moji blízcí se škodovkami je jezdí dodnes a nemají problém. Byly horší gumy a nyní jsou samozřejmě lepší. Originální kotouče včetně destiček mají oproti dnešním vozům božskou životnost (osobně po 92 tkm. mám oboje původní, na kotoučích není patrný zoubek).

Nezastávám se extrémisty-> ondrej.: a technické i vkusné netechnické úpravy zastávám, i když u toho ukazovaného McPhersona se mi to zdá poněkud přehnané, to se mi už nelíbí. Ale zase buďte trochu soudní a nedělejte ze starých aut, že před vaším božským zásahem se s autama nedalo jezdit a teď jste z toho udělali špičkové závodní stroje.

Jinak plně souhlasím s názorem -> minno: , jehož postupy na jeho skvostu (teď bez ironie) jdou takovým směrem, který bych si jednou představoval na voze svém také.
16:21:09
30.10.2010
MOLSO
-> Matulo: ale napiču zavarene presne tak ako tam hrubym piasli ze to tak nema byt 4
13:17:26
30.10.2010
Maťulo
-> MOLSO: Preziju aj mna este! 3,5ka material... 4
02:01:21
30.10.2010
MOLSO
-> Matulo: čo by som povedal ?? inak sikme ramena nemas podla L/A ale iba "na prasáka" 4
23:39:10
29.10.2010
Maťulo
-> minno: Si zabeu... Molso by povedal keby tu bol... 3 3 3
23:38:18
29.10.2010
minno
-> Matulo: idem spať, reagovanie na uja ondra ma unavilo, vysvetlite mi prečo.....veď som len ťukal do klávesnice3
23:36:18
29.10.2010
Maťulo
-> minno: Nezamykaj a tahaj na fb! 3
23:35:06
29.10.2010
minno
Zamknúť, nezamknúť vlákno? Asi radšej nie, lebo je tu celkom sranda1
23:34:41
29.10.2010
minno
-> Matulo: 3
23:32:04
29.10.2010
Maťulo
-> minno: Neska davali v telke Sci-Fi film a volal sa: Vysvetlite mi, preco... 3 3 3
23:29:12
29.10.2010
minno
-> ondrej.: Posledný príspevok a zamkýnam to tu. Podľa tvojho zaujatého jednostranného názoru, ktorý asi nik nezmení, by mal existovať najradšej ideálny svet, v ktorom jazdia autá technicky len v 100% stave (a ten 100% stav tiež musí znamenať len 100% séria s úpravami maximálne podľa výrobcu) a zvyšok áut je na šrotovisku a majitelia sú za mrežami. Pretože v akomkoľvek inom neideálnom, ale za to reálnom stave sveta a zložení áut v bežnej cestnej premávke sú autá prevažne: v technicky zlom stave, hrdzavé, nebrzdiace, smrdiace a na vozovke ťažko ovládateľné. Pretože podľa mňa aj zlý technický stav sériového auta bez úmyselných úprav majiteľa môžeme nazvať "stav upravený", pretože výrobcom v tomto prípade taktiež nebolo auto konštruované a schválené do prevádzky s "úpravami času" typu oslabená náprava značnou koróziou, zadreté ložisko v dôsledku nesprávneho mazania, odlomená poloosa príčinou neúdržby....atď. Kladie sa potom otázka, kto je na ceste nebezpečnejší: vodič s autom upraveným rozumne, hoc aj nie podľa výrobcu, ale s kladeným dôrazom na bezpečnosť a funkčnosť, alebo vodič na neupravenom aute konštrukčne presne podľa výrobcu, ale neudržovanom, možno nefunkčnom....a keby aj kľudne udržovanom a funkčnom....ale jazdiacom šoférom bez používania hlavy? Odpovedať si môžeš sám. Ja odpoviem len toľko, že je to vždy a len o ľuďoch, o ničom inom.... Nie je to o posudzovaní bezpečnosti na základe schválenej alebo neschválenej úpravy ako to posudzuješ ty4

V jednej encyklopédii československých áut som raz čítal, už neviem či to bolo písané o aute Tatraplán, alebo o inom, ale proste to auto bolo konštruované a vyrábané sériovo tak nevhodne, že to auto bolo tak náročne ovládateľné a na ceste sa chovalo značne nepredvídavo,, že napriek tomu, že bolo neupravované "domorobo", bolo príčinou častých dopravných nehôd a mohli ho šoférovať potom už len vodiči so špeciálnym školením.....
upraveno 1x, naposled 29.10.2010 23:39:50
23:22:21
29.10.2010
castrol
-> Fén: a este gulka do temena aby sa o nieco podobne nepokusil 1
23:21:26
29.10.2010
Fén
-> Matulo: Policie - Oddělení originality
23:19:36
29.10.2010
Maťulo
-> Fén: A kto? POLUCIA? Sa tomu aj tak rozumeji... 3
23:15:22
29.10.2010
Fén
-> Alenka: Za tohle ti sebere i rodný list. :o)
23:14:10
29.10.2010
Maťulo
-> Alenka: 4
23:12:10
29.10.2010
Alenka
-> ondrej.: co rikas na tohle?

sklad.obrazku.cz/obr45315 7_tehlitz2.JPG

Ani jedna vec na tom podvozku nema vubec nic spolecne se seriovou produkci, tovarni dokumentaci, a uz vubec neni homologovana pro silnicni provoz, presto dam ruku do ohne za to, ze kazdy jednotlivy dil vydrzi mnohem vetsi zatizeni nez dily seriove (moznost fatalni destrukce loziska diky pouziti kol s mensim ET budu povazovat za zert).
Mela by policia zasahnout a zprovodit tenhle nebezpecny zprasek ze silnice?
23:03:10
29.10.2010
milhaus
a proč 30 a více let?..poslední Mka budou mít teprve 21 3
23:02:25
29.10.2010
Maťulo
-> Fén: Soudruzi nebyli kokoti! 1
22:58:23
29.10.2010
Fén
-> ondrej.: Seš si opravdu jistý, že páni inženýři počítali dobu provozu auta na těch 30 a více let?
22:56:09
29.10.2010
Maťulo
Admin by mal toto tema stopnut... K nicomu to nevedie... 4
22:54:26
29.10.2010
ondrej.
matulo: ak by si pozorne čítal moje príspevky našiel by si tam, že voči úpravám schváleným výrobcom (sem patrí aj L/A) nič nenamietam.
fén: aj 30-ročné auto môže byť v dobrom stave a bežne sa zúčastňovať cestnej premávky, veď nato bolo vyrobené, tak prečo nie? Samozrejme s ním už ťažko konkurovať vozidlám moderným.
22:51:00
29.10.2010
Maťulo
-> milhaus: Je mi jasne ze ta kasna nema v serii taku tuhost, aerodynamiku a jazdne vlastnosti ako je potrebne ale ved prave preto sa robia tie upravy podla specifikacii... A navyse su vyskusane a dokonca aj publikovane v odbornej literature urcenej aj pre bezneho spotrebitela... Tak nevim co furt...8
22:46:48
29.10.2010
milhaus
Matulo:vsak jasne3 , tady jen asi někdo neví, že i to staré auto dovede být krásně ovladatelné,mít dobrou stabilitu, suprově brzdit..no a být ve stavu nového..nebo aspoň ve stavu podstatně lepším než třeba o 20 let novější křápy
22:42:20
29.10.2010
Maťulo
-> milhaus: Nedajboze fuka poradny veter oproti... 3 3 3
22:40:44
29.10.2010
milhaus
matulo:tak tak4
22:38:26
29.10.2010
Maťulo
-> milhaus: Skorej by som sa bal jazdit na rozheganom motorovom clne ktory sa uz pri 90km/h stava neovladatelny na tych korculiach 165/80 a vo vacsine pripadov ma odhnity most, drziaky stabilizatora, drziaky zadnych silentov na pozdlznych ramenach, kotuce tenke jak karton a pakne take ze rucna brzda ide az pod pazuchu hore a aj tak to nebrzdi... 3
22:36:38
29.10.2010
Fén
-> ondrej.: Auta staré 30 a více let ti v běžném silničním provozu nevadí?
upraveno 1x, naposled 29.10.2010 22:37:19
22:36:34
29.10.2010
Kapřík
teda musím uznat že se u téhle diskuze dobře bavím1
22:33:02
29.10.2010
milhaus
matulo: moje řeč4 , spíš to máme ještě lepší jak z fabriky 3
22:30:53
29.10.2010
milhaus
Jen si dovolím dodat, že třeba já a spousta ostatních máme taky auta používaná v běžném provozu..a polícia?Pokud to není něco mooc okatého, tak to ani neřeší, aspoň dle mých zkušeností už na škodovku kašlou..už to pro ně asi není aktuální 1 , ta doba kdy čuměli třeba na motor, jestli tam není favo už aspoň v našich končinách skončila
22:29:51
29.10.2010
Maťulo
-> ondrej.: Pozri si kartu mojho auta... Je tam vsetko nove... Napravy su vystuzene podla specifikacie L/A asi kvoli tomu aby sa predislo podobnym urazom... Nosne casti karoserie su momentalne cerstvo vystuzene z 2,5ky plechu... Tak nevidim dovod aby sa stalo nieco trgicke... 4
22:23:13
29.10.2010
ondrej.
Zaujímavé reakcie - veru, počuť pravdu je niekedy nepríjemné.
Matulo - ja som sem napísal môj technický názor - ak máš voči nemu výhrady a myslíš, že nie je správny napíš, v čom sa mýlim. Ak to ale odôvodniť nedokážeš, tak neurážaj. Je ľahké byť hrdinom za klávesnicou počítača doma...
Takže zhrnutie - je mi v zásade jedno, čo si kto so svojím autom robí, pokiaľ ho má doma. Ak však s ním vyráža na cesty do verejnej premávky, tak to mi už jedno byť nemôže, ak rôznymi neodbornými úpravami vozidla predstavuje potenciálne nebezpečie na ceste. Také autá na cestách nemajú čo hľadať a na ľudí, ktorí ich prevádzkujú, tu máme políciu.. V zahraničí by takéto niečo možné nebolo, a za krátko nebude ani tu. Čím skôr to pochopíte, tým lepšie.
Tieto riadky nie sú osobne namierené voči nikomu - ak to tak niekto chápe, je mi to ľúto, ale je to jeho problém.
upraveno 1x, naposled 29.10.2010 22:24:23
15:01:02
29.10.2010
Alenka
-> Johannes: zeby na mista, kam uchytil pasy a jejich protikusy vyrobce?
12:48:11
29.10.2010
Johannes
-> haso: Jedna malá otázečka.
Kam ty čtyřbodové pásy v sériové kastli uchytí?
00:45:25
29.10.2010
haso
a co taky hrozny tuzer ktory si vyhodi seriove ploche sedacky a pasy a nahodi si tam skrupiny a 4bodove pasy? tyy jo ten si ubere na bezpecnosti zarucene 1
21:42:56
28.10.2010
Kapřík
-> Fén: v podstatě máš pravdu, ale je mi jasné o co ti v tomhle tématu jde4
21:28:29
28.10.2010
Fén
-> Kaprof: Slyšet pravdu je někdy nepříjemné, tak mu to asi vadí. :o)

-> Kapřík: Seš si tím jistej? :o)
21:10:53
28.10.2010
Kapřík
-> milhaus: Fén to myslí s nadsázkou, už to pochopte4
21:10:38
28.10.2010
milhaus
ať si mele kdo chce co chce..vím že investice do šáde se nevyplatí, vím že to není bezpečné auto..ale taky vím, že jiné nechci a kdybych ju rozbil, tak si postavím druhou..protože je to nejhezčí auto jaké znám
21:06:10
28.10.2010
Kaprof-Pisařík
-> milhaus: Já nevidim nic co by nebylo pravdivé možná ale pro někoho je to až moc kruté ale no...4Navíc to neber tak uplně vážně:o)
upraveno 1x, naposled 28.10.2010 21:13:04
21:02:07
28.10.2010
Maťulo
-> ondrej.: Ja mam predstavu co sa deje v tvojej hlave ty uchylak! 36 24 38 92 133 131 130 130 139 139 *139*
21:00:06
28.10.2010
milhaus
kaprof: za ty blbé kecy
20:56:24
28.10.2010
Kaprof-Pisařík
-> milhaus: A za co by ho vyhazovali?
20:53:28
28.10.2010
MOLSO
-> milhaus: on je v pohode 4
Extreme Tyres