skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Emise
18:17:22
17.11.2008
17.11.2008
Labros
-> Tom125: kromě toho stejně by se projevoval špatnej karbec, tzn.nějaká netěsnost, neseřiditelným volnoběhem a vysokým CO a HC, kromě toho by byl volnoběh nestálej a špatný přechody. Ale nevím, jak se to chová s tou tvojí vačkou.
18:14:22
17.11.2008
17.11.2008
Labros
-> Tom125: tak ještě zkontrolovat kladívka a odtrh, jestli při GO nedošlo k nějaký chybičce.. Prostě zkontrolovat co jde
18:12:02
17.11.2008
17.11.2008
Labros
-> Tom125: jestli to bylo 10 stupňů na volnoběh, tak to je +- ok.
17:12:46
17.11.2008
17.11.2008
Tom125
-> Labros: Ale předstih kontroloval technik taky, a nic na to neřikal. Je to firma při autorizovaným prodejci Škoda Auto, tak to snad není tak hrozný s kvalitou.
16:49:42
17.11.2008
17.11.2008
Tom125
-> Labros: No kroutil se šroubkama dost...
16:43:58
17.11.2008
17.11.2008
Labros
-> Tom125: Při volnoběhu jsou podmínky pro spalování nejlepší, dochází k nejmenšímu víření směsi. Takže v otáčkách je to většinou horší. Zkoušel ten technik vůbec ten karbec štelovat? Chudá směs se projeví podobně, jako bohatá, zvýšeným CO a HC, právě kvůli špatným podmínkám pro spalování a vynechávání zápalů.
16:37:30
17.11.2008
17.11.2008
Labros
-> Tom125: 10 stupňů statický, nebo na volnoběh? Se škodováckým rozdělovačem když nastavíš staticky 5, tak máš na volnoběh 10-12, a když nastavíš staticky 10, tak nemusíš projít emisema. S favoriťáckým rozdělovačem je předstih na volnoběh stejný, jako statický
15:58:28
17.11.2008
17.11.2008
Tom125
Jinak svíčky jsou tam půl roku nový 14ky. Předstih je 10 stupňů, rozdělovač po GO.
15:56:30
17.11.2008
17.11.2008
Tom125
-> Labros: Že by to vynechávalo jen na volnoběh?
15:40:33
17.11.2008
17.11.2008
Labros
Nejdřív bych se snažil zjistit, co je opravdu příčina vynechávání zápalů. Mluvíte o vačce, ale podle mě daleko běžnější příčinou jsou svíčky. Dál bych zkusil ten předstih. Případně zkouknout celou zapalovací soustavu.
14:17:00
17.11.2008
17.11.2008
Tom125
No, za výfuk dá takový trychtýř s hadicí, která vede pod strop do větráku, a pak ven. Pak zastrčí do výfuku takovou hadičku. Ta vede do mašiny, a na jejím monitoru jsou vidět hodnoty.
10:16:20
17.11.2008
17.11.2008
COL
-> Tom125: To asi ne, ne? Odtah je tam samozrejme tlustou hadici, ale ten analyzator je pomerne slozita vec a do vyfuku se zasouva jen hadicka, ktera bere vzorek plynu, analyza se pak deje ve vlastnim pristroji.
08:11:46
17.11.2008
17.11.2008
Tom125
Tady má technik sondu, kterou strká přímo do výfuku, hadici má jen na odtah, aby se neotrávil.
00:50:16
17.11.2008
17.11.2008
COL
On bude problem v tom, ze pri tehle vacce a volnobehu 850ot/min to uz sem tam nezapali a vyprodukuje to spoustu HC a resitelne je to dost problematicky, maximalne zkusit nejak polaborovat se svickama. Mozna zkusit dat pro ucel emisi hodne malej predstih - to chci vyzkouset... Jinak vstricny technik to vyresi tak, ze protoci motor, do zvysenych otacek, kde je slozeni obvykle v poradku pocka az smes dorazi do analyzatoru, pak ubere a kdyz otacky klesnou zmacke odmer - driv nez smrad s hafem HC dorazi hadici do analyzatoru...
18:41:42
15.11.2008
15.11.2008
Neex
-> King: Však jasně já jen aby to bylo komplet a vědělo se že vyšší obsah HC je buď olej nebo nespálené palivo.
18:39:20
15.11.2008
15.11.2008
King
-> Neex: Pravda, zapomněl jsem na to vynechávání zápalů, ale to je obvykle řešitelná záležitost.
12:11:19
15.11.2008
15.11.2008
Tom125
-> Karel.: 6,6 sací i výfuk.
10:45:16
15.11.2008
15.11.2008
Karel.
-> Tom125: no i na 280 jde udělat normální volnoběh, záleží jaký to má teda zdvihy
10:33:56
15.11.2008
15.11.2008
Tom125
-> Neex: V zapalování to není, auto jezdí jako brus. Když výrazně ochudím směs na volnoběh, tak motor zhasíná. Mělo by to být vačkou ne? U sportovních vaček je volnoběh vždycky horší než série.
10:26:32
15.11.2008
15.11.2008
Neex
Vyšší obsah HC znamená spalování oleje nebo nespálené palivo... Jestli není zvýšená spotřeba oleje je potřeba hledat závadu např. ve špatném zapalování nebo nesprávných ventilových vůlích.
09:33:20
15.11.2008
15.11.2008
Tom125
-> King: To je jedno, už mám doma připravenej motor, jen to přehodit.
09:22:59
15.11.2008
15.11.2008
King
-> Tom125: Teda ne, že bych byl expert přes emise, ale mám za to, že "uhlovodíky" (HC) jsou ukazetelem toho, že motor žere a spaluje olej.
Hodnota 2,5pct na volnoběh je pravděpodobně hodnota CO (oxid uhelnatý), která má co dočinění s bohatostí směsi a ta je v tvým případě mírně bohatá. HC se udávaj v jednotkách ppm a limit proshades je tuším do 500.
Když tak napiš soukr. zprávu a možná bych věděl o jednom místě, kde by možná měli pochopení pro tuning :)
Hodnota 2,5pct na volnoběh je pravděpodobně hodnota CO (oxid uhelnatý), která má co dočinění s bohatostí směsi a ta je v tvým případě mírně bohatá. HC se udávaj v jednotkách ppm a limit proshades je tuším do 500.
Když tak napiš soukr. zprávu a možná bych věděl o jednom místě, kde by možná měli pochopení pro tuning :)
19:30:54
14.11.2008
14.11.2008
Tom125
Hmm, já asi přehodim motor. Nelegál neumim...
Ochuzení směsi nepomůže, protože se motor pak neudrží v chodu. Na volnoběh mi to hodilo hodnotu asi 2.5 %
Ochuzení směsi nepomůže, protože se motor pak neudrží v chodu. Na volnoběh mi to hodilo hodnotu asi 2.5 %
17:56:58
14.11.2008
14.11.2008
Karel.
-> Tom125: já minule taky musel doplácet, aby mi to kvůli vačce dali Jinak chodím na nelegál
17:55:03
14.11.2008
14.11.2008
stepan
nestačilo by to dohnat ochuzenim směsi?
14:48:16
14.11.2008
14.11.2008
Tom125
Dneska jsem byl na emisích, a na volnoběh má motor moc uhlovodíku. Očekával jsem to vzhledem k vačce 280/280. Tak se ptám, jak řešíte emise vy, kdo máte různé vačky? Měníte před každou kontrolou motory?