skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jaky olej
09:41:24
22.07.2024
22.07.2024
George_S
-> Jarda/felda: to vím byl tam také takový paskvil Ecotronik, něco jako karburátor řízený řídící jednotkou. Ale já se zajímal víc o BMM když jsem ho dostal od bráchy z Formana.
11:01:11
19.07.2024
19.07.2024
Jarda/felda
-> George_S 18.07.24 16:13:44: favorit byl i karbec a tam to je jak píše Tomaso
16:13:44
18.07.2024
18.07.2024
George_S
-> Tomaso435: u zadokolek výkony nevím ale Favo s BMM mělo 135 40kw a 136 50kw
09:38:58
17.07.2024
17.07.2024
palinator
-> David29 15.07.24 17:10:09:
Můžeš použít i A3/B4, ta B4 není problém. A tady jsem našel něco v SL, ale jestli to i bude skutečnost na obalu, těžko říct.
www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-elf-evolution-90 0-nf-5w-40-4l
Můžeš použít i A3/B4, ta B4 není problém. A tady jsem našel něco v SL, ale jestli to i bude skutečnost na obalu, těžko říct.
www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-elf-evolution-90 0-nf-5w-40-4l
09:26:35
17.07.2024
17.07.2024
Jarda/felda
-> George_S 16.07.24 19:06:24: 135/136 se liší pístama, kde u 135 je vybrání, a pak jsou tu ještě 136mpi písty který jsou o 0.3mm vyšší takže ještě větší komprese
19:20:07
16.07.2024
16.07.2024
Tomaso435
-> George_S: tak zhruba ma o 3kw vic. 43 vs 46. A dělá to v zásadě "jen" vyšší komprese.
19:19:27
16.07.2024
16.07.2024
MVM
-> George_S 16.07.24 19:06:24: No hlavně v pístech. 136ka ma rovný dno pistu a kompresní poměr 9,7:1
No a tim padem umí vygenerovat vyšší Nm a tim padem ma při stejných otáčkách o těch par kW víc
No a tim padem umí vygenerovat vyšší Nm a tim padem ma při stejných otáčkách o těch par kW víc
19:10:27
16.07.2024
16.07.2024
George_S
-> Tomaso435: já jsem si koupil tu vodící trubičku z Felicie, aby to bylo vyvedený nad motor a nahoře má měrka takový zámek.
19:06:24
16.07.2024
16.07.2024
George_S
-> Tomaso435: a v čem tedy když obsah je stejnej a má zhruba o 10kw víc?
19:03:44
16.07.2024
16.07.2024
Tomaso435
-> George_S 16.07.24 18:39:30: vypadá jako kovový ventilek v úpravě v zátku ... Ona ta měrka ne úplně drží
19:02:15
16.07.2024
16.07.2024
Tomaso435
-> George_S: ve vačce ? Neee :)
18:39:30
16.07.2024
16.07.2024
George_S
-> Bery: co to tam máš? K čemu to slouží?
18:38:06
16.07.2024
16.07.2024
George_S
-> Bukaj: to je zajímavý, motory 135 a 136 by měly být stejné jen se lišily ve vačce.
14:06:58
16.07.2024
16.07.2024
Bukaj
-> George_S 16.07.24 10:06:59: Není pravda. na bezolovnatý benzin byly konstruovány všechny motory 135, ale 136 byly v prvních letech výroby normálně na olovnatý benzin a neměly tvrzená sedla výfukových ventilů. Nejsem si jist, od jaké doby měly i 136 motory tvrzená sedla, ale v zadohrabech určitě ne, takže tipuji až někdy od 90. let...
13:48:44
16.07.2024
16.07.2024
Petrson
-> George_S 16.07.24 10:13:20: já jsem si nalil předepsaný množství plus do filtru a po nastartování rysku. A jezdím takhle. Ale mám to na fe merce.
12:55:13
16.07.2024
16.07.2024
vhml
-> ajok 16.07.24 01:18:56: na 5W50 najezdil sharan uz 200t z celkovych 440
12:10:25
16.07.2024
16.07.2024
Bery
měrku mám mimo motor.
po nalití a nastartování si uděláš rysku
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_124__2024- 04-10_18-50-42_15.webp
po nalití a nastartování si uděláš rysku
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_124__2024- 04-10_18-50-42_15.webp
10:13:20
16.07.2024
16.07.2024
George_S
-> ajok: na tom motoru máš otvor pro měrku na kterém místě? Změříš prosím tě vzdálenost od špuntu k risce min. max.
10:06:59
16.07.2024
16.07.2024
George_S
-> ajok: to je samozřejmé když budu dávat hliníkovou vanu že se musí vyměnit i koš. Favo ho má kulatý a rovinu pod jiným úhlem. Já jsem nový koš před pár lety kupoval. Vím že jsem sháněl 135 ale teď nevím na 100% že je to on, už v té době se některé věci špatně sháněli hlavně na 135-136 zadní náhon.
-> Tomaso435: Š135 a Š136 byly v podstatě Favo motory takže už byly na bezolovnatý benzín.
-> Tomaso435: Š135 a Š136 byly v podstatě Favo motory takže už byly na bezolovnatý benzín.
06:48:00
16.07.2024
16.07.2024
Tomaso435
-> ajok 16.07.24 04:49:32: 742.136 To znamená že je benzín potřeba aditivovat olovem ?
135 vím že to snese bez olovnatý.
135 vím že to snese bez olovnatý.
04:49:32
16.07.2024
16.07.2024
ajok
-> George_S 16.07.24 02:02:24: ja mam v rapidu 742.136, tak s tim Ti neporadim, ale rozhodne musis dat i kos... a nevim jestli vana a kos muze byt jen 742.136 nebo i z nejake posledni 120/130, vim ze byla nejaka Al hluboka vana, tak tu urcite ne...
02:02:24
16.07.2024
16.07.2024
George_S
Teď mě to napadlo, do 130tky budu dávat motor z Favorita s tím že vana bude hliníková, jak je to s měrkou oleje. Bude platit ta Fariťácka?
01:18:56
16.07.2024
16.07.2024
ajok
ja zlikvidoval uz 2 motory nevhodnym olejem, takze si davam bacha
poprve 130, kamarad delal servisaka tiraku a tak mel do toho oleje moc, lil to do 120 a me to nosil do 130, oba motory po zime KO a pak tu AEE s tim TQR 10W50 :/
-> MVM: ja uz byl skororo rozhodnut pro mobil1 5W50 do 1.8T, mam chip 193HP, LPG, obcas tomu davam a pry to je blbost, syn Mlcocha, ze to bych musel mit alespon 8valec biturbo aby to melo smysl, ze to je olej hustej jak tank a tim moturkem pry neprotece a jeste jak to rekl arogantne a beztak pochopil, ze mam TSi a 20V vubec nezna...
poprve 130, kamarad delal servisaka tiraku a tak mel do toho oleje moc, lil to do 120 a me to nosil do 130, oba motory po zime KO a pak tu AEE s tim TQR 10W50 :/
-> MVM: ja uz byl skororo rozhodnut pro mobil1 5W50 do 1.8T, mam chip 193HP, LPG, obcas tomu davam a pry to je blbost, syn Mlcocha, ze to bych musel mit alespon 8valec biturbo aby to melo smysl, ze to je olej hustej jak tank a tim moturkem pry neprotece a jeste jak to rekl arogantne a beztak pochopil, ze mam TSi a 20V vubec nezna...
00:13:11
16.07.2024
16.07.2024
George_S
-> MVM: ale upozornění pokračuje tím že vývoj olejů jde dopředu a že ta doporučení platí v době tisku. To znamená že příručku vytiskly začátkem devadesátých a dnes je třeba možné že tam může být třeba i ten 5W.
22:54:46
15.07.2024
15.07.2024
Jozka
-> MVM: Jako jo, je to "letní" varianta - a souhlasí (dle distributora) i to, že je zvlášť vhodnej pro "brouky".
Mě šlo spíš o to, že jsme se s motorářem dohodli, že nebudem předělávat na plnoprůtok, když že se Helix 15W/40 bude měnit po roce (2-3 tisíce km) a "roztáčet" se bude až cca po 20 km jízdy. Nicméně se mi zdá, že obavy byly zbytečný a ten olej se prohřívá docela ochotně a rychle..
Mě šlo spíš o to, že jsme se s motorářem dohodli, že nebudem předělávat na plnoprůtok, když že se Helix 15W/40 bude měnit po roce (2-3 tisíce km) a "roztáčet" se bude až cca po 20 km jízdy. Nicméně se mi zdá, že obavy byly zbytečný a ten olej se prohřívá docela ochotně a rychle..
21:52:40
15.07.2024
15.07.2024
MVM
-> Jozka: Však se mrkni do tabulky jaké je rozmezí použitelnosti ve°C pro SAE 20W/50 (Což je mimochodem oblíbená třída pro vzduchem chlazený motory)
20:26:56
15.07.2024
15.07.2024
Jozka
Já třeba do motoru 1000 MB s pár natočenejma tisícema po sestavení omylem nalil olej 20W50 (minerál speciál "for classic cars") a měl trochu obavy - nu a žádnej rozdíl oproti předchozímu 15W/40 nepozoruju.
17:10:09
15.07.2024
15.07.2024
David29
Ted jsem hledal a řešil, co za olej do Saaba.
Dle knížky 0W nebo 5W, ale co jsem našel byly specifikace A3/B3 a SJ.
Takže jsem našel jen 10W-40, co bylo SL
Tu specifikaci považuju teda za důležitější, než viskozitu
Dle knížky 0W nebo 5W, ale co jsem našel byly specifikace A3/B3 a SJ.
Takže jsem našel jen 10W-40, co bylo SL
Tu specifikaci považuju teda za důležitější, než viskozitu
14:19:48
15.07.2024
15.07.2024
MVM
-> George_S: Co je na tom nepochopitelný. Nepoužívat olej pod 10W tečka..
Ale mě je to upřímně jedno.
Ja ty motory znam myslim si dobře, a dokážu poradit co jim vyhovuje.
Ale mě je to upřímně jedno.
Ja ty motory znam myslim si dobře, a dokážu poradit co jim vyhovuje.
13:20:06
15.07.2024
15.07.2024
George_S
Nejde to, ale píší tam:
Upozornění
-Nepoužívejte motorové oleje pod vizkozni třídou SAE 10W.
-Samozřejmě jsou motorové oleje dále vyvíjeny. Proto údaje v tomto návodu k obsluze odpovídají stavu v době jeho tisku.
Upozornění
-Nepoužívejte motorové oleje pod vizkozni třídou SAE 10W.
-Samozřejmě jsou motorové oleje dále vyvíjeny. Proto údaje v tomto návodu k obsluze odpovídají stavu v době jeho tisku.
11:04:07
15.07.2024
15.07.2024
George_S
Tak se zase nepovedlo.
11:01:39
15.07.2024
15.07.2024
George_S
Pokus dvě, vkládám PDF, před tím se nezobrazil.
10:58:15
15.07.2024
15.07.2024
MVM
-> George_S: 10W/40 je optimální pro naše naše podnebi. Co se týká
viskozity. Dlouhy letní jízdy po dálnici by vyhovoval i 10W/50.
Pětku bych nepouzival. Pakliže nejsou krátký cesty a častý studený starty v zimě po městě..
viskozity. Dlouhy letní jízdy po dálnici by vyhovoval i 10W/50.
Pětku bych nepouzival. Pakliže nejsou krátký cesty a častý studený starty v zimě po městě..
10:57:56
15.07.2024
15.07.2024
George_S
Tady jsem našel příručku k Favoritu
10:47:12
15.07.2024
15.07.2024
George_S
-> MVM: v mazacím plánu Valvoline je u jednotlivých specifikaci doporučení do jakých teplot je daný olej vhodný. Třeba u Nivy mi tam nabídl SynPower FE 0W-30 pod 25° u toho Favorita těch 5W40 bylo použitelnost celoročně. Samozřejmě že tam doporučovali 10W40 a 15W40.
18:41:09
14.07.2024
14.07.2024
MVM
Znovu opakuju že viskozita SAE nema s kvalitou mazání nic společnýho a pouze zařazuje oleje do určité klasifikace podle chování za nízkých a vysokych teplot.
Vždycky je SAE pouze doporučené pro místní klimatický podminky u sériovýho motoru a nebo pro provozni podminky u závodního motoru.
Jenže je dneska taková doba, že treba specifický oleje se vyrabi třeba jen v SAE 5W/30.. tim padem má majitel teoreticky smůlu.
Ale nikdo mi nemůže prikazat mit v autě 0W/30 pokud pojedu do oblasti rovníku nebo tam,kde se běžně trplota pohybuje nad 35°C..
Stejně tak na Sibiř nebo v zimě nebudu používat SAE 60..
ACEA a API jsou důležitější. A viskozitu k tomu vybrat dle podminek. Nejlepší neekologický oleje byly kolem roku 2000. API do SJ byly top.
LowSAPS stoji za starou bačkoru a právě starý konstrukce trpí.
Vždycky je SAE pouze doporučené pro místní klimatický podminky u sériovýho motoru a nebo pro provozni podminky u závodního motoru.
Jenže je dneska taková doba, že treba specifický oleje se vyrabi třeba jen v SAE 5W/30.. tim padem má majitel teoreticky smůlu.
Ale nikdo mi nemůže prikazat mit v autě 0W/30 pokud pojedu do oblasti rovníku nebo tam,kde se běžně trplota pohybuje nad 35°C..
Stejně tak na Sibiř nebo v zimě nebudu používat SAE 60..
ACEA a API jsou důležitější. A viskozitu k tomu vybrat dle podminek. Nejlepší neekologický oleje byly kolem roku 2000. API do SJ byly top.
LowSAPS stoji za starou bačkoru a právě starý konstrukce trpí.
11:00:07
14.07.2024
14.07.2024
Jarda/felda
-> George_S 14.07.24 00:37:01: takže tvrdíš že nějaký ajťák je povolanější než výrobce který ty oleje v daným motoru testoval a za dost tvrdých podmínek... ?
07:07:14
14.07.2024
14.07.2024
ajok
-> George_S 14.07.24 00:37:01: parkrat jsem koukal na nejaky mazaci plany a vyhodnotil jsem to tak, ze to musel delat nejakej moula a nehodlam si znicit auto, jak pise MVM jedine DP
06:35:44
14.07.2024
14.07.2024
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Však ano. Je to do našich podminek naprostá blbost.
00:41:37
14.07.2024
14.07.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> George_S 14.07.24 00:37:01: To uz mi prijde uplne ujety.
-> MVM 10.07.24 11:21:20: Jasny, ale prave u fava mi to neprijde rozumny... Ale jen muj nazor lamy.
-> MVM 10.07.24 11:21:20: Jasny, ale prave u fava mi to neprijde rozumny... Ale jen muj nazor lamy.
00:37:01
14.07.2024
14.07.2024
George_S
Já nevím ale i na škoda díly nabízí pro Favorit dokonce 0W30.
23:03:50
13.07.2024
13.07.2024
ajok
-> MVM 13.07.24 22:57:57: ja vzdy do Favomotoru 10W40, kdysi mi to Kubina rozmlouval, ze tam narozdil od mineralu dochazi k mikroprehrivani, ze na to je mineral odolnejsi, vzdy jsem teda daval ME 10W40
22:57:57
13.07.2024
13.07.2024
MVM
-> George_S 13.07.24 22:47:01: "Podle mazaciho planu" Takže nějaký vyhledávač je nad dilenskou příručkou?
Mě je to upřímně jedno. Ale ani ve Škodovce v autorizovaným servise se do motorů Felicia vzdycky používal z 80% minerální 15W/40 a maly procenta zákazníků chtělo 10W/40 semisynteticky.
Jen taková poznámka: Neznamená že špičkový olej pro soudobou konstrukci motorů je zároveň to nejlepší do staré techniky.
Mě je to upřímně jedno. Ale ani ve Škodovce v autorizovaným servise se do motorů Felicia vzdycky používal z 80% minerální 15W/40 a maly procenta zákazníků chtělo 10W/40 semisynteticky.
Jen taková poznámka: Neznamená že špičkový olej pro soudobou konstrukci motorů je zároveň to nejlepší do staré techniky.
22:57:47
13.07.2024
13.07.2024
ajok
-> George_S 13.07.24 22:47:01: to ten transit musi mit dobre udelanou vanu a sani oleje, ze mu ten litr stacil, jak by to nenasalo, tak by bylo velmi rechle po motoru
22:47:01
13.07.2024
13.07.2024
George_S
Podle mazacího plánu Valvoline je doporučený, byl tam také 5W30 ale já radši 5W40. A vzhledem k tomu že motor bude po generálce, takže nové těsnění simerynky, nové olejové čerpadlo i koš, bude tam chladič oleje tak si myslím že by neměl být problém. A ten Militec dávám do každého auta od té doby co jsem o něm slyšel. Dokonce mi asi zachránil motor u Transita když jsem asi 14 dní jezdil jen na litr oleje. Né schválně, kontrolka hlavně při startu problikla a po pár sekundách se zase rozsvítila, tak když jsem pro jednoho servisaka dělal nějakou drobnost tak místo peněz jsem mu řekl ať mi dá na dolití 1-2 litry oleje. Nakonec to bylo 5 motor byl na 6 litrů. A on mi řekl že už to má ten motor spočítaný, jezdil jsem s ním ještě 4 roky než mi schnila karoserie.
12:36:52
10.07.2024
10.07.2024
palinator
-> MVM:
Tak M7ADSIII, běžně používaný pro 742 a Favority, je taky do Liazu Turbo, žejo...
Tak M7ADSIII, běžně používaný pro 742 a Favority, je taky do Liazu Turbo, žejo...
11:24:08
10.07.2024
10.07.2024
Tomaso435
-> MVM 09.07.24 19:24:09: přesně tak, je ho hodně. Jelikož jsem do Favorita celý život používal pouze 15w 40 M7 ads3, a až nyní jsem přešel na 10w-40 jen kvůli tomu že na to jezdí ještě dalších pět aut, tak tohle naleju třeba do zeleného favorita se kterým prakticky jezdím pouze na STK stav motoru je zánovní a čistota nového motoru 90%, tím pádem se tam nemá co rozpouštět. A nechám to tam dalších 4 5 let maximálně 100km celkem. Aspoň olej zužitkuju.
Podobně mám i 10w40 ale ten si troufnu dát maximálně do lpg fabie, kde motor je též čistý.
Do zbytku klasiku 10w40.
Podobně mám i 10w40 ale ten si troufnu dát maximálně do lpg fabie, kde motor je též čistý.
Do zbytku klasiku 10w40.
11:21:20
10.07.2024
10.07.2024
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: SAE 5W je neni malo ani hodně. Správně je ta otázka položená jestli je 5W adekvatni k podmínkám provozu. A hlavně proč byly oleje s nižším SAE vyrobený a kvůli čemu. Je to konstrukce motoru,rozměry a členitost olejových větví atd. O kvalitě oleje/mazání viskozita nic neříká. Ale je na každým co si tam nalije. Manuály výrobce motorů a k autu jsou dostupný..
03:53:35
10.07.2024
10.07.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> George_S: Neni to 5W malo?
A na co dalsi aditivum do oilu?
A na co dalsi aditivum do oilu?
01:13:41
10.07.2024
10.07.2024
George_S
Já po generálce budu lejt do motoru 136BMM VALVOLINE SYNPOWER 5W-40 + originál Militec 1