skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vymenik oleje
20:31:28
02.02.2012
02.02.2012
Čokin
-> BeBe: Bylo by to možné oměřit přesně? Nebo už to nemáš fyzicky v ruce? Kdybych měl přesné parametry udělám výkres a zkusím to poptat co by stála výroba. Vím, že největší problém bude sehnat udané závitníky, jinak to asi není žádný problém.
18:53:46
02.02.2012
02.02.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> vhml: zatim jen obojí,kdyžtak se ti ozvu
14:14:18
02.02.2012
02.02.2012
vhml
-> myschaak AZNP K.Hora: neprodas jen sroub?
13:47:35
02.02.2012
02.02.2012
myschaak AZNP K.Hora
07:34:20
02.02.2012
02.02.2012
vhml
-> suri: zalisované to není. V naftaku je to zasroubovany do toho adapteru pro filtr. Ta trubka ma uvnitr 6hran na imbus aby to šlo šroubovat.
22:26:39
01.02.2012
01.02.2012
suri
-> vhml: nemá to číslo a asi to je vo fel zalisované
22:06:34
01.02.2012
01.02.2012
BeBe
myslite totok ,zavit by mal byt 3/4 " -16 UNF, na tom metri su cm v pravo
21:32:51
01.02.2012
01.02.2012
vhml
Kdo ma ETKU a koukne jaka je dostupnost a cena toho sroubu z naftovy feldy? Třeba se necha koupit origo za par korun.
21:23:46
01.02.2012
01.02.2012
havlik
-> vhml: 3/8 UNF? snad
e: ne to asi ne to je asi málo už nevim ale dá se to dohledat v katalogách olejových filtrů
e: ne to asi ne to je asi málo už nevim ale dá se to dohledat v katalogách olejových filtrů
21:23:36
01.02.2012
01.02.2012
afro100
-> vhml: :D keby vedel, tak uz napisal ..
21:22:23
01.02.2012
01.02.2012
vhml
-> MOLSO: a ten závit je...? :-D
21:05:59
01.02.2012
01.02.2012
MOLSO
-> vhml: to mas blbe no .. ma to ten isty zavit ako 105M - fabia zavit v olejovom filtri
21:03:29
01.02.2012
01.02.2012
m8rinek
-> vhml: jsi šikula, nicméně pokud najdu vhodnej polotovar tak ti trubku se závitama na konci nechám udělat... Měl jsem za to, že tam je 6hran na pevno...
21:00:28
01.02.2012
01.02.2012
vhml
-> MOLSO: to mi docela sere, že jsem tu original dlouhou trubku rozrezal :-D
Jaký to má to rozměry závitů?
Jaký to má to rozměry závitů?
20:39:09
01.02.2012
01.02.2012
MOLSO
-> vhml: ano proste som zobral fabko blok vytočil tu rurku so zavitom a nasroboval tu dlhsiu rurku so zavitom
molso.rajce.idnes.cz/2011 -03-19-Zlozenie_motora_1.4 _8V_OHV%2C_montaz_a_spojaz dnenie
molso.rajce.idnes.cz/2011 -03-19-Zlozenie_motora_1.4 _8V_OHV%2C_montaz_a_spojaz dnenie
20:12:25
01.02.2012
01.02.2012
vhml
-> MOLSO: takze je vetsi nez v klasicky skodovackym bloku?
16:30:35
01.02.2012
01.02.2012
MOLSO
-> vhml: ano na fabia bloku je ten zavit rovnaky ako na origo dlhom šrobe vo vymenniku
15:31:54
01.02.2012
01.02.2012
vhml
Na fábii je ten šroub stejný? Jde mi o závit kterej se zašroubuje do bloku...
20:29:57
08.12.2011
08.12.2011
Dušan
-> Urbi: jj o 53-55 mm delsi
01:42:17
06.12.2011
06.12.2011
Petr Urban
-> Dušan: Vem starej průtočák, vem výměník a zajdi za soustružníkem a řekni co chceš. Je to origo průtočák jen o cca 55mm delší,ale už to nevím přesně.
20:35:52
05.12.2011
05.12.2011
darklord
-> Dušan: ked ti ten srob poziciam urobis mi podla neho zo dva?
10:05:30
05.12.2011
05.12.2011
Dušan
nemate nekdo presne rozmety toho sroubu ?
15:10:05
21.09.2011
21.09.2011
suri
-> darklord: výmeník je lepší určite ale aspoň poriadny čo ide hore do hadice k chladiču , a samozrejme treba aby sme prvé stihli vodu vychladiť
14:55:51
21.09.2011
21.09.2011
darklord
-> kwiko: a ja zase hovorim ze vymennik je lepsi. Skorej ti to ohreje olej a udrzuje ho na plusminus konstantnej teplote podla chladiacej zmesi. Chladic mi fakt do seriovaho motoru pride nepotrebny.
14:53:45
21.09.2011
21.09.2011
kwiko
-> palinator: Suhlasim ze neuskodi, ale dodavam, ze ani nepomoze v tej kolonovej situacii.
Byvam v Petrzalke, tak typicka ranna cesta autom je 5minut opatrneho hrkania pomedzi zaparkovane auta, potom mam 3x semafor a ochvylu som na jednom z mostov cez ktore sa posuvanim dostanem az na miesto urcenia. polovica casu je jazda na volnobeh. V aute som cca 30-50minut
Zatial co ked som na vidieku, nastartujem, a zakratko som mimo obec kde si to mozem rubat tzv. "podla stavu penazenky", ale nerobim to, lebo setrim este studeny motorcek... a vacsinou aj tak vezmem dizloveho spotrebaka.
preto si myslim ze chladic oleja (vybaveny termostatom s obtokom) je pre mna lepsie riesenie hoci by sa otvorill len 10x rocne
-> vhml: nad tym budem uvazovat neskor , ale pokukujem po nezavislom kureni.
Byvam v Petrzalke, tak typicka ranna cesta autom je 5minut opatrneho hrkania pomedzi zaparkovane auta, potom mam 3x semafor a ochvylu som na jednom z mostov cez ktore sa posuvanim dostanem az na miesto urcenia. polovica casu je jazda na volnobeh. V aute som cca 30-50minut
Zatial co ked som na vidieku, nastartujem, a zakratko som mimo obec kde si to mozem rubat tzv. "podla stavu penazenky", ale nerobim to, lebo setrim este studeny motorcek... a vacsinou aj tak vezmem dizloveho spotrebaka.
preto si myslim ze chladic oleja (vybaveny termostatom s obtokom) je pre mna lepsie riesenie hoci by sa otvorill len 10x rocne
-> vhml: nad tym budem uvazovat neskor , ale pokukujem po nezavislom kureni.
14:38:27
21.09.2011
21.09.2011
darklord
-> palinator: u chladenia ide skorej o to ze to auto ma este klimu, a to je potom problem uchladit.
13:46:28
21.09.2011
21.09.2011
palinator
-> kwiko:
Proč by měl mít výměník zvláštní smysl pro jízdy mimo hustě obývané oblasti? Já bych právě viděl jeho výhodu v tom, že na krátkých pojížďkách několikanásobně rychleji ohřeje olej na provozku, takže míň ničíš motor. A scénáře o tom, jestli to uchladí nebo neuchladí sahara, se mi zdají poněkud přehnané. Že by ten výměník při chlazení dával do okruhu o tolik víc tepla, aby to chladič nepobral, to bych neřek.
Proč by měl mít výměník zvláštní smysl pro jízdy mimo hustě obývané oblasti? Já bych právě viděl jeho výhodu v tom, že na krátkých pojížďkách několikanásobně rychleji ohřeje olej na provozku, takže míň ničíš motor. A scénáře o tom, jestli to uchladí nebo neuchladí sahara, se mi zdají poněkud přehnané. Že by ten výměník při chlazení dával do okruhu o tolik víc tepla, aby to chladič nepobral, to bych neřek.
13:28:49
21.09.2011
21.09.2011
darklord
-> MOLSO: tam das este redukciu a filter pojde bokom
13:28:16
21.09.2011
21.09.2011
MOLSO
-> vhml: a filtrom bude skrtat o asfalt
12:29:32
21.09.2011
21.09.2011
vhml
-> kwiko: a proc nedat obojí, vymenikem ohrivat, chladicem chladit
12:11:47
21.09.2011
21.09.2011
kwiko
netesnosti sa bojim hlavne na vodnom okruhu.
A mi prijde ze ten vymennik je vhodnejsi na rychlejsie prehriatie oleja, ale ako chladic sa mi to zda uplna utopia kedze voda ma cca 90-100stup. a olej 100-110... fyzika mi vravi ze tak mala plocha a nizky teplotny spad znamena nizucky vykon.
Na druhu stranu ten chladic je snad az privelmi ucinny a samozrejme ma bude stat viacej casu a penazi vymena oleja.
Suhlasim ale ze vymennik ma zmysel pre auta co viac jazdia mimo husto obyvane oblasti.
Cela dilema je o tom ze mam k dispozicii ako chladic, tak vymennik
A dost ma prekvapuje Vas jednotny suhlas ze chladic je prezitok...
klimu budem vypinat pri predbiehani, a nerad by som aby to bolo nutne aj pri posuvani
A mi prijde ze ten vymennik je vhodnejsi na rychlejsie prehriatie oleja, ale ako chladic sa mi to zda uplna utopia kedze voda ma cca 90-100stup. a olej 100-110... fyzika mi vravi ze tak mala plocha a nizky teplotny spad znamena nizucky vykon.
Na druhu stranu ten chladic je snad az privelmi ucinny a samozrejme ma bude stat viacej casu a penazi vymena oleja.
Suhlasim ale ze vymennik ma zmysel pre auta co viac jazdia mimo husto obyvane oblasti.
Cela dilema je o tom ze mam k dispozicii ako chladic, tak vymennik
A dost ma prekvapuje Vas jednotny suhlas ze chladic je prezitok...
klimu budem vypinat pri predbiehani, a nerad by som aby to bolo nutne aj pri posuvani
11:49:01
21.09.2011
21.09.2011
darklord
-> kwiko: tak v kolone isto skodovacke OHV olej neuvari A holt klimu budes mat vypnutu ked sa to bude prehrievat... alebo skusit ten dizlovy chladic.
11:38:25
21.09.2011
21.09.2011
kwiko
Ja sa bojim len toho scenara, ze pojdem nalozeny ludmi v lete na vylet, pripadne aj s vozikom... ostanem stat v kolone na dialnici ci v kopcoch niekde v chorvatsku, a ta sahara to neuchladi... ten kondenzator klimy pred chladicom sa totiz v kolone tvari ako karton v zime...
10:50:21
21.09.2011
21.09.2011
MOLSO
-> darklord: asi tak vymennik aspon po starte zohrieva olej a potom mu drzi +- stabilnu teplotu. toto bude zbytocna tovaren na problemy hadice uniky a netesnosti.
10:05:41
21.09.2011
21.09.2011
darklord
-> kwiko: a meral si tu teplotu oleja vobec? mi pride ze to sa hadam ani neotvori termostat do chladica ako bude rok dlhy. Osobne radsej vymennik
09:58:02
21.09.2011
21.09.2011
kwiko
No chladic je zatial originalny, len vetrak je silnejsi, (fabricka konfiguracia) ale do jary pribudne uprava na 1,6kovy (dizlovy sa mi uz zda privela rezania do kasne), vetrak dam ale 1,9 ako ma Michal... teraz na jesen sa konecne namontuju tie polske podblatniky, tak mi za hmlovkou vznikne dutina kam uvazujem ze by sa zmestil olejovy chladic...
08:03:30
21.09.2011
21.09.2011
MOLSO
-> palinator: napodobne
07:03:29
21.09.2011
21.09.2011
suri
-> kwiko: podľa toho aký máš vodný chladič tak určite
23:16:30
20.09.2011
20.09.2011
palinator
-> kwiko:
Já tomu teda nevěřim.
Já tomu teda nevěřim.
23:02:59
20.09.2011
20.09.2011
kwiko
osobne verim ze pre mojho formana s klimou bude lepsi olejovy chladic vybaveny termostatom... ako vymennik olej-voda.
18:42:55
15.09.2011
15.09.2011
suri
-> MOLSO: pozri a pošli nazad ja nemám , a neposielaj to nikomu radšej
18:24:26
15.09.2011
15.09.2011
MOLSO
-> suri: ja ho mam tusim v maili ...
22:58:23
14.09.2011
14.09.2011
suri
niekde tu výkres odomňa na toto koloval alebo som to niekomu posielal
22:22:24
14.09.2011
14.09.2011
TTomas
-> m8rinek:
22:19:51
14.09.2011
14.09.2011
m8rinek
-> TTomas: uz to ze me vytahl :D
22:17:40
14.09.2011
14.09.2011
MOLSO
-> Nepér: do fabie 1.4 8V ten sro pasuje bez uprav. Ale favo tam ma iny zavit
21:34:17
14.09.2011
14.09.2011
TTomas
21:23:20
14.09.2011
14.09.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Nepér 14.09.11 21:18:36: Jo, Semik to tak mel.