Tak jsem v neděli viděl budík i s čidlem v jedné 130L a prý to funguje spolehlivě už 3 roky, tak se KMGY nemusíme asi bát a pokud to odejde, tak se holt dobastlí čidlo ze Žigula.
Takže kdo finálně něco z mého okolí chce, aby se platila jen jedna pošta? A jakou variantu, zda lesk a nebo mat?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Budík a čidlo na tlak oleje?
prohledat
284 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 12.10.2008 do 04.03.2025, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri: jasný už to mám vplánu ale kupovt náký přídavný budíky nechci je to hrozně peněz za hovno

-> zidlik: do kanálu nech tam prúdi olej
-> suri: aha..vim že to neni zazrak trvá mu to dobu než to začne ukazovat nákou teplotu asi to předělám někam jinam
soused má motor ze žigula ztoho sem bral i ten budík tak si vemu i ti čidlo na tlak
-> zidlik: barskop nič neukazuje len spína rozpína obvod podla toho svieti kontrolka a ten teplomer vo vani nie je žiadny zázrak
no chci aby to ukazovalo tlak voleje...ste mě tdy nadchli těma přídavnejma budíkama tak chci taky něco...teplotu voleje už mám vyřešenou dávno...do výpustnýho šroubu sem nalisoval čidlo na teplotu vody a ukazuje mě to normálně na budíky teploty vody..ted chci nák udělat tlak a budík na tlak mám akorát žiguláckej...jo tak mě napadlo nemáte někdo voltmetr třeba ze žigula...ten by se hodil taky

-> zidlik: a čo to bude ukazovať ?
mám budík na tlak voleje ze žigula a tak mě napadlo nebude to ukazovat když se to zapojí na normální škodováckej baroskop?ale nevim asi to je blbost co?
-> Tuner#2: nu dělali jsme to tak že kompresorem nafoukneš čidlo. Zjistiš si jakej odpor dává při 0atm, 3atm, 6atm... A potom vkládáš na budík mezi +pól a vstup od čidla odpory podle toho jaký si naměřil a v budíku měníš odpor tak aby to ukazovalo v rozsahu kterém potřebuješ...
-> vhml: Tys psal, že máš čidlo ze žigula a le máš k tomu teploměr. Mě zajímá zda by fungoval budík od KMGY a čidlo žigul. Elektrice moc nerozumím a nevím kam a jak velký vložit.
Tak já si na svý budíky (eufab) nemůžu stěžovat a krom vadnýho kusu čidla,který bylo v háji už když mi přišlo (bez problému se vyreklamovalo za jiný),tak za 3 sezony bez jedinýho problemu a stupnice je celkem jemná.
Ale vybíral jsem co se tam hodí mě,ke světlýmu podkladu světlý budíky.
Ale vybíral jsem co se tam hodí mě,ke světlýmu podkladu světlý budíky.

-> Tuner#2: 22.10.08 13:32:16 tos objevil Ameriku, o čem asi celou dobu mluvím...
-> Tuner#2: dle mě čidla budou stejný jen je jiný rozsah budíků ale to se muselo zjistit. otázkou je jestli to někdy přes 6atm. přeleze nevim na kolik je nastavenej pojišťák na čerpadle.
-> red.bill: Díky za tip. Je otázka aby to pak ale za studena nevylítlo náhodou výš a neodpalovalo se tím to čidlo? Nebo je to blbost a prostě když bude větší tlak, tak jen ručička zalehne a nic se nestane?
Takže ani čidlo Lada nebude nic světoborného: forum.ladaklub.com/viewto
pic.php?t=9005
Mimochodem je to ale pořád lepší než ty čínský budíky od "různých firem" kde se seká jedna továrna.
Mimochodem je to ale pořád lepší než ty čínský budíky od "různých firem" kde se seká jedna továrna.
-> Tuner#2: na 6 stránce máte budík 0-6atm. což si myslím bude pro mazání lepší než klasickej 0-10atm. jinak co se čidel týče na zetorech se používaj na vzduch a za 5 let co se traktorem jezdim sem to čidlo měnil 2x jednou když se blbě rozvicela kontrolka na vzduch(budík ukazoval dobře) a podruhý když to čidlo odpálili na dílně, takže bych se těch čidel zas tolik nebál
-> petr s: Jasný, je otázka zda ta Lada nefunguje opačně než KMGY? jak psal Bobesh.
-> Tuner#2: Odporem půjde upravit všechno je to elektrika
-> Tuner#2: okej už sem zase v obraze na nějakou chvíli:) a stále platí že jeden chcuk
jinak skloubit by to asi šlo ale musel by někdo znát co z těch obou čidel leze za hodnoty aby se pak daly případně udělat další kroky:))
jinak skloubit by to asi šlo ale musel by někdo znát co z těch obou čidel leze za hodnoty aby se pak daly případně udělat další kroky:))
...Petr s...
Tak aby nedošlo k mýlce a zmatenosti - aneb speciálně pro havlíka
Pert s napsal, že používá budík a čidlo z Karosy/Avie atd. Ty budíky dováží: www.hdkovo.cz/sortiment/p ristroje-a-snimace-ganz-km gy
Dělají se 52 a 60mm a buď lesklé a nebo matné sklíčko. Ceny jsem psal už níže a je to Maďarská výroba firmy KMGY - licence VDO.
Vše by bylo super až na to, že ty čidla prý nejsou spolehlivá (byť na TF a i petr s nemají problém) a jak Vojtík, tak tady: www.oleje.cz/forum/viewto pic.php?t=2548
Takže proto jsem začal vymýšlet s Ladou, ale ten budík se mě moc nelíbí a zajímalo by mě, zda by šlo čidlo skloubit s budíkem od Maďarů.

Pert s napsal, že používá budík a čidlo z Karosy/Avie atd. Ty budíky dováží: www.hdkovo.cz/sortiment/p ristroje-a-snimace-ganz-km gy
Dělají se 52 a 60mm a buď lesklé a nebo matné sklíčko. Ceny jsem psal už níže a je to Maďarská výroba firmy KMGY - licence VDO.
Vše by bylo super až na to, že ty čidla prý nejsou spolehlivá (byť na TF a i petr s nemají problém) a jak Vojtík, tak tady: www.oleje.cz/forum/viewto pic.php?t=2548
Takže proto jsem začal vymýšlet s Ladou, ale ten budík se mě moc nelíbí a zajímalo by mě, zda by šlo čidlo skloubit s budíkem od Maďarů.
-> Tuner#2: Ok
-> Nwkt: Není problém. Ten kluk mě ještě psal, že prý dělají sklíčka lesklé a matné, tak jako byli budíky u Škodovky. Domluvíme to příští týden, zítra jsem v Praze na výstavě.
-> Tuner#2: A vzal bys mi ho k tomu taky? 

-> Nwkt: Mají ho taky ale fotka je 24 voltů
-> Tuner#2: Ten voltmetr tam vedou taky?
-> Bobesh: Jasný, to by mohl být problém.
Jinak jsem na TF našel člověka co KMGY má v autě už nějaký čas a vše funguje ke spokojenosti. Takže nakonec asi nebudu špekulovat, petrovi s to funguje, jemu taky, tak to asi objednám. Tady je toto jak to má.
Jinak jsem na TF našel člověka co KMGY má v autě už nějaký čas a vše funguje ke spokojenosti. Takže nakonec asi nebudu špekulovat, petrovi s to funguje, jemu taky, tak to asi objednám. Tady je toto jak to má.
-> Tuner#2: Nejdřív si zkus,jak jsou budíky zapojený,třeba SERI (lic.JAEGER) a KMGY (lic.VDO) fungujou tak,že pod proudem bez zapojení(ukostření) čidla ukazují plný tlak,tedy obráceně,než kupříkladu PAL teploměr,který se bez zapojeného čidla ledva nadzvedne. Jak to má LADA,nemůžu sloužit.
-> Tuner#2: dobry napad.mohlo by to fungovat
Teď mě tak napadlo, co budík z Karosy (je spolehlivý) a k tomu čidlo z Lady (je taky spolehlivý) a pouze to upravit odporama, aby to ukazovalo přesně, protože dle mě tam budou rozdílný čidla odporem?
-> Eidy: to je to co používám já. Elegantí funkční řešení za minimální peníze...
návod na skodateamu je sympatický
Ještě jsem našel detailní foto tlakoměru, kterej jsem si loni koupil a nahradil jím ten z Liazky. Stupnice mají oba stejné, ale tenhle má navíc symbol olejničky a je nový

-> petr s: no to právě nevím 

-> Vojtik 21.10.08 06:58:06: Děkuju za informace, já když to koumal, tak mě brzdová trubka vůbec nenapadla a bál jsem se hlavně tý hadičky
Budíku se pokusim věřit, snad nezklame 


-> Eidy: A nemá žigul 52 mm?
-> Tuner#2: tak pokud má budík 60mm tak proč ne.
-> Martin120L: Takže Ty máš taky ze Žigula a spokojenost?
-> petr s: Černá barva vše vyřešila. Žádný maslo.
Tak strejdovi se nedá dovolat a už 2x jsem zaplatil za vstup do hlasovky
Ale nelením, dal jsem dotaz na Tuning fórum (tam mě ho nějaký kre*én zamknul s tím, že se to už řešilo, ale přitom řešili samý tuzingový sráče a nebo VDO) ale chytnul se jeden na oleje.cz a dal mě odkaz: lugosy.euweb.cz/servis-fe
la.php
Na tuhle myšlenku mě už přivedl Šemík z TW, má to ve škodovce taky a je to prý ještě lacinější než z té Karosy. Zkusím zjistit cenu. Sice ten budík nevypadá nic moc, ale prý funguje spolehlivě - aby taky ne, je to ruský

Na tuhle myšlenku mě už přivedl Šemík z TW, má to ve škodovce taky a je to prý ještě lacinější než z té Karosy. Zkusím zjistit cenu. Sice ten budík nevypadá nic moc, ale prý funguje spolehlivě - aby taky ne, je to ruský

vevnitř je spínač na kontrolku nízkého tlaku, ale ten je nepoužitelný, páč nízký tlak bere od cca 6 atm.( je to na vzduchovou soustavu) ale možná se vyrábí nějakej, kterej by se dal použít
Tady je pro názornost jedno vadný čidlo. Používají se nejen na olej, ale i na vzduch a to i u nových autobusů v záruce, takže velice často řeším reklamace na tyto čidla a výrobce autobusů je uznává bez jakéhokoliv posuzování se slovy, že se jedná o maďarskej šmejd.
Nechtěl jsem nikomu vrážet nůž do zad...Jen jsem psal svoje zkušenosti. Jezdím často na zkušební jízdy po opravě karosy a neříkám, že u všech, ale dost často po nastartování ručka tlakoměru leží chvíli na nule, pak vystřelí na 6 atm, po ubrání plynu skočí třeba zase na dvě, po přidánání skočí na 6 atd...člověk ví, že to maže, ale je to takovej vidláckej způsob. Když je to nový, tak to funguje dobře, ale časem se to čidlo nějak přidrhává. Budíky jsou snad dobrý, ty jsem ještě nezažily, že by se měnily, ale čidel mámě pěknej obrat...Taky je pravda, že ty busy jezděj cca 4 000km měsíčně. Toho, že by mi do kabiny vlít olej se nebojim, páč to mám vedený fungl novou pogumovanou brzdovou trubkou, v místě kontaktu s karoserií je na ní navlečená a připáskovaná silnostěnná hadice a na koncích je zakončena klasickými holendry, které v brzdovém systémy vydrží mnohem větší tlak, než 5 atm. Jinak žádný závity jsem nepředělával. Do kostky pasuje čidlo na kontrolku a jk je vidět na blok místo čidla pasuje průtokáč a holendr na připojení trubičky z THV. takže myslím, že použití brzdového potrubí a hadic, které jsou odolné i proti agresivní brzdovce a mnohonásobně vyššímu tlaku je poměrně bezpečné. Tímto můj systém nikomu nevnucuju, ale po dlouhém vybírání el. systému jsem nic lepšího nenašel a už to předělávat nebudu, jsem naprosto spokojenej především díky krásnému rozsahu budíku, kde provozní tlak cca 4 atm je na půlce dlouhé stupnice ( což jsem u žádného jiného budíku neviděl) a jeho plynulému a přesnému pohybu.